abonnement Unibet Coolblue
pi_171956457
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:11 schreef aartsluiaart het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar ik denk ook dat er heel veel mensen met overgewicht geen idee hebben wat ze er aan kunnen doen (en dan bedoel ik niet minder kcal in=afvallen, want dat weet iedereen, maar een meer concreet plan waarin je eerst iemand zijn voeding aan laat passen en daar vervolgens training aan toe voegt.)
Als je hier geen verstand van hebt en je je ook nog schaamt dan wuif je het al gauw weg onder het mom van ik vind het prima zo terwijl dit misschien niet zo is.
Het is denk ik ook echt een motivatieprobleem. Elke idioot begrijpt wat calorieën en verbranding zijn. En een trainingsschema, ach zolang je maar iets doet dan is het goed. Het is ook gewoon de luiheid en de traagheid in 't dagelijks leven wat echt funest is als je alles bij elkaar optelt. Gewoon vaker lopen, fietsen, minder vet eten, doe alles eens wat sneller i.p.v. op je dooie gemakkie. Daarmee kom je ook al een heel eind lijkt me.
pi_171956521
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:57 schreef DKS het volgende:

[..]

Je kunt op hem inpraten maar onthoud dat hij zelf het licht moet zien, meer kun je niet echt doen.
Hoe zwaar is deze vriend eigenlijk?
Exact
En hem het licht laten zien, hoe zou jij dat doen>?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171956546
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:14 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Het is denk ik ook echt een motivatieprobleem. Elke idioot begrijpt wat calorieën en verbranding zijn. En een trainingsschema, ach zolang je maar iets doet dan is het goed. Het is ook gewoon de luiheid en de traagheid in 't dagelijks leven wat echt funest is als je alles bij elkaar optelt. Gewoon vaker lopen, fietsen, minder vet eten, doe alles eens wat sneller i.p.v. op je dooie gemakkie. Daarmee kom je ook al een heel eind lijkt me.
Fijn dat je je vriend wilt helpen maar met deze intstelling gaat dat je niet lukken. Ik hoop dat je het bovenstaande niet zo tegen hem hebt gezegd.
pi_171956561
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:18 schreef aartsluiaart het volgende:

[..]

Fijn dat je je vriend wilt helpen maar met deze intstelling gaat dat je niet lukken. Ik hoop dat je het bovenstaande niet zo tegen hem hebt gezegd.
Hoezo niet en hoe dan wel?
  maandag 26 juni 2017 @ 09:19:05 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171956566
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:00 schreef aartsluiaart het volgende:
Wat een hoop overdreven reacties in dit topic.
Ik heb zelf ook altijd een gevecht tegen de kilo's gehad en schaamde mij om naar buiten of naar de sportschool te gaan. Pas toen ik een hand aangereikt kreeg van iemand met verstand van sport(krachttraining) en voeding is er bij mij een knop om gegaan.

Het lijkt mij juist goed om iemand een spiegel voor te houden maar dan moet je hem wel actief helpen veranderen door een voedigsschema/ trainingsschema te (laten) maken.

Krachttraining heeft mij meer geholpen dan eindeloos rennen op een loopband (wat ik nog steeds niet kan maar zware interval training dan weer wel dus dit is zeker afhankelijk per persoon).
Dus wat voor jou werkte gaat ook voor de vriend van TS werken? Mooi. Zo'n antwoord zocht hij precies!
The love you take is equal to the love you make.
pi_171956596
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:00 schreef aartsluiaart het volgende:
Wat een hoop overdreven reacties in dit topic.
[.../]Pas toen ik een hand aangereikt kreeg van iemand met verstand van sport(krachttraining) en voeding is er bij mij een knop om gegaan.
Precies en die knop moeten we zien te vinden, maar hoe zorg je ervoor dat die vriend
1. openstaat om met een personal trainer te gaan praten
of 2. iemand tegen komt die hem inspireert en vertrouwen geeft om aan zichzelf te werken
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  maandag 26 juni 2017 @ 09:21:37 #132
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_171956624
Jij kan er weinig aan doen.. Je kan hem stimuleren om mee te gaan sporten maar uiteindelijk is HIJ degene die de knop moet omzetten.

Geloof me, dat is niet makkelijk. Vaak beginnen mensen veel te streng met hun "dieet" waardoor ze na een aantal weken weer afhaken en heel hun lichaam ontregelt is doordat ze te weinig kcal en vit. binnen krijgen.

