abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 juli 2017 @ 20:50:08 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172123340
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er mis met dat lexicon?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Person_of_color

Als de rechtsen zo graag hun eigen racistische terminologie erin planten, en door de geschiedenis heen wel vijf verschillende woorden voor 'zwarten' hebben bedacht, prima dat er wat tegenover staat.
Iedereen is een mens van kleur. Ik heb donkerblond haar waar denk je dat dat vandaan komt. Geef me geld, shitlord.

Wel leuk trouwens... doen alsof alle blanke mensen alle zwarte mensen als slaaf hadden terwijl dit gaat over een klassestrijd van pre- algemeen kiesrecht tijden. De VOC bezat mensen. Niet de gemiddelde zichzelf het schompus werkende 18e eeuwse burger. En laten we idd voor het gemak even vergeten dat een hoop immigranten afatammelingen uit koloniaal Nederland vaak in hogere posities zaten. Zo ongeveer die hoogte waarin ze zelf hun eigen medelanders aan het verhandelen waren.

Maar nee... kleurtje = slachtoffer
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172123345
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tot zover het aansluit bij de achterliggende intentie natuurlijk. Zelfde zie je bij territoriale-conflicten; "'Het gaat om periode x, want toen was het van mij (en deed jij...), dus geef mij....''
In deze kwestie is het wel altijd akelig specifiek inderdaad, altijd onder de noemer slavernij, alleen de hedendaagse slavernij boeit niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172123483
Hemeltergend slecht stuk, maar volgens mij bedoeld om de Afro stemmen te pikken van voormalig Artikel1. Die lui stonden virtueel op 2 zetels in Amsterdam, en gaan meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. Groen-links wil graag die stemmen winnen. Vandaar deze oproep om van Keti Koti een nationale feestdag. Populistisch en op een hele specifieke groep gericht. Ik hoop dat negers niet er in trappen, alsof wat elitaire blanken uit de grachtengordel plots zo meevoelen met Keti Koti, terwijl je ze daarover de afgelopen tientallen jaren nooit hebt gehoord. Kansloos.
  zondag 2 juli 2017 @ 20:55:07 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172123523
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In deze kwestie is het wel altijd akelig specifiek inderdaad, altijd onder de noemer slavernij, alleen de hedendaagse slavernij boeit niet.
Ondertussen in de UAE en SA...

Maar daar hoor je BLM en andere oh zo bezorgde groepen niet over. Het gaat immers om je identiteit, niet je principes.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172123565
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In deze kwestie is het wel altijd akelig specifiek inderdaad, altijd onder de noemer slavernij, alleen de hedendaagse slavernij boeit niet.
Daarom heb ik het ook altijd spottend over de op Nikes lopende klagers. Of Hip-Hoppers die klagen over slavernij terwijl ze meer bloeddiamanten dragen dan koningin Elizabeth II in haar paleis heeft.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:01:50 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172123770
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wel leuk trouwens... doen alsof alle blanke mensen alle zwarte mensen als slaaf hadden
Dat doen ze dan ook helemaal niet. Dit verzin je ter plekke.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 21:05:06 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172123885
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook helemaal niet. Dit verzin je ter plekke.
Waarom wordt er dan gesproken met termen als "witte mensen dit, blanke mensen dat" als het niet de bedoeling is om iedereen op basis van huidskleur aan te spreken? In de OP zelfs.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 2 juli 2017 @ 21:05:11 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172123888
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ondertussen in de UAE en SA...

Maar daar hoor je BLM en andere oh zo bezorgde groepen niet over. Het gaat immers om je identiteit, niet je principes.
Ook aantoonbare onzin. Volg bijv. Karabulut van de SP, die ook tot de strengste critici van Erdogan behoort. Nog voordat het CDA en VVD overstag waren.

Ondertussen doet Trump gewoon zaken met Saudi Arabië.

