abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 december 2002 @ 02:20:13 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_7327703
Ik vind dat een ode aan deze man wel op zijn plaats zou zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_7327752
Wie is Markus van de Koning nu weer?
Wie?
pi_7327758
Hulde .
  zaterdag 14 december 2002 @ 02:30:45 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_7327831
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 02:23 schreef U-lerZzZ het volgende:
Wie is Markus van de Koning nu weer?
http://www.level42.com/
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_7328645
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 02:20 schreef static het volgende:
Ik vind dat een ode aan deze man wel op zijn plaats zou zijn.
Lijkt mij een beetje veel eer voor iemand die maar een truukje op de basgitaar kent (en dan nog maar matigjes ook), neuzelen met zingen verwart en daarnaast ook nog eens pulpmuziek schrijft...

Maar goed, da's mijn persoonlijke visie op deze suggestie...

Leven is perziksgewijs
pi_7328839
Ben er niet dol op maar de beste man is wel oficieel de beste bassist ter wereld (geweest).

Dat 'truukje' heet muziek maken en dat doet ie niet matigjes....

(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  zaterdag 14 december 2002 @ 11:13:02 #7
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7329369
Mark King IS de beste basgitarist op deze hele aardkloot. Zoals die man over de fretten gaat, is voor mij nog steeds onbegrijpelijk snel en goed.
Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
pi_7329459
Doe mij dan maar Marcus Miller.
Veel beter dan Mark King.
  zaterdag 14 december 2002 @ 20:11:22 #9
41191 Hoagy
Superstudentje
pi_7336124
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 11:26 schreef Cici het volgende:
Doe mij dan maar Marcus Miller.
Veel beter dan Mark King.
Ik sta open voor suggesties, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Wat en waar speelt die dan?
Death is only a heartbeat away and it's breathe makes the hairs in the back of your neck rise like hell
pi_7336166
zekersteweten
pi_7336338
Jaco Pastorius is de grootste. Zeggen ze...
OK he's dead, maar toch. Marcus zag ik laatst op tv, maar helaas met een nummer waar hij weinig te doen had. Verder heb ik hem nooit horen spelen.
pi_7336823
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 20:13 schreef Rulin het volgende:
zekersteweten
*meldt
pi_7337248
Nou als je met dat truukje pop/slap bassen bedoelt....dan kan die dat nie matigjes maar meesterlijk! Verder vind ik het best lekkere muziek (van Level 42)
intelligence is in the eye of the beholder
  zondag 15 december 2002 @ 03:06:29 #14
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_7341937
Naast John Entwistle blijft (bleef) hij nergens.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_7481687
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 21:19 schreef doender het volgende:
Nou als je met dat truukje pop/slap bassen bedoelt....dan kan die dat nie matigjes maar meesterlijk! Verder vind ik het best lekkere muziek (van Level 42)
Ach, het is een handigheidje dat, toegegeven, behoorlijk wat indruk kan maken. Maar het wordt al gauw saai, zeker als de rest van de band er niet meer dan muzikaal oninteressante bedenksels bij weet te verzinnen. Gelukkig heb ik van L42 al een hele tijd niets meer gehoord. Leven ze eigenlijk nog?
Leven is perziksgewijs
pi_15601133
Mark King wordt door kenners zelfs nog beter gevonden dan Flea. Beter dan Flea? Dat vond ik dus een gewaagde uitspraak, dus ik ben achter het verleden van deze man aan gegaan. Ik kende die Mark niet zo goed, maar na wat geblader door wat bio's en disco's ben ik zelfs ook jaloers op hem.
Probeer maar eens om zo'n snelheid vast te houden, te slappen of meerdere snaren te gelijk aan te slaan.
Mark geeft lessen op gazzbass.com, kijk vooral eens naar de filmpjes!
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_15602485
Mark King heeft zelf ook ruiterlijk toegegeven in interviews dat zijn techniek grotendeels gebaseerd is op het basspel van Stanley Clarke. Clarke, gentleman die hij is, heeft in latere interviews toegegeven dat hij behoorlijk onder de indruk is van de snelheid waarmee King speelt.

Triviafeitje: tijdens de topperiode van Level 42 ging het gerucht dat Mark King zijn duim had verzekerd voor één miljoen pond.

-edit- Gentlemen zijn per definitie niet onzijdig. -edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 22-12-2003 10:51]

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_15603194
Of iemand de beste bassist ter wereld is, is wat mij betreft zo'n non-discussie, die overigens ook al in het basgitaarhelden-topic min of meer uitvoerig gevoerd wordt. Waaraan meet je dat af? Of de één sneller kan spelen dan de ander? Het aantal noten of tonen iemand per minuut kan spelen? Wat diegene voor het instrument en/of de muziek betekend heeft? Het blijft appels met peren vergelijken waarbij de smaak van de beoordeelaar ook nog eens een grote rol speelt.
pi_15633982
quote:
Gelukkig heb ik van L42 al een hele tijd niets meer gehoord. Leven ze eigenlijk nog?
Ze hebben dit jaar nog een aantal concerten gegeven in ons land die allemaal uitverkocht waren. En persoonlijk vind ik Level 42 één van de betere bands van de jaren tachtig. Lessons in love, Running in the family, Heaven in my hands blijven heerlijke nummers om naar te luisteren.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_15736823
Lessons of love is ook mijn favoriete nummer van level42, vooral omdat Mark er als een geprogrameerde computer staat te spelen. Ook "43" en "bladed" en "can't walk you home"

(edit: Lessons IN love natuurlijk, je hebt geen idee hoe vaak ik dit verkeerd zing )
Ik heb nog een vraagje aan Litpho.

