abonnement Unibet Coolblue
pi_172047566
Ik moet binnenkort een iq test afleggen (voor een toekomstige baan) en heb een vraag mbt Venn diagrammen.
Ik snap niet echt het verschil tussen de volgende vragen:


Ik zou denken, een schip hoeft toch niet perse in de oceaan te liggen (bijv bij reparatie).

Wanneer gebruik je nu precies de ene, en wanneer de andere?

[ Bericht 43% gewijzigd door Pinuts op 29-06-2017 17:06:03 ]
pi_172047784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:57 schreef Pinuts het volgende:
Ik moet binnenkort een IQ test afleggen (voor een toekomstige baan) en heb een vraag m.b.t. Venndiagrammen.
In sommige voorbeelden geldt dit bijvoorbeeld:
school, lessen, bord.
En dan wordt het gezien als lessen worden in school gegeven en in de lessen wordt een bord gebruikt. Dus zeg maar 3 rondjes in elkaar.

Bij andere voorbeelden lees ik weer:
trein, coupé, stoel.
Hiervoor dacht ik dus dat de gedachtegang hetzelfde was. Een stoel zit in een coupé en een coupé zit in een trein. Echter stond hier de uitleg: dit kan zo zijn, maar het hoeft niet altijd zo te zijn, dus 3 gedeeltelijk overlappende rondjes.

Kan iemand mij het verschil tussen deze twee exact uitleggen en wanneer je nu het ene en wanneer het andere gebruikt ? Of is een van de twee websites waarschijnlijk gewoon slecht?
Als je je voorbeelden van websites hebt gehaald, dan was het wel handig geweest om meteen even linkjes naar de betreffende webpagina's te geven. Of zijn het besloten sites waarvoor je een account moet hebben?

Een stoel in een trein hoeft zich niet in een coupé te bevinden, in de ruimte buiten een coupé (waar zich bijvoorbeeld ook vaak het toilet bevindt) heb je ook (klap)stoelen.
pi_172047817
Zie mijn aangepaste bericht.
pi_172047912
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:08 schreef Pinuts het volgende:
Zie mijn aangepaste bericht.
Het tweede voorbeeld uit je plaatje lijkt mij sowieso onzinnig: matrozen, schepen en oceanen zijn ongelijksoortige objecten en het is flauwekul om te beweren dat er bijvoorbeeld matrozen zouden kunnen zitten in een verzameling schepen. Ja, matrozen kunnen zich al dan niet aan boord van een schip bevinden, maar dat is iets heel anders. Dit is kennelijk een IQ test die in elkaar is gedraaid door een stelletje lieden (psychologen?) die geen verstand hebben van wiskunde of logica.
pi_172047978
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:14 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het tweede voorbeeld uit je plaatje lijkt mij sowieso onzinnig: matrozen, schepen en oceanen zijn ongelijksoortige objecten en het is flauwekul om te beweren dat er bijvoorbeeld matrozen zouden kunnen zitten in een verzameling schepen. Ja, matrozen kunnen zich al dan niet aan boord van een schip bevinden, maar dat is iets heel anders. Dit is kennelijk een IQ test die in elkaar is gedraaid door een stelletje lieden (psychologen?) die geen verstand hebben van wiskunde of logica.
Dat leek mij dus ook. Ik zou ze hetzelfde beoordelen als de voetbal, speler en veld.
pi_172048133
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dat leek mij dus ook. Ik zou ze hetzelfde beoordelen als de voetbal, speler en veld.
Inderdaad, maar bij de vier gegeven alternatieven is er geen Vendiagram met drie discrete verzamelingen (drie verzamelingen die geen gemeenschappelijke elementen hebben, dus drie niet overlappende kringetjes). Ze willen kennelijk oceanen opvatten als verzamelingen van schepen en schepen als verzamelingen van matrozen, maar dat blijft onzinnig.
pi_172048181
Oké thanks ! Dan ligt het gelukkig niet aan mij :P
pi_172048219
Hahaha, dat tweede voorbeeld. :').

Heuy, in de praktijk zijn die drie dingen op een bepaalde manier gerelateerd aan elkaar, dus dan is het wel logisch om die drie verzamelingen die helemaal niets met elkaar delen in elkaar te pleuren.

Antwoord op eerste voorbeeld is overigens B, want een football en player zitten allebei op field. Of zo. Net zoals dat een sailor op een schip zit en een schip op een oceaan. Bedoelen ze eigenlijk het sport football of het object football?! Pfrt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2017 17:34:00 ]
pi_172068666
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:33 schreef zarGon het volgende:
Antwoord op eerste voorbeeld is overigens B, want een football en player zitten allebei op field. Of zo. Net zoals dat een sailor op een schip zit en een schip op een oceaan. Bedoelen ze eigenlijk het sport football of het object football?! Pfrt.
Eens.

Met name als je naar de uitleg voor het matroos/schip/oceaan vraagstuk kijkt, dan is het enige mogelijke antwoord voor de andere vraag B.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')