Dat kritiek van 'links' daarop niet de geconcentreerde corporate media bereikt doet niets af aan het feit dat je aanwijsbare onzin verkondigd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 21:08:38 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172124019
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom wordt er dan gesproken met termen als "witte mensen dit, blanke mensen dat" als het niet de bedoeling is om iedereen op basis van huidskleur aan te spreken? In de OP zelfs.
Jij bent er één van het type dat de opheffers van racisme zelf racistisch zijn. Door het benoemen van het frame wat ze verafschuwen worden het zelf racisten.

De groeten.

Bijzonder sneu dit feitenvrije gewauwel. GroenLinks was lange tijd de enige partij die de wapenexport naar VAE wilde stoppen. Sancties tegen de slavendrijvers Qatar en Dubai. Denk daar maar over na, xenofoob
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 21:09:08 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172124033
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook aantoonbare onzin. Volg bijv. Karabulut van de SP, die ook tot de strengste critici van Erdogan behoort. Nog voordat het CDA en VVD overstag waren.


Ondertussen doet Trump gewoon zaken met Saudi Arabië.

Dat kritiek van 'links' daarop niet de geconcentreerde corporate media bereikt doet niets af aan het feit dat je aanwijsbare onzin verkondigd.
Kritisch richting Erdogan over slavernij?

Dat rechts geen principes heeft als er geld te verdienen valt staat al jaren vast. Jij-bakken is alleen geen argument.

Oh en nu is het ineens MSM lies?

Mooi
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172124065
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent er één van het type dat de opheffers van racisme zelf racistisch zijn. Door het benoemen van het frame wat ze verafschuwen worden het zelf racisten.

De groeten.

Bijzonder sneu dit feitenvrije gewauwel. GroenLinks was lange tijd de enige partij die de wapenexport naar VAE wilde stoppen. Sancties tegen de slavendrijvers Qatar en Dubai. Denk daar maar over na, xenofoob
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 2 juli 2017 @ 21:10:52 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172124086
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kritisch richting Erdogan over slavernij?

Dat rechts geen principes heeft als er geld te verdienen valt staat al jaren vast. Jij-bakken is alleen geen argument.

Oh en nu is het ineens MSM lies?

Mooi
Dat je links niet hoort over slavernij in Qatar of Saudi Arabië is een grove leugen.

Derhalve stop ik ook met deze discussie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 21:11:01 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172124089
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent er één van het type dat de opheffers van racisme zelf racistisch zijn. Door het benoemen van het frame wat ze verafschuwen worden het zelf racisten.

De groeten.

Bijzonder sneu dit feitenvrije gewauwel. GroenLinks was lange tijd de enige partij die de wapenexport naar VAE wilde stoppen. Sancties tegen de slavendrijvers Qatar en Dubai. Denk daar maar over na, xenofoob
Ik ben een xenofoob, eh? Ok, man we zijn klaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172124114
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook aantoonbare onzin. Volg bijv. Karabulut van de SP, die ook tot de strengste critici van Erdogan behoort. Nog voordat het CDA en VVD overstag waren.

Ondertussen doet Trump gewoon zaken met Saudi Arabië.

Dat kritiek van 'links' daarop niet de geconcentreerde corporate media bereikt doet niets af aan het feit dat je aanwijsbare onzin verkondigd.
Lees de eerste zin van het artikel in de OP eens. Dat soort gedachtes zie je veel vaker dan klachten over racisme/slavernij in S-A, e.d.

Jij hebt het over Trump (heeft die ooit geklaagd over slavernij?), maar wat dacht je van Hillary? Mevrouw ''ik ben vóór vluchtelingen, want ik creëer ze (al zeg ik dat niet), ik ben vóór vrouwenrechten (zie startpagina van mijn fonds), en daarom zijn Qatar, AE en S-A mijn grootste donoren en ik ben vóór cohesie, en daarom noem ik de helft van het land racistisch.''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2017 21:21:15 ]
  zondag 2 juli 2017 @ 21:18:08 #115
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172124327
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iedereen is een mens van kleur. Ik heb donkerblond haar waar denk je dat dat vandaan komt. Geef me geld, shitlord.

Wel leuk trouwens... doen alsof alle blanke mensen alle zwarte mensen als slaaf hadden terwijl dit gaat over een klassestrijd van pre- algemeen kiesrecht tijden. De VOC bezat mensen. Niet de gemiddelde zichzelf het schompus werkende 18e eeuwse burger. En laten we idd voor het gemak even vergeten dat een hoop immigranten afatammelingen uit koloniaal Nederland vaak in hogere posities zaten. Zo ongeveer die hoogte waarin ze zelf hun eigen medelanders aan het verhandelen waren.

Maar nee... kleurtje = slachtoffer
Dat ook inderdaad... 99% van de blanke mensen was veel te arm voor een duur bezit als een slaaf, die werkte als landarbeider, schoenmaker en later in de fabriek. Vaak vanaf een jaar of 8. Er is daar heel wat blank kinderbloed verspild.

Maar nee, laten we hier vooral stilstaan bij de slavernij van een stel Afrikanen, op koloniën ver buiten Nederland, meer dan 150 jaar geleden. :') Het is maar waar je je prioriteiten legt.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:18:15 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172124334
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lees de eerste zin van het artikel in de OP eens. Dat soort gedachtes zie je veel vaker dan klachten over racisme/slavernij in S-A, e.d.

Jij hebt het over Trump (heeft die ooit geklaagd over slavernij?), maar wat dacht je van Hillary? Mevrouw ''ik ben vóór vluchtelingen, want ik creëer ze (al zeg ik dat niet), ik ben vóór vrouwenrechten (zie startpagina van mijn fonds), en daarom zijn Qatar, EA en S-A mijn grootste donoren en ik ben vóór cohesie, en daarom noem ik de helft van het land racistisch.''
Jij bent gehersenspoeld door haatwebsites, big data en neuromarketing. Nog zo een bijproduct van immer toenemende ongelijkheid en geldophoping. Mediaconcentratie plus censuur.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 21:19:32 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172124381
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad... 99% van de blanke mensen was veel te arm voor een duur bezit als een slaaf, die werkte als landarbeider, schoenmaker en later in de fabriek. Vaak vanaf een jaar of 8. Er is daar heel wat blank kinderbloed verspild.

Maar nee, laten we hier vooral stilstaan bij de slavernij van een stel Afrikanen, op koloniën ver buiten Nederland, meer dan 150 jaar geleden. :') Het is maar waar je je prioriteiten legt.
GroenLinks wil al decennia een 1 mei viering. Jeweetwel, dag van de arbeid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172124382
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent gehersenspoeld door haatwebsites, big data en neuromarketing. Nog zo een bijproduct van immer toenemende ongelijkheid en geldophoping. Mediaconcentratie plus censuur.
Ik ben geen bijproduct, ik ben het vlaggenschip van mijn tijd.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:21:09 #119
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_172124439
Ik zou dan 27 augustus als nationale feestdag instellen. De datum van het Bombardement op Algiers, waar de Nederlanders, samen met de Britten, aan de Barbarijse zeerovers een gevoelige klap uitdeelden en hun praktijken als slavenhandelaren, in ieder geval voor tijdelijk de kop indrukten.
Non possumus non loqui
  zondag 2 juli 2017 @ 21:22:43 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172124500
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lees de eerste zin van het artikel in de OP eens. Dat soort gedachtes zie je veel vaker dan klachten over racisme/slavernij in S-A, e.d.

Jij hebt het over Trump (heeft die ooit geklaagd over slavernij?), maar wat dacht je van Hillary? Mevrouw ''ik ben vóór vluchtelingen, want ik creëer ze (al zeg ik dat niet), ik ben vóór vrouwenrechten (zie startpagina van mijn fonds), en daarom zijn Qatar, AE en S-A mijn grootste donoren en ik ben vóór cohesie, en daarom noem ik de helft van het land racistisch.''
Je lult maar wat in het rond. Van Ojik (GroenLinks) bracht een motie in stemming om de regering van Qatar te ontbieden mbt de slaven.

Mag jij ook raden wie tegen stemde.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juli 2017 @ 21:23:48 #121
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172124544
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent er één van het type dat de opheffers van racisme zelf racistisch zijn. Door het benoemen van het frame wat ze verafschuwen worden het zelf racisten.
Maar dat is wel de waarheid. Door de samenleving steeds op te delen in 'wit' en 'de rest' zet je vanzelf kwaad bloed dat uiteindelijk uitmondt in racisme. Waar men vroeger bereid was een neger het voordeel van de twijfel te geven, denkt hij nu aan schreeuwende psychopaten op televisie als Sylvana Simons en Anna Steijn, die kinderfeesten willen afbreken en iedereen in het wilde weg voor racisten uitmaken.

Wat denkt de blanke mens dan? Prima, dan ben ik maar een racist. Het domste wat men kan doen is de blanke mens bewust maken van zijn eigen 'ras'. Dat heeft in het verleden nooit goed uitgepakt, dus waarom nu wel? Mensen zijn er veel te veel van overtuigd dat blanken massaal overlopen van een opgedrongen schuldbesef, en maar wat graag de portemonnee trekt om dit af te kopen, maar dat geldt slecht voor een klein gedeelte... waaronder de gutkinder van GroenLinks.

De rest ontwikkelt een steeds grotere aversie die uiteindelijk verandert in kille haat.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:25:23 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172124621
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent gehersenspoeld door haatwebsites, big data en neuromarketing. Nog zo een bijproduct van immer toenemende ongelijkheid en geldophoping. Mediaconcentratie plus censuur.
Jij, echter, bent een paragoon der intersubjectieve informatievergaring en verwerking. Een supermensch van de tijd. Een feitenmachine met een kennis die voorheen slechts aan de goden toegedicht kon worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172124707
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je lult maar wat in het rond. Van Ojik (GroenLinks) bracht een motie in stemming om de regering van Qatar te ontbieden mbt de slaven.

Mag jij ook raden wie tegen stemde.
Niemand stelt dat er geen uitzonderingen zijn, of dat wat opvalt (retoriek als in het artikel) alles uit die hoek vertegenwoordigt. Zo wel, dan is dat natuurlijk ook een stukje retoriek. Voor het gemak.

Wie stemde tegen? Ik gok Israëli Wilders. Vertegenwoordiger van de duivelsdriehoek in NL.
  zondag 2 juli 2017 @ 21:31:12 #124
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172124857
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]
Waar men vroeger bereid was een neger het voordeel van de twijfel te geven,
Welk vroeger? Het vroeger van voor de tweede wereldoorlog? Het vroeger van wilsonbekwaamheid van de vrouw in de jaren 50? Het vroeger van de racistische moorden tegen Surinamers in de jaren 80 en Mandela als terrorist volgens de VVD? Welk vroeger? Op zijn best een vroeger van slechts 20 jaar (jaren 60 en 70), voordat het nieuw rechtse neoliberalisme op kwam. Wat ook dito Amerikaanse rassen problematiek en identiteit kwesties veroorzaakt.

Als het voordeel van de twijfel verdwijnt, dan is dit de tegenzet.

"Kille haat' is idd een goede typering van FvD.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172125010
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welk vroeger? Het vroeger van voor de tweede wereldoorlog? Het vroeger van wilsonbekwaamheid van de vrouw in de jaren 50? Het vroeger van de racistische moorden tegen Surinamers in de jaren 80 en Mandela als terrorist volgens de VVD? Welk vroeger? Op zijn best een vroeger van slechts 20 jaar (jaren 60 en 70), voordat het nieuw rechtse neoliberalisme op kwam. Wat ook dito Amerikaanse rassen problematiek en identiteit kwesties veroorzaakt.

Als het voordeel van de twijfel verdwijnt, dan is dit de tegenzet.

"Kille haat' is idd een goede typering van FvD.
Zijn feministische idealen bereikt door de man af te zeiken en weg te zetten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')