abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_171952836
registreer om deze reclame te verbergen
Ze zitten nu en het derde jaar met Honda, en nadat er in 2016 progressie werd geboekt, is het dit seizoen weer ongeveer net zo beroerd als in 2015.

Je hoort nu geruchten dat ze mischien weer met Mercedes-motoren willen gaan rijden in 2018, maar is dat een slimme zet? Ik denk dat Mercedes-motoren de snelste weg zijn naar puntenfinishes in 2018, maar je gaat met een klantenmotor geen race en/of titelwinnende auto krijgen, daar geloof ik niet in. Zeker niet zolang Mercedes met een eigen team in de F1 zit.

En kan McLaren nog wel zonder het geld van Honda? Ik heb ergens gelezen dat McLaren niet of nauwelijks hoeft te betalen voor die Honda-motoren en dat Honda in feite ook het salaris van Alonso grotendeels voor hun rekening neemt. Geen of nauwelijks prijzengeld, al jaren geen hoofdsponsor. Die Mercedes-motoren zullen een lieve duit kosten..
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 juni 2017 @ 23:30:17 #2
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_171952864
Binnenkort? Meh. Ooit? Dat denk ik wel. Er komt ook wel weer een tijd dat Ferrari kut gaat, of Mercedes (of wat het over 5-10-15 jaar ook is), om maar wat te noemen. Veel te vroeg om McLaren voor goed af te schrijven :)
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_171953501
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:29 schreef Radegast het volgende:
maar je gaat met een klantenmotor geen race en/of titelwinnende auto krijgen
Vettel denkt daar anders over. Denk ik. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 juni 2017 @ 00:02:45 #4
408813 crew  trein2000
pi_171953658
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vettel denkt daar anders over. Denk ik. :)
Dat was een worksteam. Dat is anders dan een echte klantenmotor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_171953736
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat was een worksteam. Dat is anders dan een echte klantenmotor.
Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 26 juni 2017 @ 00:27:22 #6
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_171954053
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
Vergelijk eens wat Mercedes erin steekt met Renault destijds.

Daar vloeien dan weer andere belangen en prioriteiten uit voort. Wanneer het gaat om motoren naar andere firma's
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_171954216
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. RBR was volgens jou van 2007 t/m 2009 een fabrieksteam maar toen Vettel er reed niet? Het Renault fabrieksteam is notabene in 2006 nog kampioen geworden en was in de jaren erna gewoon actief.
pi_172090933
Die Total en Infiniti-sponsoring werd niet voor betaald. Dat was in ruil voor fabriekssteun. De officile naam van het team is overigens alleen van 2013 tot 2015 Infiniti Red Bull Racing geweest. Voor derest was het altijd Red Bull Racing, dus zonder Renault er achter. De deal was na het aflopen van het contract verleden tijd door de grote mond van Horner.

Wat McLaren betreft... Hopelijk niet met Honda. Dat gezeik heeft nu lang genoeg geduurd. Het zero-size-verhaal was een beslissing van beiden. Dit jaar zijn ze opnieuw begonnen met een nieuwe motor, dus dat ze qua betrouwbaarheid en snelheid een stap terug gedaan hebben tov 2016 viel te verwachten.

Ze lijken nu echter weer wat betrouwbaarheid te hebben gevonden en die spec 3 schijnt extra vermogen te hebben (lees soms 30 pk en soms 60 pk).
pi_172091958
Ik denk dat ze niet zonder Honda kunnen.

Ben best wel bang dat ze dezelfde richting opgaan als Williams. Die vielen ook hard terug toen ze BMW kwijt raakten. Ze hebben de weg naar boven gevonden, maar ik zie dat team ook gewoon geen titel kandidaat worden zolang Mercedes zelf mee doet.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_172094520
Ik wens McLaren en Honda het beste en ik denk niet dat Alonso het beste is voor hen.
Het succes is hem naar het hoofd gestegen waardoor hij zich als een verwend nest gedraagt.

Kan Honda geen betere motoren in elkaar sleutelen?
pi_172094574
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 00:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oneens. In 2010 en 2011 stond Renault net als nu met een eigen team op de grid. Daarna in 2012 en 2013 met Lotus Renault.

Dan kan je RB echt niet een worksteam noemen imo. Dat was gewoon een klantenmotor. Vind ik dan.

In 2007, 2008 en 2009 was het wel een Works team. Toen heette het ook Red Bull Racing Renault. Dat was wel een worksteam. Toen Vettel daar alles won niet.
Ik dacht eigenlijk dat je op Toro Rosso doelde.
in a crowd you lose humanity
pi_172166669
Allebei de auto's rijden in Oostenrijk met de nieuwe 'spec 3' Honda-motor. Ben benieuwd naar de performance. Qua betrouwbaarheid verwacht ik wel een dubbele DNF eigenlijk.

