abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172613795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:32 schreef Atta-boy het volgende:
Ik wil nooit meer terug naar NL!
LOL!

ook al last van de Japan-ziekte!

Collega's zijn er ook pas geweest en willen ook weer snel terug! Ik had ze nog gewaarschuwd..
pi_172613850
Hmm, is wel erg aan de prijs. Ik heb met de studenten wel vaker in obscure plaatsjes in Tohuku overnacht in een ryokan, en dat was veel goedkoper. Ook met mijn echtgenote in Nikko in een ryokan overnacht. Aan de prijs, maar niet zo duur. Misschien is het goedkoper om een ryokan in een kleiner plaatsje te bezoeken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 23 juli 2017 @ 13:23:07 #103
353544 omelette
du fromage
pi_172618694
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:47 schreef Atta-boy het volgende:
Is dat per nacht? Dat is niet niks idd. Maar lijkt me wel een ervaring om nooit te vergeten.
Wil dat volgende keer graag doen
Op Koyasan in een tempel slapen kan ik ook van harte aanraden. Koyasan is sowieso wel een leuke dagtrip vanuit Kyoto/Osaka.
pi_172622650
Die arcades :D :D :D
Wilde vandaag fugu eten in een restaurant in Shibuya maar die dingen zwommen nog gewoon in een aquarium voor het raam, toen toch maar niet gedaan :') ik word soft :+
Stiekem wel een beetje spijt van want we zijn daarna een random tentje ingelopen waar ze iets hadden wat we nog niet eerder gezien hadden en dat was de eerste maaltijd die ik niet super lekker vond.

Volgende keer wil ik wel echt wat traditionele overnachtingen er bij doen, lijkt me echt leuk.
Faka G
pi_172636613
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 03:36 schreef ASSpirine het volgende:
Wat ik vooral heb gemerkt is dat je amper scores vind boven de 4 op tabelog. Heb enorm lekker gegeten in restaurants met een score van "slechts" 3,7 bijvoorbeeld. En niet alleen de goedkoper maar ook duurdere restaurants.
Japanners zijn enorm kritisch. Wij vermaken ons vaak als we een Ryokan boeken met het lezen van de review commentaren. Iemand niet juist begroeten is vaak al reden om 1 ster te geven. :X
  maandag 24 juli 2017 @ 08:58:20 #106
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172636645
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:23 schreef ForumGek het volgende:
Heel erg bedankt voor de tips! Gaan we zeker wat aan hebben, en die Ryokan in Kyoto gaan we ook boeken! Inderdaad niet goedkoop +-53.000yen, maar de ervaring en wat er allemaal bij zit het geld wel waard (hoop ik!) :)
Dit zal wel inclusief Kaiseiki diner & een uitgebreid Japans ontbijt zijn.
Wij zijn begin juni naar een Ryokan geweest in Arima onsen (onsen town), hebben toen 56.000 yen (468 euro op de afschrift van mijn CC) betaald voor 1 overnachting, kaiseiki (incl Wagyu - geen Kobe), japans ontbijt (rijst, soep, vis, etc...) en ook gebruik makend van de onsen die 22h per dag open is.

We zijn van middernacht tot 1:00 geweest, vlak voordat ze begonnen met schoonmaken waren we vertrokken (1 uur schoonmaak). We hadden de onsen voor onszelf omdat we zo laat waren gegaan, en het muurtje tussen man & vrouw, ging schuin naar beneden, dus op een gegeven moment kon je elkaar zien als je dat wou :P

Ik reken 100 euro voor een overnachting met zijn 2en, Nog 368 euro voor diner, ontbijt & onsen. Nog altijd niet goedkoop, maar het is een ervaring op zich. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door ASSpirine op 24-07-2017 09:04:19 ]
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  maandag 24 juli 2017 @ 09:00:25 #107
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172636664
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:30 schreef Atta-boy het volgende:
Die arcades :D :D :D
Wilde vandaag fugu eten in een restaurant in Shibuya maar die dingen zwommen nog gewoon in een aquarium voor het raam, toen toch maar niet gedaan :') ik word soft :+
Stiekem wel een beetje spijt van want we zijn daarna een random tentje ingelopen waar ze iets hadden wat we nog niet eerder gezien hadden en dat was de eerste maaltijd die ik niet super lekker vond.

Volgende keer wil ik wel echt wat traditionele overnachtingen er bij doen, lijkt me echt leuk.
Heb er ook enkele gezien in Osaka, had toen 1 aquarium gezien dat de fugu amper nog levens vatbaar was... Overal wondjes en kon amper zwemmen :'(
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_172636667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:23 schreef ForumGek het volgende:
Heel erg bedankt voor de tips! Gaan we zeker wat aan hebben, en die Ryokan in Kyoto gaan we ook boeken! Inderdaad niet goedkoop +-53.000yen, maar de ervaring en wat er allemaal bij zit het geld wel waard (hoop ik!) :)
Het is niet de goedkoopste, maar zeker een van de beste. En sowieso is Kyoto de hoofdstad van Japanse cultuur en keiseki, en op dit moment superpopulair. Daar betaal je voor. Dit is de review die ik toentertijd op Tripadvisor heb achtergelaten.

quote:
Each time we go to Japan to visit family and friends we also take a short trip and explore a part of Japan. Sometimes these are remote places like Kyushu or Ise, and sometimes we revisit old favourites like Kyoto or Hakone. During these trip we mostly stay in cheap accommodations like minshiku’s, guest houses or business hotel. With the money we save this way we treat ourselves to a nice stay at a high-end ryokan, a traditional Japanese inn known for the relaxing atmosphere and high end Kaiseki cuisine.

Most recently we stayed at Seikoro Inn in Kyoto. What appealed to us mostly is that this is a very traditional ryokan that hasn’t changed the way it does business since it was established in 1831.

Although Seikoro Inn is located in the center of Kyoto close to the Kamo river, as soon as you pass through the traditional front gate and small courtyard you are transported back 100 years in time. The ryokan is decorated with a mix of Japanese and Western antiques so it’s definitely more Meiji than Edo-period. While our room was also decorated in antiques, it was still traditional with tatami mats and shoji screens, and it opened onto a charming small garden. The hustle and bustle of the city seemed very far away. Especially nice was the public bath which is made of 400-year-old black pine. It’s a perfect place to relax before the truly excellent dishes that are offered for dinner.

Each room is assigned it’s own member of staff, and while ours was still a bit inexperienced, she was graceful and absolutely delightful. But that can be said of all the staff, who are warm and welcoming.

If you are looking for an authentic traditional Japanese experience, you can’t go wrong with staying at Seikoro Inn. And don't be surprised if you see some real geisha's in the lobby. That happened to us!


[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 24-07-2017 09:11:07 ]
pi_172636694


[ Bericht 100% gewijzigd door Aurelius op 24-07-2017 09:12:03 ]
pi_172636735
Ryokans trekken vooral de oudere generaties Japanners. Wat ook blijkt uit de bezettingsgraad:

quote:
2016 accommodation occupancy rate was 59.7%, a 10 year high.
Business hotels - 74.4%
Resorts - 56.9%
Ryokan - 37.1%
Is jammer. Maar het zijn geen plekken waar je meer als 1-2 nachten verblijft. Niet alleen qua kosten maar ook qua eten en strikte regels.
pi_172636773
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:46 schreef loonytik het volgende:
Idd helemaal gelijk hoor.Vraagje wat voor andere gasten kom jij meestal in Ryokans? Ik meestal alleen oude omatjes :D Opzich ook altijd wel grappig. Ligt wss ook aan het feit dat ik meestal in de middle of nowhere zit op het platteland.
Vooral oudere Japanse koppels inderdaad. Iedereen is altijd erg op zichzelf. Zeker omdat je op je eigen kamer eet en Onsens vaak van te voren reserveert. Wel een keer in de middle of nowhere (Yagen Vallei, zoek het op!) een ouder Duits-Japans koppel ontmoet uit Hamburg die aan hun 3e huwelijksreis bezig waren. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 24-07-2017 09:41:13 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 09:14:00 #112
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172636838
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Japanners zijn enorm kritisch. Wij vermaken ons vaak als we een Ryokan boeken met het lezen van de review commentaren. Iemand niet juist begroeten is vaak al reden om 1 ster te geven. :X
Zou me inderdaad niet verbazen.
Maar vind je dan zo makkelijk scores boven de 4 op tabelog?

Mijn beste maaltijd van onze 2 weken trip in Japan was een sushi restaurant in Osaka, vlakbij onze hotel.

https://www.google.co.jp/(...)05/27002895/top_amp/

Heeft slechts 3,51 op tabelog, maar is nu de standaard voor sushi geworden voor ons... Dat betekent dat we in Europa (waarschijnlijk) nooit meer deze sushi kunnen evenaren. Je zat er aan een toog en moest bestellen bij de chef, links aan de toog zag je de vissen en garnalen rondzwemmen, rechts waren ze de unagi aan het barbecuen. Heel de setting maakte het de beste maaltijd in Japan voor ons.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_172636986
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:14 schreef ASSpirine het volgende:
Zou me inderdaad niet verbazen.
Maar vind je dan zo makkelijk scores boven de 4 op tabelog?

