abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:00:32 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172038488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 10:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op langere termijn niet stabiel denk ik. Maar dat is mijn mening. Binnen wat er in het algemeen gebeurd op militair en economisch en politiek gebied zie ik meer een trend naar een soort van wereldoorlog. Mede omdat er vaak gehandeld is vanuit eigenbelang.
Oorlogen zijn juist altijd tijdelijk en niet andersom.
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:17:47 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172038998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:00 schreef drexciya het volgende:

[..]

Nee. Wat je in deze mist is dat niet prijs het punt is, maar EROEI; Energy Returned on Energy Invested. Als je x energie nodig hebt om olie uit de grond te halen, en die verhouding wordt steeds slechter, dan heb je wel degelijk een probleem. Ik kan nu even geen bron vinden, maar in de huidige maatschappij heb je een verhouding van 1:20 of beter nodig (of zelfs hoger).

Want je moet ook de energie van het vervoer van olie naar een raffinaderij, energie van het omzetten van ruwe olie in benzine en andere producten, en de energie van het vervoer naar de bestemming (tankstation) meerekenen.

Ook al kunnen we op extreme locaties olie vinden, als het teveel energie kost om het uit de grond te halen, schiet je er niets mee op. Alternatieve energie is dan een betere optie.

Hetzelfde geldt, maar dan anders, voor grondstoffen. Als de hoeveelheid erts die je moet bewerken om dezelfde hoeveelheid nikkel, zilver, koper of goud te winnen, steeds verder omhoog gaat, dan loop je toch tegen een probleem aan.
Daar heb je een punt. Dit zorgt er ook voor dat de ontwikkelde wereld een voorsprong heeft. Wij kunnen het geld en de technologie op tafel leggen om ook moeilijk winbare grondstoffen te winnen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172039620
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:04 schreef Dwersdriever het volgende:
De Kinderombudsman kraakt in dagblad Trouw de plannen voor het zogenoemde kinderpardon. Vooral het feit dat het gedrag van de ouders een rol speelt in de beslissing is haar een doorn in het oog, zo blijkt uit de vertaling van het ANP van het Trouw-artikel.

[..]

Ze heeft natuurlijk een punt. Wees er gewoon eerlijk over als politiek dat we niet willen dat kinderen als breekijzer kunnen worden gebruikt via een kinderpardon of als je bang bent dat dit een verdere aanzuigende werking heeft. Of anders...kom met een barmhartige regeling als we inderdaad vinden dat het onmenselijk is om kinderen na vijf jaar in Nederland terug te sturen. Niet deze schijnoplossing waarbij je barmhartig denkt, maar hardvochtig handelt.
Als die voorwaarde wordt geschrapt, dan kunnen we net zo goed elk gezin dat asiel aanvraagt meteen een verblijfsvergunning gaan geven; of ze nou uit Afghanistan, Marokko of Canada komen. Na vijf jaar lang de asielprocedure frustreren krijgen ze er immers toch een.

Daar is het Kinderpardon niet voor bedoeld. Er zijn nu gezinnen die keer op keer te horen hebben gekregen dat ze geen recht hebben op asiel, maar ondanks dat weigeren mee te werken aan terugkeer. Ze zeggen soms letterlijk "ach, over [X] maanden is [naam kind] vijf jaar in Nederland, dus dan kunnen we in aanmerking komen voor het Kinderpardon". Zo werkt het niet. De Kinderpardonregeling is niet bedacht om te dienen als alternatief voor mensen die geen recht hebben ol asiel.
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:52:23 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172039923
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als die voorwaarde wordt geschrapt, dan kunnen we net zo goed elk gezin dat asiel aanvraagt meteen een verblijfsvergunning gaan geven; of ze nou uit Afghanistan, Marokko of Canada komen. Na vijf jaar lang de asielprocedure frustreren krijgen ze er immers toch een.

