abonnement Unibet Coolblue
pi_172182236


De Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) is het overkoepelend orgaan van de tennissport en de tennisverenigingen in Nederland.

Ruim 1700 tennisverenigingen, en daarmee ruim 580.000 tennissers, zijn aangesloten bij de KNLTB. Hiermee is de tennisbond in grootte de tweede sportbond van Nederland. De KNLTB adviseert en ondersteunt besturen van tennisverenigingen op het gebied van verenigingsbeleid, accommodatie en bij juridische geschillen. De tennisbond is verantwoordelijk voor landelijke en districtscompetities, toernooien, voor de opleiding van tennisleraren en scheidsrechters.

Verder heeft de KNLTB tot doel het promoten van de tennissport en het vergroten van de betekenis van tennis in de samenleving. Ten slotte begeleidt de KNLTB jeugdig talent op weg naar de top en organiseert topevenementen als de Davis Cup en alle nationale kampioenschappen.

Missie en visie

Het is onze missie om de betekenis van tennis voor de Nederlandse samenleving te vergroten door nog méér mensen méér te laten tennissen. Om zo de samenleving op de been te brengen en in beweging te houden. Om mensen fitter en gezonder te maken. En om mensen te verenigen en samen te laten werken, ongeacht hun leeftijd, afkomst of geslacht.

De KNLTB wil uitgroeien tot een maatschappelijk betrokken organisatie en toonaangevende sportbond. We stellen ons op als gids in tennisland en bieden toegevoegde waarde aan alle tennissers

Strategische Doorkijk

Als KNLTB hebben we een scherpe ambitie geformuleerd. Om onze doelstellingen te realiseren, moeten we kiezen waar we de komende jaren de focus op leggen. Deze keuzes staan beschreven in het strategische beleidsplan 2016-2021 ( klik )

Praktijk

Ambities zijn mooi, maar hoe staan onze jongens en meiden er mondiaal voor?
Onderstaand de posities op de ATP en WTA ranking per 5 juli 2017;

ATP
40. Haase
290. T. Griekspoor

Moeten we dan de rest nog noemen? Nee, laten we dat maar niet doen.

WTA
34. Bertens
99. Hogenkamp
146. Lemoine
150. Rus
191. Kerkhove
210. Burger
261. Krajicek

# schaamte #beleid #lekkertrainingkrijgenvan4tjes #pluche #handengevouwenophethoofd #elitair #amersfoort #beleidvandeeenmaligesuccessen #waanzin #bondstraining

Deze man :') ;
http://nos.nl/artikel/215(...)-als-voorzitter.html

In dit centrale KNLTB topic kunnen jullie alles kwijt over onze geweldige bond. Veel plezier.
U MAD?
pi_172182247


#handenineenslaan #padel #campingsport #goedekeuze #beleid #mondiaalsucces
U MAD?
pi_172231461
Over het eventuele wanbeleid van de KNTLB kan ik moeilijk oordelen, heb daar te weinig kijk op. Echter de dingen die je hoort zijn veelal negatief. Ook het Nederlandse toptennis bestaat eigenlijk niet als je puur kijkt naar de ranglijsten (ATP en WTA).

Maar ik denk dat er eigenlijk een veel groter probleem speelt en dat is de enorme ledenterugloop van de jeugd bij de lokale vereniging. Ik kom uit een klein dorp in Noord Nederland. Vroeger bijvoorbeeld tenniskamp georganiseerd (11 jaar geleden), 40 deelnemers, variërend van basisschoolkinderen tot eind middelbare schoolkinderen en jonge twintigers. Nu? Geen tenniskamp want er zijn <10 jeugdleden.

Bovenstaand is iets wat ik bij veel verenigingen hoor in de nabije omgeving en dan met name de kleinere dorpen. Hier ligt denk ik ook deels oorzaak van het probleem. In elk boerengat is wel een tennisvereniging met 4 tennisbanen. Als de jeugd qua aantallen dan net onder een kritieke ondergrens komt houdt het heel snel op. Want: geen Jantje meer die ook bij mij op school zit. En training is niet leuk genoeg want de groep is te klein. En dan gaat het hard....

Wat de reden is dat veel kinderen niet op tennis gaan is inmiddels omdat er bijna niemand meer op tennis zit die ze kennen. Jantje zit op voetbal. Pieter zit op hockey. En die sporten zijn allemaal net wat goedkoper en je kan je kinderen er makkelijker langere tijd dumpen.

