abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 juni 2017 @ 09:44:08 #126
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172036535
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Was het de beveiliger ? ;(
Dat zou wel heel erg zijn want hij was ook botje :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172036540
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:43 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

iemand zei nog hey ik hoorde iets, maar ik zei het ook wel zachtjes :P

daarna verstijfd van adrenalien
Ik raakte verstijft/d/dt door de foto van snowbells
pi_172036550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:44 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik raakte verstijft/d/dt door de foto van snowbells
:9 !
pi_172036567
quote:
99s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:44 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

:9 !
Mind was blown dat dat kaliber hier zit _O-
pi_172036568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:44 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat zou wel heel erg zijn want hij was ook botje :')
Die heb je ook .. er zijn vrouwelijke beveiligers van 1.50m ... :{

Niet aangenomen natuurlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_172036569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:44 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik raakte verstijft/d/dt door de foto van snowbells
mooie meisje ja, in dezelfde league als treinmeisje / WE meisje

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2017 09:45:46 ]
pi_172036602
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Die heb je ook .. er zijn vrouwelijke beveiligers van 1.50m ... :{

Niet aangenomen natuurlijk.
Hahahaha, ik zie soms wel eens van die beveiligers lopen zonder een ons spier en zo slank als een spijker. Mijn armen zijn dikker dan hun dijbenen
pi_172036614
Ik heb een lange tijd met plezier dagelijks op Fok.nl gezeten. Fok.nl is een luchtige nieuwswebsite/forum/communictie, waar veel jongeren maar ook volwassenen reageren op nieuws, discussieren, onzin plaatsen etc. Er wordt met name ook veel getrolled, wat het niveau vaak flink omlaag haalt.

Fok.nl wordt geregeerd en bestuurd door Danny (welke zijn naam ook publiekelijk op Fok.nl gebruikt). (In deze ervaring zal ik hem aanduiden als De Beheerder.) Onder zich heeft De Beheerder een aantal moderators die speciale taken uitvoeren, zoals verwijderen van spam etc.

Al hoewel Fok.nl op het eerste gezicht vooral een platform lijkt te zijn waar nieuws gebracht wordt en discussies plaatsvinden, bemoeit De Beheerder zich ook inhoudelijk met het nieuws tot op een niveau dat haast propaganda genoemd zou kunnen worden. (Zie verder meer hierover.)

Op Fok.nl hebben gebruikers de mogelijkheid om reacties van andere gebruikers op de nieuwssite omhoog/omlaag te stemmen met 1 punt. Standaard begint elke reactie met 1 punt. Indien een punt onder de -2 komt, is het bericht standaard niet meer zichtbaar voor anderen. Het systeem zou als een middel kunnen functioneren om ongewenste berichten (zoals spam) te elimineren, echter gebruiken de gebruikers het meestal om aan te geven of ze het eens/niet-eens met een mening zijn. Hierdoor kunnen meningen die interessant, ontopic, objectief en mogelijk controversieel zijn, toch helaas geelimineerd worden. Indien bijv. 51% van de gebruikers het niet eens zijn met een reactie, en 49% het wel eens is, dan is het mogelijk dat dus nog altijd een grote groep gebruikers een bericht wel interessant vinden. Maar omdat er op Fok geen onderscheid wordt gemaakt tussen eens/niet-eens ratio en het absolute aantal stemmen, kunnen berichten waar een grote groep mensen het eens mee zijn, toch geelimineerd worden.

De Beheerder verergert dit probleem nog eens extra door zich zelf de mogelijkheid te geven om met meer dan 1 punt te kunnen stemmen op reacties van gebruikers. Slechts een zeer klein deel van de gebruikers is zich bewust van deze mogelijkheden van De Beheerder. Indien De Beheerder deze mogelijkheid zou toepassen als een middel om ongewenste berichten (zoals spam) te elimineren, dan zou dat begrijpelijk zijn. De Beheerder past het echter ook op gewenste berichten toe, m.a.w. indien De Beheerder het inhoudelijk sterk eens is met een legitieme reactie, geeft hij dergelijke reacties soms meer dan 1 punt (bijv. 10 punten). Indien hij het oneens is met een legitieme reactie (bijv. een reactie over een bepaald politiek standpunt) dan kan geeft hij de reactie soms een grote hoeveelheid negatieve stemmen. Omdat mensen vaak door consensus beinvloed worden, voert De Beheerder daarmee in principe propaganda uit op Fok.nl.

Ook komt het voor dat De Beheerder een bepaald politiek standpunt inneemt, en dit vervolgens d.m.v. grote logo's op de website plaats alsof het een consensus is in de Fok.nl community en de gebruikers daar achter staan.

