abonnement Unibet Coolblue
pi_171830485
quote:
Het Europese terugkeerbeleid is een fiasco. Slechts een miniem aantal illegale immigranten wordt teruggestuurd. Landen van herkomst werken tegen. Dat blijkt uit cijfers waarover de Duitse krant Die Welt beschikt.

Ondanks ferme taal van bondskanselier Angela Merkel en haar Europese collega's komt er bijna niets terecht van de terugkeer van illegale asielzoekers. Veel landen van herkomst werken terugkeer tegen.

Bijna de helft van de immigranten die in Europa aankomen heeft geen recht op een verblijfsvergunning en moet terug - desnoods tegen hun zin. Maar volgens de Duitse krant Die Welt wordt slechts een miniem deel daadwerkelijk uitgezet.

Die Welt beschikt over cijfers van het European Stability Initiative (ESI), een Europese denktank voor Zuid-Oost Europese kwesties. Hieruit blijkt dat alleen de Balkanlanden actief meewerken aan de repatriëring van afgewezen asielzoekers. Met name Afrikaanse landen en landen in het Midden-Oosten werkten terugkeer tegen. Ook Nederland kampt met dit probleem: zo was Marokko weigerachtig over het weer opnemen van afgewezen asielzoekers.

Ontnuchterend
Het ESI keek naar de cijfers voor de immigratielanden Duitsland, Frankrijk, Italië en Zweden. De conclusies zijn ontnuchterend: zo blijkt het nagenoeg onmogelijk om Nigerianen terug te sturen.

Van de 14.000 Nigerianen, wier asielverzoek in 2016 in Italië werd afgewezen, werden slechts 120 uitgezet. Conclusie van Die Welt: Nigerianen blijven in Europa, ook als ze geen recht op verblijf hebben: 'De uitkomst van hun asielprocedure is dus irrelevant.'

Dit nieuws is ook tot Nigeria doorgedrongen: op dit moment komt het grootste aantal immigranten dat in Europa arriveert uit dit Afrikaanse land.

Europese regeringsleiders willen, onder druk van met name populistische partijen, juist de indruk wekken dat alles in het werk wordt gesteld om illegalen uit te zetten. Al in 2015 sprak Angela Merkel, op het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis, van een 'nationale krachtinspanning' die was vereist. De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Marco Minniti kondigde in maart aan: ,,We zullen het aantal uitzettingen systematisch laten stijgen, om daarmee een duidelijk signaal af te geven aan allen die naar Europa willen komen.

Lager
Van deze voornemens blijkt weinig tot niets terecht te komen. Het aantal terugkeerders is, volgens Die Welt, zelfs lager dan verwacht. Alleen uitzettingen naar Balkanlanden als Servië, Montenegro en Bosnië-Herzegovina verlopen succesvol. Voor Duitsland betekent dit, dat van de 25.375 illegale immigranten die in 2016 het land verlieten, slechts 7451 níet naar een Balkanland terugkeerden.

In de afgelopen drie jaar kwamen 1,4 miljoen asielzoekers naar Duitsland. Zo'n 700.000 van hen zouden moeten terugkeren. Maar sommige Duitse deelstaten zetten jaarlijks minder immigranten uit. Ook het aantal vrijwillige terugkeerders neemt af. 'Onze autoriteiten doen aan zelfbedrog', concludeert Die Welt.

In totaal staan op dit moment 570.000 mensen in Duitsland op de lijst om nog in 2017 terug te moeten keren. 'Daar gelooft echter niemand meer in', aldus Die Welt.

Italië bracht in 2014 in totaal 3.495 asielzoekers tegen hun wil terug naar hun land van herkomst. In 2015 waren dit er 2.760, in 2016 steeg dit aantal naar 3.670. In Zweden steeg het aantal uitzettingen licht - van 1.285 in 2014 naar 1.765 in 2016. Tegelijkertijd steeg het aantal mensen dat Zweden zou moeten verlaten in diezelfde periode dramatisch.

Opgedroogd
„EU-landen zijn überhaupt niet in staat om een groot aantal mensen zonder verblijfsvergunning naar hun landen van herkomst terug te sturen", luidt de conclusie van het ESI. Omdat het aantal illegale immigranten uit Balkanlanden is opgedroogd, zal het aantal uitzettingen de komende jaren nog afnemen, zegt het ESI.

Intussen neemt het aantal nieuwkomers dat via de Middellandse Zee Europa probeert te bereiken weer toe, schrijft Die Welt. Zo kwamen in 2016 in totaal 181.436 asielzoekers naar Italië, onder wie 37.551 Nigerianen. Tendens: stijgend. 'Met het aantal immigranten stijgt ook het aantal verdrinkingsdoden', schrijft de krant.
Bron


Wie is er jonger dan 12 jaar?

Goh, wat verrassend, wederom de zoveelste leugen van onze politici. Blijf ze maar ophalen, kan het merendeel de illegaliteit in. Vooral in het huidige Europa een zeer groot gevaar. Het wordt tijd dat we de politici verantwoordelijk voor deze ellende gaan vervolgen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:42:21 #2
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171830557
Dit is nauwelijks nieuws natuurlijk, maar erg lastig op te lossen.

Voor Nederland zouden we ervoor kunnen kiezen alleen nog asielaanvragen te accepteren op Schiphol en in de havens omdat alle andere aanvragers gegarandeerd elders al de procedure in hadden gemoeten. In ieder geval België, Duitsland of het Verenigd Koninkrijk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_171830564
quote:
Dit nieuws is ook tot Nigeria doorgedrongen: op dit moment komt het grootste aantal immigranten dat in Europa arriveert uit dit Afrikaanse land.
En de bevolking in Nigeria gaat de komende jaren extreem hard groeien, van ~180 miljoen nu naar >400 miljoen.

https://www.theguardian.c(...)r-population-us-2050

En waarom in Nigeria blijven als je ook makkelijk naar Europa kan voor telefoon, woning, en uitkering.
pi_171830596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:42 schreef Dwersdriever het volgende:
Dit is nauwelijks nieuws natuurlijk, maar erg lastig op te lossen.

Voor Nederland zouden we ervoor kunnen kiezen alleen nog asielaanvragen te accepteren op Schiphol en in de havens omdat alle andere aanvragers gegarandeerd elders al de procedure in hadden gemoeten. In ieder geval België, Duitsland of het Verenigd Koninkrijk.
Zo simpel op te lossen, we pakken wat rubberen bootjes, zetten daar al die illegalen in, en dan mogen Merkel, Rutte, Yesser, Pechtold en de rest van die Europese verraders roeien naar Libië.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:46:07 #5
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_171830619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:44 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Zo simpel op te lossen, we pakken wat rubberen bootjes, zetten daar al die illegalen in, en dan mogen Merkel, Rutte, Yesser, Pechtold en de rest van die Europese verraders roeien naar Libië.
Dat is inderdaad een eenvoudige en realistische oplossing :')
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:49:27 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171830669
Dit gaat helemaal mis.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171830684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een eenvoudige en realistische oplossing :')
Waar een wil is daar is een weg. >:)
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:50:30 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171830693
Het is op deze manier slechts een kwestie van tijd voordat men sancties in gaat stellen tegen ontwikkelingslanden die weigeren hun eigen onderdanen terug te nemen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:51:15 #9
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171830709
Landen als Nigeria moeten wat mij betreft deze migranten terugnemen. En anders moeten ze economische consequenties voelen. Zal even lekker. Afgewezen is afgewezen en dan moet het ook klaar zijn. Dit ondermijnt totaal het draagvlak voor de echte vluchtelingen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:51:41 #10
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171830717
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:50 schreef Twiitch het volgende:
Het is op deze manier slechts een kwestie van tijd voordat men sancties in gaat stellen tegen ontwikkelingslanden die weigeren hun eigen onderdanen terug te nemen.
Ja alleen tot die tijd blijft het een zoete inval waar echte vluchtelingen weer de dupe van zijn.
pi_171830728
quote:
15s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:49 schreef SpecialK het volgende:
Dit gaat helemaal mis.
Natuurlijk, en dadelijk hebben we een miljoen extra illegalen rondhuppelen in Europa die alleen maar kunnen grijpen naar de criminaliteit om een inkomen te krijgen, en ons dan afvragen hoe het kan dat het zo mis is gegaan. Gisteren toch ook een illegaal veroordeeld voor 12 jaar cel na het brute verkrachte van 3 meisjes. Jongen had ook nooit meer in Nederland mogen zijn. Ik heb jaren gehoopt dat de pleuris niet zou uitbreken, nu hoop ik dat het zo snel mogelijk uitbreekt nu ik nog fit ben en in staat om mij te verzetten.
pi_171830734
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:50 schreef Twiitch het volgende:
Het is op deze manier slechts een kwestie van tijd voordat men sancties in gaat stellen tegen ontwikkelingslanden die weigeren hun eigen onderdanen terug te nemen.
Goeie grap. _O-
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:53:03 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171830744
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja alleen tot die tijd blijft het een zoete inval waar echte vluchtelingen weer de dupe van zijn.
quote:
Zo kwamen in 2016 in totaal 181.436 asielzoekers naar Italië, onder wie 37.551 Nigerianen
Met dit soort cijfers ben ik benieuwd hoeveel echte vluchtelingen er überhaupt nog tussen zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:52 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Goeie grap. _O-
Oh ja, alles is gepland coudenhoven kalergi white genocide etc. etc.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:53:43 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_171830751
De hele wereld gaat naar de klote -O-
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:54:38 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171830774
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:50 schreef Twiitch het volgende:
Het is op deze manier slechts een kwestie van tijd voordat men sancties in gaat stellen tegen ontwikkelingslanden die weigeren hun eigen onderdanen terug te nemen.
Dat dus, en ik zou ook mensen waarvan je vermoed dat ze uit zo'n land komen op een of andere manier vastzetten zolang hun procedure loopt, zodat ze niet de illegaliteit in gaan. En als men niet meewerkt aan terugkeer, dan blijf je lekker vastzitten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171830783
Waarom worden die weigerlanden niet op een Europese boycotlijst gezet en financiële ontwikkelingshulp stopgezet tot ze hun onderdanen weer terugnemen?
pi_171830795
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

[..]

Met dit soort cijfers ben ik benieuwd hoeveel echte vluchtelingen er überhaupt nog tussen zitten.
Verschillende bronnen melden dat 97% gelukszoekers zijn, maar die bronnen mogen hier nooit gebruikt worden want dat zijn volgens enkele users rechts-extremistische sites.

En dan kom je toch weer terug op de kritiek die ik dagelijks wel geef op de media, zij dienen ons te voorzien van feiten, en die feiten laten ze veelal achterwege.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:55:34 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171830796
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom worden die weigerlanden niet op een Europese boycotlijst gezet en financiële ontwikkelingshulp stopgezet tot ze hun onderdanen weer terugnemen?
Omdat zielig.
pi_171830801
Het helpt niet om die mensen hier op te vangen. Dat kunnen we niet betalen en we hebben er geen werk voor en geen huizen voor.

Als 99% zou verdrinken dan droogt de stroom vanzelf snel op. Maar wat doen wij, we halen ze op 1km uit de kust en brengen ze honderden km's verder naar de kust van Europa. We zouden ze gewoon terug moeten brengen. Of laten verzuipen.

En vervolgens zorgen dat die landen zelf wat er van maken. Stuur daar hulp heen. We kunnen niet heel Afrika opvangen. Dat gaat simpelweg niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Frutsel op 21-06-2017 11:49:43 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171830835
Overigens ben ik niet tegen vluchtelingen opvangen. Die zijn hier meer dan welkom. Waar ik wel tegen ben zijn illegale gelukzoekers. En het gros ervan maakt geen enkele kans op een vergunning hier en terugsturen gaat bijna niet.

Ergo: duizenden gelukzoekers die de illegaliteit/criminaliteit in verdwijnen en waarop geen enkel zicht meer is. Nee dat kunnen we goed gebruiken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171830853
Maar gelukkig zal dit vanavond uitgebreid in het NOS nieuws en bij Pauw worden besproken, waarna de verontwaardigde stemmers bij de volgende stembusgang een stem kunnen uitbrengen op de partij waarvan zij denken die deze problematiek aanpakt.

Ow nee wacht. :')

Het merendeel van Nederland/Europa zullen deze cijfers niet onder ogen zien, die slaan over een aantal jaar geschokt achterover vragend hoe het tot deze ellende is gekomen waarna er een bepaalde kliek toch echt weer kan wijzen dat het rechts is die veelal aan de macht is geweest deze jaren.

Ik houd mijn hart vast voor de generatie na ons.
pi_171830873
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:59 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik houd mijn hart vast voor de generatie na ons.
Ik ook. Godzijdank heb ik geen kinderen. Die gaan het ontzettend kut krijgen met al dat geteisem wat ongebreideld de EU overspoelt. En dan druk ik mij erg zacht uit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:07:51 #23
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171831011
Wat een gedrocht is die hele EU toch.
Fade to Black
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:12:59 #24
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_171831083
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:07 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een gedrocht is die hele EU toch.
Als landen niet willen meewerken, dan kom je gewoon geen stap verder. Kunnen we wel ons beklag doen over de EU en politici, maar de bal ligt ook voor een groot deel bij die landen.
pi_171831135
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ook. Godzijdank heb ik geen kinderen. Die gaan het ontzettend kut krijgen met al dat geteisem wat ongebreideld de EU overspoelt. En dan druk ik mij erg zacht uit.
Ik heb er ook geen, maar mijn zusje wel, twee kleine drommels waar ik stapel op ben, en ik ben bang voor het Europa wat wij gaan achterlaten voor die generatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')