abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:08:59 #1
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171882302
Na het posten van van mijn klusserij @Tweakers dacht ik dat ik e.e.a. ook maar eens hier neer moest plempen zodat iedereen fijn mee kan kijken :)

Eind april ben ik een woning betrokken in het pittoreske Loosbroek, voor de mensen die dit prachtige dorp niet kennen: het ligt in Noord-Brabant tussen den Bosch, Veghel en Oss.

Gelijk even een kickoff met de Funda foto's.


Klik op de foto voor een slideshow!

Hoewel iedereen denkt dat dit een woning uit de jaren '60 / '70 is, is het toch echt gebouwd in 1994! De vorige eigenaar heeft het het huis laten bouwen, hij was een gepensioneerde boer en had een nogal... ouderwetse smaak. :{

We zijn nu pak 'm beet 2 maanden verder en heb o.a. het schoonmetselwerk laten stucadoren en er een leistenen vloer in laten leggen, de leistenen plinten heb ik zelf gemaakt van de tegels die ik over had :Y

Stucwerk

Klik op de foto voor een slideshow!

Tegels

Klik op de foto voor een slideshow!

Vervolgens ben ik zelf flink aan de slag gegaan; veel foto's gedurende het verbouwen renoveren moet ik nog uitzoeken maar ik heb in ieder geval een aantal 'projecten' compleet zodat jullie deze mogen bewonderen. *)

Ketelkast
Zoals te zien is op de Funda foto's hing er in de bijkeuken een nogal ouderwetse CV-ketel (ook uit '94), deze heb ik direct laten vervangen om er vervolgens een mooi kastje omheen te bouwen. Dit is het geworden:


Klik op de foto voor een slideshow!

Wasmachine- en drogerkast
Tegenover de ketelkast moest een kast komen voor de wasmachine en droger. De bijkeuken is natuurlijk een ruimte waar je veel doorheen loopt bij het betreden van het huis via de achterdeur, ik vind het dan verschrikkelijk als ik (en mijn gasten) telkens tegen al die pijpen, leidingen en stekkers aan moeten kijken. Netjes wegbouwen dus:


Klik op de foto voor een slideshow!

Garage (schuur)
De garage is ongeveer 9 x 4 meter met een zolder. Op 5 meter staat een wand waardoor je een garagegedeelte hebt van 5 x 4 en schuurgedeelte van 4 x 4 met toegang tot de zolder. In het schuurgedeelte ben ik tussen de bedrijven door bezig geweest met het maken van een werkbank + opslagruimte. Ik ben natuurlijk nog lang niet uitgeklust dus ik heb wel voldoende ruimte nodig om te kunnen hakken en zagen :+ De opslagruimte boven de werkbank is bedoeld voor gereedschapskoffers.


Klik op de foto voor een slideshow!

Inloopkast
Inmiddels ben ik bezig met de nieuwe inloopkast, maar daar heb ik nog maar 1 foto van... Meer volgt dus binnenkort!



[ Bericht 0% gewijzigd door Artificial_M op 23-06-2017 17:20:57 ]
De laatste der kunstmatigen...
pi_171882942
Jij bent lekker bezig! Ik ben fan en ga volgen.
Laat die handjes wapperen!
pi_171883663
Leuk, verkapte tvp.

Succes verder
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171883847
ziet er strak uit!
goed georganiseerd ook ... chapeau :)
ga ik zeker volgen
Echte mannen eten geen honing...
die kauwen op bijen!
pi_171884182
Lunenburg!
Voordat ik de tekst over de oude bewoners gelezen had dacht ik aan de hand van de foto precies hetzelfde: katholiek boertje. Mooi huis, mooie tuin, mooie aanpassingen al. Succes!
pi_171884571
werkbank/kastjes zien er goed uit, ben zelf ook nog met de garage aan het indelen, maar je hebt me wat goede ideeën gegeven, thx! :)
pi_171898831
Zeer mooi huis, binnenkant idd wel erg gedateerd maar mooi aangepakt zeg.
pi_171900293
:9 kijk, door dit soort topics had ik bijna een klushuis gekocht.

Goddank kreeg m'n gezonde verstand weer de overhand :') want ik kan er niks van :'( helaas. Dikke tvp dus!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_171903433
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:30 schreef Slakkenspoor het volgende:
Lunenburg!
Voordat ik de tekst over de oude bewoners gelezen had dacht ik aan de hand van de foto precies hetzelfde: katholiek boertje. Mooi huis, mooie tuin, mooie aanpassingen al. Succes!
Van alleen die foto aan de buitenkant kon je dat zien ?
Of pas nadat je de inrichting en het schoonmetselwerk zag ?

Als ik dat zo huis zo aan de buitenkant bekijk is het niet bijzonder gedateerd vind ik, zo staan er honderden bij mij in de omgeving uit de jaren 90.
pi_171912593
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Van alleen die foto aan de buitenkant kon je dat zien ?
Of pas nadat je de inrichting en het schoonmetselwerk zag ?

Als ik dat zo huis zo aan de buitenkant bekijk is het niet bijzonder gedateerd vind ik, zo staan er honderden bij mij in de omgeving uit de jaren 90.
Nee binnenkant. Is een prima huis.
pi_171923499
Toffe verbouwing hoor :Y Leuk ook met die slideshows.

Vraagje, hoe groot zijn je leistenen? Vind je de relatief grote hoeveelheid voegen op je plinten geen probleem? Ik overweeg om hetzelfde te doen met de tegels en plinten aangezien stenen plinten flink aan de prijs zijn. Die zijn echter wel 100-120cm lang.
Spoilers!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:23:01 #12
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171923605
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toffe verbouwing hoor :Y Leuk ook met die slideshows.

Vraagje, hoe groot zijn je leistenen? Vind je de relatief grote hoeveelheid voegen op je plinten geen probleem? Ik overweeg om hetzelfde te doen met de tegels en plinten aangezien stenen plinten flink aan de prijs zijn. Die zijn echter wel 100-120cm lang.
De tegels zijn 40x40. Ik heb overal de voegen van de plinten gelijk gehouden met de voegen van de tegels en m.i. ziet het er perfect uit. Ik was daar zelf vooraf ook niet helemaal zeker over en had ook het idee dat ik plinten van 1m moest hebben. Heb me uiteindelijk door m'n pa over laten halen om gewoon zelf plinten te maken en heb daar echt geen seconde spijt van gehad! ^O^

Heb je al tegels gekocht, ga je ook voor leisteen?
De laatste der kunstmatigen...
pi_171923652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:23 schreef Artificial_M het volgende:

[..]

De tegels zijn 40x40. Ik heb overal de voegen van de plinten gelijk gehouden met de voegen van de tegels en m.i. ziet het er perfect uit. Ik was daar zelf vooraf ook niet helemaal zeker over en had ook het idee dat ik plinten van 1m moest hebben. Heb me uiteindelijk door m'n pa over laten halen om gewoon zelf plinten te maken en heb daar echt geen seconde spijt van gehad! ^O^
Thanks, ik ga eens met de tegelzetter overleggen. Die wil vast wel meer uren maken.

Ik heb al tegels, geen leisteen. Ik zal mijn topic eens updaten want er liggen er al een aantal ;)
Spoilers!
  zondag 25 juni 2017 @ 18:19:10 #14
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171942134
Update!


Klik op de foto voor een slideshow!

Vandaag weer wat opgeschoten met de inloopkast.
Heb alvast wat opbergruimte gemaakt, maar dat moet nog op z'n plek gezet worden en moet ik ook nog netjes afwerken. Verder een omkasting gebouwd voor alle CV toelie die dus in de inloopkast zit. In de omkasting heb een grote demontabele plaat gemaakt zodat ik in de toekomst er altijd nog bij kan als bijv. het expansievat vervangen moet worden. *)
De laatste der kunstmatigen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')