abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:28:19 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172095212
Ben jij het eens met deze stelling?
Deel hier je mening!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:30:05 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172095281
Wellicht, maar is egoïsme per definitie fout?
And so is the past
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:34:48 #3
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172095426
Waarom dan wel precies?
Fade to Black
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:40:10 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_172095616
Het zou omgekeerd ook egoïstisch zijn om geen zelfmoord te plegen terwijl je het diep van binnen wel wilt.
pi_172096292
Nee
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_172096301
Ben jij niet een beetje te dom voor deze materie?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172096471
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:07 schreef Seam het volgende:
Nee
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172096541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 19:07 schreef halfway het volgende:
Ben jij niet een beetje te dom voor deze materie?
Eens met dit. Oneens met TS.
pi_172096662
Heb je weer vertraging met de trein gehad en baalt daarvan? :')
pi_172096732
De echte egoisten zijn de mensen die niet kunnen zien dat iemand hevig psychisch lijdt en die met stellingen komen zoals ts.
pi_172096756
Mensen die een einde aan hun leven maken zijn niks behalve dood.
pi_172100430
Tering, wel heel zwart zwit :P

Ik denk ten dele niet.

Je moet maar in staat zijn om dat te doen. Je moet maar die overtuiging vinden om jezelf van kant te maken. Zelfmoordgedachtes zeggen in principe nog niks. Het geeft enkel iets aan van: ik ben dit leven kotszat. Maar dat zijn maar objectief gezien momenten die iemand zo nu en dan heeft. Maar om daadwerkelijk de 'actie' te doen lijkt mij dat je dan niet kan spreken over egoïst. Men ziet geen uitweg cq oplossing meer. Dan heeft men zich vooral zichzelf op het oog. Dat 'ik' dit niet meer draag of aankan 'zien'. En het niet meer weet. Dan word er heus wel nagegaan wat de consequenties ervan zijn maar de gedachte: ze hoeven mij toch niet te zien en ze zien ik mij geen waarde, dat kan de druppel zijn die de emmer dan kan over laten lopen.

Stel dat dat ook zo ervaren word alszijnde; de ander ziet in mij geen waarde, ik beteken niks meer ten diepste. Waarom dan niet?

Maar stel dat de 'gezins' situatie oftewel men een gezonde communicatieve sfeer heeft. Dan kan men ook worstelen met de vraag; wat als m'n geliefden dierbaren mij later niet meer zien? Dan bezorg ik hun pijn. Dan vragen hun heel de leven af, wat kon ik doen voor hem? Wat kon ik weten? Waar zat die mee? Een afscheidsbrief lost zo iets op maar de last dat je niet meer aanwezig bent kan al groot zijn.

Vandaar dat ik wel zoiets heb zoals de 2e situatie; deels wel alleen eigendunk.

De eerste situatie is echt niet normaal. Je zou maar zo leven. Dat niemand meer naar je omkijkt. Dat niemand liefde laat zien. Dan zou ik het ook wel weten. Dan maar een eind eraan. Wat verlies je dan? Helemaal niks. Je hebt tenslotte toch niemand meer die naar je omkijkt. Die zichzelf afvraagt; gaat het wel goed en hoe maakt die het?

Je ziet dan gewoon geen waarde meer in je leven. Je stelt toch geen flikker voor. Een ander kan dat stukje ontnemen. Of beter gezegd opheffen.
pi_172101236
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 18:28 schreef Onnoman het volgende:
Ben jij het eens met deze stelling?
Deel hier je mening!
Erg zwart wit, deze stelling, iets meer context?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 23:27:58 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172102571
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 22:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Erg zwart wit, deze stelling, iets meer context?
versoepling van de overheid om mensen de mogelijkheid te bieden een einde aan het leven te maken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172102912
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:27 schreef Onnoman het volgende:

[..]

versoepling van de overheid om mensen de mogelijkheid te bieden een einde aan het leven te maken
http://www.ad.nl/gouda/on(...)eunen-haar~ae90f6d2/

egoistisch of niet?
TS begint

Het zou je sieren om heel het artikel te lezen.
Hell To The Liars
pi_172103747
Nee absoluut niet. Verre van. Ze zijn heel dapper. Het is niet zomaar even iets om jezelf van het leven te beroven. Mensen die denken dat het wel zo simpel is: Denk nog eens na.
  zondag 2 juli 2017 @ 00:09:10 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172103748
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:38 schreef Droopie het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/gouda/on(...)eunen-haar~ae90f6d2/

egoistisch of niet?
TS begint

Het zou je sieren om heel het artikel te lezen.
helemaal gelezen..
goed verhaal
zielig verhaal ook

al had ik wel moeite met deze zin

"Het is een kwestie van tijd alvorens ze het op een andere manier doet, en daarmee allicht een treinmachinist of buschauffeur een trauma voor het leven bezorgt"

Vnd jij ongeacht het argument dat een persoon vanaf 18 jaar altijd zelf zou mogen bepalen of hij/zij een einde wil maken aan het leven?

Mijn opvatting is dat een overheid niet een beslissende factor mag hebben over het leven van een persoon. Doodstraf is namelijk ook een beslissing vanuit de overheid. Gelukkig hebben wij dat niet.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172104238
Nee, er moeten regels zijn.
Een 18 jarige puber met liefdesverdriet of gezakt examen gaan we niet helpen met euthanasie.

Maar soms is het leven zelf een straf, dan is de dood juist een verlichting.
Hell To The Liars
pi_172105760
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:27 schreef Onnoman het volgende:

[..]

versoepling van de overheid om mensen de mogelijkheid te bieden een einde aan het leven te maken
Ok, dan is mijn mening dat is niet egoïstisch is.

Nu is het zo dat wanneer men een schriftelijk verzoek indient voor euthanasie er hele strenge regels zijn en een arts niet zomaar overgaat tot het inwilligen van die wens.
De zorgvuldigheidseisen mogen inderdaad iets soepeler wat mij betreft.
Daarmee doel ik dan op de zelfbeschikking van de verzoeker die gerespecteerd moet worden en het ondraaglijk lijden waar niet altijd sprake van hoeft te zijn.
Natuurlijk moet de verzoeker wilsbekwaam zijn en de artsen overtuigd dat het verzoek weloverwogen is.
Vervolgens zou het mij inziend best goed zijn om een periode van bezinning er aan toe te voegen.

Het overgrote deel van euthanasieverzoeken komt van mensen met kanker die niet meer beter zullen worden, voor deze groep mogen de regels zeker wel soepeler worden om de weg naar de uiteindelijke euthanasie te versnellen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172105778
Je omgeving blootstellen aan een leven vol lijden (bijv eindeloos veel chemokuren, of onbehandelbare psychiatrische aandoeningen) is niet egoïstisch?

Het ligt er per geval maar aan, bedoel ik te zeggen.

Vrijheid is wat mij betreft ook de vrijheid om dood te gaan, al zou het wat mij betreft moeten kunnen zonder machinisten etc een trauma te bezorgen. Dat vind ik wel egoïstisch.

Dus voor euthanasie op verzoek, ook bij psychiatrische aandoeningen. Iemand laten leven omdat de omgeving wil dat hij/zij blijft leven maar de persoon zelf niet vind ik ook niet OK.
  zondag 2 juli 2017 @ 03:19:20 #21
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172105813
Bij kamikaze denk je toch juist aan een ander? :')
pi_172105817
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 03:19 schreef bijstandboy het volgende:
Bij kamikaze denk je toch juist aan een ander? :')
Ja dan schreeuw je voor het vaderland, charge, for freedom, Allah akbar etc.
pi_172111256
quote:
7s.gif Op zondag 2 juli 2017 02:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ok, dan is mijn mening dat is niet egoïstisch is.

Nu is het zo dat wanneer men een schriftelijk verzoek indient voor euthanasie er hele strenge regels zijn en een arts niet zomaar overgaat tot het inwilligen van die wens.
De zorgvuldigheidseisen mogen inderdaad iets soepeler wat mij betreft.
Daarmee doel ik dan op de zelfbeschikking van de verzoeker die gerespecteerd moet worden en het ondraaglijk lijden waar niet altijd sprake van hoeft te zijn.
Natuurlijk moet de verzoeker wilsbekwaam zijn en de artsen overtuigd dat het verzoek weloverwogen is.
Vervolgens zou het mij inziend best goed zijn om een periode van bezinning er aan toe te voegen.

Het overgrote deel van euthanasieverzoeken komt van mensen met kanker die niet meer beter zullen worden, voor deze groep mogen de regels zeker wel soepeler worden om de weg naar de uiteindelijke euthanasie te versnellen.
Ik ken een persoon met zeer hevige borderline die euthanasie wil. Haar lichaam is door alles op aan het geven, ze heeft er onder andere epilepsie door gekregen. Zij is wilsbekwaam, maar de dokter zegt nee (voorlopig).
pi_172111587
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:38 schreef Droopie het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/gouda/on(...)eunen-haar~ae90f6d2/

egoistisch of niet?
TS begint

Het zou je sieren om heel het artikel te lezen.
Ik heb echt moeite met dit soort artikels.
Heb een soortgelijke tijd gehad in mijn tienerjaren. Niet met het fysieke leed maar het psychische wel.
Maar na +- 15 jaar rondgelopen te hebben met een doodswens, heb ik dat nu totaal niet meer. Mijn depressie is vertrokken zodra ik goeie medicatie kreeg en de juiste woonplek en behandeling.
Ik denk dat er voor dat meisje misschien ook nog hoop is, maar dat het nog heel veel dingen uitproberen is. Ik ben zo dankbaar dat mijn ouders mij niet opgaven. Want ik gaf mij wel op en dat zou ik nu nooit meer doen.
Twiddel
pi_172111656
Nee, dan maak je juist plaats voor anderen. Leven is egoïstisch.
Kijk eens dom, ja ho maar
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')