Ik zie Mercedes er gewoon de stekker eruit trekken als het 5 jaar niet meer om de WK mee kan doen.quote:Op maandag 16 april 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Als RBR aan de top kan zitten, kan McLaren het ook. Het hangt er meer vanaf of je met een klantenmotor de top kunt halen. Het budget van McLaren is niet echt minder dan dat van RBR.quote:Op maandag 16 april 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Zo’n 100 miljoen onder dat van RBR (wel geschat): https://www.google.nl/amp(...)-1-teams-in-2018/ampquote:Op donderdag 19 april 2018 15:06 schreef Waffle het volgende:
[..]
Als RBR aan de top kan zitten, kan McLaren het ook. Het hangt er meer vanaf of je met een klantenmotor de top kunt halen. Het budget van McLaren is niet echt minder dan dat van RBR.
Hij heeft weleens off days als hij wereldkampioen dreigt te worden. Verder staat hij er natuurlijk om bekend dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, maar ja, als met hem de auto in het seizoen op 90% van diens potentieel blijft hangen en je haalt er 110% uit dan kom je alsnog 1% tekort ten opzichte van de coureur die de auto wel goed laat doorontwikkelen en er 100% uithaalt.quote:Op zondag 22 april 2018 20:09 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Ik zou het alonso erg gunnen, al is het maar een podium. .. andere coureurs als hamilton en vettel hebben wel eens een offday, Alonso heeft dat totaal niet,,haalt echt altijd 110% uit een wagen en zichzelf
quote:....McLaren spent last season saying that they had one of the best chassis in F1 - and their belief that the Honda engine was the only thing holding them back was a large part of their decision to ditch their works contract with the Japanese company and swap it for a customer Renault engine deal.
But Alonso has started 11th, 13th and 13th so far and the car has been on average two seconds off the pace in qualifying.
That performance has led McLaren to realise that they have a wider problem with their design department....
......He said the problems were caused by McLaren being too ambitious with what they thought they could achieve while switching engines.
But he also said at the last race in China that McLaren may have not been ambitious enough in setting their performance targets for this year's car.
Schumacher alweer vergeten zeker.quote:Op maandag 23 april 2018 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft weleens off days als hij wereldkampioen dreigt te worden. Verder staat hij er natuurlijk om bekend dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, maar ja, als met hem de auto in het seizoen op 90% van diens potentieel blijft hangen en je haalt er 110% uit dan kom je alsnog 1% tekort ten opzichte van de coureur die de auto wel goed laat doorontwikkelen en er 100% uithaalt.
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hem zoveel gunnen, het is met afstand de meest onsportieve lul die sinds mensenheugenis in de formule1 gereden heeft. Het is totaal geen team player, niet bij crashgate, niet toen hij zijn teambaas probeerde te chanteren, niet toen hij McLaren bij Honda wegjoeg en bij Ferrari waren ze ook blij dat hij onverrichter zake vertrok. Het is nou eenmaal niet de coureur met wie een team de weg omhoog inslaat.
McLaren zou best wel weer kunnen terugkeren aan de top, maar waarschijnlijk niet met Alonso.
Tim Goss begrijp ik. Dacht eerst Boullier.quote:Op donderdag 26 april 2018 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
McLaren vervangt chief technical officer
[..]
Weer een team met renault motoren die beter is dan RSF1 zelfquote:Op maandag 1 juli 2019 02:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lijkt erop dat het geen geluk is en McLaren het stokje heeft overgenomen om fabrieksteam Renault de oren te wassen. Nadeel is natuurlijk dat Renault dit niet leuk gaat vinden.
Wat ik er altijd van heb begrepen is dat McLaren bepaalde hoe die motor in de auto moet passen.quote:Op maandag 1 juli 2019 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
Wel is het nu duidelijk dat als Mclaren wat meer geduld had gehad zij nu in de top 3 hadden gezeten met de Honda motoren.
Ik snapte de beslissing wel om over te stappen naar Renault maar het komt er wel op neer dat ze voor Red Bull ontwikkelingswerk hebben gedaan met Honda waar ze zelf nooit profijt van gaan behalen.
Alonso heeft zich gisteren in slaap moeten huilen denk ik.quote:Op maandag 1 juli 2019 15:42 schreef Maanvis het volgende:
Leuke coureurs hebben ze, mooie auto ook! Echt een verademing ten opzichte van Alonso/Vandoorne die alleen maar zeken of faalden, deze kunnen echt mee
Hij is akelig stil idd!quote:Op maandag 1 juli 2019 15:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Alonso heeft zich gisteren in slaap moeten huilen denk ik.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat een groot probleem was, de auto was gewoon slecht, vorig jaar met dezelfde Renault motor die RB had was Mclaren ook heel matig, dit jaar hebben ze hun huiswerk goed gedaan en de resultaten zijnner naar.quote:Op maandag 1 juli 2019 15:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik er altijd van heb begrepen is dat McLaren bepaalde hoe die motor in de auto moet passen.
En RB de auto om de motor heen bouwt.
Dat was met het size zero concept in 2015. Daar zijn ze van af gestapt toen dat niet bleek te werken. In 2016 konden ze nog niet zoveel aanpassen door het token systeem, maar vanaf 2017 rijden ze met het huidige concept motor, dat steeds verder doorontwikkeld wordt.quote:Op maandag 1 juli 2019 15:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik er altijd van heb begrepen is dat McLaren bepaalde hoe die motor in de auto moet passen.
En RB de auto om de motor heen bouwt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |