abonnement Unibet Coolblue
pi_171827558
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus indien het niet hier thuishoort vertel me dat aub. Dan plaats ik hem in een ander subforum.

Ik was dus mn huis een beetje aan het opruimen, en in een van de kamers die ik als rommelkamer gebruik zit al sinds ik mn huis kocht een 'device'. Dus heb er maar eens goed naar gekeken omdat ik me verveelde.

Het lijkt een koude oorlog mc27 cbradio versterker iets te zijn (volgens mij), Weet het niet zeker.

hier wat fotos

Ik had hier de kap er al afgehaald (ligt eronder).



Maar dit is de mooiste. Nadat ik m van de muur had afgeschroefd zag ik dit aan de achterkant van het 'device'



Dit is een museumstuk man :D

Weet iemand wat dit precies is?

[ Bericht 1% gewijzigd door safumufh op 21-06-2017 03:29:55 ]
  woensdag 21 juni 2017 @ 03:32:11 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_171827580
Coax versterker?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_171827585
quote:
14s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:32 schreef cherrycoke het volgende:
Coax versterker?
Hij is compleet niet verbonden met mijn ziggo coax of whatever. Ik weet wel dat de vorige bewoners CB-radio deden enzo. Vandaar mijn vermoeden. maar er zit wel coax in ja, zeker (qua kabeltype). Maar hij zit totaal niet op de juiste plek voor kabel (echt andere kant van huis).

Kan wel... maar vreemde plek dan..
pi_171827594
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:21 schreef safumufh het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus indien het niet hier thuishoort vertel me dat aub. Dan plaats ik hem in een ander subforum.

Ik was dus mn huis een beetje aan het opruimen, en in een van de kamers die ik als rommelkamer gebruik zit al sinds ik mn huis kocht een 'device'. Dus heb er maar eens goed naar gekeken omdat ik me verveelde.

Het lijkt een koude oorlog mc27 cbradio versterker iets te zijn (volgens mij), Weet het niet zeker.

hier wat fotos

Ik had hier de kap er al afgehaald (ligt eronder).

[ afbeelding ]

Maar dit is de mooiste. Nadat ik m van de muur had afgeschroefd zag ik dit aan de achterkant van het 'device'

[ afbeelding ]

Dit is een museumstuk man :D

Weet iemand wat dit precies is?
Antenneversterker voor TV en FM signalen. Niets spannends dus. De meest rechtse coaxkabel is aangesloten op de ingang van de versterker en de twee andere coaxkabels zijn aangesloten op uitgangen. Deze laatste twee coaxkabels gaan naar ruimtes waar zich een TV/FM aansluiting bevindt. Als er nog andere mensen in het pand wonen laat het ding dan maar lekker zitten, anders hebben die straks geen TV-ontvangst meer.
pi_171827598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:38 schreef Riparius het volgende:

[..]

Antenneversterker voor TV en FM signalen. Niets spannends dus. De meest rechtse coaxkabel is aangesloten op de ingang van de versterker en de twee andere coaxkabels zijn aangesloten op uitgangen. Deze laatste twee coaxkabels gaan naar ruimtes waar zich een TV/FM aansluiting bevindt. Als er nog andere mensen in het pand wonen laat het ding dan maar lekker zitten, anders hebben die straks geen TV-ontvangst meer.
Neuh, ben de enige bewoner, en niks ging dood toen ik hem van de muur heb gehaald :)
Mn kabel zit op heel andere plek in het huis.
pi_171827599
De printplaat is nog wel wat waard bij de metalen recycling.
pi_171827610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:39 schreef safumufh het volgende:

[..]

Neuh, ben de enige bewoner, en niks ging dood toen ik hem van de muur heb gehaald :)
M'n kabel zit op heel andere plek in het huis.
Probeer eens te achterhalen waar de meest rechtse coaxkabel op je foto vandaan komt en waar de twee andere coaxkabels naartoe gaan.
pi_171827611
OK, een antenne versterker. Klinkt aannemelijk.
Hoewel de plaats wel echt heel vreemd is..

Ik heb m helemaal heel gehouden.
Wil iemand hem hebben? :)
pi_171827615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:42 schreef Riparius het volgende:

[..]

Probeer eens te achterhalen waar de meest rechtse coaxkabel op je foto vandaan komt en waar de twee andere coaxkabels naartoe gaan.
Ze gaan de muur in. Daar kan ik niet achter komen zonder de hele muur te slopen :)
pi_171827621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:42 schreef safumufh het volgende:

[..]

Ze gaan de muur in. Daar kan ik niet achter komen zonder de hele muur te slopen :)
Zijn er meerdere kamers in je woning met een coax wandcontactdoos op de muur?
pi_171827623
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:45 schreef Riparius het volgende:

[..]

