abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172220942
Fotoverslag rondreis Japan Mei/Juni 2017

Afgelopen Mei en Juni zijn mijn vriendin en ik naar Japan geweest, en hebben daar een te gekke rondreis gemaakt vanuit Osaka. Het was voor mij de tweede keer, aangezien ik in november vorig jaar ook al naar het land van de rijzende zon geweest ben. Ze kreeg echter spijt bij het horen van mijn enthousiaste verhalen vorig jaar dat ze niet meegeweest was, en aangezien het mij dusdanig goed bevallen was dat ik nog wel een keer wilde; besloten we begin dit jaar niet te aarzelen toen er tijdens de werelddealweken van KLM een leuke aanbieding voorbij kwam voor een rechtstreekse vlucht naar Osaka.

De reis zou ons langs de volgende plaatsen voeren: Osaka, Kyoto, Tokyo, Kawaguchko (mt. fuji), Sendai (Yamadera, Chusonji, matsushimabay), Nagano, Matsumoto, Takayama en weer Osaka.

Let niet teveel op de teksten; ik vind het stukken leuker om plaatjes te schieten dan om tekstjes te schrijven dus de teksten staan er vooral voor de vorm :P

Aankomst was dus in Osaka, waar we eigenlijk de hele dag in Dotonbori hebben rondgeslenterd. Hier vonden een pinball-hal met wel 100 flipperkasten. Als echte nerds hebben we hier een paar uur doorgebracht met flipperen om te vechten tegen de slaap vanwege de lange vlucht zonder slaap :P

De volgende dag zijn we naar Kyoto verkast, waar we een hotel hadden waar we in moesten checken op een ipad, best apart :') Tijdens de dagen in Kyoto hebben we erg veel tempels gezien, en ook uiteraard het bamboebos in Arashiyama. Erg gaaf, maar ook erg druk helaas.









Een andere toffe plek in Kyoto is de omgeving van Higashiyama. Hier in de omgeving heb je een paar mooie oude straatjes met allemaal van die houten huisjes, die binnen notime in de fik vliegen als er brand is :') Hier was het gewoon echt gigantisch druk, nog drukker dan in het bamboebos de dag ervoor. Het was eigenlijk niet leuk meer.



Ook is er een toffe tempel (Yasaka) en een erg groot Boeddabeeldje:



Na 3 dagen Kyoto waren we het zat, en gingen we naar 's-werelds grootste stad: Tokyo. Hier hadden we een prachtig hotel aan de rand van dé hoerenwijk van Shinjuku: Kabuchiko. Volgens diverse bronnen op internet zou dit één van de gevaarlijkste buurten van Japan te zijn, maar ik heb daar niet zo veel van gemerkt. Ja het was druk in de avonden/nachten; ja het was lawaaiig in de nachten; ja ik heb tiepes gezien die zomaar bij de Yakuza zouden kunnen horen; maar nee ik heb me geen seconde onveilig gevoeld. Naar mijn idee loop je op een willekeurige vrijdag- of zaterdagavond meer kans op klappen of beroofd te worden in pak hem beet Alblasserdam of Nieuw-Dordrecht... Ik houd het er maar dan op dat al die 'bronnen' het over 'gevaarlijkste buurt naar japanse begrippen' hadden.





Maar goed; ons verblijf in Tokyo was dus erg tof; we zijn hier vier dagen geweest en hebben onder andere de Tokyo Tower beklommen om van het uitzicht te genieten; wat best tof is. We wilden eerst de Tokyo Skytree op; maar die vond ik toch te duur. Bovendien was die lastiger te bereiken met de JR-railpas. Ik vraag me overigens wel af of je echt verschil gaat zien in je uitzicht; hooguit dat alles wat kleiner is :D



Ik was er vorig jaar al geweest, maar mijn vriendin nog niet Shibuya crossing. Ook nu weer vond ik het erg grappig hoe er zoveel mensen tegelijk door elkaar kunnen krioelen zonder te botsen.



Je zou het niet zeggen, maar in de betonjungle van Tokyo heb je ook plekken om te ontsnappen aan de neon-madness door de vele parken die er zijn. Wij hebben 1 Japanse tuin bezocht: KOISHIKAWA KŌRAKUEN; vlakbij de tokyo dome.

Erg mooi aangelegd vond ik; helaas hadden we tijd tekort doordat we vrij laat in de middag aankwamen en hij al om 17:00 of 18:00 dichtging. We werden er uit gestuurd :')









Naast Tokyo zelf hebben we ook nog een uitstap gedaan naar Kamakura (KamakuLa volgens de treinomroeper...); waar we de zee hebben bekeken, en uiteraard het grote Boeddabeeld.



Leuk voor een keertje zeg maar :)

Japannerts zijn best grote na-aperts. Ze hebben al de eifeltoren nageaapt (zie eerdere foto), maar in Odaiba staat er ook nog een ander beeldje dat ook al ergens anders staat:




Na vier dagen Tokyo gingen we richting een andere wereldberoemde bezienswaardigheid: Fujisan. Helaas was het nog te vroeg in het seizoen om hem te beklimmen; anders had ik dat zeker gedaan :D



Hier hebben we een buspas gekoct waarmee we onbeperkt met de bus rond konden rijden. Hiermee hebben we onder andere een aantal stops gemaakt bij de verschillende meren die het gebied rijk is (heet ook niet voor niks Fuji 5 lakes). Verder zijn we een aantal grotten in geweest: de lava cave en de Ice cave. We kregen bij allebei de grotten een helm op het hoofd gedrukt, en dat was maar goed ook; want de Ice cave was op het laagste punt 90cm en de lava cave was nog lager. En daar kom ik dan aankakken met mijn 2.16 meter :')





Grappige bij de ice cave was ook dat er hier een grote groep schoolkinderen op excursie was, en die gingen allemaal 'Hello' tegen ons roepen. Echt supergrappig; zo bescheiden zijn de volwassenen, dat valt met die kinderen wel mee :D



Na een nachtje bij Moun Fuji gingen we weer noordwaarts: richting Sendai op Tohoku. Sendai hadden we uitgekozen als uitvalsbasis om een aantal dagtrips te bezoeken: Yamadera, Chuson-ji en matsuhima-bay.

Helaas zat het weer hier niet echt mee, het heeft best flink geregend. Gedurende ons verblijf hier hoorden we ook dat het regenseizoen 'officieel' was begonnen in Tokyo. Nou geloof mij: ook in Niraizumi en Sendai was het begonnen; ik weet er alles van :P

In Hiraizumi hebben we een tweetal locaties bezocht: Motsu-ji en Chuson-ji. Motsu-ji bevat onder andere een oude ruine, en vond ik niet super speciaal. Vanuit hier gaat er een wandelroute door de beboste heuvels richting Chuson-ji; die ongeveer een uurtje duurt en niet echt zwaar is. Best een mooie wandeling vond ik zelf, alleen je moet er wel rekening mee houden dat er hier beren zitten...



Je moet dus af en toe met de hamer op het plankje meppen; wat ik dus uiteraard braaf deed. Deze palen stonden om ongeveer elke 250 meter; en ik nam maar aan dat dit was om de beren te waarschuwen. Kunnen ze hun bordje en bestek alvast pakken om ons op te eten. We zullen het echter nooit weten, want we hebben ze niet gezien :D

Chuson-ji is een best groot tempelcomplex met onder andere een gebouw dat helemaal in bladgoud is geverfd. Dit is werkelijk schitterend, en best begrijpelijk dat je er geen foto's mag maken. Ook is er een andere tempel met een groot verguld boeddabeeld. Hier stond niet bij dat je geen foto's mag maken dus dat heb ik lekker gewoon gedaan:






De volgende dag stond Yamadera op de planning. Dit is een tempel bovenop een bergtop. Deze kan je makkelijk bereiken door een trap met 1016 treden. Dit is prima te doen, en totaal niet zwaar :)





Het is het de klim wel dik waard, uitzicht boven is namelijk schitterend:



Voordat we vanuit Sendai richting Nagano gingen, maakten we nog een stopje in Matsushima-bay aan de kust. Dit is een erg mooie baai met allemaal mooie rotseilandjes met bomen erop. Je kan hier ook een boottocht maken, maar dat hebben wij dit gedaan omdat we tijd tekort hadden.





Nagano deden we eigenlijk maar om 1 reden aan: om de aapjes in JigoKudani te bezoeken. Deze leven in een park met een aantal heetwaterbronnen op ongeveer een uurtje rijden van nagano. Hier kan je het beste komen met de bus, waar je een pas voor kan kopen. Helaas was het op het station niet helemaal duidelijk waar je deze pas moest halen, en waar de bus moest hebben maar uiteindelijk vonden we die net op tijd.

Hier hebben we ook onze grappigste avond in Japan beleefd: we gingen eten in een Sushibar, en een Japanse dame en heer probeerden een gesprek met ons te voeren terwijl ze nul komma nul engels spraken. Uiteraard is ons Japans ook ongeveer nul komma nul; maar gelukkig kwamen we met Google translate best ver. Ik heb me echt rotgelachen, en dit soort ontmoetingen vind ik op mijn reizen altijd het leukste :D

Het apenpark was erg leuk, de apen zijn totaal niet tam en ook niet bang voor je. Ik heb 3x gezien dat een aapje een telefoon probeerde te jatten van iemand die van heel dichtbij een foto probeerde te maken.







Na het apenparkje gingen we met de limited express richting Matsumoto. Hier zijn we 2 nachten gebleven, en hebben we eigenlijk alleen het (erg mooi!) kasteel bezocht en veel gelanterfant en op het terras gezeten. We waren namelijk MOE...





Volgende stop van de reis was Takayama. Deze is te bereiken door weer hetzelfde limited express treintje te pakken, en kostte ruim 2 uur. Dit was best een lange zit, want de trein reed absoluut niet door. Uiteindelijk vond ik Takayama ook best tegenvallen, onder andere door het weer en we waren ook een beetje tempeltjesmoe.







Je kan hier ook een soort wandelroute volgen langs verschillende tempels en door een groot park in de heuvels. Ook hier zitten weer beren, maar dat vertellen ze pas aan het einde van de wandelroute :D:D:D



Uiteindelijk gingen we vanuit Takayama weer richting Osaka. Hier hebben we nog een bezoek gebracht aan de Yamazaki whisky distilleerderij. Helaas konden we geen tour volgen, omdat we die van te voren hadden moeten reserveren, maar het 'museumpje' was wel gratis te bezoeken, en je mocht tegen een redelijke prijs ook verschillende whiskies proeven...






Osaka was ook onze eindbestemming, en vanuit daar vlogen we weer richting het koude Nederland. Al met al was het een geweldige reis met een paar prachtige momenten en we hebben hele leuke dingen gezien/gedaan. Ik kan het iedereen aanraden die geïntresseerd is in andere culturen dan de westerse :) Houd er wel rekening mee dat men over het algemeen zeer slecht tot geen engels spreekt. In hotels of bij het OV is het voldoende om je bijv. in te checken of om een zitplaats te reserveren, maar zomaar een praatje pot houden zit er niet in.

