abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 april 2018 @ 13:13:21 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178619822
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Ik zie Mercedes er gewoon de stekker eruit trekken als het 5 jaar niet meer om de WK mee kan doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178621999
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Als RBR aan de top kan zitten, kan McLaren het ook. Het hangt er meer vanaf of je met een klantenmotor de top kunt halen. Het budget van McLaren is niet echt minder dan dat van RBR.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_178622041
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:06 schreef Waffle het volgende:

[..]

Als RBR aan de top kan zitten, kan McLaren het ook. Het hangt er meer vanaf of je met een klantenmotor de top kunt halen. Het budget van McLaren is niet echt minder dan dat van RBR.
Zo’n 100 miljoen onder dat van RBR (wel geschat): https://www.google.nl/amp(...)-1-teams-in-2018/amp
pi_178626983
Zowel McLaren als Renault hebben nog wat in het vat:

https://www.gpupdate.net/(...)-komt-pas-in-spanje/

https://www.gpupdate.net/(...)nde-winst-met-motor/

Zelfs als de helft gelogen is pakken ze nog wel een paar tienden en versterking van die 4e positie. Alhoewel we het fabrieksteam van Renault ook niet moeten onderschatten.
.
pi_178661157
Ik hoop dat iig Alonso en Stoffel de kans krijgen om in de top 5 te rijden en een prijsje te pakken.
Van geen van beide is duidelijk of ze volgend jaar wel rijden voor McLaren of een ander team. :{
pi_178681019
Ik zou het alonso erg gunnen, al is het maar een podium. .. andere coureurs als hamilton en vettel hebben wel eens een offday, Alonso heeft dat totaal niet,,haalt echt altijd 110% uit een wagen en zichzelf
pi_178693064
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:09 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Ik zou het alonso erg gunnen, al is het maar een podium. .. andere coureurs als hamilton en vettel hebben wel eens een offday, Alonso heeft dat totaal niet,,haalt echt altijd 110% uit een wagen en zichzelf
Hij heeft weleens off days als hij wereldkampioen dreigt te worden. Verder staat hij er natuurlijk om bekend dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, maar ja, als met hem de auto in het seizoen op 90% van diens potentieel blijft hangen en je haalt er 110% uit dan kom je alsnog 1% tekort ten opzichte van de coureur die de auto wel goed laat doorontwikkelen en er 100% uithaalt.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hem zoveel gunnen, het is met afstand de meest onsportieve lul die sinds mensenheugenis in de formule1 gereden heeft. Het is totaal geen team player, niet bij crashgate, niet toen hij zijn teambaas probeerde te chanteren, niet toen hij McLaren bij Honda wegjoeg en bij Ferrari waren ze ook blij dat hij onverrichter zake vertrok. Het is nou eenmaal niet de coureur met wie een team de weg omhoog inslaat.

McLaren zou best wel weer kunnen terugkeren aan de top, maar waarschijnlijk niet met Alonso.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178697307
Alonso aan de top zou hopelijk wel extra actie op het veld zijn. Ik heb vaak mogen genieten van zijn rijstijl en bij McLaren rijdt hij toch minder vaak in de kijker.

Maar hij blijft na zoveel jaren wel een vreemd smaakje hebben, dat de teams in de jaren na zijn vertrek vaak heel goed gaan.
.
pi_178754107
McLaren vervangt chief technical officer

quote:
....McLaren spent last season saying that they had one of the best chassis in F1 - and their belief that the Honda engine was the only thing holding them back was a large part of their decision to ditch their works contract with the Japanese company and swap it for a customer Renault engine deal.

But Alonso has started 11th, 13th and 13th so far and the car has been on average two seconds off the pace in qualifying.

That performance has led McLaren to realise that they have a wider problem with their design department....

......He said the problems were caused by McLaren being too ambitious with what they thought they could achieve while switching engines.

But he also said at the last race in China that McLaren may have not been ambitious enough in setting their performance targets for this year's car.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178754415
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft weleens off days als hij wereldkampioen dreigt te worden. Verder staat hij er natuurlijk om bekend dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, maar ja, als met hem de auto in het seizoen op 90% van diens potentieel blijft hangen en je haalt er 110% uit dan kom je alsnog 1% tekort ten opzichte van de coureur die de auto wel goed laat doorontwikkelen en er 100% uithaalt.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hem zoveel gunnen, het is met afstand de meest onsportieve lul die sinds mensenheugenis in de formule1 gereden heeft. Het is totaal geen team player, niet bij crashgate, niet toen hij zijn teambaas probeerde te chanteren, niet toen hij McLaren bij Honda wegjoeg en bij Ferrari waren ze ook blij dat hij onverrichter zake vertrok. Het is nou eenmaal niet de coureur met wie een team de weg omhoog inslaat.

McLaren zou best wel weer kunnen terugkeren aan de top, maar waarschijnlijk niet met Alonso.
Schumacher alweer vergeten zeker.
pi_178755494
quote:
Tim Goss begrijp ik. Dacht eerst Boullier.
.
pi_178817480
Het is in ieder geval wel het beste team op 2 wielen.
Sirotkin kon met 3 wielen niet eens een rondje naar de pit rijden. :{
pi_178824443
Na vier races al meer constructeurspunten dan in heel 2017. Maar hoeveel geluk kun je hebben? Alhoewel, de betrouwbaarheid is op orde. Dat leek tijdens de winterstests wel anders.

Ik mag voor ze hopen dat de update voor Spanje werkt, want het verschil met de andere Renault-aangedreven auto's is genant groot. Sta je best voor aap met die praatjes dat je een topchassis hebt..
pi_178838852
4e nu in de constructeurskampioenschap. Dat is toch wel aardig.
pi_187693003
Je ziet het.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  maandag 1 juli 2019 @ 02:33:07 #41
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187693041
Lijkt erop dat het geen geluk is en McLaren het stokje heeft overgenomen om fabrieksteam Renault de oren te wassen. Nadeel is natuurlijk dat Renault dit niet leuk gaat vinden.
And so is the past
  maandag 1 juli 2019 @ 10:13:21 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187694608
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 02:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lijkt erop dat het geen geluk is en McLaren het stokje heeft overgenomen om fabrieksteam Renault de oren te wassen. Nadeel is natuurlijk dat Renault dit niet leuk gaat vinden.
Weer een team met renault motoren die beter is dan RSF1 zelf :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 12:00:39 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187696115
Wel is het nu duidelijk dat als Mclaren wat meer geduld had gehad zij nu in de top 3 hadden gezeten met de Honda motoren.

Ik snapte de beslissing wel om over te stappen naar Renault maar het komt er wel op neer dat ze voor Red Bull ontwikkelingswerk hebben gedaan met Honda waar ze zelf nooit profijt van gaan behalen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 1 juli 2019 @ 15:29:47 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_187699337
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
Wel is het nu duidelijk dat als Mclaren wat meer geduld had gehad zij nu in de top 3 hadden gezeten met de Honda motoren.

Ik snapte de beslissing wel om over te stappen naar Renault maar het komt er wel op neer dat ze voor Red Bull ontwikkelingswerk hebben gedaan met Honda waar ze zelf nooit profijt van gaan behalen.
Wat ik er altijd van heb begrepen is dat McLaren bepaalde hoe die motor in de auto moet passen.
En RB de auto om de motor heen bouwt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 1 juli 2019 @ 15:42:31 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187699522
Leuke coureurs hebben ze, mooie auto ook! Echt een verademing ten opzichte van Alonso/Vandoorne die alleen maar zeken of faalden, deze kunnen echt mee :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 1 juli 2019 @ 15:45:15 #46
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187699558
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:42 schreef Maanvis het volgende:
Leuke coureurs hebben ze, mooie auto ook! Echt een verademing ten opzichte van Alonso/Vandoorne die alleen maar zeken of faalden, deze kunnen echt mee :)
Alonso heeft zich gisteren in slaap moeten huilen denk ik.
And so is the past
  maandag 1 juli 2019 @ 15:51:07 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187699654
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Alonso heeft zich gisteren in slaap moeten huilen denk ik.
Hij is akelig stil idd!
https://twitter.com/alo_oficial?lang=en
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 1 juli 2019 @ 17:18:20 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187701060
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:29 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat ik er altijd van heb begrepen is dat McLaren bepaalde hoe die motor in de auto moet passen.
En RB de auto om de motor heen bouwt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat een groot probleem was, de auto was gewoon slecht, vorig jaar met dezelfde Renault motor die RB had was Mclaren ook heel matig, dit jaar hebben ze hun huiswerk goed gedaan en de resultaten zijnner naar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187703056
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 15:29 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat ik er altijd van heb begrepen is dat McLaren bepaalde hoe die motor in de auto moet passen.
En RB de auto om de motor heen bouwt.
Dat was met het size zero concept in 2015. Daar zijn ze van af gestapt toen dat niet bleek te werken. In 2016 konden ze nog niet zoveel aanpassen door het token systeem, maar vanaf 2017 rijden ze met het huidige concept motor, dat steeds verder doorontwikkeld wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_187703279
Als McLaren niet was niet was overgestapt, liepen ze nog steeds te klooien. De stap naar Renault was wel goed voor ze geweest.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')