abonnement Unibet Coolblue
pi_172882096
Ik hoef geen zicht naar achter.
.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 17:57:50 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172882171
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:55 schreef Fer het volgende:
Ik hoef geen zicht naar achter.
Echte koningen rijden vooraan in de file. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172882487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:23 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het gaat hier over de achterwisser.
Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:17:50 #104
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172882702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja ik ook. Rij jij wel es auto?
Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:20:09 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172882773
Bij mij vond iemand dattie me hele auto moest bekrassen en de autowisser ook om moest knakken.

Ik gebruik trouwens de achterwisser echt vrij vaak!

Stomste van toen ik de C20XE kocht is dat ik me kapot schrok over de mensen achter je.
Je hebt plots de verantwoordelijkheid over mensen achter je die niet op tijd remmen.
pi_172883042
Echt helemaal niks. Kia c'eed SW dynamicline 1.6 CRDi. Heb hem nu 4 maanden en gaat volgende week op zijn 30.000km beurtje. Kan enkel pluspunten ontdekken. Misschien ervaringsdeskundigen die mij al ergens op voor kunnen bereiden?
pi_172883059
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:26 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nonsens.
Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creëer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen.

In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.

De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of überhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:40:42 #108
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172883362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:12 schreef Fer het volgende:
Wie rijdt er dan met zijn achterwisser aan? Enige reden dat mijne wist is dat het vanzelf gaat als ik hem in achteruit zet.
Ik, gebruik hem heel vaak.

- om te weten wie achter me niet kan rijden.
- om te weten wat achter me zit
- om te weten wie van rijbaan wisselt
  donderdag 3 augustus 2017 @ 18:41:37 #109
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_172883390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Simpele aerodynamica, vrind. Tijdens het rijden duw je de lucht om je auto heen; hiermee creëer je een hogedrukgebied aan de voorkant en een lagedrukgebied aan de achterkant van de auto. Dat laatste zorgt ervoor dat luchtstromingen weer naar de achterzijde van de auto wordt gezogen ipv soepel af te vloeien (wat ook weerstand oplevert en invloed heeft op je verbruik). Bij auto's met een betrekkelijk rechte, vlakke achterkant is dat effect relatief sterk, waardoor water afkomstig van het dak en dat is opgespat door de achterbanden in die luchtstromen mee wordt gepakt en tegen de wordt achterruit geworpen. [ afbeelding ]

In de Xsara Picasso van mijn ouders had ik de achterwisser alleen nodig als ik de achterruit eens schoon wilde maken. Nu hebben ze een Ford C-Max, met een vrij rechte klep, en bij elke beetje stevige regenbui moet die standaard aanstaan anders zie ik er niets meer door. De achterwisser daarop heeft zelfs twee standen.

De Saab 95 (1959-1980) had trouwens een aflopende gleuf in de achterrand van het dak zodat, als een soort spoiler, de luchtstroom over de auto heen langs de achterruit geblazen werd om deze zo schoon te houden.

[..]

Omdat dus lang niet alle auto's ze even hard nodig hebben (of überhaupt hebben). Bovendien zijn schrale achterwissers geen APK-afkeurpunt.
Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.

Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
pi_172883509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:41 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het is niet zo dat jij constant achteruit aan het rijden bent, dus die wisser hoeft niet constant aan.
Af en toe even wissen is meer dan genoeg.

Het tweede ruitje onder de achterspoiler van mijn auto heeft het zelfde probleem als jouw hele achterruit en daar zit geen wisser op. Ook daar valt wekenlang prima doorheen te kijken, alleen in de winter wil dat nog weleens erg ondoorzichtig worden.
Neuh, maar ik heb wel zo'n ding binnenin de auto hangen waar ik regelmatig in kijk om verkeer achter mij ook in de gaten te kunnen houden. Heb ik geen klap aan als de achterruit ondoorzichtig is. En zoals ik al zei, in de C-Max (en de Stilo van een kennis van mij) tijdens een fatsoenlijke regenbui gebeurt dat zo snel dat de achterwisser rustig aan kan blijven staan.

Nogmaals, auto's zijn niet allemaal hetzelfde.
pi_172884125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:17 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik heb 25 jaar in een autobedrijf gewerkt, ongeveer 5% van de omzet van ruitenwissers betrof het achterwissertje. Op mijn huidige auto die om en nabij de ton gelopen heeft zit nog steeds de originele achterwisser, terwijl de wissers voor al drie keer vervangen zijn.
Ik heb het over de interval modus van de achterruitwisser
pi_177116921
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)

Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177117019
Ik rijd voor m’n werk in een mini cooper, en de tuning knop van de radio is vermomd als volumeknop, daar erger ik me echt verschrikkelijk de tyfus aan.
-nee-
pi_177117504
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)

Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Het milieu-gedram slaat inderdaad op sommige punten net iets te ver door ja. |:(

Waar kan ik met mijn auto eens starten? Kvs lek bij de verwarming, trilling bij de motor (geen 2 massa vliegwiel probleem overigens), kleine ouderheidskwaaltjes als een niet goed functionerend automatisch raam.
Kort gezegd; tijd voor een nieuwe bak.
pi_177117740
Yaris uit 2001.

Als ik of de bijrijder de zonneklep uitklapt komt deze tegen de binnenspiegel, welke dan verspringt en ik niks meer achteruit zie. Ff zelf de binnenspiegel terug zetten... maar de zonneklep moet natuurlijk ook weer terug ingeklapt worden :P

Ontwerpfoutje denk ik zo...

Verder de achterruitenwisser die geen interval heeft.

En ohja, ik heb altijd mijn verlichting aan, ook overdag. Het digitale dashboard dimt dan waardoor ik niks meer kan aflezen met fel licht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Miniem op 11-02-2018 21:18:58 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 23:33:11 #116
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_177120567
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:40 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Ik, gebruik hem heel vaak.

- om te weten wie achter me niet kan rijden.
- om te weten wat achter me zit
- om te weten wie van rijbaan wisselt
Dat zou je ook allemaal via de buitenspiegels moeten kunnen zien
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_177120704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:22 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Of een te zware rechter voet?
Rechterhand :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_177120834
Astra uit 2017
Die fucking parkeersensoren:
-ze gaan automatisch aan ookal heb je ze uitgezet
-volume kent maar 1 stand, zijnde 100db
-ze staan altijd allemaal aan, staat er een auto voor me op de oprit en zet ik hem in de achteruit, gaat ie voor piepen en vice versa
-te gevoelig, bepaalde drempels gaat ie al af.

Bonus
Collision warning.... Dat kreng gaat af om letterlijk niks
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177121064
Vorige privé auto (Fiat Grande Punto 1.4 8v, 2007):
- Meer dan 4000rpm bij 130km/h. :') Niet fijn op de snelweg dus.
- Middenarmsteun zit in de weg om de handrem fatsoenlijk te bereiken.
- Ruitensproeiers sproeien niet op de ruit, maar tegen de wisserarm bij een snelheid hoger dan 30km/h. Kopjes zijn niet te verstellen.
- Regenwater kwam (langs het derde remlicht en de ruitenwisser?) in de kofferklep, en liep dan bij geopende klep in het hoekje weer naar buiten. Te vaak onder een straal water gestaan. :')
- Slecht ontwerp van de kap over het interieurfilter. Ding is slecht bereikbaar onder het dashboard en het haakt met een plastic lipje van nog geen 1mm dik vast. Dit werd steevast ieder jaar bij de onderhoudsbeurt gesloopt, door de merkdealer. Gevolg is dat er een hoop (koude) lucht onder het dashboard weg lekt.

Huidige privé auto (Ford Focus Wagon 1.6 Ecoboost, 2013):
- Cruise Control is maximaal op 180km/h in te stellen.
- Rolscherm in de kofferbak zit snel in de weg als je grote dingen wilt vervoeren en dit ding kun je nergens in de auto fatsoenlijk kwijt.
- Wel een niveaumeting op de ruitensproeiervloeistof, niet op de belangrijke dingen (koelvloeistof, oliepeil). Voor de koelvloeistof loopt er nu een terugroepactie waar ze dit retrofitten. :)
- Elektrische spiegels klappen in bij het sluiten van de auto en dit kun je niet uitschakelen. Ik verwacht op koude ochtenden steeds dat die dingen vastgevroren zitten (dat is nog niet daadwerkelijk gebeurd).

Bedrijfsauto (Opel Vivaro L1H1 2.0, 2009):
- Enige aanwezige optie is de dagteller. Geen elektrische ramen, geen airco, geen cruisecontrol, niets.
- Enorme dode hoek aan de rechter zijkant. Er zitten dodehoekspiegels in de spiegel maar ik moet m'n hoofd 40cm laten zakken om hier iets nuttigs in te zien. Dingen zijn niet verstelbaar. :')
- Achterdeuren gaan nèt niet open met aanhangwagen aangekoppeld. Als de kogel een centimeter verder naar achteren had gezeten wel...
  maandag 12 februari 2018 @ 00:11:12 #120
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177121068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten 8)7

Voor de rest ben ik er wel blij mee.
1 plastic clipje los en je kun er prima bij.. 5 min per kant...
Voor iemand die nog nooit zo'n auto gezien heeft max 20 min..

Ik zou even een andere garage zoeken als ik jou was.. _O-

Oh.. beetje oude post wel..
  maandag 12 februari 2018 @ 00:16:28 #121
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177121110
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
Schop. En een irritatie van m'n werkauto ('12 Actros 963 1842)

Koelvloeistof laag? Olie op? Lekke banden? Storing aan de verlichting? Allemaal geen punt. Je kunt in ieder geval doorrijden.
Maarrrrrr: Adblue storing? Twee meldingen op je dash, emissielampje brandt continu, en je motor wordt geknepen. Want MILIEU!!! SCHADELIJKE UITLAATGASSEN! DOOD EN VERDERF!
Is gewoon een kwestie van motorschade voorkomen..
pi_177122335
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Is gewoon een kwestie van motorschade voorkomen..
Het stomme is dat dingen als koelvloeistof en olie juist belangrijk zijn voor de bedrijfszekerheid van de motor, en dat Adblue (of eigenlijk een ureumoplossing) daar geen ene zak mee te maken heeft. Het goedje wordt direct in het uitlaatsysteem ingespoten en is puur bedoeld om de uitlaatgassen na te behandelen. Zonder Adblue rijdt kan het hok prima rijden (maar haalt 'ie natuurlijk niet de Euro 6-norm)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177122786
Genoeg auto's die geheel niet starten als de AdBlue op is. :')
  maandag 12 februari 2018 @ 10:06:03 #124
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_177124348
Bij alles op of onder het vriespunt vriezen de versnellingen vast, achteras is krom, remmen willen nog wel eens blokkeren, lampen werken niet meer en stuur schiet met een drempeltje nog wel eens los.

Zodra het kan maar eens upgraden naar een model met motor.
  maandag 12 februari 2018 @ 21:36:51 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177139433
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:06 schreef Shittieboy het volgende:
Bij alles op of onder het vriespunt vriezen de versnellingen vast, achteras is krom, remmen willen nog wel eens blokkeren, lampen werken niet meer en stuur schiet met een drempeltje nog wel eens los.

Zodra het kan maar eens upgraden naar een model met motor.
of je brengt hem eens naar de fietsenmaker als je er zelf niks aan wilt doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')