Zijn er meerdere kamers in je woning met een coax wandcontactdoos op de muur?
Nee 1 maar. Die zit in mijn woonkamer. Onlangs heeft een ziggo techneut daar nog wat wijzigingen aan gemaakt. Maar die zit dus 50 meter verder ongeveer. Das ook het entry-point.
pi_171827634
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:42 schreef safumufh het volgende:
OK, een antenne versterker. Klinkt aannemelijk.
Hoewel de plaats wel echt heel vreemd is..
Plaats hoeft niet vreemd te zijn. Zit het ding op de bovenste verdieping, dicht bij het dak?
quote:
Ik heb 'm helemaal heel gehouden.
Wil iemand hem hebben? :)
Het is een ding uit de jaren '80 of misschien zelfs de jaren '70. Aangezien het ding zo te zien niet goed is afgeschermd zou het nu niet meer echt zijn aan te bevelen om het nog te gebruiken.
pi_171827643
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:50 schreef Riparius het volgende:

[..]

Plaats hoeft niet vreemd te zijn. Zit het ding op de bovenste verdieping, dicht bij het dak?

[..]

Het is een ding uit de jaren '80 of misschien zelfs de jaren '70. Aangezien het ding zo te zien niet goed is afgeschermd zou het nu niet meer echt zijn aan te bevelen om het nog te gebruiken.
Ik woon op een drie hoog hoekappartement (bovenste huis).
Maar dat ding heeft dus 17 jaar stroom getrokken schijnbaar, met alle gevaren vandien als ik het zo inschat. Want er zat namelijk ook nog een 220v in, die echt aangesloten was (heb ik gecheckt). Nog een wonder dat ik geen brand heb gehad.
pi_171827654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:54 schreef safumufh het volgende:

[..]

Ik woon op een drie hoog hoekappartement (bovenste huis).
Maar dat ding heeft dus 17 jaar stroom getrokken schijnbaar, met alle gevaren van dien als ik het zo inschat. Want er zat namelijk ook nog een 220v in, die echt aangesloten was (heb ik gecheckt). Nog een wonder dat ik geen brand heb gehad.
Die dingen gebruiken maar heel weinig stroom, en brandgevaar is daarmee zo goed als uitgesloten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een antenneversterker in brand is gevlogen. Aangezien het ding zich op de bovenste verdieping bevindt is het aannemelijk dat het vroeger is gebruikt in combinatie met een antenne op het dak. Dan is de plaats niet vreemd.
pi_171827658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:59 schreef Riparius het volgende:

[..]

Die dingen gebruiken maar heel weinig stroom, en brandgevaar is daarmee zo goed als uitgesloten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een antenneversterker in brand is gevlogen. Aangezien het ding zich op de bovenste verdieping bevindt is het aannemelijk dat het vroeger is gebruikt in combinatie met een antenne op het dak. Dan is de plaats niet vreemd.
Ok. Ik weet er niet zoveel van. Vandaar mijn vraag. Maar ben dan toch blij dat ie nu weg is :)

Maar kan wel met CB te maken hebben gehad dus?
Overigens stond er een GPA antenne op het dak vroeger. Die heb ik al gelijk weggehaald.
pi_171827667
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:00 schreef safumufh het volgende:

[..]

Ok. Ik weet er niet zoveel van. Vandaar mijn vraag. Maar ben dan toch blij dat ie nu weg is :)

Maar kan wel met CB te maken hebben gehad dus?
Overigens stond er een GPA antenne op het dak vroeger. Die heb ik al gelijk weggehaald.
Nee, dit ding heeft niets met CB te maken is daarvoor ook volkomen onbruikbaar. Het kan geen vermogen verwerken en zou stuk gaan als je er een zender op aansluit.

Er heeft vroeger kennelijk een TV-antenne op het dak van je woning gestaan, maar waarschijnlijk zit het ding er veel langer dan 17 jaar omdat het geproduceerd is vóór de Wiedervereinigung van 1990.
pi_171827674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, dit ding heeft niets met CB te maken is daarvoor ook volkomen onbruikbaar. Het kan geen vermogen verwerken en zou stuk gaan als je er een zender op aansluit.

Er heeft vroeger kennelijk een TV-antenne op het dak van je woning gestaan, maar waarschijnlijk zit het ding er veel langer dan 17 jaar omdat het geproduceerd is vóór de Wiedervereinigung van 1990.
Ja dat dit uit cold-war tijd is had ik idd al bedacht ja, West-Duitsland gaf dat weg :)
Maar stond gewoon nog aan dus... je weet soms dat als een apparaat 'ruikt' dat de stroom werkt.
Dat had ie dus.

Ik heb dan ook eerst de stroom van mn huis afgetrokken voor ik hem verwijderde. Ik ben geen techneut in die zin, maar zo slim was ik weer wel gelukkig.

Heb wel alles netjes bewaard, dus het apparaat kan zo weer inelkaar gezet worden.

Het schijnt niet bijzonder te zijn, maar als iemand m wil stuur ik m wel op :)
Anders gaat ie de prullenbak in.
pi_171827688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:12 schreef safumufh het volgende:

[..]