Het is ook niet het allergoedkoopste land. Wij waren voor 3 weken rondreizen met de trein 5500,- euro kwijt; waarvan 1000 euro voor de treinpassen en 1400 voor de vliegtickets inclusief extra beenruimte. Ik moet er wel bij zeggen dat we absoluut niet bezuinigd hebben op bijv. eten en hotels. Dit had zeker goedkoper gekund, maar daar hadden wij geen behoefte aan.
Voor wat foto's, kijk hier
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 juli 2017 @ 18:11:28 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_172221493
Geweldig! O+ _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 18:44:43 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172222269
Toffe reis, mooie foto's. Veel dingen komen me ook bekend voor. Ik ben er meerdere keren geweest voor mijn werk en meestal had ik dan ook een weekend voor mezelf. Maar ik ben nooit in die mooie groene bossen geweest. Tempeltjes worden op een gegeven moment wel overkill ja :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 19:24:31 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172223235
Tof verslag!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 23:03:38 #5
357044 Budapestenaar
pi_172230110
Mooie foto's van een fascinerend land! ^O^
pi_172235916
_O_
pi_172236166
Gaaf! ^O^ Zou zelf ook wel een keer naar Japan willen.
pi_172240167
Prachtig!
Na het zien van deze foto's heb ik nog meer zin. O+ O+ O+
pi_172243086
Gaaf! ^O^

Ik ben in diezelfde periode ook in Japan geweest, weliswaar op heel andere plekken. Inmiddels ongeveer halverwege het uitzoeken en verwerken van de foto's. Het waren er zo'n 3.200... :o

Zal als het klaar is ook wel wat posten. :)
pi_172243524
Mooi land Japan, aparte cultuur.
Erg fascinerend!

Staat wel op de bucketlist :)
pi_172301069
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:44 schreef SeLang het volgende:
Toffe reis, mooie foto's. Veel dingen komen me ook bekend voor. Ik ben er meerdere keren geweest voor mijn werk en meestal had ik dan ook een weekend voor mezelf. Maar ik ben nooit in die mooie groene bossen geweest. Tempeltjes worden op een gegeven moment wel overkill ja :P
Ik zal niet zeggen dat we zoveel bos gezien hebben als jij op je reizen, maar datgene wat we gezien hebben vond ik best mooi.

We kwamen er later trouwens ook achter dat er bij MT Fuji een zelfmoordbos is :o
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172301109
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 14:03 schreef k_man het volgende:
Gaaf! ^O^

Ik ben in diezelfde periode ook in Japan geweest, weliswaar op heel andere plekken. Inmiddels ongeveer halverwege het uitzoeken en verwerken van de foto's. Het waren er zo'n 3.200... :o

Zal als het klaar is ook wel wat posten. :)
Ben benieuwd! Laat maar komen.

Ik zat ook aan iets van dat aantal, ik dwing mezelf om het zo snel mogelijk af te ronden want nu weet ik het nog :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172301127
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 12:17 schreef Bronson het volgende:
Prachtig!
Na het zien van deze foto's heb ik nog meer zin. O+ O+ O+
Ga dan!!!!!!!! :P
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 9 juli 2017 @ 23:51:23 #14
45833 crew  Fogel
pi_172308839
Mooi verslag! ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172310692
quote:
14s.gif Op zondag 9 juli 2017 19:21 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ga dan!!!!!!!! :P
Ik ga ook. :D
14 september. *O*
pi_172375867
Goed om Matsushima te zien. Wij waren er kort voor de tsunami en op een of andere manier was ik in de veronderstelling dat de hele handel was weggespoeld ...
pi_172380279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:38 schreef _Arual_ het volgende:
Goed om Matsushima te zien. Wij waren er kort voor de tsunami en op een of andere manier was ik in de veronderstelling dat de hele handel was weggespoeld ...
Was het ook, deels :(

Ze hebben het echter ook weer in redelijke snelle tijd weer opgebouwd. Die brug die je ziet naar dat eilandje was bijv. in een paar maanden weer gerepareerd. Ik las daar ergens bij een memorial dat ze heel veel steun hebben gehad van Taiwan :)

Ze waren trouwens volop bezig met verstevigingswerkzaamheden :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 23:24:24 #18
45833 crew  Fogel
pi_173998597
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')