abonnement Unibet Coolblue
pi_171993366
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:47 schreef RunnerAdd het volgende:
Ik was gisteren in het kader van een test voor de Ekiden (5km) van plan een 4x 1500p500 op wedstrijdtempo te lopen, maar na 500m in het laatste interval was het op.
Niet echt lekker voor mn vertrouwen, toch maar wat langzamer starten zaterdag.
Ik denk dat bijna niemand die training op zijn 5km-tempo kan afronden. Dat is bijna zwaarder dan de wedstrijd zelf. 4x1500 doe je eerder op 10 of 15km tempo en dan met veel langer rust..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171993785
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna niemand die training op zijn 5km-tempo kan afronden. Dat is bijna zwaarder dan de wedstrijd zelf. 4x1500 doe je eerder op 10 of 15km tempo en dan met veel langer rust..
O, had dit uit een schema geplukt. Of heb het verkeerd onthouden. Zal straks even nazoeken. In ieder geval bedankt voor je terugkoppeling, dat geeft de burger moed.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:55:15 #28
3878 Vork
Manisch creatief
pi_171994504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna niemand die training op zijn 5km-tempo kan afronden. Dat is bijna zwaarder dan de wedstrijd zelf. 4x1500 doe je eerder op 10 of 15km tempo en dan met veel langer rust..
Dat zou wel mooi zijn als het lukt, dan kan het 5km-tempo ook weer omhoog.

Als ik op 5km-tempo wil trainen doe ik dat eerder met 10*200 (200 rust) of aan het eind van een rondje nog in de laatste km. Laatst werd ik overmoedig en was 10*300 meter op dat tempo het plan, maar toen was de tank na 8 keer wel goed leeg. Dat tempowisselen maakt het uiteindelijk eerder zwaarder dan wanneer ik het aan een stuk zou lopen.
pi_171994991
Ik weet niet of het tempowisselen het per se zwaarder maakt, maar in een wedstrijd kun je sowieso meestal wel meer dan in een training vanwege adrenaline, uitgeruste benen en publiek langs de kant en competitie.
Wij doen wel eens 800 meter intervallen op 5km racetempo maar langer meestal niet, of dan één keer 1200 in een piramidetraining van 400-600-800-1200 en weer naar beneden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171995587
Op min of meer het laatste moment spikes gaan kopen blijkt niet zo handig. Wat zijn die dingen lastig te krijgen! De spikes die ze voor me hadden besteld passen niet, dus nu wéér verder zoeken. Met een 400m wedstrijdje gepland voor volgende week vrijdag, wordt het toch allemaal wat spannend. Nu online schoenen besteld, en dan maar hopen dat ze passen...

Zo weer met de mila's mee, zin in! Vorige week wel moeilijk veel spierpijn, nadat ik woensdag ook nog krachttraining had gedaan :')
pi_171997548
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga deze week naar de speciaalzaak om me nieuwe schoenen aan te laten meten. Na mijn marathon in Oktober vorig jaar en inmiddels zo'n 5 jaar voornamelijk asfalt te hebben gezien, heb ik me voorgenomen om in de komende jaren meer en meer de focus te gaan leggen op lange afstanden lopen/ultraruns. Of ik het fysiek en mentaal kan moet nog blijken, maar ik heb wel het idee dat daar voor mij de uitdaging ligt op het gebied van lopen. Heb inmiddels een boek aangeschaft om de eerste stappen richting ultra runs / trail runs te gaan zetten en daar heb ik veel zin in!

Nu is het wel zo dat mijn omgeving niet de mogelijkheid biedt om direct het onverharde pad op te gaan (pas na enkele kilometers), waardoor ik me afvraag of er een schoen is die voor beide typen geschikt is. Iemand tips over bepaalde merken die daarvoor in aanmerking komen?
Ik doe aan survivalrunning maar heb geen zin om trailrunningschoenen te verpesten op asfalt of twee paar schoenen te kopen voor als ik verhard wil rennen tussendoor. De speciaalzaak liet mij schoenen van Brooks passen, die hebben een wat stevigere zool met wat minder demping en redelijk profiel, maar het zijn nog geen trailrunningschoenen. Ik merk duidelijk verschil met m'n oude (gladde, verende) Asics schoenen en ben erg tevreden. Het profiel gaat wel stuk als je de schoenen drie keer per week gebruikt om in touwen te klimmen ;)
pi_171999493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu is het wel zo dat mijn omgeving niet de mogelijkheid biedt om direct het onverharde pad op te gaan (pas na enkele kilometers), waardoor ik me afvraag of er een schoen is die voor beide typen geschikt is. Iemand tips over bepaalde merken die daarvoor in aanmerking komen?
Salomon heeft ook wel schoenen voor door-to-trail of 'city-trail' schoenen. Zoals de Sense Pro die ik zelf ook heel veel op de weg gebruik. Hebben natuurlijk niet de grip die sommige schoenen hebben op modder en dergelijke, maar dan krijg je weer grotere noppen die snel op asfalt slijten. Droge trails voldoen ze heel goed ^O^
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:38:22 #33
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171999630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
. Heb inmiddels een boek aangeschaft om de eerste stappen richting ultra runs / trail runs te gaan zetten en daar heb ik veel zin in!

Kent uw klassiekers!

Wat betreft de schoen, ik heb zelf de Adidas Kanadia hier voor, als trailschoen vind ik de grip niet agressief genoeg,zeker niet op een technische, natte,rotsige ondergrond maar in bijv. een bosachtige omgeving vind ik het een schoen die zich goed laat afwisselen voor een stukje op de weg

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-06-2017 20:48:00 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:47:02 #34
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_172000026
Saucony Peregrine doet het in mijn ogen ook prima als trailschoen die regelmatig asfalt ziet
F means you're fucked
pi_172000912
Ik heb de Salomon Sense Mantra 3, die voldoen ook wel goed :)

Met de mila's meelopen is leuk :Y Mijn techniek blijkt voor hoge snelheden niet erg efficient, dus daar kan aan gewerkt worden. Fijn ook, om bij iemand te trainen die dat opmerkt. Hopelijk kan ik dan straks de rest bijhouden. Want het gaat nu nog niet snel genoeg O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172001011
Wat een heeeerlijk loopweer was het vanavond! En mijn benen waren ook best goed hersteld dus toen werd het plan van even naar de baan en wat oefeningen en een kort duurloopje ineens bijna de hele training meedoen, 16x200 op souplesse!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_172001296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:41 schreef hatsaflats het volgende:
Op min of meer het laatste moment spikes gaan kopen blijkt niet zo handig. Wat zijn die dingen lastig te krijgen! De spikes die ze voor me hadden besteld passen niet, dus nu wéér verder zoeken. Met een 400m wedstrijdje gepland voor volgende week vrijdag, wordt het toch allemaal wat spannend. Nu online schoenen besteld, en dan maar hopen dat ze passen...

Zo weer met de mila's mee, zin in! Vorige week wel moeilijk veel spierpijn, nadat ik woensdag ook nog krachttraining had gedaan :')
Hmm bij de meeste trackmeetings in Utrecht staat RW altijd met oude modellen spikes langs de baan. Als je daar een keer gaat lopen heb je wel keus.
Maar wil je per se die eerste baanwedstrijd op spikes lopen dan? Als je er nog niet op hebt kunnen opbouwen is dat wel een risico. Het is ook niet alsof je op gewone wedstrijdschoenen ineens kansloos loopt of zo.
Al zal het met een 400m nog wel meevallen wat voor reactie je op het spikes lopen krijgt. Met een 1500 of 3000 merk ik het altijd wel erg aan mijn kuiten en pezen als ik ineens uit het niets op spikes ga lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_172002366
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm bij de meeste trackmeetings in Utrecht staat RW altijd met oude modellen spikes langs de baan. Als je daar een keer gaat lopen heb je wel keus.
Maar wil je per se die eerste baanwedstrijd op spikes lopen dan? Als je er nog niet op hebt kunnen opbouwen is dat wel een risico. Het is ook niet alsof je op gewone wedstrijdschoenen ineens kansloos loopt of zo.
Al zal het met een 400m nog wel meevallen wat voor reactie je op het spikes lopen krijgt. Met een 1500 of 3000 merk ik het altijd wel erg aan mijn kuiten en pezen als ik ineens uit het niets op spikes ga lopen.
Utrecht is voor mij logistiek echt niet te doen, maar thanks voor de tip! Als het goed is moeten die ik heb besteld gewoon goed zitten :P