Geruchten gaan dat McLaren op Silverstone bekend zal maken dat ze in 2018 met Mercedes-motoren gaan racen.
pi_172177572
Denk vanaf 2021 als er een simpeler motorspec komt, waardoor er minder onderling verschil komt en fabriekssteun ook minder belangrijk wordt.
.
pi_177612533
Spannende tijd voor McLaren, met een Renaultje achterin gaan we echt zien hoe goed dat chassis van ze nou daadwerkelijk is.
  donderdag 15 maart 2018 @ 23:50:13 #15
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177852772
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:13 schreef Radegast het volgende:
Spannende tijd voor McLaren, met een Renaultje achterin gaan we echt zien hoe goed dat chassis van ze nou daadwerkelijk is.
Ook met de Renault is het momenteel niet te best. Die gaan weer een zwaar jaar tegemoet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177897340
Nee
pi_178060398
Dat wordt nogal een klus. Haas en Sauber doen het tot nu toe niet eens zo slecht.
pi_178369704
Gp2-chassis!!!!

Karma!
pi_178370025
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 23:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ook met de Renault is het momenteel niet te best. Die gaan weer een zwaar jaar tegemoet.
Boah, ze kwamen goed naar voren in Melbourne.
.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:19:07 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_178374061
Het is een beetje vlees nog vis met McLaren de laatste jaren. Ze maken mooie sportauto's en ze hebben prachtige fabrieken, maar ze zijn momenteel een beetje te "clean" en te gemoedelijk om nog echt te overtuigen als F1-team. Ze zijn te Brits en te weinig straatvechters. Een beetje hetzelfde probleem als wat Williams ook lijkt te hebben. Ik zie McLaren dit jaar ook niet hoog eindigen.
pi_178376665
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:19 schreef beantherio het volgende:
Het is een beetje vlees nog vis met McLaren de laatste jaren. Ze maken mooie sportauto's en ze hebben prachtige fabrieken, maar ze zijn momenteel een beetje te "clean" en te gemoedelijk om nog echt te overtuigen als F1-team. Ze zijn te Brits en te weinig straatvechters. Een beetje hetzelfde probleem als wat Williams ook lijkt te hebben. Ik zie McLaren dit jaar ook niet hoog eindigen.
Te Brits? Eerder te weinig. Ze blazen vooraf te hoog van de toren, en als het tegenzit ligt het altijd aan alles en iedereen behalve aan henzelf.

Nu ook weer, door een hoop mazzel worden ze vijfde in Melbourne (we finishten voor een Red Bull!!!!) en meteen die praatjes dat ze zich konden gaan richten op de top drie teams. (Hoeveel seconden in hoe weinig rondjes reed Ricciardo weg van Alonso na de SC in Melbourne?)

Outqualified door een Toro Rosso met een Gp2-engine een een rookie achter het stuur. Genant.
  zondag 8 april 2018 @ 01:42:28 #22
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_178379141
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Boah, ze kwamen goed naar voren in Melbourne.
Ja, blijkbaar hebben ze de problemen met de koeling die ze eerder hadden, opgelost. Overigens was kwalificatie vandaag weer minder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_178379229
Ik denk dat ze vers bloed moeten aantrekken. Dan kan er nog alles gebeuren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178544070
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
pi_178574405
eens kijken of die (flinke) update in Spanje ze kan helpen, maar ben ook benieuwd hoe ze het doen in Monaco, (al jaren hun sterkste raceweekend van het jaar )
  donderdag 19 april 2018 @ 13:13:21 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178619822
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Ik zie Mercedes er gewoon de stekker eruit trekken als het 5 jaar niet meer om de WK mee kan doen.
N/A
pi_178621999
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 01:07 schreef MakkieR het volgende:
McLaren aan de top, dat zou betekenen dat teams als RBR, Mercedes of Ferrari de top niet meer halen. Met hun begrotingen, zie ik dat niet snel gebeuren. De top met 2 keer 350 miljoen en 1 keer 300 miljoen per jaar blijft gewoon zitten. Mits er de cap komt van 150 miljoen per team per jaar, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Als RBR aan de top kan zitten, kan McLaren het ook. Het hangt er meer vanaf of je met een klantenmotor de top kunt halen. Het budget van McLaren is niet echt minder dan dat van RBR.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_178622041
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:06 schreef Waffle het volgende:

[..]

