abonnement Unibet Coolblue
pi_171899866
Goedenavond,

Ik heb eennieuwe telefoon besteld en wil mijn huidige telefoon en de telefoon die ik hiervoor gebruikte van de hand doen, maar in beide gevallen weet ik niet hoe ik dat het beste kan doen. Graag jullie advies!

De eerste telefoon waar ik vanaf moet is een Samsung Galaxy S6 (64 GB) die ik anderhalf jaar lang heb gebruikt, tot hij zwaar beschadigd raakte - het scherm bestaat nu uit 1000 stukjes. Het lijkt alsof de telefoon nog wel opstart als je hem aanzet en de batterij niet leeg is, maar je kunt er verder zo natuurlijk niets mee. Het lijkt mij waarschijnlijk dat hier onderdelen (en/of materialen) in zitten die mogelijk nog bruikbaar zijn en dus van enige waarde. Ik heb op internet gezocht naar bedrijven die (delen van) dit soort toestellen inkopen, maar het enige wat ik heb gevonden zijn bedrijven die aanbieden dat je zo'n telefoon op kunt sturen waarna er vervolgens 'direct geld op je rekening wordt gestort'. Dat ik geen verstand heb van de techniek in een mobiele telefoon wil niet zeggen dat ik helemaal geen verstand heb, dus dat soort constructies zie ik niet zo zitten. Je moet dan maar afwachten wat je krijgt zonder dat je iets kunt controleren van tevoren, en daarnaast staan er mogelijk gegevens op de telefoon die ik niet zomaar uit handen wil geven aan derden (want dat heb ik nu eenmaal beloofd aan je zusje). Wat kan ik hiermee, hoeveel moeite kost het en is het de moeite waard - wat zou het op kunnen leveren?

Op dit moment gebruik ik een Samsung Galaxy S6 Edge (64 GB) die ik een half jaar in gebruik heb, maar die ik toen niet nieuw heb gekregen (via de verzekering gekregen als vervanging van eerdergenoemde S6) waardoor ik niet weet hoe oud het toestel precies is, Op zich werkt deze telefoon nog wel maar af en toe lukt het niet om te internetten (via mobiel netwerk - met wifi is er geen enkel probleem) en soms zelfs niet om te bellen. Als deze problemen zich voordoen zijn deze meestal op te lossen door opnieuw aan te melden op het netwerk, maar dit helpt niet altijd. Een nieuwe simkaart van KPN mocht niet baten. Daarnaast is er nog een ander issue, namelijk dat af en toe een deel van het scherm verkleurt en gaat flikkeren tijdens het scrollen door Facebook. Ik heb dit nog bij geen enkele andere app gemerkt, en het probleem treedt ook niet op bij het afspelen van video (via Facebook, YouTube of andere apps). Waar het door komt weet ik niet, en het komt soms een paar dagen lang niet of nauwelijks voor,dan weer een paar keer op één dag, dan weer een paar dagen niet of nauwelijks etc. Als ik deze telefoon aanbied via marktplaats oid met een eerlijke omschrijving schiet dat waarschijnlijk niet zo veel op, en iemand een poot uitdraaien is voor mij geen optie. Een bijkomend probleem bij verkoop aan een particulier is trouwens dat ik niet precies weet hoe oud het toestel is. Wat kan ik hier het beste mee doen volgens jullie? Waar kan ik een toestel in deze staat kwijt? Of is het handiger om het op eigen kosten te laten repareren en het dan alsnog te verkopen?

Het moge duidelijk zijn dat ik echt een n00b ben op dit gebied, ik heb nog nooit een telefoon zelf laten repareren (alleen via telefoonverzekering) en de laatste keer dat ik een telefoon tweedehands heb verkocht is +/-100 jaar geleden. Alvast bedankt voor jullie hulp. :7

Een goede deal vinden voor een nieuwe telefoon ben ik gelukkig iets beter in. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_171900139
Zijn recente telefoons, leveren gewoon geld op marktplaats. Voor iemand die handig is, kost een nieuw scherm maar 20¤
.
pi_171900379
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:46 schreef Fer het volgende:
Zijn recente telefoons, leveren gewoon geld op marktplaats. Voor iemand die handig is, kost een nieuw scherm maar 20¤
Origineel scherm kost wel wat meer.
pi_171900567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:38 schreef heiden6 het volgende:
Goedenavond,
Goedenavond :W
quote:
Wat kan ik hier het beste mee doen volgens jullie?
Het zou helpen in de toekomst om je topics wat compacter te beschrijven. Maar goed, voor een niet werkende telefoon ga je natuurlijk niet de hoofdprijs krijgen: daar gaan natuurlijk voornamelijk handelaren op af komen i.p.v. particuliere eindgebruikers. Het beste kun je waarschijnlijk de telefoons op ebay of marktplaats zetten. Maak goede foto's van zowel de gebreken, alswel de rest van de telefoon en kom met een duidelijke omschrijving, zodat je niet onnodig lastig gevallen wordt met domme vragen (hoewel je die op marktplaats altijd gaat krijgen.).
pi_171900636
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:46 schreef Fer het volgende:
Zijn recente telefoons, leveren gewoon geld op marktplaats. Voor iemand die handig is, kost een nieuw scherm maar 20¤
Ik weet van die S6 niet zeker of alleen het scherm kapot is.

Denk je dat mensen wel degelijk dit soort beschadigde toestellen willen overnemen voor een prijs die voor mij ook redelijk zou zijn? Lijkt me dat 9 van de 10 mensen daar niet aan wil beginnen, iets kopen wat al niet helemaal goed meer is. Maar misschien heb ik het mis, en denk ik dat alleen omdat ik het zelf niet zou doen. :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_171900872
Ik heb zelf een paar keer een scherm vervangen en doe het ook niet dagelijks, telefoons zijn gewoon te repareren en zat mensen die zoiets zoeken.
.
pi_171904875
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:57 schreef vaduz het volgende:

[..]

Goedenavond :W

[..]

Het zou helpen in de toekomst om je topics wat compacter te beschrijven.
Ik heb geprobeerd om zo volledig mogelijk te zijn, maar het had inderdaad wel wat beknopter gekund. :P

quote:
Maar goed, voor een niet werkende telefoon ga je natuurlijk niet de hoofdprijs krijgen: daar gaan natuurlijk voornamelijk handelaren op af komen i.p.v. particuliere eindgebruikers. Het beste kun je waarschijnlijk de telefoons op ebay of marktplaats zetten. Maak goede foto's van zowel de gebreken, alswel de rest van de telefoon en kom met een duidelijke omschrijving, zodat je niet onnodig lastig gevallen wordt met domme vragen (hoewel je die op marktplaats altijd gaat krijgen.).
Bedankt voor de tip. :)

Ik verkoop ze het liefst natuurlijk zo snel mogelijk want ze worden alleen maar minder waard, maar ze liggen verder niet in de weg ofzo. Dus ik kan wel even een advertentie plaatsen en een paar dagen afwachten.

Misschien kan ik de gegevens op die S6 op afstand wissen via Samsung, dat ga ik even proberen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_171908161
kijk ook bij Tweakers vraag & aanbod of je wat richtprijzen kan vinden..
hier zitten veel mensen die het minder snel een issue vinden dat een scherm vervangen moet worden b.v.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')