Mijn beste maaltijd van onze 2 weken trip in Japan was een sushi restaurant in Osaka, vlakbij onze hotel.

https://www.google.co.jp/(...)05/27002895/top_amp/

Heeft slechts 3,51 op tabelog, maar is nu de standaard voor sushi geworden voor ons... Dat betekent dat we in Europa (waarschijnlijk) nooit meer deze sushi kunnen evenaren. Je zat er aan een toog en moest bestellen bij de chef, links aan de toog zag je de vissen en garnalen rondzwemmen, rechts waren ze de unagi aan het barbecuen. Heel de setting maakte het de beste maaltijd in Japan voor ons.
Ik overdreef een beetje. :) 3,5 ster is vaak al uitstekend. Sushi in Nederland doe ik echt nooit. Vreselijk. Sowieso kennen ze "All you can eat" in Japan niet. Deze tenten worden vaak gerund door Chinesen.

Als je deze setting (aan de toog zitten) leuk vindt, kan ook een Tempura restaurant aanraden. Vaak ook minder duur dan sushi. :)
  maandag 24 juli 2017 @ 09:31:26 #114
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172637102
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:24 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ik overdreef een beetje. :) 3,5 ster is vaak al uitstekend. Sushi in Nederland doe ik echt nooit. Vreselijk. Sowieso kennen ze "All you can eat" in Japan niet. Deze tenten worden vaak gerund door Chinesen.

Als je deze setting (aan de toog zitten) leuk vindt, kan ook een Tempura restaurant aanraden. Vaak ook minder duur dan sushi. :)
Had op youtube al tempura restaurants gezien, maar had ik niet echt een behoefte aan om te doen. Heb voornamelijk sushi, ramen & okonomiyaki gegeten tijdens onze reis.

En uiteraard hier en daar wat andere maaltijden, unagi, tonkatsu, curry, udon, etc...

Net als vele anderen, zijn wij ook verliefd op Japan geworden. Bij een eventuele volgende reis naar Japan, gaan we waarschijnlijk een auto huren om dan het noorden of het zuiden te verkennen.
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  maandag 24 juli 2017 @ 09:33:01 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172637140
Ik hoor echt ineens van iedereen her en der dat ze naar Japan gaan :D
Of t valt me gwoon meer op omdat ik zelf ga, maar sowieso al 4 stellen in m'n omgeving.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172637296
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:33 schreef Ang3l het volgende:
Ik hoor echt ineens van iedereen her en der dat ze naar Japan gaan :D
Of t valt me gwoon meer op omdat ik zelf ga, maar sowieso al 4 stellen in m'n omgeving.
Ja, ik mis de goede oude tijd toen het nog bijzonder was om daarheen te gaan. ;)
  maandag 24 juli 2017 @ 09:47:53 #117
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172637418
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, ik mis de goede oude tijd toen het nog bijzonder was om daarheen te gaan. ;)
Je wordt er nu al overrompeld door Chinezen.
Een vriend van me zei dat ze in Zuid-Korea, wegens problemen met China, geen visums meer uitreiken aan Chinezen. Betekent dat ze een alternatieve locatie moeten zoeken voor vakantie, i.e. Japan...
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  maandag 24 juli 2017 @ 09:51:14 #118
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172637493
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ja, ik mis de goede oude tijd toen het nog bijzonder was om daarheen te gaan. ;)
Dat interesseert me vrij weinig :D Maar t valt me op dat het dit jaar een enorm populaire bestemming is. Was me niet eerder opgevallen. Is t ineens goedkoper of zo? of is t word of mouth?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172637587
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 09:51 schreef Ang3l het volgende:
Dat interesseert me vrij weinig :D Maar t valt me op dat het dit jaar een enorm populaire bestemming is. Was me niet eerder opgevallen. Is t ineens goedkoper of zo? of is t word of mouth?
Ik hoor het ook vaak in mijn omgeving. Combinatie van word of mouth, gunstige wisselkoers, veel Japan-promotie en betaalbare tickets denk ik.
  maandag 24 juli 2017 @ 10:06:04 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172637801
Misschien voegen we na Nara de Noashima, Teshima, Inujima eilanden toe.
Iemand daar ervaring mee?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172638262
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:06 schreef Ang3l het volgende:
Misschien voegen we na Nara de Noashima, Teshima, Inujima eilanden toe.
Iemand daar ervaring mee?
Naoshima is een aanrader (overnachten in Benesse House!!!). Teshima en de Inujima eilanden ken ik niet. Maar Shikoku is een aanrader! Supermooi en niet zo toeristisch. Wij hebben de route Okayama - Naoshima - noorden van Shikoku - Onomishi gedaan. Erg leuk! Wil nog steeds een keer terug voor zuid-Shikoku. :)
  maandag 24 juli 2017 @ 10:34:14 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172638344
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:30 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Naoshima is een aanrader (overnachten in Benesse House!!!). Teshima en de Inujima eilanden ken ik niet. Maar Shikoku is een aanrader! Supermooi en niet zo toeristisch. Wij hebben de route Okayama - Naoshima - noorden van Shikoku - Onomishi gedaan. Erg leuk! Wil nog steeds een keer terug voor zuid-Shikoku. :)
De tip was idd over dat Benesse House :D

