quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Ikaros127 het volgende:
Misschien het verkeerde publiek maar ik sta zelf voor de klas en begrijp goed dat docenten staken.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat leraren een zwaar beroep hebben maar tegelijkertijd zeg ik ook dat iedereen die niet in het onderwijs zit het onderschat.
De werkdruk is enorm, klassen worden groter, er komen steeds meer taken bij waardoor het bijna lijkt alsof lesgeven een neventaak wordt.
Zit je ergens op kantoor kun je om 5 uur de deur achter je dicht trekken en naar huis gaan, veel docenten nemen hun werk dan nog eens mee of moeten 's avonds terug voor informatieavonden, ouderavonden of wat dan ook.
Klopt, je hebt bizar veel vakantie maar nadeel daarvan is dat je standaard in het hoogseizoen zit dus altijd de hoofdprijs betaald. Tevens is het daarnaast ook niet mogelijk om eens een dag vrij te nemen.
De overheid blijft op onderwijs beknibbelen maar we moeten wel bij de top zoveel blijven horen van de wereld. Klassen worden steeds groter en tegelijkertijd zijn er steeds meer ouders die verwachten dat de docenten hun kinderen opvoeden.
Nogmaals, ik zal de laatste zijn die zegt dat het beroep van docent zwaar is, maar het wordt enorm onderschat. Het startsalaris is wellicht leuk maar je komt al snel aan je plafond en hebt binnen het onderwijs weinig groeimogelijkheden.
Ik heb gister een stuk op eenvandaag gekeken maar de klachten daar waren vooral dat er te veel werk is voor de leraren, waarom dan de focus op salarisverhoging in plaats van werkdrukverlaging?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Ikaros127 het volgende:
Misschien het verkeerde publiek maar ik sta zelf voor de klas en begrijp goed dat docenten staken.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat leraren een zwaar beroep hebben maar tegelijkertijd zeg ik ook dat iedereen die niet in het onderwijs zit het onderschat.
De werkdruk is enorm, klassen worden groter, er komen steeds meer taken bij waardoor het bijna lijkt alsof lesgeven een neventaak wordt.
Zit je ergens op kantoor kun je om 5 uur de deur achter je dicht trekken en naar huis gaan, veel docenten nemen hun werk dan nog eens mee of moeten 's avonds terug voor informatieavonden, ouderavonden of wat dan ook.
Klopt, je hebt bizar veel vakantie maar nadeel daarvan is dat je standaard in het hoogseizoen zit dus altijd de hoofdprijs betaald. Tevens is het daarnaast ook niet mogelijk om eens een dag vrij te nemen.
De overheid blijft op onderwijs beknibbelen maar we moeten wel bij de top zoveel blijven horen van de wereld. Klassen worden steeds groter en tegelijkertijd zijn er steeds meer ouders die verwachten dat de docenten hun kinderen opvoeden.
Nogmaals, ik zal de laatste zijn die zegt dat het beroep van docent zwaar is, maar het wordt enorm onderschat. Het startsalaris is wellicht leuk maar je komt al snel aan je plafond en hebt binnen het onderwijs weinig groeimogelijkheden.
Wat een aannames allemaal zeg.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:22 schreef wise het volgende:
[..]
Meer dan terecht dat ze staken.
Huiswerk/toetsen nakijken of voorbereiden doet men vaak gewoon doordeweeks of in het weekende. (terwijl menig andere dan "vrij" is en geen werk hoeft te doen) Lekker van 8 tot 18 op school zijn...elke dag.
Daarbij komt ook nog eens de lesvoorbereiding (die voor elke klas anders is, iets met niveau).
Vakantiedagen worden meestal gevuld met bovenstaande. Waarbij bijvoorbeeld in de grote vakantie vaak nog een week langer en een week eerder doorgewerkt moet worden ipv afhandelen van het schooljaar of het voorbereiden van het schooljaar.
Vakantie is vaak ook letterlijk bijkomen want veel mensen die in het onderwijs zitten worden dan vaak ook nog eens ziek. Logisch dat de meeste tegen een burnout aan lopen.
Bovenstaande komt van ervaringen van grote groep vrienden/kennissen welke werkzaam zijn in het onderwijs.
2200 bruto per maand. Superveel inderdaad zeg. Totaal ongehoord.quote:Op maandag 26 juni 2017 23:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Als starter vind ik dat vrij veel om docentje te spelen.gemiddeld wo startsalaris is 2400, vergeet dat niet he
Volkskrant over burn-outsquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:27 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal zeg.
Bijkomen? Vaak ziek in vakanties? Meeste tegen een burnout?
Heb je bronnen om dit te onderbouwen?
En iedereen komt bij in zijn vakantie, en de klacht over werkdruk heb je nu zelf ontkracht omdat het gecompenseerd wordt met zoveel vakantiedagen.
dat is toch al snel 1800 in de maand op de rekening.. elke maand op vakantie!quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef probeer het volgende:
[..]
2200 bruto per maand. Superveel inderdaad zeg. Totaal ongehoord.
Waar staat 2200? Er staat startsalaris 2436 voor basisschool en nog hoger voor middelbare.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:52 schreef probeer het volgende:
[..]
2200 bruto per maand. Superveel inderdaad zeg. Totaal ongehoord.
Dat komt omdat het halfzachte eitjes zijn die gepest worden door de leerlingen.quote:
Excuses, ik keek inderdaad verkeerd. Nog steeds niet veel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Waar staat 2200? Er staat startsalaris 2436 voor basisschool en nog hoger voor middelbare.
Niet veel? Als startsalaris vind ik het aardig riant.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Excuses, ik keek inderdaad verkeerd. Nog steeds niet veel.
Ik niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Niet veel? Als startsalaris vind ik het aardig riant.
Dan heb jij zeker een scheef wereldbeeld. Was vergeten dat jij 10k verdiende toen je net begon.quote:
Zegt degene met het totaal belachelijke topic vol complete onzin.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:02 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker een scheef wereldbeeld.
dat is jouw meningquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Zegt degene met het totaal belachelijke topic vol complete onzin.
2 meningen van de 17 miljoen, lekker hoor. Kom maar terug als er 8,5 miljoen mensen dezelfde mening delen.quote:
Je moeder is het met me eens.quote:
Of teveel als ze me niets konden bijbrengen.. (volgens jou)quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Je moeder is het met me eens.
En nee, niet omdat ik haar net geneukt heb of zoiets 'grappigs'. Gewoon omdat ze weet wat voor een enorm kutkind je was, en ze zich realiseert dat jouw docenten echt veel te weinig verdienden.
Je blijft ook gewoon hetzelfde werk doen. Het zou onlogisch zjin als je daar veel meer voor zo krijgen. Wil je meer dan moet je het management in.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:16 schreef Ikaros127 het volgende:
Ik denk dat je dan in het verkeerde subforum zit , schatje.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:29 schreef Cultuur058 het volgende:
We verwateren in een moddergooi competitie.
Enig punt dat TS op mij heeft kunnen overbrengen: Roces18 gewoon negeren is beter.
Door het snijden in onderwijs ondersteunende banen, komen er wel degelijk meer taken bij de docenten te liggen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je blijft ook gewoon hetzelfde werk doen. Het zou onlogisch zjin als je daar veel meer voor zo krijgen. Wil je meer dan moet je het management in.
obvious troll is obvious voor deze TSquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:29 schreef Cultuur058 het volgende:
We verwateren in een moddergooi competitie.
Enig punt dat TS op mij heeft kunnen overbrengen: Roces18 gewoon negeren is beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |