abonnement Unibet Coolblue
pi_171905401
Hoi

Ik heb sinds 3 weken last van dit insect. Lopen meerderen van in huis.

Iemand enig idee?

Zo ja, ook een bestrijdingsmiddel die je kent om deze insect te bestrijden?

Thanks alvast
pi_171905694
Kakkerlakkie?
"What seems to be the officer, problem?"
pi_171905715
hoe groot is het? Lijkt een beetje op een spinnende watertor
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_171906396
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 02:33 schreef Seam het volgende:
hoe groot is het? Lijkt een beetje op een spinnende watertor
Durf het niet te zeggen xD.
Had een worm in mijn bak met voer voor mijn kameleon (krekels).

Uiteindelijk is dat dit geworden, en een plaag :(
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 07:03:55 #5
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:14:49 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171906432
Het is in elk geval geen kakkerlak. Beste manier om ongedierte te bestrijden is het ontnemen van de voedsel bron.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171906437
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:14 schreef Megumi het volgende:
Het is in elk geval geen kakkerlak. Beste manier om ongedierte te bestrijden is het ontnemen van de voedsel bron.
Ze komen nu uit mijn terrarium. Ze zitten in de achterwand (vermoed dat het kurk is).

Dus ik denk dat ze dat eten want het terrarium is al een tijd leeg.

Kan het zijn dat ze dat eten?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:22:21 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171906448
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ze komen nu uit mijn terrarium. Ze zitten in de achterwand (vermoed dat het kurk is).

Dus ik denk dat ze dat eten want het terrarium is al een tijd leeg.

Kan het zijn dat ze dat eten?
Zou best kunnen. Kurk is organisch en zeker eetbaar voor insecten. Maar moet wel toegeven dat ik het soort insect niet herken. Denk tijd voor wat professionele hulp.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171906456
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Kurk is organisch en zeker eetbaar voor insecten. Maar moet wel toegeven dat ik het soort insect niet herken. Denk tijd voor wat professionele hulp.
Ik denk zelf dat het een buffalo kever is.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:32:37 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171906473
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:27 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het een buffalo kever is.
Lastig om je een advies te geven over bestrijding met gif bijvoorbeeld. Want we moeten je kameleon ook in gedachte houden tenslotte. Een mogelijkheid is om niet te veel voedsel te geven wat je diertje niet nodig heeft om zo de bron van voedsel voor het insect aan te pakken. Zijn er toch meer drastische maatregelen nodig? Zou ik me niet tot een fokker als ik wenden. Maar de professional raadplegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171906480
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lastig om je een advies te geven over bestrijding met gif bijvoorbeeld. Want we moeten je kameleon ook in gedachte houden tenslotte. Een mogelijkheid is om niet te veel voedsel te geven wat je diertje niet nodig heeft om zo de bron van voedsel voor het insect aan te pakken. Zijn er toch meer drastische maatregelen nodig? Zou ik me niet tot een fokker als ik wenden. Maar de professional raadplegen.
Hoi

Kameleon is al een maandje of 2 dood. Terra is leeg en word pas weer over een maand bewoond.

Kan het kwaad gif te gebruiken?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:40:49 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171906491
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:37 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Hoi

Kameleon is al een maandje of 2 dood. Terra is leeg en word pas weer over een maand bewoond.

Kan het kwaad gif te gebruiken?
Hangt natuurlijk van het soort gif af? Ik had ook eens een plaag en heb de instructies om een dag of twee de woning te verlaten wel opgevolgd bijvoorbeeld. En dan zal het geen kwaad kunnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171906503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk van het soort gif af? Ik had ook eens een plaag en heb de instructies om een dag of twee de woning te verlaten wel opgevolgd bijvoorbeeld. En dan zal het geen kwaad kunnen.
Geen flauw idee welk gif of bestrijdingsmiddel ik moet gebruiken
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:44:57 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171906508
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:42 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Geen flauw idee welk gif of bestrijdingsmiddel ik moet gebruiken
Daarom dus even contact opnemen met een professionele bestrijder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171906546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 07:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom dus even contact opnemen met een professionele bestrijder.
Is goed thanks
pi_171907929
Kun je niet gewoon dat terrarium buiten zetten, deksel er af en wachten tot die beestjes weg zijn of dood gaan? Of de achterwand uitkloppen of zo? Het lijkt me niet aan te raden om gif te gaan gebruiken op kurk, ik heb er geen verstand van maar ik zou zeggen dat daar nog wel wat in trekt en dat zal niet heel gezond zijn voor de volgende bewoner van het terrarium.

Oh en als de beestjes uit wormen zijn gekomen die in je reptielenvoer zaten zou ik denken dat het meelwormen of buffalowormen waren. Dus dan zijn het ongetwijfeld meeltorren of (zoals je al dacht) Buffalotorren/kevers.

Gewoon je meel/pasta/rijst/brood goed afdekken en die beestjes dood maken als je ze ziet en dat terrarium een tijdje buiten zetten, ze zullen zich zonder voedsel toch niet kunnen vermenigvuldigen. Daar hoef je lijkt mij echt geen gif voor te gebruiken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_171911510
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:03 schreef Miss_Isis het volgende:
Kun je niet gewoon dat terrarium buiten zetten, deksel er af en wachten tot die beestjes weg zijn of dood gaan? Of de achterwand uitkloppen of zo? Het lijkt me niet aan te raden om gif te gaan gebruiken op kurk, ik heb er geen verstand van maar ik zou zeggen dat daar nog wel wat in trekt en dat zal niet heel gezond zijn voor de volgende bewoner van het terrarium.

Oh en als de beestjes uit wormen zijn gekomen die in je reptielenvoer zaten zou ik denken dat het meelwormen of buffalowormen waren. Dus dan zijn het ongetwijfeld meeltorren of (zoals je al dacht) Buffalotorren/kevers.

Gewoon je meel/pasta/rijst/brood goed afdekken en die beestjes dood maken als je ze ziet en dat terrarium een tijdje buiten zetten, ze zullen zich zonder voedsel toch niet kunnen vermenigvuldigen. Daar hoef je lijkt mij echt geen gif voor te gebruiken.
Goede tip! Heb alleen een balkon dus zou ik hem daar moeten plaatsen.

Thanks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')