Ik had als eerste wedstrijd een 400m gepland, en kan als het goed is daarvoor nog wel een rondje proberen. Als ik dan nog geen spikes heb ga ik voor de 1500, dat durf ik nog wel aan zonder spikes. Nu zijn spikes wel weer een ander slag, maar ik loop meestal op redelijk minimalistische schoenen en op m'n voorvoet, dus ik heb de hoop dat ik er relatief snel aan wen.
  woensdag 28 juni 2017 @ 06:27:02 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_172007891
Zo eens een rondje lopen in Garderen. Ben hier op cursus :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_172008465
Dank voor jullie tips, weet ik een beetje waar ik me op kan gaan richten :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 juni 2017 @ 09:11:50 #41
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_172009345
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 06:27 schreef Murmeli het volgende:
Zo eens een rondje lopen in Garderen. Ben hier op cursus :)
Dat is altijd leuk, om zo in een andere omgeving te lopen.
Ik was maandag om een cursus te geven ook vanaf zondagavond laat in Bergen. Had mn spullen meegenomen, maar niet aan toe gekomen helaas -O-

Verder is het deze week een onbedoeld taperweekje aan het worden zo voor de ekiden... Vanavond maar eens wat 400jes doen om nog een beetje het idee te hebben dat ik zaterdag lekker kan gaan lopen (als we niet wegspoelen :D )
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 28 juni 2017 @ 09:14:40 #42
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_172009415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 06:27 schreef Murmeli het volgende:
Zo eens een rondje lopen in Garderen. Ben hier op cursus :)
Daar kun je lekker door de bossen struinen ^O^
F means you're fucked
  woensdag 28 juni 2017 @ 09:55:50 #43
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_172010269
Wat zijn volgens jullie interessante 'snelle / lichte' wedstrijdschoenen?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_172010498
Nike zoom streak (persoonlijke favoriet) en Adidas boost (erg populair bij de elitelopers).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 10:26:29 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_172010862
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:47 schreef YUR het volgende:
Saucony Peregrine doet het in mijn ogen ook prima als trailschoen die regelmatig asfalt ziet
Ik ben al jaren erg blij met m'n Peregrines! :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_172011555
Jee, ik ging net toch nog maar langs de sportschoenenwinkel van de orthopedische schoenenmaker hier in de buurt, en daar hadden ze gewoon heel veel spikes in heel veel maten op voorraad :D Dus naar huis met knalroze spikes.

SPOILER: pics or it didn't happen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij als een klein kind :D
pi_172011635
Cool! Die zien er wel echt uit als snelle baanspikes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_172012064
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:55 schreef MaleDuck het volgende:
Wat zijn volgens jullie interessante 'snelle / lichte' wedstrijdschoenen?
Ik ben fan van mijn Adidas Takumi's voor de korte afstand (t/m 10 km). Lekker licht en reactief, nauwelijks demping. Voor langere afstanden de Adios van Adidas.
Maar ieder merk heeft wel vergelijkbare modellen. zoals de Zoom Streak LT (!) van Nike en Type A8 van Saucony
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:31:48 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_172015516
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:14 schreef YUR het volgende:

[..]

Daar kun je lekker door de bossen struinen ^O^
Ja dat was leuk. Werd wel een heen en weertje, zonder dat we er erg in hadden..
Wel lekker met het zand gestoeid en her en der over boomstronken gesprongen *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_172017260
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:53 schreef hatsaflats het volgende:
Jee, ik ging net toch nog maar langs de sportschoenenwinkel van de orthopedische schoenenmaker hier in de buurt, en daar hadden ze gewoon heel veel spikes in heel veel maten op voorraad :D Dus naar huis met knalroze spikes.

SPOILER: pics or it didn't happen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij als een klein kind :D
_O_
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')