abonnement Unibet Coolblue
pi_171992991
Goedemiddag, een vraagje over mijn goudhamster.

Ik heb een lief hamstertje van 2 jaar en 2 maanden, wat ouder al dus maar verder nog actief. Sinds een maand heeft hij regelmatig last van een oogje dat niet altijd meteen open gaat (uiteindelijk wel). Na veel schoonmaken leek het beter, maar de laatste dagen is het oogje ook nat, al lijkt het niet ontstoken en zodra het oog open is zie je eigenlijk nergens meer wat van. De laatste 2 dagen valt het me op dat hij veel meer dan normaal aan het 'jeuken' is, hij heeft geen gekke of kale plekjes. Hij eet en drinkt normaal en is niet afgevallen. Ik heb niks geks gedaan qua bodembedekking, er zijn geen andere huisdieren. Hij heeft wel veel last gehad van de hitte, onrustig en steeds op zoek naar een koel plekje, toen leek het oogje te beginnen maar het kan prima toeval zijn.

Op internet staat dat hij last zou kunnen hebben van mijten/schurft, maar ik kan me dat moeilijk voorstellen omdat dat volgens mij overgedragen moet worden. Herkent iemand dit probleem, weet iemand wat ik zou kunnen doen? Heb de dierenarts gebeld, die hoorde niks ernstigs en vind dat ik het moet aankijken. Nu lijkt mijn hamster geen echte last en sowieso geen pijn te hebben maar wil uiteraard iets doen als dat kan.

Alvast bedankt!
pi_171994555
Als hij er al een maand last van heeft dan denk ik dat je het lang genoeg aangekeken hebt.
Schurft en mijten kun je ook via bv hooi, stro zaagsel binnen krijgen maar je kunt het zelf ook overdragen. Misschien heb je wel iemand een hand gegeven die een hond met schurft heeft.
Ik zou dus gewoon even kangs de dierenarts gaan dan weet je het zeker. Misschien heeft ie wel iets scherps in zijn oog gekregen en een klein krasje in zijn oog. Dat is met een paar oogdruppels goed op te lossen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172019293
Hoe gaat het nu?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172022934
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:55 schreef valentijn101 het volgende:
Hoe gaat het nu?
Bedankt voor je reactie :)

Was gisteren pas laat thuis dus heb hem niet veel gezien, vanavond ben ik er wel. Zijn balletjes staan nog heel ver naar buiten wat altijd gebeurd als hij het warm heeft, hoop dus dat die jeuk nog door de warmte komt (het is hier binnen nog steeds minimaal 23 graden). De dierenarts had trouwens pas bij de jeuk gebeld, paar dagen geleden!
pi_172024627
Een fles met koud water/ of uit de diepvries in zijn kooi leggen kan helpen om af te koelen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172032923
Hier helpt Stronghold (pup en kitten) altijd wel goed tegen de mijtjes. Minder jeukerige en schilferige vacht.Wel even goed opletten met doseren, dus doe het in overleg met je dierenarts. (Ik heb een hamster van 120 gam (Syrische hamster) en die heeft genoeg aan een halve druppel :') )
pi_172106894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:51 schreef Candaasje het volgende:
Hier helpt Stronghold (pup en kitten) altijd wel goed tegen de mijtjes. Minder jeukerige en schilferige vacht.Wel even goed opletten met doseren, dus doe het in overleg met je dierenarts. (Ik heb een hamster van 120 gam (Syrische hamster) en die heeft genoeg aan een halve druppel :') )
Top! Ik weet dus nog niet wat het is, zag hem wel weer jeuken maar het leek wat minder (elke hamster doet het natuurlijk een x aantal keer per dag). Twijfel nog om naar de dierenarts te gaan. Verder is er helemaal niks aan de hand namelijk, hij rent misschien iets minder in zijn radje maar dat is denk ik gewoon ouderdom. Had al even online gekeken voor druppels tegen parasieten (en oogzalf), misschien dat maar doen!
pi_172131758
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 09:51 schreef Ahoy- het volgende:

[..]

Top! Ik weet dus nog niet wat het is, zag hem wel weer jeuken maar het leek wat minder (elke hamster doet het natuurlijk een x aantal keer per dag). Twijfel nog om naar de dierenarts te gaan. Verder is er helemaal niks aan de hand namelijk, hij rent misschien iets minder in zijn radje maar dat is denk ik gewoon ouderdom. Had al even online gekeken voor druppels tegen parasieten (en oogzalf), misschien dat maar doen!
Zelf dokteren met druppels en zalf lijkt me niet zo n goed idee. Ik weet dat een dierenarts niet goedkoop is maar als het beestje er ondertussen al meer als een maand last van heeft zou ik er echt even naar laten kijken zodat je meteen het juiste spul gebruikt en het niet erger maakt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172499231
Nog even een update:

Vorige week had mijn hamster nergens last meer van, was weer helemaal actief en ik zag hem niet meer steeds krabben. Toevallig gister wel weer, maar dat was weer de eerste warme dag sinds een week dus heb toch het idee dat het daarmee te maken heeft...
pi_172500703
En als je langs de dierenarts gaat weet je het zeker
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172669939
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:19 schreef valentijn101 het volgende:
En als je langs de dierenarts gaat weet je het zeker
Daar kom ik net vandaan helaas... Zaterdag had hij ineens een bultje onder zijn oog zitten. Meteen voor vanmiddag een afspraak gemaakt, bultje is sindsdien ook iets gegroeid nog. Waarschijnlijk een ontsteking (al is het niet opengemaakt, maar volgens de DA ruimt het lichaam icm antibiotica de pus zekf op), afwachten of het met antibiotica weggaat... Balen, want het leek echt beter te gaan en mijn hamster had en heeft nog steeds nergens last van 😞
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')