Daarnaast is tennis mijns inziens lange tijd een wat elitaire sport geweest en heeft het dat imago (te?) lang vastgehouden.

Bovenstaande geldt dan denk ik met name voor de kleinere dorpen en natuurlijk niet voor de studentenverereningnen. Maar goed, ik weet zeker dat er toptalenten uit schubbekutteveen of andere guhuchten worden gemist puur omdat tennis haar grip op de jeugd volledig is verloren..

Nu kan ik zelf niet goed zeggen hoe de KNLTB hier op geanticipeerd heeft maar mijns inziens zou de focus hier moeten liggen. Zorg dat clubs fuseren, zorg dat het verenigingsleven opbloeit, zorg dat er weer meerdere generaties bij de clubs zitten en maak tennis toegankelijk voor de jeugd! En dan verder kijken dan de Randstad alleen...

En Padel wordt dus serieus nu gepromoot door de KNLTB? Mijn god..
pi_172233678
quote:
Eltingh denkt dat Nederland op termijn acht tennissers in top 100 kan hebben

Jacco Eltingh, technisch directeur van de tennisbond, hoopt de komende jaren een aantal grote veranderingen te kunnen doorvoeren ten gunste van het Nederlandse tennis.
De voormalig nummer één van de wereld in het dubbelspel, sinds 1 juni officieel in dienst bij de KNLTB, beoogt bijvoorbeeld een meer "geïntegreerde aanpak" om toptennissers in Nederland gerichter op te leiden.

"Als je succes wilt hebben als tennisorganisatie moet je proberen eigenaar te worden over alles wat er nodig is om topspelers te kweken", aldus Eltingh woensdag op Wimbledon in gesprek met NUsport.

"Nu gebeurt het vaak dat jonge talenten twee keer per week bij ons trainen en de rest van de week bij een privéschool. Ik denk dat we ze meer in het vizier moeten hebben, en de afspraken met die scholen verder moeten uitbouwen."

Eltingh is onder meer van plan zich met een meerjarenplan te richten op de aanpak bij jeugdspelers. "We hebben nog steeds het beste Tennis Kids-programma van de wereld. Ik denk dat we over tien of twaalf jaar weer acht spelers of speelsters in de top honderd kunnen hebben. Daarop mag je me afrekenen."

Hoofdsponsor
Ondanks de kritiek die de laatste jaren aanzwelt over het veronderstelde falende beleid bij de KNLTB, resulterend in een dalend aantal leden, wil Eltingh helemaal niet spreken van een crisis bij de bond.

"Er wordt in de media ook zoveel onzin geroepen. We zouden geen hoofdsponsor hebben, maar begin dit jaar heeft de KNLTB al een contract getekend met de NOC*NSF. TeamNL is nu onze hoofdsponsor. Er kunnen natuurlijk altijd grote sponsoren bij. Daar zijn we zelfs hier op Wimbledon mee bezig."

Het feit dat alle Nederlandse topspelers (Robin Haase, Kiki Bertens en Richel Hogenkamp) al na twee dagen uitgeschakeld zijn op Wimbledon, baart Eltingh geen extra zorgen.

"Als liefhebber van onze sport vind ik het jammer, maar niet als technisch directeur. Natuurlijk, het zou voor het Nederlands tennis enorm schelen als een speler weer de tweede week haalt. Kijk wat Kiki vorig jaar teweegbracht op Roland Garros. Maar het is helaas de trend dat de Nederlanders er vaak in de eerste week uitliggen."

Van Lottum
Oud-proftennisser John van Lottum uitte een aantal weken geleden kritiek op de bond, die er volgens hem "nog nooit zo slecht voorstond". Ook sprak Van Lottum van een mentaliteit van pappen en nathouden bij de KNLTB.

Eltingh: "Dat de tennisbond er slecht voorstaat, is natuurlijk totale onzin. Veel mensen hebben het over de gouden generatie, de jaren negentig met Krajicek, Haarhuis, Siemerink en ik. Alsof toen alles zo goed ging. Integendeel, er was bij de bond veel minder voor elkaar dan nu. Het ledenaantal daalde ook, er was helemaal geen correlatie tussen onze prestaties en het ledenaantal."

"Maar vooropgesteld, ik vind ook dat een aantal zaken snel moet veranderen. Het vervelende is dat iemand als John knetterhard dingen in de pers gaat roepen, zonder een oplossing aan te dragen. Je ziet dat hij ook niet alle informatie heeft. Ik hoop dat hij in de toekomst zijn steentje wil bijdragen."

De zesvoudig Grand Slam-kampioen in het dubbelspel, in het enkelspel ooit nummer 19 van de wereld, vindt dat er in Nederland te vaak een "negatieve, azijnpisserige tendens" heerst. "Die is ook af en toe gevoed door keuzes van de KNLTB. Maar ik kijk nu als technisch directeur liever naar de mogelijkheden."

"Het belangrijkste is dat de KNLTB moet meeveranderen met de huidige tijd. Daar is niet goed op ingespeeld. De sport is individueler geworden en de consumptie van sport groter. Ik wil weer terug naar het gevoel dat je het samen doet. Als bond moeten we die ruimte en kansen bieden. Daar werken we keihard aan."
pi_172234438
TS IS VIESMAD
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 7 juli 2017 @ 08:09:06 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_172234486
Ik vind dat missie en visie in OP niet klopt. Het zou moeten zijn 'We laten iedereen gewoon wat aanmodderen'
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:16:51 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_172238417
En maar artikelen blijven plaatsen over de geweldige prestaties van ONZE jongens en meiden in Middelburg :') :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_172243160
Niks mis mee dat Padel bij de KNLTB zit. Mooie sport.
pi_172274742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 23:57 schreef Parelhoofd het volgende:
Over het eventuele wanbeleid van de KNTLB kan ik moeilijk oordelen, heb daar te weinig kijk op. Echter de dingen die je hoort zijn veelal negatief. Ook het Nederlandse toptennis bestaat eigenlijk niet als je puur kijkt naar de ranglijsten (ATP en WTA).

Maar ik denk dat er eigenlijk een veel groter probleem speelt en dat is de enorme ledenterugloop van de jeugd bij de lokale vereniging. Ik kom uit een klein dorp in Noord Nederland. Vroeger bijvoorbeeld tenniskamp georganiseerd (11 jaar geleden), 40 deelnemers, variërend van basisschoolkinderen tot eind middelbare schoolkinderen en jonge twintigers. Nu? Geen tenniskamp want er zijn <10 jeugdleden.

Bovenstaand is iets wat ik bij veel verenigingen hoor in de nabije omgeving en dan met name de kleinere dorpen. Hier ligt denk ik ook deels oorzaak van het probleem. In elk boerengat is wel een tennisvereniging met 4 tennisbanen. Als de jeugd qua aantallen dan net onder een kritieke ondergrens komt houdt het heel snel op. Want: geen Jantje meer die ook bij mij op school zit. En training is niet leuk genoeg want de groep is te klein. En dan gaat het hard....

Wat de reden is dat veel kinderen niet op tennis gaan is inmiddels omdat er bijna niemand meer op tennis zit die ze kennen. Jantje zit op voetbal. Pieter zit op hockey. En die sporten zijn allemaal net wat goedkoper en je kan je kinderen er makkelijker langere tijd dumpen.

Daarnaast is tennis mijns inziens lange tijd een wat elitaire sport geweest en heeft het dat imago (te?) lang vastgehouden.

Bovenstaande geldt dan denk ik met name voor de kleinere dorpen en natuurlijk niet voor de studentenverereningnen. Maar goed, ik weet zeker dat er toptalenten uit schubbekutteveen of andere guhuchten worden gemist puur omdat tennis haar grip op de jeugd volledig is verloren..

Nu kan ik zelf niet goed zeggen hoe de KNLTB hier op geanticipeerd heeft maar mijns inziens zou de focus hier moeten liggen. Zorg dat clubs fuseren, zorg dat het verenigingsleven opbloeit, zorg dat er weer meerdere generaties bij de clubs zitten en maak tennis toegankelijk voor de jeugd! En dan verder kijken dan de Randstad alleen...

En Padel wordt dus serieus nu gepromoot door de KNLTB? Mijn god..
Oprecht niet om reacties uit te lokken op mijn eigen post; maar wat is de ervaringen bij jullie verenigingen??
pi_172274744


[ Bericht 100% gewijzigd door Parelhoofd op 08-07-2017 18:08:28 ]
pi_172365848
#oudersdiedejeugdvanhunkindverzieken #indydevroome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')