Dan is t tot nu toe: Tokyo - Kyoto - Nara - Naoshima - Tokyo
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172638603
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:34 schreef Ang3l het volgende:
De tip was idd over dat Benesse House :D

Dan is t tot nu toe: Tokyo - Kyoto - Nara - Naoshima - Tokyo
Kijk wel even uit. Benesse House bestaat uit 4 gebouwen: the Museum, Oval, Park and Beach. In elk gebouw kun je overnachten. Wij hebben toentertijd gekozen voor the Museum (we waren de enige gasten en konden 's nachts in ons eentje door het moderne kunst museum dwalen).

http://benesse-artsite.jp/en/stay/benessehouse/

Je had er alleen weinig keuze qua eten (1 museum café dat om 17:00 uur sluit), het restaurant zit in een ander gebouw (wel ok voor ontbijt). Dus neem wat snacks en bier/wijn mee. :)

In de haven tegenover de aanlegplaats van de boot zit trouwens een geweldig tekoyaki tentje. Ziet er niet uit maar smaakte geweldig.
  maandag 24 juli 2017 @ 10:53:48 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172638725
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:48 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Kijk wel even uit. Benesse House bestaat uit 4 gebouwen: the Museum, Oval, Park and Beach. In elk gebouw kun je overnachten. Wij hebben toentertijd gekozen voor the Museum (we waren de enige gasten en konden 's nachts in ons eentje door het moderne kunst museum dwalen).

http://benesse-artsite.jp/en/stay/benessehouse/

Je had er alleen weinig keuze qua eten (1 museum café dat om 17:00 uur sluit), het restaurant zit in een ander gebouw (wel ok voor ontbijt). Dus neem wat snacks en bier/wijn mee. :)

In de haven tegenover de aanlegplaats van de boot zit trouwens een geweldig tekoyaki tentje. Ziet er niet uit maar smaakte geweldig.
Ik zal t thuis eens gaan bekijken op m'n gemak, thanks!
(want Japanse sites vind ik zo gruwelijk onoverzichtelijk dat ik er ff de tijd voor moet nemen :D )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172638830
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:34 schreef Ang3l het volgende:
Dan is t tot nu toe: Tokyo - Kyoto - Nara - Naoshima - Tokyo
Hoe lang heb je?

Als je Kyoto doet (veel tempels) kun je Nara wel overslaan denk ik. Vindt het een beetje overhyped en heb na een tijdje altijd last van tempel-moeheid. Dagtrip naar Uji is wel de moeite waard.

Ik zou Tokyo - Takayama - Kyoto - Himeji - Okayama - Naoshima - Kurushaki - Tokyo doen. :)
pi_172638871
Ik heb ook het idee dat het de afgelopen twee jaar enorm populair is geworden in Nederland. Ben zelf voor het eerst gegaan in 2012 (Tsunami aftermath en nieuwe crisis) en kende toen amper mensen die naar Japan op vakantie gingen. Ik vind het zelf wel mooi dat het in Nederland wat populairder wordt, over de toename van Chinezen ben ik minder te spreken.

Ben zelf stiekem ook aan het kijken om volgend jaar zomer weer te gaan, even de werelddeal weken van KLM afwachten. Wil het combineren met een week Hong Kong namelijk :)
pi_172639001
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:02 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb ook het idee dat het de afgelopen twee jaar enorm populair is geworden in Nederland. Ben zelf voor het eerst gegaan in 2012 (Tsunami aftermath en nieuwe crisis) en kende toen amper mensen die naar Japan op vakantie gingen. Ik vind het zelf wel mooi dat het in Nederland wat populairder wordt, over de toename van Chinezen ben ik minder te spreken.
Wacht maar tot de (nieuwe) Indiase middenklasse gaat reizen. :{

quote:
Ben zelf stiekem ook aan het kijken om volgend jaar zomer weer te gaan, even de werelddeal weken van KLM afwachten. Wil het combineren met een week Hong Kong namelijk :)
Paar jaar geleden ook gedaan. Prima te doen. Toen voor een paar honderd euro met een budget airline heen en weer van Tokyo Hanada naar Hong Kong gevlogen. Was goedkoper als een tussenstop met KLM. :)
  maandag 24 juli 2017 @ 11:09:04 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639002
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Hoe lang heb je?
10-28 Aug.
Eerst 4 dagen en laatste 4 dagen zijn Tokyo.
En de dagen rondom 16 Aug is Kyoto (want einde o-bon)

quote:
Als je Kyoto doet (veel tempels) kun je Nara wel overslaan denk ik. Vindt het een beetje overhyped en heb na een tijdje altijd last van tempel-moeheid. Dagtrip naar Uji is wel de moeite waard.
Ik wil hertjes aaien!!! :P

quote:
Ik zou Tokyo - Takayama - Kyoto - Himeji - Okayama - Naoshima - Kurushaki - Tokyo doen. :)
Tussen Tokyo en Kyoto is de nachtbus al geboekt. Maar misschien dat Takayama daarna. Wat is dat?

Himeji is t kasteel toch?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:11:39 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639054
Ff opgezocht:

10 Aug vliegen
11-14 Aug Tokyo
15-18 Aug Kyoto
19-20 Aug Nara
En dan hebben we ff niets gepland van 21-25 Aug (komt dus nu Noashima in)
Tot 26-27 Aug weer Tokyo en 28 terug vliegen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:12:20 #130
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172639071
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:00 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Hoe lang heb je?

Als je Kyoto doet (veel tempels) kun je Nara wel overslaan denk ik. Vindt het een beetje overhyped en heb na een tijdje altijd last van tempel-moeheid. Dagtrip naar Uji is wel de moeite waard.

Ik zou Tokyo - Takayama - Kyoto - Himeji - Okayama - Naoshima - Kurushaki - Tokyo doen. :)
Vond Nara ook het minste van mijn volledige trip. Inderdaad te overhyped.Het is niet meer dan een grote park met heel wat herten die je op een gegeven moment lastig vallen voor eten.

Tempel in het park bezocht, wat wel mooi was, maar ondertussen was het al 1 van de vele tempels...
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  maandag 24 juli 2017 @ 11:13:56 #131
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639106
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:12 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Vond Nara ook het minste van mijn volledige trip. Inderdaad te overhyped.Het is niet meer dan een grote park met heel wat herten die je op een gegeven moment lastig vallen voor eten.

Tempel in het park bezocht, wat wel mooi was, maar ondertussen was het al 1 van de vele tempels...
We hebben 1 overnachting daar, van 19 op 20 Aug in een oude ryokan.
We komen de 19e 's middags aan dus dan hebben we die middag/avond.
En dan slapen, volgende dag nog beetje rondkijken en dan door.

Da's op zich wel ok denk ik.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172639163
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:09 schreef Ang3l het volgende:
Ik wil hertjes aaien!!! :P
Die hertjes zijn verwende rotbeesten en absoluut niet aaibar! :X :X :X

quote:
Tussen Tokyo en Kyoto is de nachtbus al geboekt. Maar misschien dat Takayama daarna. Wat is dat?
Stadje in de bergen tussen Tokyo en Kyoto. Heeft een aantal mooi bewaarde straten en gebouwen uit de Edo-tijd. En je kunt er goedkoop Hida-gyu (Hida Beef) eten. Nachtbus? Dan kom je toch helemaal gaar aan! Waarom neem je geen Shinkansen? Via de noordelijke route heen, en via de kust terug. :)

quote:
Himeji is t kasteel toch?
Yep. Hét kasteel. Paar jaar geleden helemaal opgeknapt. Je hoeft er niet te overnachten, maar het is een leuke stop tussen Kyoto en Okayama voor een halve dag. Okayama heeft ook een mooi kasteel en een prachtige tuin. Himeji is wit, Okayama is zwart. Mooi contrast. :)

Geheim tot een goede Japan trip is afwisseling. Ik zie zo vaak dat mensen teveel (tempel)steden combineren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 24-07-2017 11:25:31 ]
pi_172639184
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Wacht maar tot de (nieuwe) Indiase middenklasse gaat reizen. :{

[..]

Paar jaar geleden ook gedaan. Prima te doen. Toen voor een paar honderd euro met een budget airline heen en weer van Tokyo Hanada naar Hong Kong gevlogen. Was goedkoper als een tussenstop met KLM. :)
Ja,via Cathay kan het trouwens ook redelijk goedkoop, maar was niet zo te spreken over hen afgelopen winter. Ik vind KLM altijd wel een prettige maatschappij om mee te vliegens, mits het natuurlijk niet veel duurder is dan alternatieven.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:25:31 #134
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639311
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:17 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Die hertjes zijn verwende rotbeesten en absoluut niet aaibar! :X :X :X
Ik smijt er een gele pokeball heen hoor }:|

;)

quote:
[..]

Stadje in de bergen tussen Tokyo en Kyoto. Heeft een aantal mooi bewaarde straten uit de Edo-tijd. Nachtbus? Dan kom je toch helemaal gaar aan! Waarom neem je geen Shinkansen? Via de noordelijke route heen, en via de kust terug. :)
Ik reis met iemand met een krap budget en die nachtbus is een stuk goedkoper dan die trein. 's Avonds uurtje of 22 vertrekken, 's ochtends aankomen. We zullen zien. :{

quote:
[..]

Yep. Hét kasteel. Paar jaar geleden helemaal opgeknapt. Je hoeft er niet te overnachten, maar het is een leuke stop tussen Kyoto en Okayama voor een halve dag. Okayama heeft ook een mooi kasteel en een prachtige tuin. Himeji is wit, Okayama is zwart. Mooi contrast. :)

Geheim tot een goede Japan trip is afwisseling. Ik zie zo vaak dat mensen teveel (tempel)steden combineren.
Daarom dat we in Tokyo (begin en eind) ook geen tempels gaan kijken :D
Daar hebben we Kyoto en Nara voor. EN dan Naoshima voor kunst.

Maar hebben dus nog maar (na Naoshima) 2 dagen over tussen dat en Tokyo.
Geen idee of Himeji dna te doen is qua afstand.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:33:04 #135
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_172639432
Onze itinerary en een beetje onoverzichtelijk:

Za: Aankomst Tokyo - rondgelopen in Akihabara (tevens ook waar onze hotel zich bevond)
Zo; Asakusa en andere buurten verkend
Ma: Ueno, Harajuku,etc...
Di: Dagtrip naar Mt Nikko
Wo: Dagtrip naar Kamakura, wandeling van 1 trein station naar het andere via een reeks tempels
Do: Vertrokken naar Kyoto
Vr: Dagtrip naar Nara
Za: Tempels rondom Kyomizudera en andere in Kyoto bezocht
Zo: Ginkakuju & Kinkakuju (gouden en zilveren paviljoen) & dan vertrokken naar Osaka
Ma: Enkele dingen snel bezocht in Osaka om daarna te vertrekken naar onze Ryokan in Arima Onsen (vlakbij Kobe).
Di: Rondgewandeld in het dorpje Arima Onsen om dan door te gaan naar Kobe (herb garden & waterval) en te vertrekken naar Osaka naar onze Airbnb
Wo: Shopping in Osaka wegens hevige regen
Do: Dagtrip naar Hiroshima & voornamelijk Miyajima
Vr: Vertrokken naar Tokyo om naar Ghibli museum te gaan (long story...)
Za: Shoppen in Tokyo en dan vertrokken naar Osaka
Zo: Laatste dag en vertrekken naar Hong Kong.

Vetgedrukt is waar onze verblijf was
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_172639488
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:25 schreef Ang3l het volgende:
Ik smijt er een gele pokeball heen hoor }:|
Zorg dat je voldoende koekjes hebt en geen uitstekende portemonnees of reisboekjes. In geval van nood koekjes weggooien en wegrennen! ;)

quote:
Ik reis met iemand met een krap budget en die nachtbus is een stuk goedkoper dan die trein. 's Avonds uurtje of 22 vertrekken, 's ochtends aankomen. We zullen zien. :{
Goedkoper dan een JR-pass? Je moet vanaf Kyoto toch ook reizen? En daarna weer terug?

Krap budget en Ryokans en overnachten op Naoshima passen niet echt bij elkaar trouwens. ;)

quote:
Daarom dat we in Tokyo (begin en eind) ook geen tempels gaan kijken :D
Daar hebben we Kyoto en Nara voor. EN dan Naoshima voor kunst.
Meiji en Yasukuni tempels in Tokyo zijn wel heel mooi en de moeite waard. Die laatste heeft nog een gaaf oorlogsmuseum ernaast. Wel een beetje nationalistisch.

quote:
Maar hebben dus nog maar (na Naoshima) 2 dagen over tussen dat en Tokyo.
Geen idee of Himeji dna te doen is qua afstand.
Ga je met de Shinkansen terug? Dan kom er langs.

Wat je zou kunnen doen, omdat het met de trein allemaal best snel gaat, is in de middag van Naoshima terugvaren naar Okayama, daar een halve dag doorbrengen en overnachten in een business hotel. De dag er naar van Okyama reizen naar Tokyo (4 uur), en onderweg stoppen in Himeji voor het kasteel en Kobe voor biefstuk!
  maandag 24 juli 2017 @ 11:37:44 #137
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639506
:D

Ik krijg echt van allen kanten "Aug? Oh, so hot!" als ik zeg dat ik dan naar Japan ga :')
Met boeken hadden we dat al gezien, maar na gegoogel waren t vooral Libelle dames die t warm vonden en backpackers doe t prima te doen vonden. Ik ben 35 graden en vochtig Singapore gewend, dus t zal wel loslopen.

Maar daarna met AirBNB sms'jes: Be warned that is really hot!
En nu van een Singapore college: Oh, Aug? So hot!

Is t echt niet te doen of zo dan? :') _O-
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172639551
Het is vooral enorm vochtig ook en inderdaad kan het behoorlijk heet worden. Ik persoonlijk vind het juist wel lekker eigenlijk, dit jaar voor het eerst in de winter gegaan en ik miste juist het zomerse weer wel. Verder heb je op elke plek wel airco!
pi_172639565
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:37 schreef Ang3l het volgende:
:D

Ik krijg echt van allen kanten "Aug? Oh, so hot!" als ik zeg dat ik dan naar Japan ga :')
Met boeken hadden we dat al gezien, maar na gegoogel waren t vooral Libelle dames die t warm vonden en backpackers doe t prima te doen vonden. Ik ben 35 graden en vochtig Singapore gewend, dus t zal wel loslopen.

Maar daarna met AirBNB sms'jes: Be warned that is really hot!
En nu van een Singapore college: Oh, Aug? So hot!

Is t echt niet te doen of zo dan? :') _O-
Ben er ook geweest in augustus. Als je Singapore gewend bent, zal het wel meevallen. Het is erg warm en vochtig. Beetje stoombad idee. Als je je hotel uitloopt ben je alweer doorweekt. Maar het heeft ook zijn charmes: veel festivals met vuurwerk, iedereen doet wat rustiger aan, veel seizoens specialiteiten qua eten en drinken en het geluid van cicada's. O+ Wel goed insmeren met date als je de natuur ingaat of op een terras gaat zitten. En Pocari Sweat (sportdrankje) wordt je grootste vriend!
  maandag 24 juli 2017 @ 11:41:29 #140
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639567
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Zorg dat je voldoende koekjes hebt en geen uitstekende portemonnees of reisboekjes. In geval van nood koekjes weggooien en wegrennen! ;)
RUUUUUN! :D
Maar die uitstekende portemonnee is een geode, Getrainde dief herten :P (net als geitjes O+ )

quote:
[..]

Goedkoper dan een JR-pass? Je moet vanaf Kyoto toch ook reizen? En daarna weer terug?
Ja zeker wel. Hebben de tripjes opgeteld en kwamen op de helft uit van de JR pass voor 2 weken. De bus heen en terug was niet duur en de trein Kyoto-nara kost echt geen drol. Volgens mij kunnen we nog voor 100,- EUR reizen tussen steden en dan zitten we pas op die JR prijs.

quote:
Krap budget en Ryokans en overnachten op Naoshima passen niet echt bij elkaar trouwens. ;)
Nee ik denk ook dat ie zich daar in vergist :D
Ziet er vrij prijzig uit.

quote:
[..]

Meiji en Yasukuni tempels in Tokyo zijn wel heel mooi en de moeite waard. Die laatste heeft nog een gaaf oorlogsmuseum ernaast. Wel een beetje nationalistisch.

[..]

Ga je met de Shinkansen terug? Dan kom er langs.
Nee ook met de bus (dacht ik, heeft hij uitgezocht)
quote:
Wat je zou kunnen doen, omdat het met de trein allemaal best snel gaat, is in de middag van Naoshima terugvaren naar Okayama, daar een halve dag doorbrengen en overnachten in een business hotel. De dag er naar van Okyama reizen naar Tokyo (4 uur), en onderweg stoppen in Himeji voor het kasteel en Kobe voor biefstuk!
Wat is er in Okyama voor iets?

Himeiji gaat 'm dan denk ik niet worden vanwege de bus ipv de trein, dus geen tussenstop te maken :'(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:42:35 #141
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639583
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ben er ook geweest in augustus. Als je Singapore gewend bent, zal het wel meevallen. Het is erg warm en vochtig. Beetje stoombad idee. Als je je hotel uitloopt ben je alweer doorweekt. Maar het heeft ook zijn charmes: veel festivals, iedereen doen wat rustiger aan, veel seizoens specialiteiten qua eten en drinken en het geluid van cicada's. O+ Wel goed insmeren met date als je de natuur ingaat of op een terras gaat zitten.
Ja wij wilden dus idd vooral dan in die periode vanwege de festivals (o.a. o-bon).
En ik dacht: Nah, als ik SG aankan (6 weken in t warme seizoen) dan lukt dit ook. Want SG lijkt me qua vochtigheid erger dan japan.

Ah, date :D goeie! ^O^
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:46:20 #142
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172639647
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:40 schreef Simmertje het volgende:
Het is vooral enorm vochtig ook en inderdaad kan het behoorlijk heet worden. Ik persoonlijk vind het juist wel lekker eigenlijk, dit jaar voor het eerst in de winter gegaan en ik miste juist het zomerse weer wel. Verder heb je op elke plek wel airco!
Ja precies :D Ik vind dat ook niet zo erg (ik ga even op Singapore af dan nu). Sure, ik was doorweerkt na een hike in de natuur, maar daar hou je dan gewoon rekening mee. En verder is t idd overal airco. Hell, ik had zelfs een vest mee omdat de airco overall zo hoog sstond :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172639758
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:41 schreef Ang3l het volgende:
Ja zeker wel. Hebben de tripjes opgeteld en kwamen op de helft uit van de JR pass voor 2 weken. De bus heen en terug was niet duur en de trein Kyoto-nara kost echt geen drol. Volgens mij kunnen we nog voor 100,- EUR reizen tussen steden en dan zitten we pas op die JR prijs.
Ik wil niet te negatief zijn, maar ik heb persoonlijk een hekel aan bussen. Met de trein (Shinkansen) reizen is toch een stuk relaxer en sneller. En je kunt onderweg uitstappen. Het gaat zo retesnel dat je tijd over houd om bijvoorbeeld Himeji te bezoeken. Is die 100 euro extra wel waard. Vergis je niet, je kunt gebruik maken van al het JR vervoer! Dus ook sommige metrolijnen in Tokyo (waaronder de Yamanote lijn) en de N'EX tussen Tokyo en Narita.

quote:
Wat is er in Okyama voor iets?

Himeiji gaat 'm dan denk ik niet worden vanwege de bus ipv de trein, dus geen tussenstop te maken :'(
Meeste mensen nemen in Okayama de boot naar Naoshima. Maar het is een leuk plaatsje met een mooi kasteel en een van de mooiste landschaptuinen in Japan, Korakuen. Ik zou er niet voor omreizen, maar als je er toch bent is het wel leuk voor een halve dag. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Aurelius op 24-07-2017 12:07:15 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 12:59:10 #144
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172640887
Ik zal eens kijken voor dat Okayama :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172641933
Denk dat je de warmte en luchtvochtigheid miss wel onderschat. Was laatst 35graden met een luchtvochtigheid van 91 ofzo. Dat icm geen wind maakt hiken wel flink zwaar hoor kan ik uit ervaring zeggen :+
Het is wel te doen, maar behoorlijk zwaar en zweterig :9
Faka G
pi_172642044
Al eerder in deze reeks gezegd, maar als je houdt van kunst, architectuur en natuur - en dat doe je, want anders zou je niet naar Naoshima gaan :P - en je toch enkele dagen de tijd hebt in Kyoto, maak van daar dan ook even een tripje naar het Miho Museum.

Ligt schitterend, helemaal geïsoleerd in een heuvelachtig landschap. Het museum zelf is ook grotendeels in een heuvel gebouwd. Het is een prachtig gebouw, ontworpen door I.M. Pei. Om er te komen moet je eerst via een voetgangerstunnel door een andere heuvel. Die tunnel is expres in een bocht gemaakt, zodat je nog niet kunt zien wat er aan het einde is, maar het museum zich pas halverwege langzaam aan je onthult.

Je komt er door vanaf Kyoto eerst een stukje de trein te nemen en vervolgens een bus. Die busrit alleen is het al waard. Al zou je bij het museum meteen weer rechtsomkeert maken. :P
  maandag 24 juli 2017 @ 14:02:27 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172642238
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:48 schreef Atta-boy het volgende:
Denk dat je de warmte en luchtvochtigheid miss wel onderschat. Was laatst 35graden met een luchtvochtigheid van 91 ofzo. Dat icm geen wind maakt hiken wel flink zwaar hoor kan ik uit ervaring zeggen :+
Het is wel te doen, maar behoorlijk zwaar en zweterig :9
Daar kan ik na Australie (41 graden) en Singapore (37 en idd 90% vochtigheid) wel tegen. Komt goed! Maar we zullen zien. ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 juli 2017 @ 14:06:04 #148
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172642347
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:53 schreef k_man het volgende:
Al eerder in deze reeks gezegd, maar als je houdt van kunst, architectuur en natuur - en dat doe je, want anders zou je niet naar Naoshima gaan :P - en je toch enkele dagen de tijd hebt in Kyoto, maak van daar dan ook even een tripje naar het Miho Museum.

Ligt schitterend, helemaal geïsoleerd in een heuvelachtig landschap. Het museum zelf is ook grotendeels in een heuvel gebouwd. Het is een prachtig gebouw, ontworpen door I.M. Pei. Om er te komen moet je eerst via een voetgangerstunnel door een andere heuvel. Die tunnel is expres in een bocht gemaakt, zodat je nog niet kunt zien wat er aan het einde is, maar het museum zich pas halverwege langzaam aan je onthult.

Je komt er door vanaf Kyoto eerst een stukje de trein te nemen en vervolgens een bus. Die busrit alleen is het al waard. Al zou je bij het museum meteen weer rechtsomkeert maken. :P
Ziet er mooi uit, zeker O+ (en ik ga met een architect ;) ), alleen de vraag is of we er tijd voor gaan hebben. Ja we zitten van 15-18 in Kyoto, maar daarvan is 1 dag sowieso o-bon festival. En dat dat bamboo bos, de tempels etc. Want ik gok dat Miho Museum wele cht een dagtrip is?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172642419
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit, zeker O+ (en ik ga met een architect ;) ), alleen de vraag is of we er tijd voor gaan hebben. Ja we zitten van 15-18 in Kyoto, maar daarvan is 1 dag sowieso o-bon festival. En dat dat bamboo bos, de tempels etc. Want ik gok dat Miho Museum wele cht een dagtrip is?
Ruim een halve dag, zou ik zeggen. :)
pi_172682692
Is iemand trouwens wel eens naar Takao-san geweest vlakbij Tokyo?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')