De enige JUISTE manier is je voedingspatroon aanpassen:

Reken je caloriebehoefte uit (harris benedict) --> Ga hier per dag +/- 500 kcal onder zitten --> zorg dat je macro's (E/K/V) redelijk op orde zijn. Hou 1 x in de 2 weken een cheatdagje voor het lekkere.

Als het gewenst gewicht is gebruikt ga je opnieuw de formule toepassen en probeer je iedere dag niet meer dan je nodige kcal te eten. Klinkt allemaal simpel maar voor mensen die geen motivatie hebben om af te vallen, haken bij het lezen van deze tekst al af.

Het is tenslotte heel je levenspatroon die je om moet gooien, met "diëten" ga je er niet komen
pi_171956632
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:17 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Exact
En hem het licht laten zien, hoe zou jij dat doen>?
Door bijvoorbeeld samen te gaan sporten.
misunderstood
  maandag 26 juni 2017 @ 09:22:20 #134
34027 devlinmr
Trolivier
pi_171956643
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 06:01 schreef Bas_Verstappen het volgende:
En dan bij de fitness alleen maar crosstrainer doen i.p.v. eens op de fucking loopband te gaan want daar verbrandt je calloriën mee en daar train je je conditie mee, niet met die verwijfde crosstrainer.

In 1980 dacht men inderdaad zo. Maar gelukkig is dat nu achterhaald en allang bewezen dat je door 3x P/w een uurtje sporten niet afvalt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Redactie Frontpage maandag 26 juni 2017 @ 09:22:55 #135
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_171956663
"Ook rookt die"...

o|O
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_171956684
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus wat voor jou werkte gaat ook voor de vriend van TS werken? Mooi. Zo'n antwoord zocht hij precies!
Dat zeg ik toch niet? Ik bedoel dat hij hem beter hapklare brokken informatie over voeding en training kan geven waar zijn vriend wat mee kan in plaats van te vertellen dat hij meer moet bewegen en minder vet moet eten.
pi_171956687
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

In 1980 dacht men inderdaad zo. Maar gelukkig is dat nu achterhaald en allang bewezen dat je door 3x P/w een uurtje sporten niet afvalt
Je valt af door meer te verbranden dan dat je binnenkrijgt. Of dit nou 3x1 uur in de week is of 7x8uur maakt geen flikker uit
pi_171956709
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:22 schreef JeMoeder het volgende:
"Ook rookt die"...

o|O
Ja dat tel je er ook nog bij op. Het is gewoon dat hele totaalplaatje, vet eten, niet of nauwelijks sporten en dan ook nog roken. Z'n hele lichaam moet rot zijn. Niemand is perfect en je hoeft ook geen geheelonthouder te zijn ik ben zelf ook verre van dat maar als je echt 3 dingen doet die zo funest zijn voor je lichaam dan is dat gewoon zonde
  maandag 26 juni 2017 @ 09:24:46 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171956711
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:47 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat dat het probleem misschien is. Het is nooit een echte confrontatie maar er wordt meer lacherig over gedaan en gelijk in de doofpot gestopt. Alsof het een beetje een taboe is. Ja ik weet het ik ben dik snel een ander onderwerp.
Begint hij uit het niets met grapjes er over maken of doe jij dat?

Overigens lijkt het mij je toon waardoor veel mensen zeggen dat je hem moet accepteren. Als je een OP was gestart waarin je had gezegd dat je je zorgen maakt en hem wilt helpen, had je heel andere reacties gekregen.
Spoilers!
  maandag 26 juni 2017 @ 09:25:30 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171956722
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:23 schreef aartsluiaart het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Ik bedoel dat hij hem beter hapklare brokken informatie over voeding en training kan geven waar zijn vriend wat mee kan in plaats van te vertellen dat hij meer moet bewegen en minder vet moet eten.
Het lijkt me maar zeer de vraag of het een gebrek is aan kennis bij de vriend van TS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171956724
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Begint hij uit het niets met grapjes er over maken of doe jij dat?

