Nee, want ze willen dus een max van 176 man hanteren voor WorldTour-wedstrijden, wat dus ook betekent dat er 3 wildcards minder mogen worden uitgedeeld in sommige klassiekers.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:40 schreef heywoodu het volgende:
Als de ploegen van 9 naar 8 gaan kun je toch makkelijk twee volledige ploegen extra op de startlijst krijgen?
Nou, helemaal fantastisch.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, want ze willen dus een max van 176 man hanteren voor WorldTour-wedstrijden, wat dus ook betekent dat er 3 wildcards minder mogen worden uitgedeeld in sommige klassiekers.
En de rest op een kilometer of 3 achterstandquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:34 schreef Columbiafan het volgende:
Küng wint voor Dillier in Zwitserland.
Was Mani op verlof uit Teylingereind?quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:49 schreef wimderon het volgende:
Onze Mani staat op de frontpage jongens
FOK!'er gaat in rook op
Gewoon ontsnapt hoor. Daarna even fikkie gestookt.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:56 schreef Bugno het volgende:
[..]
Was Mani op verlof uit Teylingereind?
Nicequote:Op donderdag 22 juni 2017 19:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gewoon ontsnapt hoor. Daarna even fikkie gestookt.
Nou, verlicht ons.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:47 schreef wimderon het volgende:
Grote rondes worden er ook alleen maar saaier op met kleinere teams en een kleiner peloton, maar dat zal te ver doorgedacht zijn voor de UCI.
Hoax, Mani komt nooit buiten.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:49 schreef wimderon het volgende:
Onze Mani staat op de frontpage jongens
FOK!'er gaat in rook op
Nou, kleinere teams betekent minder ruimte om als team voor meerdere doelen te gaan of om nog een puncheur mee te nemen ofzo. Minder interesse voor de vroege vlucht, minder sprinters (of klassementsrenners) die meegenomen worden om het in hun eentje te mogen uitzoeken en nog meer alles voor dat ene doel.quote:
Ben is net zo mad als dat ik ben over de geweldige veranderingen die de UCI door gaat voeren.quote:Ben Hermans boos na BK tijdrijden: “Dit vind ik niet kunnen”
Ben Hermans mocht als derde weliswaar mee het podium op na het BK tijdrijden in Chimay, maar helemaal tevreden was de renner van BMC toch niet. “Ik verdien het om bij de favorieten gerekend te worden”, beklaagde Hermans zich na afloop over zijn startuur.
Hermans: “Ik stond vorig jaar op het podium van de eliterenners met contract. In Mol-Postel werd ik derde. Toch zet men mij nu in de tweede groep starters. Dat vind ik niet kunnen”, klonk het. “Ik verdien om bij de favorieten gerekend te worden. Ik ben een onderschatte renner. Ik werd in de voorlaatste reeks gestoken. Dit maakt dat er een uur verschil zit tussen mij en de beteren. Ik zeg nu niet dat de weersomstandigheden zo veel verschilden maar het was voor de laatsten toch wel een pak frisser. Ik wil dit enkel maar aankaarten en dit niet als excuus gebruiken. Maar het stemt wel eens tot nadenken”, besloot Hermans.
Je hebt misschien ergens een punt, maar de voordelen zijn toch ook wel duidelijk. Overwicht van sterke ploegen wordt iets minder groot, daardoor minder controle in het peloton. Bovendien zorgt een kleiner peloton voor minder valpartijen e.d.quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou, kleinere teams betekent minder ruimte om als team voor meerdere doelen te gaan of om nog een puncheur mee te nemen ofzo. Minder interesse voor de vroege vlucht, minder sprinters (of klassementsrenners) die meegenomen worden om het in hun eentje te mogen uitzoeken en nog meer alles voor dat ene doel.
Ik weet niet of dit zo is. Je zou ook juist andersom kunnen redeneren. Als er minder renners en minder ploegen zijn heb je in je treintje ook minder man nodig.quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou, kleinere teams betekent minder ruimte om als team voor meerdere doelen te gaan of om nog een puncheur mee te nemen ofzo. Minder interesse voor de vroege vlucht, minder sprinters (of klassementsrenners) die meegenomen worden om het in hun eentje te mogen uitzoeken en nog meer alles voor dat ene doel.
In grote koersen gaat dat veel minder op verwacht ik. Want iedereen werkt naar die koers toe en de zwakste schakel blijft dan thuis. Een Quick-Step dat dit jaar mikt op Kittel, Martin en Gilbert zal echt geen knecht van Kittel thuislaten, maar een knecht van Martin of de rittenkaper (Gilbert) zelf. Of een Trek zou dit jaar Degenkolb lekker thuis laten.quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:22 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Je hebt misschien ergens een punt, maar de voordelen zijn toch ook wel duidelijk. Overwicht van sterke ploegen wordt iets minder groot, daardoor minder controle in het peloton. Bovendien zorgt een kleiner peloton voor minder valpartijen e.d.
Oke Rahim ! Dank je!quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:37 schreef forzaudinese het volgende:
Ik heb heel veel leuke wieler wedstrijden gezien dit seizoen en dat met veel renners per ploeg aan de start ! Wie is de van Basten van de UCI die dit allemaal verzint? Het is helemaal niet nodig om met kleinere ploegen te gaan rijden, in de klassiekers is het al helemaal niet nodig want die wedstrijden zijn meestal al zwaar genoeg waardoor het niet uitmaakt met hoeveel man je aan de start staat. Voor de veiligheid hoef je het al helemaal niet te doen!
Al die Belgen zijn superkut.quote:Op donderdag 22 juni 2017 20:42 schreef Columbiafan het volgende:
Hermans is helemaal geen leuke wielrenner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |