abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 24 juli 2017 @ 20:45:17 #276
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172650754
Gaaf programma SWJ, ik moet volgende week ook even aan het tweaken. Wil op mn volgende programma toch zien of ik iets meer volume toe kan voegen.

Hier was het vandaag ook weer squat dag.
5/3/1
3x77.5kg
3x87.5kg
3+x97.5kg

13 week challenge
5x1 110kg

5x5 77.5kg

4x8 inverted rows
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172651021
Voor mij was het vandaag een bro chest/biceps pompdagje.

Bench 5x5
HS incline press 3x10+amrap
HS decline press 3x10+amrap
SS incline flyes 3x15 + pec deck 3x15

EZ bar curls 4x24
D cable curls 3x15
HS machine curls 3x10
Cable reverse curls 3x15

Morgen proberen te beginnen met widowmaker setjes voor m'n back squat voor wat variatie.
pi_172655500
quote:
10s.gif Op maandag 24 juli 2017 20:52 schreef Faeroer het volgende:
Voor mij was het vandaag een bro chest/biceps pompdagje.

Bench 5x5
HS incline press 3x10+amrap
HS decline press 3x10+amrap
SS incline flyes 3x15 + pec deck 3x15

EZ bar curls 4x24
D cable curls 3x15
HS machine curls 3x10
Cable reverse curls 3x15

Morgen proberen te beginnen met widowmaker setjes voor m'n back squat voor wat variatie.
wtf 4 bicep oefeningen met zoveel reps
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_172656589
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:02 schreef McNulty het volgende:

[..]

wtf 4 bicep oefeningen met zoveel reps
Ik doe volgende keer wel gewoon alleen DB curls 3 setjes van 8, ik wil niet dat het cardio gainz worden.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:49:52 #280
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172664499
Ik heb vandaag al zin in de training van morgen. :P Ben benieuwd hoe de 2 sets 2 x 180 gaan op deads. Maar weer eens filmen, als ik er aan denk.

Squats use your belt and wraps or sleeves

After warm ups 100kg 3 sets 8

Deadlift floor

After warm ups

60k 3, 80k 3, 100kg 3, 120k 2, 140k 1, 160k 1, 180kg 2 sets 2

Bench press set up with bar only. Spend 10 min going through set up.
pi_172664567
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:49 schreef Snakey het volgende:
Ik heb vandaag al zin in de training van morgen. :P Ben benieuwd hoe de 2 sets 2 x 180 gaan op deads. Maar weer eens filmen, als ik er aan denk.

Squats use your belt and wraps or sleeves

After warm ups 100kg 3 sets 8

Deadlift floor

After warm ups

60k 3, 80k 3, 100kg 3, 120k 2, 140k 1, 160k 1, 180kg 2 sets 2

Bench press set up with bar only. Spend 10 min going through set up.
Poww, succes pik!
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:13:09 #282
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172665004
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:49 schreef Snakey het volgende:
Ik heb vandaag al zin in de training van morgen. :P Ben benieuwd hoe de 2 sets 2 x 180 gaan op deads. Maar weer eens filmen, als ik er aan denk.

Squats use your belt and wraps or sleeves

After warm ups 100kg 3 sets 8

Deadlift floor

After warm ups

60k 3, 80k 3, 100kg 3, 120k 2, 140k 1, 160k 1, 180kg 2 sets 2

Bench press set up with bar only. Spend 10 min going through set up.
Laatste is BP-cue oefenen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:16:18 #283
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172665077
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:13 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Laatste is BP-cue oefenen?
Yep. Alleen maar set up oefenen. Ik liet Andy mijn fail van 145 kilo zien op de meet, ik denk dat hij toen in tranen is uitgebarsten en heeft vervolgens dit aan mijn training toegevoegd. :P
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:16:53 #284
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 26 juli 2017 @ 08:48:46 #285
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_172683058
Even een theoretische formcheck aan de experts/ervaringsdeskundigen hier.

Vanuit het diepste punt van een squat omhoog komen vs vanuit het diepste punt van een deadlift omhoog komen.

Ik heb het gevoel dat de beweging bij de deadlift geïnitieerd wordt vanuit mn benen, terwijl bij de squat mn kont (heupen?) het eerst bewegen.

Het betreft in beide gevallen slechts de allereerste beweging, de rest (heupen bij deadlift, benen bij squat) volgt meteen daarna.

Het klinkt gewoon tegenstrijdig, maar het voelt wel goed. Klopt deze redenering een beetje?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:23:31 #286
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172689117
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 08:48 schreef MagnumPI het volgende:
Even een theoretische formcheck aan de experts/ervaringsdeskundigen hier.