Overigens lijkt het mij je toon waardoor veel mensen zeggen dat je hem moet accepteren. Als je een OP was gestart waarin je had gezegd dat je je zorgen maakt en hem wilt helpen, had je heel andere reacties gekregen.
Wat is er mis met mijn toon? Ik kom wellicht wat direct over maar volgens mij is het toch vrij duidelijk en heb ik meerdere malen herhaalt dat ik om hem geef en hem wil helpen.
  Redactie Frontpage maandag 26 juni 2017 @ 09:25:45 #142
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_171956729
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:24 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja dat tel je er ook nog bij op. Het is gewoon dat hele totaalplaatje, vet eten, niet of nauwelijks sporten en dan ook nog roken. Z'n hele lichaam moet rot zijn. Niemand is perfect en je hoeft ook geen geheelonthouder te zijn ik ben zelf ook verre van dat maar als je echt 3 dingen doet die zo funest zijn voor je lichaam dan is dat gewoon zonde
Het ging me om je taalgebruik. Niet zozeer om het roken (iets dat inderdaad niet echt goed voor je is, om het nog voorzichtig uit te drukken).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 26 juni 2017 @ 09:26:21 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171956737
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:23 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Je valt af door meer te verbranden dan dat je binnenkrijgt. Of dit nou 3x1 uur in de week is of 7x8uur maakt geen flikker uit
Je valt vooral af door te zorgen dat je minder binnen krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_171956738
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het ging me om je taalgebruik. Niet zozeer om het roken (iets dat inderdaad niet echt goed voor je is, om het nog voorzichtig uit te drukken).
Ja een hoop fucking en kut bedoel je ja dat is de frustratie ook
pi_171956826
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:18 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Hoezo niet en hoe dan wel?
Omdat alle dikke mensen weten dat je meer moet bewegen om af te vallen. Dik zijn is niet gelijk aan dom zijn en ze zitten er echt niet op te wachten dat iemand die nooit problemen met zijn gewicht heeft gehad dit er nog een keer in wrijft.

Verder weet ik niet hoeveel verstand je hebt van voeding maar stel anders eerst eens voor om samen te kijken naar wat hij eet op een dag en daar wat dingen in aan te passen. Daarvoor hoeft hij nieteens naar de sportschool want voeding is het belangrijkst. Zorg eerst dat dat op orde is.
En als hij de crosstrainer relaxed vind laat hem dat lekker doen. Beter iets dan niets zoals je zelf al aangeeft.
pi_171956832
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:21 schreef DKS het volgende:

[..]

Door bijvoorbeeld samen te gaan sporten.
Dat is ook een goede optie ja
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171956852
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:29 schreef aartsluiaart het volgende:

[..]

Omdat alle dikke mensen weten dat je meer moet bewegen om af te vallen. Dik zijn is niet gelijk aan dom zijn en ze zitten er echt niet op te wachten dat iemand die nooit problemen met zijn gewicht heeft gehad dit er nog een keer in wrijft.

Verder weet ik niet hoeveel verstand je hebt van voeding maar stel anders eerst eens voor om samen te kijken naar wat hij eet op een dag en daar wat dingen in aan te passen. Daarvoor hoeft hij nieteens naar de sportschool want voeding is het belangrijkst. Zorg eerst dat dat op orde is.
En als hij de crosstrainer relaxed vind laat hem dat lekker doen. Beter iets dan niets zoals je zelf al aangeeft.
Nee dat bedoel ik ook, hij weet echt wel van calorieën. Het is een motivatieprobleem.

Punt is dat die waarschijnlijk toch wel meer vreet dan dat die zal zeggen dus ik hoopte meer dat mensen iets van een geheime truc hadden om hem echt eens en altijd goed te motiveren.
  maandag 26 juni 2017 @ 09:33:02 #148
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171956894
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:25 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Wat is er mis met mijn toon? Ik kom wellicht wat direct over maar volgens mij is het toch vrij duidelijk en heb ik meerdere malen herhaalt dat ik om hem geef en hem wil helpen.
Je begint inmiddels gelukkig wat bij te trekken ja. In de OP leek het meer om jou te gaan. 'Die' ( :') ) is een lui varken en dat is verschrikkelijk voor jou.
Spoilers!
pi_171956933
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je begint inmiddels gelukkig wat bij te trekken ja. In de OP leek het meer om jou te gaan. 'Die' ( :') ) is een lui varken en dat is verschrikkelijk voor jou.
Naja niet alleen voor mij een heleboel mensen klagen over z'n langzame tempo maar dat komt waarschijnlijk omdat die alles traag moet doen omdat die anders van z'n stokkie gaat door ademtekort. Dat is irritant maar dat hij gezond is is natuurlijk belangrijker ik vind het jammer dat mensen dit niet als vanzelfsprekend zagen.
  maandag 26 juni 2017 @ 09:34:48 #150
34027 devlinmr
Trolivier
pi_171956943
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 09:23 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Je valt af door meer te verbranden dan dat je binnenkrijgt. Of dit nou 3x1 uur in de week is of 7x8uur maakt geen flikker uit
Zoals ik al zei, je ideeën stammen uit de jaren 80
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')