abonnement Unibet Coolblue
pi_171925910
Hoe denken de users hier over Deep State? Dit is een term die steeds vaker naar boven komt en nu door veel Mainstream Media gelinkt wordt aan conspiracy gekkies. Maar volgens mij zit er wel degelijk een kern van waarheid in. Zelf kijk ik graag naar interviews van Cafe Weltschmertz. Onafhankelijke journalistiek waar je erg veel informatie kunt halen uit de interviews met experts op diverse gebieden. Ik zal hier een interview plaatsen met Karel van Wolferen over het onderwerp Deep State. Let wel dit is een man waar presidenten naar toe gaan om bijgespijkerd te worden. Niet een of ander "aluhoedje" dus.


Karel G. van Wolferen (Rotterdam, 1941) is een Nederlands journalist. Van 1997 tot 2006 was hij hoogleraar (vergelijking van politieke en economische instituties, in het bijzonder in Oost-Azië) aan de Universiteit van Amsterdam.

In de jaren 60 reisde hij door het Midden-Oosten, India en Zuidoost-Azië en vanaf 1962 doceerde hij enkele jaren Engels in Japan. In 1972 werd hij correspondent voor het NRC Handelsblad voor Oost-Azië. In 1987 kreeg hij de prijs voor de Nederlandse dagbladjournalistiek voor zijn artikelen over politieke en maatschappelijke ontwikkelingen in de regio.

Van Wolferen is de auteur van het veelgeprezen The Enigma of Japanese Power, waarvan alleen al in Nederland meer dan honderdduizend exemplaren zijn verkocht. Verder schreef hij verscheidene werken in het Engels, Nederlands en Japans over politieke en economische onderwerpen.

Zijn aandacht is recentelijk verschoven naar de Verenigde Staten, blijkens zeer kritische geschriften over het buitenlands beleid van George W. Bush, zoals George W. Bush and the destruction of world order en Een keerpunt in de vaderlandse geschiedenis.

Van Wolferen is zeer kritisch over de politieke rol van de VS in de wereld sinds de jaren 90. Verder kritiseert hij het gebrek aan objectiviteit en onafhankelijkheid van de Europese landen, vooral in de Oekraïnecrisis. Verder beschuldigt hij de media ervan, zich aan te passen aan de politieke doelstellingen van de Verenigde Staten.[1][2]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')