Als RBR aan de top kan zitten, kan McLaren het ook. Het hangt er meer vanaf of je met een klantenmotor de top kunt halen. Het budget van McLaren is niet echt minder dan dat van RBR.
Zo’n 100 miljoen onder dat van RBR (wel geschat): https://www.google.nl/amp(...)-1-teams-in-2018/amp
pi_178626983
Zowel McLaren als Renault hebben nog wat in het vat:

https://www.gpupdate.net/(...)-komt-pas-in-spanje/

https://www.gpupdate.net/(...)nde-winst-met-motor/

Zelfs als de helft gelogen is pakken ze nog wel een paar tienden en versterking van die 4e positie. Alhoewel we het fabrieksteam van Renault ook niet moeten onderschatten.
.
pi_178661157
Ik hoop dat iig Alonso en Stoffel de kans krijgen om in de top 5 te rijden en een prijsje te pakken.
Van geen van beide is duidelijk of ze volgend jaar wel rijden voor McLaren of een ander team. :{
pi_178681019
Ik zou het alonso erg gunnen, al is het maar een podium. .. andere coureurs als hamilton en vettel hebben wel eens een offday, Alonso heeft dat totaal niet,,haalt echt altijd 110% uit een wagen en zichzelf
pi_178693064
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:09 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Ik zou het alonso erg gunnen, al is het maar een podium. .. andere coureurs als hamilton en vettel hebben wel eens een offday, Alonso heeft dat totaal niet,,haalt echt altijd 110% uit een wagen en zichzelf
Hij heeft weleens off days als hij wereldkampioen dreigt te worden. Verder staat hij er natuurlijk om bekend dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, maar ja, als met hem de auto in het seizoen op 90% van diens potentieel blijft hangen en je haalt er 110% uit dan kom je alsnog 1% tekort ten opzichte van de coureur die de auto wel goed laat doorontwikkelen en er 100% uithaalt.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hem zoveel gunnen, het is met afstand de meest onsportieve lul die sinds mensenheugenis in de formule1 gereden heeft. Het is totaal geen team player, niet bij crashgate, niet toen hij zijn teambaas probeerde te chanteren, niet toen hij McLaren bij Honda wegjoeg en bij Ferrari waren ze ook blij dat hij onverrichter zake vertrok. Het is nou eenmaal niet de coureur met wie een team de weg omhoog inslaat.

McLaren zou best wel weer kunnen terugkeren aan de top, maar waarschijnlijk niet met Alonso.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_178697307
Alonso aan de top zou hopelijk wel extra actie op het veld zijn. Ik heb vaak mogen genieten van zijn rijstijl en bij McLaren rijdt hij toch minder vaak in de kijker.

Maar hij blijft na zoveel jaren wel een vreemd smaakje hebben, dat de teams in de jaren na zijn vertrek vaak heel goed gaan.
.
pi_178754107
McLaren vervangt chief technical officer

quote:
....McLaren spent last season saying that they had one of the best chassis in F1 - and their belief that the Honda engine was the only thing holding them back was a large part of their decision to ditch their works contract with the Japanese company and swap it for a customer Renault engine deal.

But Alonso has started 11th, 13th and 13th so far and the car has been on average two seconds off the pace in qualifying.

That performance has led McLaren to realise that they have a wider problem with their design department....

......He said the problems were caused by McLaren being too ambitious with what they thought they could achieve while switching engines.

But he also said at the last race in China that McLaren may have not been ambitious enough in setting their performance targets for this year's car.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_178754415
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft weleens off days als hij wereldkampioen dreigt te worden. Verder staat hij er natuurlijk om bekend dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, maar ja, als met hem de auto in het seizoen op 90% van diens potentieel blijft hangen en je haalt er 110% uit dan kom je alsnog 1% tekort ten opzichte van de coureur die de auto wel goed laat doorontwikkelen en er 100% uithaalt.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hem zoveel gunnen, het is met afstand de meest onsportieve lul die sinds mensenheugenis in de formule1 gereden heeft. Het is totaal geen team player, niet bij crashgate, niet toen hij zijn teambaas probeerde te chanteren, niet toen hij McLaren bij Honda wegjoeg en bij Ferrari waren ze ook blij dat hij onverrichter zake vertrok. Het is nou eenmaal niet de coureur met wie een team de weg omhoog inslaat.

McLaren zou best wel weer kunnen terugkeren aan de top, maar waarschijnlijk niet met Alonso.
Schumacher alweer vergeten zeker.
pi_178755494
quote:
Tim Goss begrijp ik. Dacht eerst Boullier.
.
pi_178817480
Het is in ieder geval wel het beste team op 2 wielen.
Sirotkin kon met 3 wielen niet eens een rondje naar de pit rijden. :{
pi_178824443
Na vier races al meer constructeurspunten dan in heel 2017. Maar hoeveel geluk kun je hebben? Alhoewel, de betrouwbaarheid is op orde. Dat leek tijdens de winterstests wel anders.

Ik mag voor ze hopen dat de update voor Spanje werkt, want het verschil met de andere Renault-aangedreven auto's is genant groot. Sta je best voor aap met die praatjes dat je een topchassis hebt..
pi_178838852
4e nu in de constructeurskampioenschap. Dat is toch wel aardig.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')