abonnement Unibet Coolblue
pi_171854675
Ik zit met het volgende probleem ik zit op een verbinding waar ik redelijk veel moet betalen voor mijn internet en het ook steeds moet bij kopen.
Hierom wil ik zo min mogelijk gebruiken.

Maar ik merk dat ik mijn laptop heel veel data verbruikt ter wel ik alleen maar email check enzo.
Nu heb ik bij data verbruik gezien dat chrome het meeste verbruikt (logisch op zich want dat gebruik ik als webbrowser) maar het is veel meer dan je zou verwachten bij alleen wat simple dingen doen geen youtube of grote dingen downloaden.

Zou het kunnen dat chrome of windows automatisch updates download ( ik heb windows 10 )
En zo ja kan ik hier iets aandoen.
pi_171854921
check je mail op je mobiel
pi_171855084
Wat is 'heel veel data'. Chrome installeert wel automatisch updates, dus dat zou ik even uitzetten:

Set the value of HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Update\AutoUpdateCheckPeriodMinutes to the REG_DWORD value of "0"
pi_171855208
Chrome heeft een data saver extensie, weet niet of het nog bestaat maar misschien helpt dat iets.

Verder inderdaad updates uitzetten. Nadeel van de register oplossing is dat je hem ook weer aan moet zetten (en rebooten) als je updates wilt.

In windows 10 zou ergens een "metered connection" functie beschikbaar moeten zijn, ik dacht onder network settings ergens. Dat belemmert enkele achtergrondprocessen die data gebruiken, en stopt ook een aantal non-essentiele windows updates.

Als je vrijwel alleen maar email checkt zou je ook een image blocker kunnen installeren (die slurpen nog wel eens mb's), of kijken naar een instelling in je mail dat hij niet automatisch afbeeldingen downloadt.

[ Bericht 9% gewijzigd door VleugelSpeler op 22-06-2017 11:50:02 ]
pi_171857326
Kijk eens naar opera turbo

http://www.opera.com/nl/turbo
pi_171861593
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:01:40 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171862987
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:11 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Ik zit met het volgende probleem ik zit op een verbinding waar ik redelijk veel moet betalen voor mijn internet en het ook steeds moet bij kopen.
Ik ben geen Windows expert, maar moest wel aan iets anders denken. Mogelijk is het zodanig veel gedoe om binnen de perken van jouw datalimiet te blijven, dat het wellicht interessant is om gewoon een Robin abonnement te nemen, in combinatie met een 3G stickje of 3G router.
https://www.robinmobile.nl/
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')