Wat bezielt die mensen? Word je gratis opgevangen omdat het gevaarlijk is in je eigen land, krijg je dus onderdak, geld voor inrichting, eten, zakgeld, zorg etc. En dan haal je het in je botte harses om strafbare feiten te gaan plegen.quote:AMSTERDAM - Bijna tienduizend statushouders werden in de eerste negen maanden van 2016 verdacht van een strafbaar feit. Ruim honderd van hen hangt een straf van zes jaar cel of meer boven het hoofd.
Statushouders zijn vluchtelingen die asiel hebben aangevraagd en een voorlopige verblijfsvergunning hebben gekregen. De groep verdachte statushouders wordt nu extra gemonitord, want een stevige veroordeling kan reden zijn hun asielstatus af te nemen.
In 104 gevallen gaat het om ernstige delicten waar jarenlange vrijheidsstraffen op staan, zoals gewapende overvallen of zedenmisdrijven. Deze verdachten hoeven bij een veroordeling op weinig clementie van de immigratiediensten te rekenen. Ook staan er 183 veelplegers op de lijst. Ruim 9300 mensen worden verdacht van een enkel strafbaar feit. Het gaat om statushouders die in 2015 en 2016 een eerste asielaanvraag deden, zoals in totaal in die periode zo’n 60.000 mensen deden. Nareizende gezinsleden horen niet bij deze groep.
Niet elke asielzoeker wordt na een aanhouding wegens vandalisme of winkeldiefstal het land uitgezet, legt Paul van Musscher uit, chef van de eenheid Den Haag van de politie en landelijk portefeuillehouder Vreemdelingenzaken en Migratiecriminaliteit.
,,Er wordt een zogeheten glijdende schaal toegepast. Dat betekent dat je naarmate je langer in Nederland bent, minder snel kunt worden uitgezet bij het plegen van een klein delict. Wie kort in Nederland is, kan wel weer sneller worden uitgezet.”
Of dat daadwerkelijk gebeurt, is niet aan de politie maar aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Die kan deze sanctie pas toepassen als iemand onherroepelijk is veroordeeld. In de praktijk wordt de sanctie minder vaak opgelegd.
,,De mensen die nu op deze lijst van de glijdende schaal staan, worden gemonitord”, legt Van Musscher uit. ,,Dat zijn mensen die nog niet onherroepelijk veroordeeld zijn door de rechter.”
De glijdende schaal is in de jaren negentig ingevoerd om te zorgen dat er minder willekeur zou komen bij het vaststellen of een delict ernstig genoeg is om asiel te weigeren.
Asielzoekers worden het vaakst aangehouden voor diefstal. Andere veelgepleegde delicten zijn ’misdrijven tegen de persoonlijke integriteit’. Daaronder vallen bijvoorbeeld belediging, bedreiging, spugen in het gezicht, aanranding, verkrachting en geweld.
Natuurlijk kunnen we ze uitzetten. In een vliegtuig trappen met een parachute en boven Afrika of het Midden-Oosten er weer uit trappen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
We kunnen ze niet uitzetten want land van afkomst neemt ze niet terug.
In de c130 duwen dus en gaan!quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:18 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we ze uitzetten. In een vliegtuig trappen met een parachute en boven Afrika of het Midden-Oosten er weer uit trappen.
Wat dacht jij dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
Is zonder licht fietsen een strafbaar feit?
Ik dacht van wel!quote:
Aangezien je daar een bekeuring voor kunt krijgen is het een strafbaar feit jaquote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
Is zonder licht fietsen een strafbaar feit?
Worden dit soort strafbare feiten meegenomen in die 10.000 of hebben we het over 'echte' misdrijven? Zou ik op zich wel willen weten voor we iemand uitzetten voor het (toch best een toonbeeld van integratie) vergrijp van zonder licht fietsen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Aangezien je daar een bekeuring voor kunt krijgen is het een strafbaar feit ja![]()
Wel is het een overtrading en geen misdrijf.
Je werpt een mistgordijn op. Er wordt niemand uitgezet vanwege fietsen zonder licht. Daar staat namelijk geen maximale straf van een jaar gevangenisstraf op.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Worden dit soort strafbare feiten meegenomen in die 10.000 of hebben we het over 'echte' misdrijven? Zou ik op zich wel willen weten voor we iemand uitzetten voor het (toch best een toonbeeld van integratie) vergrijp van zonder licht fietsen.![]()
Overigens is het ook handig om de termen 'Asielzoeker' en 'Statushouder' uit elkaar te houden, dat vertroebelt de conclusies natuurlijk ook.
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Worden dit soort strafbare feiten meegenomen in die 10.000 of hebben we het over 'echte' misdrijven? Zou ik op zich wel willen weten voor we iemand uitzetten voor het (toch best een toonbeeld van integratie) vergrijp van zonder licht fietsen.![]()
Overigens is het ook handig om de termen 'Asielzoeker' en 'Statushouder' uit elkaar te houden, dat vertroebelt de conclusies natuurlijk ook.
Wie heeft het overtredingen en misdrijven? De OP spreekt over strafbare feiten, waarbij TS vrolijk roept dat iedereen die strafbare feiten pleegt het land uit moet!quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je werpt een mistgordijn op. Er wordt niemand uitgezet vanwege fietsen zonder licht. Daar staat namelijk geen maximale straf van een jaar gevangenisstraf op.
Verder is fietsen zonder licht een overtreding en geen misdrijf.
Dat weet ik niet, die beslissing maak ik niet. Maar je gaat mij niet vertellen dat ze 10.000 man aan het monitoren zijnquote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:42 schreef bedachtzaam het volgende:
![]()
Ook echt een rede om extra te monitoren he...
Ik heb het daarover. Voor een overtreding word je niet uitgezet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wie heeft het overtredingen en misdrijven? De OP spreekt over strafbare feiten, waarbij TS vrolijk roept dat iedereen die strafbare feiten pleegt het land uit moet!Ik vind dat wat ver gaan, gezien zonder licht fietsen of 2km p/u (minimaal 7 op je teller) te hard ook strafbare feiten zijn.
Dat zijn we eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, die beslissing maak ik niet. Maar je gaat mij niet vertellen dat ze 10.000 man aan het monitoren zijn
Vertroebel ik de discussie? Of doet de Telegraaf dat? Die roept dat er 10.000!!!!!! statushouders strafbare feiten plegen. Waarop de TS zegt dat alle statushouders die strafbare feiten plegen het land uit moeten! Quote:quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het daarover. Voor een overtreding word je niet uitgezet.
Dat weet jij natuurlijk zelf ook wel, maar je vertroebeld liever de discussie met dit soort geneuzel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je verder leest gat het in 104 gevallen om zwaardere delicten.
En dan vertroebel ik de discussie?![]()
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Vast.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef leolinedance het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_verdachte__.html
Deze verdachten hoeven bij een veroordeling op weinig clementie van de immigratiediensten te rekenen.
Die 104 gevallen hebben een misdrijf gepleegd waar een straf van 6 jaar of langer voor staat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:51 schreef SicSicSics het volgende:Als je verder leest gaat het in 104 gevallen om zwaardere delicten.
Het enige wat niet kan is de natuurwetten verbreken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
We kunnen ze niet uitzetten want land van afkomst neemt ze niet terug.
Verreweg de meeste worden nooit uitgezet ondanks geen verblijfsvergunning.
Dat zullen ze je in de media niet vertellen uiteraard, laat staan de overheid, ongetwijfeld bang dat de bevolking dit keer niet als makke schapen op de bank blijven zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |