abonnement Unibet Coolblue
pi_172427624
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:21 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb echt gehoord dat wrap rond je uitlaatbochten echt gaat stinken als er zich eenmaal wat modder in verzameld
Dat zal ongetwijfeld ja.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:41:27 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 08:23:48 #178
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172431313
Inmiddels de terugreis aangevangen. Net bar en boos op de fernpas. Harde regen en laaghangende bewolking. Kon amper de voorligger zien. Nu op de autosnelweg en gelukkig droog
Net efkes anges
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:47:01 #179
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172432856
Inmiddels Stuttgart voorbij. Nu korte koffiestop langs de A8 en dan nog omweg via stadions van Karlsruhe en Kaiserslautern
Net efkes anges
pi_172437401
Nou, net het klepdeksel van de GSX open gemaakt, en dat zag er keurig uit, op één ding na.



De klepstoter voor de intake van cilinder 2 ontbreekt :( en nu twijfel ik hoe ik verder moet. Enerzijds is het vrij riskant om zo te rijden natuurlijk want je weet niet of dat ding straks in de versnellingsbak zit. Ik heb dit met de Bandit ook eens gehad en toen lag ie onderin het carter waar hij eigenlijk weinig kwaad kan.


Toch maar opentrekken denk ik. Al is het maar voor de gemoedsrust. Je moet er godverdomme toch niet aan denken dat zo'n ding op de snelweg in de bak komt..

:r
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 18:37:48 #181
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172442076
BL gaat weer een compleet blok reviseren. Want ja, nu kan je er toch bij.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_172442461
Nou liever niet :X maar ik ben eerder op mijn bek gegaan drie jaar geleden en daar heb ik nog steeds plezier van, dus niet echt voor herhaling vatbaar.

Als dat ding tijdens het rijden in de bak of in de distributieketting komt dan ben je de eerste motorrijder met een externe krukas denk ik.

Het stotertje zelf heb ik wel teruggevonden overigens, met een magneet. Het borgmoertje nog niet, maar ik weet nu wel vrij zeker dat de hele zooi er nog in ligt. Via dr koppelingsdeksel kan ik er niet bij, dus morgen gaat het carter open. :r
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172442548







de buurman vandaag heeft ook een tenere!
pi_172442669
+1
  zaterdag 15 juli 2017 @ 19:54:15 #185
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_172443303
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:05 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] de buurman vandaag heeft ook een tenere!
Onbetaalbaar zo'n ervaring man. Geniet ervan.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_172443541
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:05 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] de buurman vandaag heeft ook een tenere!
Ik ben me een partij jaloers man, niet te zuinig

^O^
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172443780
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:05 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] de buurman vandaag heeft ook een tenere!
Veel plezier! *O* Maar dat komt wel goed geloof ik. :P
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:40:39 #188
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_172447733
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:00 schreef BlackLining het volgende:
Nou liever niet :X maar ik ben eerder op mijn bek gegaan drie jaar geleden en daar heb ik nog steeds plezier van, dus niet echt voor herhaling vatbaar.

Als dat ding tijdens het rijden in de bak of in de distributieketting komt dan ben je de eerste motorrijder met een externe krukas denk ik.

Het stotertje zelf heb ik wel teruggevonden overigens, met een magneet. Het borgmoertje nog niet, maar ik weet nu wel vrij zeker dat de hele zooi er nog in ligt. Via dr koppelingsdeksel kan ik er niet bij, dus morgen gaat het carter open. :r
Na 3 jaar nog ja? Komt dat ooit goed?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 16 juli 2017 @ 07:53:35 #189
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172451524
Gisteren op de terugweg min of meer per toeval in het pfälzerwald (tussen Karlsruhe en Kaiserslautern aanbeland) de B48 bocht na bocht na bocht. Wel inhaalverbod. Wat minder is als je bejaarde in een Mercedes voor je hebt die 50 rijdt waar je 70 mag en vervolgens ook nog iedere keer lichtjes remt voor elke bocht
Net efkes anges
pi_172453074
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 07:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteren op de terugweg min of meer per toeval in het pfälzerwald (tussen Karlsruhe en Kaiserslautern aanbeland) de B48 bocht na bocht na bocht. Wel inhaalverbod. Wat minder is als je bejaarde in een Mercedes voor je hebt die 50 rijdt waar je 70 mag en vervolgens ook nog iedere keer lichtjes remt voor elke bocht
ach, er zal toch vast wel een stukje geweest zijn waar je hem er snel langs kon prikken? :P zoiets had ik ook op de weg richting de Brenner pas, een vent in een Fabia die letterlijk 30 reed in elke bocht en 40 op de rechte stukken :')
pi_172459952
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:05 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] de buurman vandaag heeft ook een tenere!
Ziet er prachtig uit daar :)
Fijne vakantie!
pi_172460038
Mooie foto's, Sala! Veel plezier daar!
pi_172460276
Nou. Project GSX is afgelopen.

Carterpan open gehad, ligt zoveel afgebroken zooi in dat het puur onverantwoord is om met dit motorblok nog te rijden.

:'(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_172460380
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:00 schreef BlackLining het volgende:
Nou, net het klepdeksel van de GSX open gemaakt, en dat zag er keurig uit, op één ding na.

[ afbeelding ]

De klepstoter voor de intake van cilinder 2 ontbreekt :( en nu twijfel ik hoe ik verder moet. Enerzijds is het vrij riskant om zo te rijden natuurlijk want je weet niet of dat ding straks in de versnellingsbak zit. Ik heb dit met de Bandit ook eens gehad en toen lag ie onderin het carter waar hij eigenlijk weinig kwaad kan.

Toch maar opentrekken denk ik. Al is het maar voor de gemoedsrust. Je moet er godverdomme toch niet aan denken dat zo'n ding op de snelweg in de bak komt..

:r
Gelukkig ben je niet de enige ;)



Mijn CB klonk destijds alsof hij elk moment uit elkaar zou vliegen :')
pi_172463713
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:37 schreef BlackLining het volgende:
Nou. Project GSX is afgelopen.

Carterpan open gehad, ligt zoveel afgebroken zooi in dat het puur onverantwoord is om met dit motorblok nog te rijden.

:'(
:( :{
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 16 juli 2017 @ 20:14:44 #196
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_172468708
Reisverslag van de eerste 3 dagen. Leesvoer :+

Ik had eigenlijk nog wat filmpjes willen maken met de Tomtom Bandit.
Jammer genoeg bleek de bijbehorende app niet op mijn telefoon te werken (sterker nog hij werkt op meer telefoons niet dan wel) , en heb ik deze weer retour moeten sturen :/

Na weken wachten was het 7 Juli dan eindelijk zover. Een weekje toeren door de alpen.
Eigenlijk had ik dit jaar richting Dolomieten willen gaan. Jammer genoeg waren er in die periode geen motorrijders die ook die kant op gingen, en om in mijn eentje te gaan had ik ook geen zin in.
Gelukkig gingen mijn vader en mijn tante gingen een weekje wandelen in Oostenrijk, dus besloot ik maar om me daar bij aan te sluiten (wel zo gezellig om ’s avonds bij het eten wat gezelschap te hebben).
Omdat ik niet in 1 dag ‘heen’ wilde rijden had ik vooraf een hotel geboekt in Heilbronn.
Na de Nederlandse en Belgische stadions nu de uitdaging om zoveel mogelijk stadions uit de Duitse 1., 2. En 3. Liga vast te leggen.
Net als voorgaande jaren tot aan de Moseltalbrucke (zo’n 180km) over de autosnelweg, en dan binnendoor langs de Rijn.



Jammer genoeg bleek een van de wegen in de route afgesloten door wegwerkzaamheden, en besluit ik maar om dan gelijk even ‘Der Deutsche Eck’ in Koblenz te bezoeken

Ook stop ik nog kort even bij de Kaiserstuhl in Rhens om van het uitzicht te genieten


En voor de 30+ die denken: He die locatie’s ken ik uit mijn jeugd.
Een groot deel van Bassie en Adriaan (en de geheimzinnige opdracht) is hier opgenomen O-) .

Genoeg schitterende plaatsjes hier langs dit deel van de Rijn dat ook opgenomen is op de UNESCO werelderfgoed lijst (feitelijk rij ik hier door een groot openluchtmuseum)


Na Bingen rij ik de autosnelweg op richting Mainz om daar het eerste stadion van vandaag vast te leggen. De Opel Arena van ‘der Karnavalsverein’ (1. FSV Mainz 05)
Daarna bezoek ik nog even het oude stadion ‘am Bruchweg’ waar nu het 2e team voetbalt en steek (met behoorlijk wat vertraging door wegwerkzaamheden) de rijn over naar Wiesbaden. Hier ligt het stadion van Wehen Wiesbaden.
Omdat deze teams in de 3e divisie spelen zal ik de foto’s voor dit verslag maar even achterwege laten.
Vervolgens gaat het over de autosnelweg naar Frankfurt. Om het stadion van Eintracht Frankfurt vast te leggen. De Commerzbank Arena.
Helaas blijkt er vandaag een bijeenkomst voor Jehova getuige en blijft de deur gesloten (meestal is dat bij Jehova getuige precies andersom)


Vanaf Frankfurt gaat het verder in zuidelijke richting om even het stadion van SV Darmstadt te bezoeken.

Onderweg bedacht ik me dat ik het stadion van FSV Frankfurt vergeten ben, dus die moet ik maar een andere keer vastleggen :X .

De temperatuur stijgt inmiddels behoorlijk wat zeker bij het wachten voor verkeerslichten niet prettig is.
Ook op de autosnelwegen is de vrijdagavondspits inmiddels begonnen en ondanks dat het VERBOTEN in Duitsland is om met de motor tussen de files door te rijden, besluit ik dat gezien de hitte toch even te doen.
Ik bezoek nog even het stadion in Mannheim (eigenlijk geen idee waarom aangezien hier niet echt een profclub speelt) en neem net voor Hockenheim de afrit.
Bij Oftersheim kom ik op de B291 uit. Niks bijzonders, ware het niet dat in de begintijd van de Hockenheimring dit ook een onderdeel van het circuit was.

Halverwege ligt een parkeerplaats die in het verlengde ligt van de vroegere Ostkurve.
Vandaag heb ik geluk want de slagboom is open. *O*
Ik rij de poort door en kom op een deel van het oude circuit uit. Het rechte stuk tussen Ostkurve en Ayrton Senna Kurve

Door de hoge geluidswallen zie je eigenlijk alleen een deel van de tribunes en hoor je de auto’s wel racen, maar zie je ze niet. Jammer.
Van het oude circuit zelf is op dit deel niet heel veel meer te zien.
Hier en daar zie je nog wel wat asfalt van de ‘escape roads’ waar de baancommissarissen stonden, maar vangrail oid is allemaal afgebroken, en natuurgebied gebied geworden.
De Ostkurve is helaas ook ten prooi gevallen aan ‘moeder natuur’


Voor de hekken sla ik rechtsaf een zandpad in om na 1,5km hobbelen uit te komen bij het monument van Jim Clark.


Na deze fotostop begin ik gezien de temperaturen toch langzaam zin te krijgen in een koel biertje.
Maar eerst nog 2 stadions op de foto.
Ruim 5km rijden door het Hardtwald en dan komen we uit bij het stadion met de gelijknamige naam van SV Sandhausen uit de 2. Bundesliga.


Snel weer de autosnelweg op richting Sinsheim.
Eerst aan de linkerkant van de snelweg het museum vastleggen (aanrader voor auto/motor/techniekliefhebbers om dit eens te bezoeken) :Y
Daarna naar de overkant om het laatste stadion van vandaag vast te leggen de Rhein Neckar Arena van Hoffenheim


Nog 30km te gaan vandaag. De lucht wordt donkerder en donkerder en in de verte zie ik het al regenen. Door wegwerkzaamheden staat het verkeer potdicht en inhalen is door de versmalde rijstroken ook niet mogelijk. Het buitje blijkt gelukkig grotendeels langs me heen te gaan. 3km voor Heilbronn gaan de hemelsluizen dan toch open. Desondanks weet ik toch enigszins droog bij mijn hotel aan te komen.
De supervriendelijke eigenaren bieden me aan om de motor overdekt te stallen.
Na wat opfrissen duik ik Heilbronn in om een hapje te eten (en een verdiend biertje te drinken). Op tijd mijn bed in, want morgen wacht opnieuw een lange dag. :]

DAG 2.
Ondanks de ventilator op de kamer is het toch behoorlijk benauwd en heb ’s nachts ook niet echt goed geslapen. Desondanks zit om half negen alweer op de motor voor het tweede deel van de heenrit. Vandaag 440km op de planning waar van ongeveer 1/3e autosnelweg.