Ja dat dit uit cold-war tijd is had ik idd al bedacht ja, West-Duitsland gaf dat weg :)
Maar stond gewoon nog aan dus... je weet soms dat als een apparaat 'ruikt' dat de stroom werkt.
Dat had ie dus.

Ik heb dan ook eerst de stroom van mn huis afgetrokken voor ik hem verwijderde. Ik ben geen techneut in die zin, maar zo slim was ik weer wel gelukkig.

Heb wel alles netjes bewaard, dus het apparaat kan zo weer inelkaar gezet worden.

Het schijnt niet bijzonder te zijn, maar als iemand m wil stuur ik m wel op :)
Anders gaat ie de prullenbak in.
Je weet niet of er vroeger een TV-antenne op het dak van je woning heeft gestaan? Als de woning ook vroeger al was verdeeld, dan konden via deze versterker annex splitter twee huishoudens van dezelfde antenne gebruik maken voor TV-ontvangst.

In denk niet dat iemand dit ding wil hebben. Vroeger was het nog wel leuk om te hebben in de tijd dat er nog analoge TV was via de ether en je kon DX-en (veraf gelegen zenders ontvangen tijdens bijzondere atmosferische omstandigheden) maar dat is er niet meer bij.
pi_171827691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je weet niet of er vroeger een TV-antenne op het dak van je woning heeft gestaan? Als de woning ook vroeger al was verdeeld, dan konden via deze versterker annex splitter twee huishoudens van dezelfde antenne gebruik maken voor TV-ontvangst.

In denk niet dat iemand dit ding wil hebben. Vroeger was het nog wel leuk om te hebben in de tijd dat er nog analoge TV was via de ether en je kon DX-en (veraf gelegen zenders ontvangen tijdens bijzondere atmosferische omstandigheden) maar dat is er niet meer bij.
We zijn drie verschillende huizen in die zin. De woning is nooit verdeeld geweest. Het zijn drie verschillende verdiepingen. Drie verschillende huizen. Portiekwoningen met elk een duidelijke verschillende entree. Ik weet dat er een GPA antenne op het dak stond die ik er zelf vanaf heb gesloopt, maar volgens mij zijn die alleen voor 27mc? of?
Maar een antenne met van die karaktistieke 3 of 4 antenne-vertakkingen dingen, die stond er sowieso niet.

Klassiek appartement-hoekpand uit begin jaren 20
pi_171827700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:23 schreef safumufh het volgende:

[..]

We zijn drie verschillende huizen in die zin. De woning is nooit verdeeld geweest. Het zijn drie verschillende verdiepingen. Drie verschillende huizen. Portiekwoningen. Ik weet dat er een GPA antenne op het dak stond die ik er zelf vanaf heb gesloopt, maar volgens mij zijn die alleen voor 27mc? of?
Maar een antenne met van die karaktistieke 3 of 4 antenne-vertakkingen dingen, die stond er sowieso niet.
Ik weet niet hoe lang je daar al woont, maar het kan heel goed zijn dat vroegere TV-antennes op het dak al lang geleden zijn verwijderd, toen er een kabelaansluiting kwam.

Je bent trouwens niet de enige die thuis een museumstuk ontdekt dat met TV heeft te maken, zie nog maar pas geleden ook hier.
pi_171827704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:28 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je daar al woont, maar het kan heel goed zijn dat vroegere TV-antennes op het dak al lang geleden zijn verwijderd, toen er een kabelaansluiting kwam.

Je bent trouwens niet de enige die thuis een museumstuk ontdekt dat met TV heeft te maken, zie nog maar pas geleden ook hier.
LOL, wat die poster had, had ik ook :)
Daarom vroeg ik ziggo om ff moeilijk te doen :)

Ik woon er nu 17 jaar trouwens.
pi_171827709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:45 schreef safumufh het volgende:

[..]

Nee 1 maar. Die zit in mijn woonkamer. Onlangs heeft een ziggo techneut daar nog wat wijzigingen aan gemaakt. Maar die zit dus 50 meter verder ongeveer. Das ook het entry-point.
Die monteur laat de oude zooi gewoon zitten.
pi_171827710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 03:54 schreef safumufh het volgende:

[..]

Ik woon op een drie hoog hoekappartement (bovenste huis).
Maar dat ding heeft dus 17 jaar stroom getrokken schijnbaar, met alle gevaren vandien als ik het zo inschat. Want er zat namelijk ook nog een 220v in, die echt aangesloten was (heb ik gecheckt). Nog een wonder dat ik geen brand heb gehad.
Volkomen zinloos.
pi_171827712
quote:
3s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:32 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Die monteur laat de oude zooi gewoon zitten.
Nou bij mij hebben ze het wel netjes nieuw gemaakt eigenlijk.. loste ook gelijk een hoop ruis op.
pi_171827714
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2017 04:33 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Volkomen zinloos.
Wat is precies zinloos? Brandgevaar weghalen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')