abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 juli 2017 @ 19:52:12 #1
462190 VI135
Innovation= Future
pi_172121775
Hallo fokkers,

Ik ga volgend studiejaar beginnen aan de studie werktuigbouwkunde aan de hu. Hierbij heb ik dus een aardige laptop nodig. Voor de hogeschool zelf verwacht ik niet dat je een al te sterke laptop heb maar aangezien ik mogelijk wil doorstromen naar het wo en daar wel wat aardig veel eisen aan vast zijn gebonden door o.a. solidworks heb ik daar een geschikte laptop nodig.

-Ik heb een budget van ongeveer 1200 tot 1300 euro
-Ik heb het liefst een 13 inch laptop omdat die lekker meegaat ( hoor vaak het advies van een 15 inch, is een 13 inch niet geschikt?)
-Aangezien veel programma's op windows draaien het liefst geen IOS besturingen dus.
-i5 of i7 maakt niet veel uit
- 256gb-512gb (liefst ssd)
- sterke videokaart (nodig?)

Ik zat zelf te kijken naar de hp spectre x360(i5 of i7), hp elitebook x360 g2(i5) en de dell xps 13 (i5)

Heeft iemand wat advies voor me?
herpderp
pi_172124321
Voor zowel het hbo als wo heb je een sterke laptop nodig als je WTB wilt gaan doen. Daar zit echt geen verschil in. Je zal zo ongeveer dezelfde programma's moeten gebruiken. (matlab komt er miss bij op het wo maar daar heb je niet persee een sterke laptop voor nodig) Qua specs zou ik zeker voor minimaal een i7 gaan en een 4 gb Nvidia kaart nemen. Hoe sneller de laptop hoe minder lang je hoeft te wachten op simulaties. De drie TU's hebben elk jaar een notebook project waarbij ze een laptop aanbieden met fiske korting die gegarandeerd je gehele studie mee kan gaan. Daar kan je ook naar kijken als referentie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Seastem op 02-07-2017 21:40:43 ]
pi_172125041
Kies een laptop met voldoende RAM.

Solidworks Requirements:
- RAM: > 8 GB
- Processor: Intel or AMD with SSE2 support
- Videokaart: http://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

Zie ook
http://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html
  zondag 2 juli 2017 @ 21:58:03 #4
462190 VI135
Innovation= Future
pi_172125925
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:18 schreef Seastem het volgende:
Voor zowel het hbo als wo heb je een sterke laptop nodig als je WTB wilt gaan doen. Daar zit echt geen verschil in. Je zal zo ongeveer dezelfde programma's moeten gebruiken. (matlab komt er miss bij op het wo maar daar heb je niet persee een sterke laptop voor nodig) Qua specs zou ik zeker voor minimaal een i7 gaan en een 4 gb Nvidia kaart nemen. Hoe sneller de laptop hoe minder lang je hoeft te wachten op simulaties. De drie TU's hebben elk jaar een notebook project waarbij ze een laptop aanbieden met fiske korting die gegarandeerd je gehele studie mee kan gaan. Daar kan je ook naar kijken als referentie.
Ik dacht dat de laptopprojecten alleen bedoeld zijn voor de studenten van de drie TU's
herpderp
  zondag 2 juli 2017 @ 22:00:34 #5
462190 VI135
Innovation= Future
pi_172126031
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:35 schreef MissEnergy het volgende:
Kies een laptop met voldoende RAM.

Solidworks Requirements:
- RAM: > 8 GB
- Processor: Intel or AMD with SSE2 support
- Videokaart: http://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

Zie ook
http://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html
Ik kreeg ook te horen dat nvidia quadro het beste werkt voor solidworks omdat je dan ook schaduwen kreeg
herpderp
pi_172126269
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:58 schreef VI135 het volgende:

[..]

Ik dacht dat de laptopprojecten alleen bedoeld zijn voor de studenten van de drie TU's
Klopt, daarom had ik erbij gezet dat je ze als referentie kan gebruiken :). Ik weet dat Windesheim ook elk jaar een bestand maakt met de gewenste specs erin. Heeft jouw hogeschool zoiets niet? Een Nvidia Quadro ga je als consument denk ik niet zo snel vinden voor een redelijk normale prijs (behalve als je aan de TU studeert) aangezien deze vooral voor workstations worden gebruikt.
pi_172131338
In mijn tijd (ow wat ben ik al weer 'oud'), had je laptopprojecten via de TU waarbij je de mogelijkheid had om tegen gereduceerd tarief een laptop aan te schaffen. Bij de meeste hogescholen / uni's zijn er geen projecten maar wel aanbevelingen wat handig is om aan te schaffen voor je opleiding. Als je weet dat bepaalde softwarepakketen worden gebruikt, is het best handig om daar bij de aanschaf rekening mee te houden.

Op mijn laptop (8 GB, AMD A8-7410 APU) staat overigens wel SW, maar bepaalde functies / weergaven kan ik niet realiseren vanwege de prestaties van mijn videokaart. Niet direct een ramp, maar ik kan me voorstellen dat dit in lessen van SW wel lastig kan zijn. Overigens heb ik bij de aankoop van deze laptop geen rekening met deze eisen gehouden, aangezien ik niet van plan was ooit weer wat met SW te doen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 13:12:06 #8
462190 VI135
Innovation= Future
pi_172162245
Laten we zeggen dat tegenwoodig de videokaart intel graphics 620 als standaard wordt gebruikt. Gaat dat nog problemen geven?
herpderp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')