abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171990775
Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie weten, ben ik gek op gehaktballen. Zo probeer ik altijd 1-2 keer per week een paar heerlijke ballen te draaien, en die lekker de hele middag in de jus te laten baden.
Nu wil het zo zijn dat de vrouw en ik er over na zitten te denken om te gaan verhuizen, en willen we een relatief ruime keuken hebben, voorzien van alle gemakken.
Nu heb ik voor het draaien van gehaktballen relatief weinig nodig. Een gaspit, een beetje ruimte voor het draaien en een plek om het op te eten.
Maar, ik heb dus ook de mogelijkheid om een gehaktmolen te kopen en zelf mijn eigen gehakt te maken. Zo is het product nog verser en zie ik zelf wat ik gebruik voor het draaien van de perfecte bal. Zo kan ik het hele proces van gehaktballen maken, nog meer uitbreiden voor mijzelf.
Fijnere gehaktballen draaien voor feesten en partijen, of wat grover en de kunst uitzoeken om ze alsnog lekker te laten kleven.
Afijn, mijn vraag is: Wie van jullie heeft in de keuken een gehaktmolen staan, en wat is de beste manier van inbouw. Vast laten zetten op een soort van blok, of een los apparaat? En hoe bevalt het? Is het een fijne machine, staat het in de weg, is het esthetisch prima met de rest van de keuken?

Groetjes, Monopoly
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 15:56:33 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171991118
Misschien kun je ook een koelcel overwegen, zodat je zelf vee kunt laten slachten en zodoende niet aangewezen bent op hetgeen de slager heeft liggen.

Overigens vind ik een beetje ruimte om een uitje te snipperen ook erg fijn als ik gehaktballen maak.

Wat ik overigens straks ga doen 8-)

Deze discussie lijkt me trouwens meer iets voor CUL :Y)

Even een vrolijk deuntje om in de stemming te komen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:00:52 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171991255
Obsessie voor gehaktballen?
CUL / HET recept voor de gehaktbal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:03:47 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171991336
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 16:10:49 #5
414785 sirdanilot
pi_171991621
Het is inderdaad een trolluser. Maar goed ik vind het wel een leuke troll user, gehaktballen is wel een origineel thema.

Een vleesmolen hoef je niet vast te zetten maar staat gewoon op een flink gewicht volgens mij. Kun je hem ook makkelijker uit elkaar halen om schoon te maken en verplaatsen. Wat je ook kunt doen, is een kitchenaid kopen met een vleesmolen attachment.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:12:12 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171991678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:10 schreef sirdanilot het volgende:

Een vleesmolen hoef je niet vast te zetten maar staat gewoon op een flink gewicht volgens mij. Kun je hem ook makkelijker uit elkaar halen om schoon te maken en verplaatsen. Wat je ook kunt doen, is een kitchenaid kopen met een vleesmolen attachment.

[ afbeelding ]
Waarom ligt er allemaal fruit ipv vlees op die molen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 16:12:35 #7
414785 sirdanilot
pi_171991693
Daarnaast adviseer ik:

- een eigen uienveld in de tuin, voor het uitje door de gehaktbal
- zelf specerijen zoals nootmsukaat en peper importeren uit Indië
- abbatoir
- eigen tarweveld, graanmolen en bakkerij voor het brood waarvan je de broodkuimels maakt die door de gehaktbal gaan
- eigen kippen voor het eitje door de gehaktbal
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 16:13:09 #8
414785 sirdanilot
pi_171991714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom ligt er allemaal fruit ipv vlees op die molen?
Geen idee of deze specifieke geschikt is voor vlees. Maar je hebt iig molens voor de kitchenaid waar je ook vlees kunt in doen, volgens mij kan dat in deze ook maar het is gewoon een plaatje van google.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 16:14:09 #9
414785 sirdanilot
pi_171991752
Nee serieus Ts, beter ga je gewoon naar ee ngoede slager, wijs je een stuk vlees aan en vraag je of het door de gehaktmolen mag. Als dat niet mag 'we hebben ons eigen gehakt' dan is het geen goede slager.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 16:21:16 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171991992
quote:
Ik ook. Misschien was het schopje k&w>cul niet de beste keuze...
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')