Eerst gaat het binnendoor richting Klein Asbach. Een kennis van mij is groot fan van Schlager zangeres Andrea Berg. Aangezien ze hier naast haar woning een hotel heeft besluit ik om hier even te stoppen voor een foto. Via hem kwam ik er ook achter dat er een paar km verder ook nog een stadion ligt waar 3.liga ploeg SG Sonnenhof Großaspach haar wedstrijden speelt.
Het hoofdgebouw lijkt op een alpenhut waardoor ik al helemaal ‘in de mood’ kom voor deze week.
Via de B14 beland ik al snel in Stuttgart.
In stadsdeel Bad Cannstatt ligt de Mercedes Benz Arena. Thuishonk van Vfb Stuttgart


Het hoofdkantoor en museum van Naamgever Mercedes Benz is hier letterlijk om de hoek gevestigd dus daar besluit ik ook maar gelijk even een foto te maken.


En omdat ik toch bezig ben besluit ik ter plaatse dat ik gelijk even 9km verder rij om even langs het Porsche Museum in Zuffenhausen te rijden



Daarna door naar het GAZI stadion Auf der Waldau Het stadion van Stuttgarter Kickers. De TV toren langs het stadion is al van ver te zien, maar de weg ernaartoe gaat vanaf Zuffenhausen dwars door het centrum. Daarom ben ik meer dan een uur onderweg door Stuttgart. Niet echt prettig, want ook vandaag is het alweer vroeg heet.

Gelukkig kan ik uurtje lekker ‘uitwaaien’ op de B29 richting Aalen.
Ook hier weer een foto bij het stadion van VFR Aalen en gelijk maar een lunchstop inplannen.
Om de hoek blijkt een kantine van een sportvereniging te liggen, waar je ook als buitenstaander welkom bent.
De menukaart ziet er uitnodigend uit, de locatie iets minder.
Een heerlijke foute jaren 70 inrichting met donkere meubels ,bruine tegels op de vloer, en vergeelde foto’s aan de muur. De 2 te dikke duitsers met om 12u al een halve liter pul voor hun neus (en zo te zien niet de eerste van de dag) maken het plaatje compleet.
Ondanks dat er Toast op de kaart staat blijkt er ‘heute kein toast’ en bestaat de kaart vandaag uit Curryworst, Curryworst (met friet) Of salades (met weisswurst of curryworst). -O-

Ik ben niet echt liefhebber van Curryworst maar besluit toch maar om er eentje met friet te bestellen.
Ik moet zeggen, hij smaakte best wel.

Een half uurtje op de motor brengt me naar het laatste stadion van vandaag.
De Voith Arena van 2. Bundesliga speler Heidenheim an der brenz.



Vervolgens is het 1,5u autosnelweg rijden richting A7. Ondanks de donkere lucht weet ik het gelukkig droog te houden.
Op de A7 is echter een grote baustelle wat voor de nodige file zorgt. In de file in de andere richting passeert me overigens wel een GSX F die (als ik achterom kijk) een nederlands kenteken blijkt te hebben).
Net na de grensovergang van Oostenrijk begint de filechaos pas: De Fernpas.
In de weekenden een groot drama. 90% van al het vakantieverkeer voor deze kant van Tirol moet over deze pas. Normaal gesproken probeer ik daarom deze pas ook te mijden in de weekenden maar omrijden was dit jaar gezien de kilometers geen optie.
Voorzichtig kan ik af en toe wel wat auto’s inhalen. Maar laterna wordt het hier echt bochtig en houdt inhalen echt op. Gelukkig kan ik tussendoor wel nog deze foto maken van de hangbrug over de weg.

Aan het eind van de middag bereik ik het gastehaus in Huben (niet ver van Solden) mijn vader en tante zijn vanochtend om 6u thuis vertrokken en waren (ondanks de files) al enkele uren in Oostenrijk. ’s Avonds wat eten in het dorp onder het genot van een lekkere halve liter
De uiteindelijk gereden route.
https://goo.gl/maps/izV9dfv5zzG2

DAG 3.
Vandaag de eerste echte toerdag.

Het schitterende gastehaus heeft 1 nadeel. Het ligt relatief diep in het dal, waardoor ik elke dag minimaal 25km nodig heb om het dal uit te komen, of als ik de andere kant op ga de Timmelsjoch (tolpas) over moet.

Om half negen rij ik weg voor een relatief vlakke rit.

Na Imst over de B171 naar Landeck om daar richting Arlbergpas (1793mtr) te gaan. Aan het asfalt te zien heeft het hier flink geregend want het ligt er nog aardig nat bij.
Helaas blijkt de Arlbergtunnel gesloten te zijn waardoor het extra druk is op de pas.
Na de pas rechtsaf de Flexenpas (1773mtr) op om even te stoppen bij de europese waterscheiding



Blijkbaar wordt er hier vandaag een wielertoertocht gereden want er rijden hier tientallen fietsers rond. Gelukkig in de andere richting, dus echt problemen levert dat niet op.
Na de Hochtannbergpas (1675mtr) dalen we af en kunnen we ondertussen genieten van het landschap


Na Hittisau gaat de weg weer langzaam omhoog en rijden we niet veel later Duitsland binnen.
Via een serie lekkere bochtje komen we uiteindelijk op de top van de Riedbergpas terecht ‘slechts’1420mtr boven zeenivo maar desondanks de hoogste pas van Duitsland.
Bovenaan besluit ik om even een lunchstop in te plannen. Nog even slalommen want de weg ligt bezaaid met stenen
.

Na de lunch op weg naar Oberstdorf om de skispringschans te bezoeken.

Ook deze kun je (net als in Innsbruck) voor een paar euro bezichtigen.


De volgende pas op de planning is de Oberjochpas (1180mtr), jammer genoeg is deze erg druk, waardoor het meer file rijden is. Overigens schijnen ze het in Duitsland niet zo te waarderen als je bij verkeerslichten met de motor vooraan gaat staan :$ .

Bovenaan stop ik nog even in Tannheim. Als kind ben ik hier zo’n 10 jaar op wintersport geweest. Even een rondje door het dorp gereden om herinneringen op te halen (het toen al enigszins onderkomen pension is inmiddels gesloten) maar de pizzeria onderaan de piste was er nog steeds. Zelfs enkele obers herkende ik nog. Jammer genoeg begon de lucht snel grijzer te worden, en heb ik het alleen bij een colaatje gehouden.

Via Nesselwang zet ik koers naar de Gaichtpas (1147mtr.) rechts zie ik de regenbui al komen en besluit onderaan de pas nog net op tijd mijn regenkleding aan te trekken.

Het regent flink en zelfs enkele flitsen onderweg. Wat nu? Ik moet de Hahntennjoch nog over, en deze pas is bij onweer vaker gesloten ivm kans op steenlawines. Indien de pas gesloten is moet ik 40km omrijden
Ik besluit de gok te nemen en deze pakt gelukkig goed uit. Wel is het stapvoets rijden want de wegen zijn spiegelglad.
Ik ben blij als ik in Imst weer beneden ben want hier is het gelukkig droog.
Wel zijn de wegen nog nat en glad, ik trek iets te snel op en voel de achterband gelijk glijden. Gelukkig weet ik mijn motor nog onder controle te houden.
Als ik even later bij het pompstation naar buiten loopt, komt op de doorgaande weg een chopperrijder (met passagier) ten val. Door de gladheid glijden ze meters door. Geluk bij een ongeluk is dat ze daardoor vrijwel ongedeerd zijn. Voor ik kan helpen zijn er al diversen omstanders die de motorrijders overeind helpen. Nog voorzichtiger rij ik de laatste 30km naar Huben terug, waar ik rond half zes terug ben

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjoerd102 op 16-07-2017 20:32:05 ]
Net efkes anges
pi_172471466
Jonge, currywurst is vet lekker
pi_172472256
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:39 schreef Maegrim het volgende:
Jonge, currywurst is vet lekker
De belangrijke correcties. _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_172478702
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:30 schreef Anne het volgende:
Mooie foto's, Sala! Veel plezier daar!
je hebt me gejinxt! Meer info volgt later....
pi_172478730
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:58 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je hebt me gejinxt! Meer info volgt later....
Why me :o :o !! Ik hoop niks ernstigs :o ?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')