Vanuit het diepste punt van een squat omhoog komen vs vanuit het diepste punt van een deadlift omhoog komen.

Ik heb het gevoel dat de beweging bij de deadlift geïnitieerd wordt vanuit mn benen, terwijl bij de squat mn kont (heupen?) het eerst bewegen.

Het betreft in beide gevallen slechts de allereerste beweging, de rest (heupen bij deadlift, benen bij squat) volgt meteen daarna.

Het klinkt gewoon tegenstrijdig, maar het voelt wel goed. Klopt deze redenering een beetje?
Dat klopt wel ja. Bij een squat ga je een stuk dieper als bij een deadlift. Hierdoor stretchen je beenspieren veel meer waardoor ze in eerste instantie niet in staat zijn veel te doen, direct nadat je heupen het werk hebben gedaan worden ze weer korter en kunnen ze hun kracht gaan gebruiken.

Bio mechanica op zijn simpelst uitgelegd zeg maar. :P
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:32:08 #287
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172689277
M'n 2 setjes 2 x 180 DL gingen wel lekker vanmorgen. Ik heb het vanuit een andere hoek gefilmd, maar volgens mij blijft mijn bovenrug een stuk vlakker dan een paar weken geleden. Ik probeer dieper te gaan met mijn benen, maar volgens mij is dit waar ik het sterkste ben op het moment. Misschien moet ik mn benen wat meer trainen voor kracht en wordt het dan anders.

Nieuwe barbell trouwens, lekker stijf dus prima voor training.

1e setje.


2e setje.

pi_172689749
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:32 schreef Snakey het volgende:
M'n 2 setjes 2 x 180 DL gingen wel lekker vanmorgen. Ik heb het vanuit een andere hoek gefilmd, maar volgens mij blijft mijn bovenrug een stuk vlakker dan een paar weken geleden. Ik probeer dieper te gaan met mijn benen, maar volgens mij is dit waar ik het sterkste ben op het moment. Misschien moet ik mn benen wat meer trainen voor kracht en wordt het dan anders.

Nieuwe barbell trouwens, lekker stijf dus prima voor training.

1e setje.


2e setje.

Is dat jouw max voor 2x2?
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:57:37 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172689780
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:32 schreef Snakey het volgende:
M'n 2 setjes 2 x 180 DL gingen wel lekker vanmorgen. Ik heb het vanuit een andere hoek gefilmd, maar volgens mij blijft mijn bovenrug een stuk vlakker dan een paar weken geleden. Ik probeer dieper te gaan met mijn benen, maar volgens mij is dit waar ik het sterkste ben op het moment. Misschien moet ik mn benen wat meer trainen voor kracht en wordt het dan anders.

Nieuwe barbell trouwens, lekker stijf dus prima voor training.
Heb het gevoel dat je met je rug nog wel wat kan behalen. Mbt de setup die je doet. Je grijpt nu naar de stang en trekt.
Ergens mis ik nog dat je daar al zo gaat staan met je rug in een rechte lijn. Wss door je schouderbladen iets naar elkaar toe te trekken ofzo.
Weet niet helemaal goed uit te leggen

Vind zelf de filmpjes van Alan Thrall wel goed qua uitleg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172689814
quote:
10s.gif Op maandag 24 juli 2017 20:52 schreef Faeroer het volgende:
Voor mij was het vandaag een bro chest/biceps pompdagje.

Bench 5x5
HS incline press 3x10+amrap
HS decline press 3x10+amrap
SS incline flyes 3x15 + pec deck 3x15

EZ bar curls 4x24
D cable curls 3x15
HS machine curls 3x10
Cable reverse curls 3x15

Morgen proberen te beginnen met widowmaker setjes voor m'n back squat voor wat variatie.
Doe jij altijd 4 isolatie oefeningen voor de bicep?
Ik doe voor bicep en tricep eigenlijk nooit meer dan 2 isolatie oefeningen 3x12 ongeveer. Vooral voor tricep vind ik dat wel genoeg, want die pak ik ook gelijk bij een OHP en de vormen van BP op dezelfde dag.
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:08:44 #291
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_172690001
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:32 schreef Snakey het volgende:
M'n 2 setjes 2 x 180 DL gingen wel lekker vanmorgen. Ik heb het vanuit een andere hoek gefilmd, maar volgens mij blijft mijn bovenrug een stuk vlakker dan een paar weken geleden. Ik probeer dieper te gaan met mijn benen, maar volgens mij is dit waar ik het sterkste ben op het moment. Misschien moet ik mn benen wat meer trainen voor kracht en wordt het dan anders.