In het interne management van Fok.nl blijken ook regelmatig flink oplopende onenigheden te ontstaan doordat De Beheerder geen tegenspraak duldt. Zo is het bijvoorbeeld wel eens uitgelekt dat er in twee dagen tijd 16 moderators uit het management zijn gestapt.

Ook blijkt dat De Beheerder prive berichten van moderators leest. Nadat hij ontdekte dat de moderators daar achter kwamen, heeft hij met spoed de algemene voorwaarden aangepast. Al hoewel Fok.nl zich profileert als "de meest sociale community van Nederland" en het De Beheerders zijn bedrijf en product is, en het begrijpelijk is dat hij de beslissingen neemt het Fok.nl als platform, is het toepassen van propaganda, het schenden van privacy, het (vaak stiekem) beinvloeden van de consensus over politieke standpunten, moraal gezien sterk verwerpelijk.

Op Fok gedraagt De Beheerder zich in principe als een dictator. De dictatuur van De Beheerder is iets waar ik moraal gezien als gebruiker geen onderdeel van wil zijn. Ik vind het dan ook spijtig voor de gebruikers die zich positief voor Fok.nl inzetten, en voor de vele mods die zich hard inzetten en er later achter komen dat ze voor een dictator het werk lopen uit te voeren. Ik heb Fok.nl daarom ook verlaten. (Het maken van de vergelijkenis tussen De Beheerder en het woord diktator, is overigens niet toegestaan op Fok.nl, en levert een ban op.).
  donderdag 29 juni 2017 @ 09:47:31 #134
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172036615
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Die heb je ook .. er zijn vrouwelijke beveiligers van 1.50m ... :{

Niet aangenomen natuurlijk.
Ja, ik zie het ook steeds vaker.... wat kan zo iemand nou doen dan :') _O-
Dus geen vrouwelijke beveiliger van 1.50 met hoefjes?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172036617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:46 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Hahahaha, ik zie soms wel eens van die beveiligers lopen zonder een ons spier en zo slank als een spijker. Mijn armen zijn dikker dan hun dijbenen
Sommige beveiligers moeten het hebben van hun natuurlijke overwicht ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_172036629
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:41 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

wil echt met jou praten
Ja ik ook met jou kan niet wachten
pi_172036642
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:45 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

mooie meisje ja, in dezelfde league als treinmeisje / WE meisje
Dima wat vond je van mijn stem
pi_172036647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:47 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ja, ik zie het ook steeds vaker.... wat kan zo iemand nou doen dan :') _O-
Dus geen vrouwelijke beveiliger van 1.50 met hoefjes?
Ja joh .. die kan echt geen man van +2 meter in bedwang houden. Die duw je zo om :')

Nee, alleen zonder hoefjes :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_172036649
Danny De Grote Beheerder _O_
  donderdag 29 juni 2017 @ 09:49:35 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172036663
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:39 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik denk wel dat zij goed de weg weet in bed inderdaad
Zo'n kleine neukpop waarmee je kan jongleren :~ Daar kijk ik echt weer naar uit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172036664
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:43 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Ja ik miste je
Ja vast hahahaha
pi_172036673
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Sommige beveiligers moeten het hebben van hun natuurlijke overwicht ;(
Beveiliging is sowieso een beetje een hippie 'opleiding' voor uitschot heb ik het idee
pi_172036674
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:48 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Dima wat vond je van mijn stem
weet niet welke stem jij was
pi_172036686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:49 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

weet niet welke stem jij was
:')

Ober was ongeveer 80% van de tijd aan het woord
pi_172036695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:50 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

:')

Ober was ongeveer 80% van de tijd aan het woord
oh :')

ik weet alleen ama en snowbells volgens mij

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2017 09:51:11 ]
pi_172036697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Zo'n kleine neukpop waarmee je kan jongleren :~ Daar kijk ik echt weer naar uit.
Ze zuigt je sneller leeg dan dat jij het weer hebt aangemaakt that's for damn sure
  donderdag 29 juni 2017 @ 09:50:58 #147
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_172036698
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:44 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Ik raakte verstijft/d/dt door de foto van snowbells
:') :')
serious¿
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_172036702
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:50 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

:')

Ober was ongeveer 80% van de tijd aan het woord
irritant he, je komt er bijna niet tussen
pi_172036705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:49 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Beveiliging is sowieso een beetje een hippie 'opleiding' voor uitschot heb ik het idee
Nou het tokkie -gehalte is wel hoog, maar je hebt ook nette beveiligers :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_172036707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 09:50 schreef wise het volgende:

[..]

:') :')
serious¿
wat een mokkel joh :9~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')