Daar is het Kinderpardon niet voor bedoeld. Er zijn nu gezinnen die keer op keer te horen hebben gekregen dat ze geen recht hebben op asiel, maar ondanks dat weigeren mee te werken aan terugkeer. Ze zeggen soms letterlijk "ach, over [X] maanden is [naam kind] vijf jaar in Nederland, dus dan kunnen we in aanmerking komen voor het Kinderpardon". Zo werkt het niet. De Kinderpardonregeling is niet bedacht om te dienen als alternatief voor mensen die geen recht hebben ol asiel.
Ik vraag me altijd af hoe vaak je afgewezen moet worden voordat het kwartje valt dat je hier gewoon niks te zoeken hebt.
pi_172040083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe vaak je afgewezen moet worden voordat het kwartje valt dat je hier gewoon niks te zoeken hebt.
Zo lang iemand die mensen blijft influisteren dat er ook nog zoiets bestaat als het Kinderpardon, kan dat zomaar minstens vijf jaar duren.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:01:26 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172040168
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo lang iemand die mensen blijft influisteren dat er ook nog zoiets bestaat als het Kinderpardon, kan dat zomaar minstens vijf jaar duren.
Het is wel treurig ja. Op die manier wordt het hier gewoon een vergaarbak van kansloze Afrikanen en ander volk dat alleen maar parasiteert op de sociale voorzieningen. Moet je niet willen.

Voor afgewezen asielzoekers zou een kinderpardon ook niet moeten gelden. Ze zijn immers afgewezen, ze kunnen dus prima samen met hun kind(eren) terug naar huis.
pi_172040440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is wel treurig ja. Op die manier wordt het hier gewoon een vergaarbak van kansloze Afrikanen en ander volk dat alleen maar parasiteert op de sociale voorzieningen. Moet je niet willen.
Het gaat niet alleen over Afrikanen. Ook bijvoorbeeld Albaniërs.
quote:
Voor afgewezen asielzoekers zou een kinderpardon ook niet moeten gelden. Ze zijn immers afgewezen, ze kunnen dus prima samen met hun kind(eren) terug naar huis.
Het Kinderpardon zou alleen moeten gelden voor mensen die wel een verblijfsvergunning hebben gekregen bedoel je? :P
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:19:47 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172040576
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over Afrikanen. Ook bijvoorbeeld Albaniërs.

[..]

Het Kinderpardon zou alleen moeten gelden voor mensen die wel een verblijfsvergunning hebben gekregen bedoel je? :P
Het huidige beleid is sowieso totaal onhoudbaar.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:37:37 #59
3542 Gia
User under construction
pi_172040919
Kinderpardon alleen als kinderen hier al minimaal 8 jaar onderwijs gevolgd hebben. Dat is mijn mening.

Waarom? Omdat dan het geworteld zijn nog niet zo'n grote rol speelt.
Hele volksstammen trekken met hun kinderen naar landen waarvan ze de taal niet kennen, en die kinderen groeien daar verder probleemloos op.

Maar goed, dit wordt dan wel maatwerk, maar leg het langs dezelfde lat als ouders die normaal emigreren naar bijvoorbeeld Portugal.
Ik denk dat dit voor een kind van een jaar of 14 niet meer te doen is om daar dan nog een schooldiploma te halen. De tijd tot aan het examen is te kort om alle vakken nog in te halen.
Tenzij kinderen dan naar een internationale school kunnen, die erg duur is. Vaak zie je dat kinderen gewoon naar de lokale school gaan.

Kleine kinderen, onder de 10 bijvoorbeeld, kunnen, schijnbaar, nog prima aarden in een ander land. Voor kinderen die hier 8 jaar op school hebben gezeten, lijkt mij dat erg moeilijk.

Overigens moet men de taal in het geval van de vluchtelingen al eigenlijk buiten beschouwing houden, die kinderen groeien op met hun moerstaal.
pi_172041072
Zo'n fijne kindermevrouw die op het journaal in haar gezellige achtertuin met rustiek huisje ons even uitlegt hoe het werkt en eigenlijk zou moeten gaan.

Altijd weer reuze lachwekkend.

En zorgwekkend.
pi_172041113
er was toch jaren geleden zo'n generaal pardon/kinderpardon om alle twijfelgevallen te kunnen opvangen. Dat was toch laatste pardon?
pi_172041214
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het huidige beleid is sowieso totaal onhoudbaar.
Het Kinderpardon is natuurlijk juist bedoeld voor afgewezen asielzoekers, want mensen die wel een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben die regeling niet nodig. De regeling is dus juist bedoeld voor kinderen die geen verblijfsvergunning hebben.

Niets mis met de huidige regeling. Het gaat om slechts zo'n 30 goedkeuringen in de afgelopen drie jaar. Dat zijn dus echt uitzonderingen.
pi_172041280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:44 schreef Hans_Klus het volgende:
er was toch jaren geleden zo'n generaal pardon/kinderpardon om alle twijfelgevallen te kunnen opvangen. Dat was toch laatste pardon?
In Nederland is het elke keer weer Sinterklaas.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:54:36 #64
3542 Gia
User under construction
pi_172041441
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het Kinderpardon is natuurlijk juist bedoeld voor afgewezen asielzoekers, want mensen die wel een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben die regeling niet nodig. De regeling is dus juist bedoeld voor kinderen die geen verblijfsvergunning hebben.

Niets mis met de huidige regeling. Het gaat om slechts zo'n 30 goedkeuringen in de afgelopen drie jaar. Dat zijn dus echt uitzonderingen.
De dame had het over 10 tot 15 en dat dat echt te weinig was.
Kom op zeg. Niemand heeft medelijden met de kinderen als een stel ouders ineens besluit een B & B te beginnen in de Algarve. En dat blijkt ook vrijwel altijd goed te gaan.

Prima dat er uitzonderingen zijn voor bepaalde kinderen, medische redenen, bijvoorbeeld, maar om op basis van 5 jaar uitzetting rekken met kinderen de ouders en kinderen dan maar laten blijven gaat me echt te ver. En 5 jaar rekken is met de snelheid van ons juridisch stelsel echt wel een haalbare kaart.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:55:22 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172041462
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het Kinderpardon is natuurlijk juist bedoeld voor afgewezen asielzoekers, want mensen die wel een verblijfsvergunning hebben gekregen hebben die regeling niet nodig. De regeling is dus juist bedoeld voor kinderen die geen verblijfsvergunning hebben.

Niets mis met de huidige regeling. Het gaat om slechts zo'n 30 goedkeuringen in de afgelopen drie jaar. Dat zijn dus echt uitzonderingen.
Als je meerdere keren bent afgewezen, dan is het in mijn boek gewoon wegwezen. Of je nu man bent of vrouw, alleenstaand, getrouwd, gescheiden, kind of bejaarde, homo, hetero of bi, moslim, christen of hindoe. Daar is het gat van de deur.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:19:30 #66
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_172042200
Neemt ze er zelf ook wat van in huis? Op eigen kosten zonder kans op aftrek graag. Wereldvreemde doos. :W
pi_172042284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je meerdere keren bent afgewezen, dan is het in mijn boek gewoon wegwezen. Of je nu man bent of vrouw, alleenstaand, getrouwd, gescheiden, kind of bejaarde, homo, hetero of bi, moslim, christen of hindoe. Daar is het gat van de deur.
Staat er in dat boek van jou ook wat er moet gebeuren in uitzonderlijke gevallen waarbij simpelweg niet van het kind (of een familielid) verwacht had kunnen worden dat het in korte tijd zelfstandig zou vertrekken, bijvoorbeeld wanneer de ouder van het kind tijdens de procedure is verdwenen, wanneer het kind of ouder plotseling ernstig ziek wordt en (tijdelijk) niet kan reizen of wanneer de IND of DTV zelf fouten heeft gemaakt in de procedure? Zomaar een aantal voorbeelden.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:31:48 #68
3542 Gia
User under construction
pi_172042464
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Staat er in dat boek van jou ook wat er moet gebeuren in uitzonderlijke gevallen waarbij simpelweg niet van het kind (of een familielid) verwacht had kunnen worden dat het in korte tijd zelfstandig zou vertrekken, bijvoorbeeld wanneer de ouder van het kind tijdens de procedure is verdwenen, wanneer het kind of ouder plotseling ernstig ziek wordt en (tijdelijk) niet kan reizen of wanneer de IND of DTV zelf fouten heeft gemaakt in de procedure? Zomaar een aantal voorbeelden.
Dat zijn die 10 tot 15 uitzonderingen per jaar.
pi_172042529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima dat er uitzonderingen zijn voor bepaalde kinderen, medische redenen, bijvoorbeeld, maar om op basis van 5 jaar uitzetting rekken met kinderen de ouders en kinderen dan maar laten blijven gaat me echt te ver. En 5 jaar rekken is met de snelheid van ons juridisch stelsel echt wel een haalbare kaart.
Dit dus.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:50:11 #70
3542 Gia
User under construction
pi_172043017
Ik vind eigenlijk dat er in eerste instantie helemaal niet naar de kinderen gekeken moet worden, maar naar het gezin als geheel. Zijn de ouders afgewezen, dan moeten ze gewoon terug. Doorprocederen tot je kind hier 5 jaar woont, moet niet beloond worden met een verblijfsvergunning, want natuurlijk veroorzaakt dat een aanzuigende werking.

Ik vind het een ander verhaal als één van de gezinsleden ernstig ziek is en ginds geen kans op genezing heeft, of in het eigen land niet veilig is vanwege activiteiten in het verzet of zo.
Als één gezinslid reden heeft om hier te mogen blijven, mag uiteraard het hele gezin blijven. Maar daarna geen gezinshereniging met opa en oma, en die op hun beurt weer met hun andere kinderen en kleinkinderen.

Puur het gezin dus, punt.

Dat een kind hier al 5 jaar woont is naar mijn mening geen enkele grond om hier te blijven.
Waar nmm naar gekeken moet worden is of een kind in het thuisland op zijn 18de het niveau kan bereiken wat hij/zij ook had kunnen bereiken als ze daar waren gebleven.

In het geval van een gezin met hoogopgeleide ouders, zal dat een probleem worden als zoonlief hier op het vwo heeft gezeten voor een jaar of 5. Hij is dan 17 en zal in het thuisland minder goed kunnen instromen, waardoor hij zijn oorspronkelijke niveau niet kan behalen.

In het geval van een armoedig gezin, is alles wat ze in de tussentijd hier geleerd hebben al meer dan ze in het thuisland zouden hebben kunnen bereiken. Zij kunnen m.i. terug en daar hun leven verder leven.

Ja, in Nederland hebben kinderen betere kansen, maar we kunnen niet alle kinderen van de wereld met hun niet-opgeleide ouders opvangen.
pi_172043700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

De dame had het over 10 tot 15 en dat dat echt te weinig was.
Kom op zeg. Niemand heeft medelijden met de kinderen als een stel ouders ineens besluit een B & B te beginnen in de Algarve. En dat blijkt ook vrijwel altijd goed te gaan.

Prima dat er uitzonderingen zijn voor bepaalde kinderen, medische redenen, bijvoorbeeld, maar om op basis van 5 jaar uitzetting rekken met kinderen de ouders en kinderen dan maar laten blijven gaat me echt te ver. En 5 jaar rekken is met de snelheid van ons juridisch stelsel echt wel een haalbare kaart.
Ja, dat zou gemiddeld zijn. In 2016 werd blijkbaar slechts één aanvraag ingewilligd. Tot en met 2015 zou het om 28 inwilligingen gaan. Volgens mij telt zij ook aanvragen op een andere grond mee in haar gemiddelde, want ik kom niet uit op die 10 tot 15 per jaar.

Wat betreft je vergelijking met ouders die verhuizen naar een ander land; de landen waar het bij (afgewezen) asielaanvragen om gaat, zijn natuurlijk meestal wel een stuk minder prettig dan Algarve o.i.d., maar ik ben het opzich wel eens met je opmerking. Behalve wanneer het gaat om meisjes die terug moeten naar Afghanistan, daar heb ik meer moeite mee. Die meisjes zijn hier in Nederland dan al een aantal jaar naar school geweest, hebben buiten kunnen spelen, werden gelijk behandeld, etc. Bij terugkomst in Afghanistan mogen ze niet naar school, niet buitenspelen en moeten ze zich helemaal inpakken. Dat vind ik echt erg, zeker als ze inmiddels oud genoeg zijn om dat te beseffen (vanaf een jaar of 10) en aan Afghanistan weinig herinneringen hebben. :N
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:18:58 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172045341
Hmmm de gastarbeiders mochten ook blijven omdat het voor de kinderen die hier geworteld waren zo zielig was. Nou hoe dat afliep weten we allemaal. Die kinderen zijn in feite tussen de wal en het schip gevallen. Achteraf gezien was het humaner geweest ze gewoon met hun ouders terug naar het vaderland te laten gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 29 juni 2017 @ 17:04:17 #73
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_172047734
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 10:06 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo. Voor kinderen in Afrika is hun leven een normaal leven.
Je weet best wat ik bedoel slimpie.
Sisco Certified
pi_172052014
Het voorstel van mevrouw:

quote:
• 1. Veranker de regeling voor langdurig verblijvende kinderen in de Vreemdelingenwet of het Vreemdelingenbesluit. 


• 2. Schrap het meewerkcriterium als contra-indicatie. 


• 3. Laat het Kinderpardon gelden voor alle kinderen die een verblijfsvergunning in 
Nederland hebben aangevraagd en hier sindsdien tenminste vijf jaar hebben 
gewoond, in plaats van alleen voor kinderen die asiel hebben aangevraagd. 


• 4. Laat de contra-indicaties gevaar openbare orde en nationale veiligheid en twijfel aan identiteit of nationaliteit ten hoogste een weigeringsgrond zijn voor het 
betreffende gezinslid, maar niet voor de overige gezinsleden. 


• 5a. Schep ruimte om de contra-indicaties gevaar openbare orde en nationale veiligheid en twijfel aan identiteit of nationaliteit in individuele gevallen niet aan het betreffende gezinslid tegen te werpen, bijvoorbeeld omdat het belang van de betrokken kinderen zich hiertegen verzet. 

• 5b. Sluit geen gezinsleden uit die onder het jeugdstrafrecht een gevangenisstraf 
hebben gehad op basis van de contra-indicatie gevaar openbare orde en 
versoepel het criterium voor volwassenen. 

• 5c. Neem een verjaringstermijn op voor het criterium gevaar openbare orde en 
nationale veiligheid, zodat er uiteindelijk - bij het uitblijven van vervolging (bij 1F) of als iemand niet opnieuw in de fout gaat (bij gevangenisstraf) – zicht is op een toekomst in Nederland. 


• 6. Pas het toezichtscriterium zodanig aan dat kinderen die tenminste vijf jaar onder toezicht hebben gestaan van het Rijk of een gemeente in aanmerking komen voor de regeling. 


• 7. Beoordeel alle afgewezen aanvragen onder de overgangsregeling en de definitieve regeling opnieuw op basis van de voorgestelde criteria en stel de regeling open voor alle gezinnen die op 1 februari 2013 aan deze eisen
voldeden.


• 8. Veranker het belang van het kind in de Vreemdelingenwet zodat het kind centraal
staat bij alle vreemdelingrechtelijke besluiten die over hem of haar genomen worden.
pi_172058670
Die Kinderombudsman is door de PvdA aan een baan geholpen. Ze eigent zich werk toe dat MI door het kabinet en de Tweede Kamer moeten worden gedaan.

Op deze manier heeft de PvdA een alternatieve route gevonden om haar stokpaardjes voor het voetlicht te krijgen. Want wat het mens ook uitkraamt, het komt in de krant.

Onbegrijpelijk dat hieraan belastinggeld wordt verspild.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')