abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:47:09 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172061462
http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_verdachte__.html

quote:
AMSTERDAM - Bijna tienduizend statushouders werden in de eerste negen maanden van 2016 verdacht van een strafbaar feit. Ruim honderd van hen hangt een straf van zes jaar cel of meer boven het hoofd.

Statushouders zijn vluchtelingen die asiel hebben aangevraagd en een voorlopige verblijfsvergunning hebben gekregen. De groep verdachte statushouders wordt nu extra gemonitord, want een stevige veroordeling kan reden zijn hun asielstatus af te nemen.

In 104 gevallen gaat het om ernstige delicten waar jarenlange vrijheidsstraffen op staan, zoals gewapende overvallen of zedenmisdrijven. Deze verdachten hoeven bij een veroordeling op weinig clementie van de immigratiediensten te rekenen. Ook staan er 183 veelplegers op de lijst. Ruim 9300 mensen worden verdacht van een enkel strafbaar feit. Het gaat om statushouders die in 2015 en 2016 een eerste asielaanvraag deden, zoals in totaal in die periode zo’n 60.000 mensen deden. Nareizende gezinsleden horen niet bij deze groep.

Niet elke asielzoeker wordt na een aanhouding wegens vandalisme of winkeldiefstal het land uitgezet, legt Paul van Musscher uit, chef van de eenheid Den Haag van de politie en landelijk portefeuillehouder Vreemdelingenzaken en Migratiecriminaliteit.

,,Er wordt een zogeheten glijdende schaal toegepast. Dat betekent dat je naarmate je langer in Nederland bent, minder snel kunt worden uitgezet bij het plegen van een klein delict. Wie kort in Nederland is, kan wel weer sneller worden uitgezet.”

Of dat daadwerkelijk gebeurt, is niet aan de politie maar aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Die kan deze sanctie pas toepassen als iemand onherroepelijk is veroordeeld. In de praktijk wordt de sanctie minder vaak opgelegd.

,,De mensen die nu op deze lijst van de glijdende schaal staan, worden gemonitord”, legt Van Musscher uit. ,,Dat zijn mensen die nog niet onherroepelijk veroordeeld zijn door de rechter.”

De glijdende schaal is in de jaren negentig ingevoerd om te zorgen dat er minder willekeur zou komen bij het vaststellen of een delict ernstig genoeg is om asiel te weigeren.

Asielzoekers worden het vaakst aangehouden voor diefstal. Andere veelgepleegde delicten zijn ’misdrijven tegen de persoonlijke integriteit’. Daaronder vallen bijvoorbeeld belediging, bedreiging, spugen in het gezicht, aanranding, verkrachting en geweld.
Wat bezielt die mensen? Word je gratis opgevangen omdat het gevaarlijk is in je eigen land, krijg je dus onderdak, geld voor inrichting, eten, zakgeld, zorg etc. En dan haal je het in je botte harses om strafbare feiten te gaan plegen.

Allemaar het land uitzetten, en zo snel mogelijk graag :(
pi_172061520
We kunnen ze niet uitzetten want land van afkomst neemt ze niet terug.
Verreweg de meeste worden nooit uitgezet ondanks geen verblijfsvergunning.

Dat zullen ze je in de media niet vertellen uiteraard, laat staan de overheid, ongetwijfeld bang dat de bevolking dit keer niet als makke schapen op de bank blijven zitten.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:51:33 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172061558
Is zonder licht fietsen een strafbaar feit? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:18:26 #4
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_172066032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Natuurlijk kunnen we ze uitzetten. In een vliegtuig trappen met een parachute en boven Afrika of het Midden-Oosten er weer uit trappen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_172066067
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:18 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen we ze uitzetten. In een vliegtuig trappen met een parachute en boven Afrika of het Midden-Oosten er weer uit trappen.
In de c130 duwen dus en gaan!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:19:49 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172066070
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
Wat dacht jij dan?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:21:38 #7
116015 SicSicSics
pi_172066114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat dacht jij dan?
Ik dacht van wel!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172066247
Ze hadden sowieso nooit moeten worden toegelaten, het zijn 'mensen' van de laagste soort, profiteurs, maar diegenen dit goedkeuren cq goedpraten zijn nog lager, dit geldt ook voor de media die de censuur toestaan zodat wij, het werk volk, dit niet weten.
pi_172067578
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
Aangezien je daar een bekeuring voor kunt krijgen is het een strafbaar feit ja ;)
Wel is het een overtrading en geen misdrijf.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:24:07 #10
116015 SicSicSics
pi_172067678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Aangezien je daar een bekeuring voor kunt krijgen is het een strafbaar feit ja ;)
Wel is het een overtrading en geen misdrijf.
Worden dit soort strafbare feiten meegenomen in die 10.000 of hebben we het over 'echte' misdrijven? Zou ik op zich wel willen weten voor we iemand uitzetten voor het (toch best een toonbeeld van integratie) vergrijp van zonder licht fietsen. :D

Overigens is het ook handig om de termen 'Asielzoeker' en 'Statushouder' uit elkaar te houden, dat vertroebelt de conclusies natuurlijk ook.
Fine, fuck you then!
pi_172068087
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Worden dit soort strafbare feiten meegenomen in die 10.000 of hebben we het over 'echte' misdrijven? Zou ik op zich wel willen weten voor we iemand uitzetten voor het (toch best een toonbeeld van integratie) vergrijp van zonder licht fietsen. :D

Overigens is het ook handig om de termen 'Asielzoeker' en 'Statushouder' uit elkaar te houden, dat vertroebelt de conclusies natuurlijk ook.
Je werpt een mistgordijn op. Er wordt niemand uitgezet vanwege fietsen zonder licht. Daar staat namelijk geen maximale straf van een jaar gevangenisstraf op.

Verder is fietsen zonder licht een overtreding en geen misdrijf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172068094
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:|W

Ook echt een rede om extra te monitoren he...
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:45:57 #13
116015 SicSicSics
pi_172068151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je werpt een mistgordijn op. Er wordt niemand uitgezet vanwege fietsen zonder licht. Daar staat namelijk geen maximale straf van een jaar gevangenisstraf op.

Verder is fietsen zonder licht een overtreding en geen misdrijf.
Wie heeft het overtredingen en misdrijven? De OP spreekt over strafbare feiten, waarbij TS vrolijk roept dat iedereen die strafbare feiten pleegt het land uit moet! :D Ik vind dat wat ver gaan, gezien zonder licht fietsen of 2km p/u (minimaal 7 op je teller) te hard ook strafbare feiten zijn.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:46:52 #14
116015 SicSicSics
pi_172068169
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:42 schreef bedachtzaam het volgende:
:|W

Ook echt een rede om extra te monitoren he...
Dat weet ik niet, die beslissing maak ik niet. Maar je gaat mij niet vertellen dat ze 10.000 man aan het monitoren zijn :D
Fine, fuck you then!
pi_172068201
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wie heeft het overtredingen en misdrijven? De OP spreekt over strafbare feiten, waarbij TS vrolijk roept dat iedereen die strafbare feiten pleegt het land uit moet! :D Ik vind dat wat ver gaan, gezien zonder licht fietsen of 2km p/u (minimaal 7 op je teller) te hard ook strafbare feiten zijn.
Ik heb het daarover. Voor een overtreding word je niet uitgezet.

Dat weet jij natuurlijk zelf ook wel, maar je vertroebeld liever de discussie met dit soort geneuzel...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172068253
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, die beslissing maak ik niet. Maar je gaat mij niet vertellen dat ze 10.000 man aan het monitoren zijn :D
Dat zijn we eens.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:51:48 #17
116015 SicSicSics
pi_172068283
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het daarover. Voor een overtreding word je niet uitgezet.

Dat weet jij natuurlijk zelf ook wel, maar je vertroebeld liever de discussie met dit soort geneuzel...
Vertroebel ik de discussie? Of doet de Telegraaf dat? Die roept dat er 10.000!!!!!! statushouders strafbare feiten plegen. Waarop de TS zegt dat alle statushouders die strafbare feiten plegen het land uit moeten! Quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je verder leest gat het in 104 gevallen om zwaardere delicten.

En dan vertroebel ik de discussie? :D :*
Fine, fuck you then!
pi_172069004
En dan te bedenken dat Jesse Klaver nog veel meer van dat soort crimineel kutvolk wilt binnenhalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2017 15:18:09 ]
pi_172069071

Jan heeft een puike imitatie van een Marokkaan in huis.
pi_172069190
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef leolinedance het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_verdachte__.html

Deze verdachten hoeven bij een veroordeling op weinig clementie van de immigratiediensten te rekenen.
Vast.
pi_172070102
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:51 schreef SicSicSics het volgende:Als je verder leest gaat het in 104 gevallen om zwaardere delicten.
Die 104 gevallen hebben een misdrijf gepleegd waar een straf van 6 jaar of langer voor staat.
Daar moet je dus heel wat voor uitgevreten hebben :{w

Dat getal van die 10.000 wat een misdrijf heft gepleegd klopt gewoon, het merendeel daarvan heeft zaken als diefstal, vandalism, bedreiging, aanranding en geweld gepleegd.
Daar staan dus blijkbaar veelall lagere straffen op als 6 jaar.
Maar dat zijn toch ook niet echt zaken die wenselijk zijn, ook dan mag je wat mij betreft gerust uitgezet worden.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:21:39 #22
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_172070568
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Verreweg de meeste worden nooit uitgezet ondanks geen verblijfsvergunning.

Dat zullen ze je in de media niet vertellen uiteraard, laat staan de overheid, ongetwijfeld bang dat de bevolking dit keer niet als makke schapen op de bank blijven zitten.
Het enige wat niet kan is de natuurwetten verbreken.
Voorderest zie ik tal van mogelijkheden om dit gespuis gewoon op het vliegtuig te zetten en betreffende landen economisch te verwoesten als ze hun onderdanen niet terugnemen.
Het is gewoon een gebrek aan politieke wil.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_172070827
"je verwacht het niet"
Nummer 2 vandaag.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_172071312
Ik vraag me af hoe de Telegraaf er bij komt dat het hier gaat om statushouders. De genoemde cijfers kan ik terugvinden in de gepubliceerde documenten, maar daarbij gaat het om 'asielzoekers die mogelijk inmiddels een verblijfsstatus hebben gekregen'.

Het zou ook enkel gaan om asielzoekers/statushouders die verdacht worden van of veroordeeld zijn voor het plegen van een misdrijf. Die vreemdelingen komen in de zogenoemde VRIS-procedure.
Fietsen zonder licht valt daar uiteraard niet onder.
pi_172071815
Dit heet social dumping. Nederland zet de grenzen wagenwijd open, en landen als Marokko zien hun kansen schoon om hun gevangenissen te legen en op een bootje richting Nederland te sturen. Zij blij want van hun gajes af, en naieve Nederland is ook blij met meer 'vluchtelingen'. Dat we totaal voor gek worden verklaard door de Marokkaanse regering komt blijkbaar hier niet over. Maar goed, waarom zou een land als Marokko niet profiteren van de grenzeloze onwetendheid en naiviteit van Nederland?

Tekent ook overigens het failliet van de Nederlandse journalistiek aan. Veel te politiek-correct, censuur viert hoogtij. Daarom floreren alternatieve blogs als Geenstijl en TPO. Die springen in dat gat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')