Nieuwe barbell trouwens, lekker stijf dus prima voor training.

1e setje.


2e setje.

Wat mij opvalt. Zodra je je beweging inzet, zie je dat je je armen iets meer buigt (de hoek van je elleboog verandert). Bij het einde van de beweging dat je schouders heel erg rollen, van voor naar achter. Op het moment van 'hangen' zitten je schouderbladen waarschijnlijk niet echt bij elkaar, zet je je schouders als het ware niet schrap voor de kracht die erop komt te staan.

Je rug komt wel gelijkmatig overeind (blijft in dezelfde houding) dus dat lijkt mij geen probleem.

Ik denk dat je kan winnen door beter 'schrap' te staan met je bovenlichaam voor je gaat tillen. Dus je schouders in neutrale positie dwingen ipv naar voren laten komen, en je armen dezelfde strekking te laten hebben. Je ziet trouwens erg mooi dat je stang buigt voordat de schijven van de grond komen, dus die spanning bouw je wel lekker op.
WFPB!
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:09:24 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172690010
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:56 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Is dat jouw max voor 2x2?
Nope. Dit was mijn training voor vandaag.
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:38:30 #293
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172690566
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb het gevoel dat je met je rug nog wel wat kan behalen. Mbt de setup die je doet. Je grijpt nu naar de stang en trekt.
Ergens mis ik nog dat je daar al zo gaat staan met je rug in een rechte lijn. Wss door je schouderbladen iets naar elkaar toe te trekken ofzo.
Weet niet helemaal goed uit te leggen

Vind zelf de filmpjes van Alan Thrall wel goed qua uitleg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:08 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Wat mij opvalt. Zodra je je beweging inzet, zie je dat je je armen iets meer buigt (de hoek van je elleboog verandert). Bij het einde van de beweging dat je schouders heel erg rollen, van voor naar achter. Op het moment van 'hangen' zitten je schouderbladen waarschijnlijk niet echt bij elkaar, zet je je schouders als het ware niet schrap voor de kracht die erop komt te staan.

Je rug komt wel gelijkmatig overeind (blijft in dezelfde houding) dus dat lijkt mij geen probleem.

Ik denk dat je kan winnen door beter 'schrap' te staan met je bovenlichaam voor je gaat tillen. Dus je schouders in neutrale positie dwingen ipv naar voren laten komen, en je armen dezelfde strekking te laten hebben. Je ziet trouwens erg mooi dat je stang buigt voordat de schijven van de grond komen, dus die spanning bouw je wel lekker op.
Jullie zeggen min of meer hetzelfde. Ik denk dat het vooral komt omdat ik niet dieper door mijn benen ga. Om de bar te bereiken zonder echt helemaal voorover te duiken moet ik dieper grijpen. Ik moet inderdaad wat meer aandacht besteden aan mn beginstand ipv de bar zo oppakken en gaan.

Voor mij voelt dat wel goed trouwens, hoe langer ik over de start doe hoe moeilijker mn lift wordt.

Ik dat het vooral ligt aan het feit dat ik mijn lats niet genoeg gebruik, die voel ik dan ook niet bij een DL. En dat heeft natuurlijk weer alles te maken met mn rug harder maken. Als mn lats hard zijn kan het niet anders dan dat de rest er omheen ook hard is.

We puzzelen lekker verder. :P Thanks voor de feedback.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:45:48 #294
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_172691967
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. Bij een squat ga je een stuk dieper als bij een deadlift. Hierdoor stretchen je beenspieren veel meer waardoor ze in eerste instantie niet in staat zijn veel te doen, direct nadat je heupen het werk hebben gedaan worden ze weer korter en kunnen ze hun kracht gaan gebruiken.

Bio mechanica op zijn simpelst uitgelegd zeg maar. :P
Thanks :)
Soms moet je ook niet teveel nadenken, maar de beweging voelen.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_172692037
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:59 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Doe jij altijd 4 isolatie oefeningen voor de bicep?
Ik doe voor bicep en tricep eigenlijk nooit meer dan 2 isolatie oefeningen 3x12 ongeveer. Vooral voor tricep vind ik dat wel genoeg, want die pak ik ook gelijk bij een OHP en de vormen van BP op dezelfde dag.
De broscience die ik eigen heb gemaakt is dat je nooit alléén sterk moet willen worden in een beperkte range of motion, maar juist ook die 'korte' en 'lange' uitersten moet opzoeken en flink trainen. Daarom ook wat oefeningen zoals EZ curls (grootste rom), D cable curls op een preacher (elleboog omhoog, dus peak/kort) en reverse curls op incline bench (ellebogen laag, stretch/lang). De HS machine curls zijn met een neutrale grip en legt de focus meer op de brachialis.
pi_172693785
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:38 schreef Snakey het volgende:

We puzzelen lekker verder. :P Thanks voor de feedback.
Nofi, just trying to help maar het doet al zeer als ik er naar kijk. Kan me nauwelijks voorstellen dat je nog geen rugproblemen hebt. Ik zie qua rug ook weinig verschil met wat je hier eerder liet zien.

Zoals je zelf al zegt, je gaat bijna niet door je benen. Ms kan je niet verder door je beperking, dat kan ik niet beoordelen. Maar kijk eens naar deze startpositie op 0:55


Dat ziet er toch heel anders uit dan bij jou.
Persoonlijk zou ik al die gewichten als 180/200 enzo voorlopig uit mijn hoofd zetten en eerst lange tijd aan de correcte basisbeweging gaan werken. En kijken of je iemand met kennis van zaken ter plaatse kan laten beoordelen op zijn tijd.
pi_172694340
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:22 schreef Modus het volgende:

[..]

Nofi, just trying to help maar het doet al zeer als ik er naar kijk. Kan me nauwelijks voorstellen dat je nog geen rugproblemen hebt. Ik zie qua rug ook weinig verschil met wat je hier eerder liet zien.

Zoals je zelf al zegt, je gaat bijna niet door je benen. Ms kan je niet verder door je beperking, dat kan ik niet beoordelen. Maar kijk eens naar deze startpositie op 0:55


Dat ziet er toch heel anders uit dan bij jou.
Persoonlijk zou ik al die gewichten als 180/200 enzo voorlopig uit mijn hoofd zetten en eerst lange tijd aan de correcte basisbeweging gaan werken. En kijken of je iemand met kennis van zaken ter plaatse kan laten beoordelen op zijn tijd.
Je begrijpt dat niet iedereen dezelfde lengte heeft, zowel qua totaal als qua lichaamsdelen? Niet iedereen is 1 meter 60 waardoor z'n kont bijna evenredig is met z'n knieën. _O-
  woensdag 26 juli 2017 @ 18:56:59 #298
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_172694594
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:22 schreef Modus het volgende:

[..]

Nofi, just trying to help maar het doet al zeer als ik er naar kijk. Kan me nauwelijks voorstellen dat je nog geen rugproblemen hebt. Ik zie qua rug ook weinig verschil met wat je hier eerder liet zien.

Zoals je zelf al zegt, je gaat bijna niet door je benen. Ms kan je niet verder door je beperking, dat kan ik niet beoordelen. Maar kijk eens naar deze startpositie op 0:55


Dat ziet er toch heel anders uit dan bij jou.
Persoonlijk zou ik al die gewichten als 180/200 enzo voorlopig uit mijn hoofd zetten en eerst lange tijd aan de correcte basisbeweging gaan werken. En kijken of je iemand met kennis van zaken ter plaatse kan laten beoordelen op zijn tijd.
Je hoeft je zorgen te maken over mijn rug. Op wat tweaken is mijn DL niet zo slecht als jij denkt dat het is. :)
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:19:42 #299
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_172695013
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:50 schreef Faeroer het volgende:

[..]

De broscience die ik eigen heb gemaakt is dat je nooit alléén sterk moet willen worden in een beperkte range of motion, maar juist ook die 'korte' en 'lange' uitersten moet opzoeken en flink trainen. Daarom ook wat oefeningen zoals EZ curls (grootste rom), D cable curls op een preacher (elleboog omhoog, dus peak/kort) en reverse curls op incline bench (ellebogen laag, stretch/lang). De HS machine curls zijn met een neutrale grip en legt de focus meer op de brachialis.
Ik doe ook wat meer oefeningen voor armen tegenwoordig, inderdaad ook EZ-curls omdat de ROM gewoon heerlijk is. Armen niet meepakken onder het mom van 'ik pak triceps wel met OHP' bijvoorbeeld werkt voor mij echt niet. Ben gezegend met lange dunne ecto armen dus moet gewoon hard werken voor wat spiermassa aldaar.
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:28:56 #300
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172695258
Classic internet.
Overdreven, elitair en zelfs een voorbeeldfilmpje erbij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')