Weet je nog meer van die triviaatjes?
ik weet verder nog zo weinig van pastorius, ik ken het hele verhaal vaag hoe hij aan zijn tragische einde is gekomen..
maar het schijnt ook dat hij hele unieke vingers had, hij kon zijn vingers helemaal naar achteren buigen en hij had heel veel ruimte tussen zijn vingerkootjes waardoor hij zijn vingers dus vlot kon strekken en verplaatsen.
En over Flea: ik heb in een flits gehoord dat hij ooit als een bezetene stond te slappen en hij onder het spelen door een flink gat in zijn duim opliep, en hij speelde gewoon door!
Ook heb ik ergens gelezen dat hij tijdens een concert met bas en al een salto maakte, maar daar weet ik verder niets van.

en het laatste gerucht: ik las ergens dat de peppers een singeltje wilden opnemen. Ze kregen het zo in hun vingers dat ze meteen 20 nummers gemaakt hebben. De bron hiervan heb ik niet meer, heeft verder ook niets met bassisten in het bijzonder te maken, maar wel met Flea!
Zo ik was nou toch bezig, ik las nog ergens een "mop".

Wat is de overeenkomst tussen een basgitaar en een hond?
Ze worden alletwee lastig gevallen door een vlo.
(natuurlijk moet je deze in het engels vertellen)

leuke feitjes, wie weet er nog wat?

[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 27-12-2003 06:54]

The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_15740907
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 06:37 schreef Brett-Anderson het volgende:
Weet je nog meer van die triviaatjes?
ik weet verder nog zo weinig van pastorius, ik ken het hele verhaal vaag hoe hij aan zijn tragische einde is gekomen..
maar het schijnt ook dat hij hele unieke vingers had, hij kon zijn vingers helemaal naar achteren buigen en hij had heel veel ruimte tussen zijn vingerkootjes waardoor hij zijn vingers dus vlot kon strekken en verplaatsen.
Hoe dat precies met zijn vingers zat weet ik niet, grote klauwen waren het iig wel.

Verder: Naar Pastorius moet je luisteren, daar wil je niet te veel van weten. Jaco was een nare man, zwaar alcoholistisch. Het laatse optreden dat hij in Nederland gaf was op zijn verjaardag, hij heeft toen alleen maar, zeer dronken en op een heel vervelende wijze, Happy Birthday to Me gespeeld.

Er bestaat ook nog een opname van de Belgische televisie van een optreden van hem met gasten. Die gasten, Pino Palladino en Toots Thielemans, worden door hem bijkans vernederd.

zaterdag 27 december 2003 @ 14:20:32 #22
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15741168
quote:
Op maandag 22 december 2003 03:47 schreef Brett-Anderson het volgende:
Mark geeft lessen op gazzbass.com, kijk vooral eens naar de filmpjes!
k Vind de technieken indrukwekkend, maar dat wat hij er mee doet matigjes, beetje veel van het zelfde... Maar goed, dat is ook een kwestie van smaak.

Mijn favo bassisten:
Stanley Clarke
Jaco Pastorius
Marcus Miller
Adam Nitti
Rob van der Loo

ik denk dat als je deze 5 bassisten luistert, je een aardig beeld hebt van de jazz/fusion kant van het solo-bassen

[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 27-12-2003 15:29]

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 28 december 2003 @ 06:13:22 #23
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_15760536
@Scrutinizer: dat is een onwijs gave foto die je daar laat zien (jammer dat het een bitmap is).
Het zijn inderdaad "lange vingers". Als ik dit zo zie heeft hij een hele unieke eigenschap ik zie dat zijn vingers wel heel ver uit elkaar kunnen, zelfs tussen ringvinger en pinky. Misschien zegt dat toch weer wat over de ruimte tussen zijn handsbeentjes.
Ik vroeg me al een tijdje af hoe hij toch portrait of tracy gespeeld zou hebben, als ik deze foto zo zie heb ik daar geen vragen meer over!
Ja inderdaad een nare man, ik heb daar over gelezen. Medewerking met hem verloopt heel moeilijk.

@mr torture: Marcus Miller is zeker goed. Ik wil daar wel een cd van kopen, wat zou je me kunnen aanbevelen? funking voor jamaica en just blues zijn echt heftig.
Is het ook zo dat Marcus ook op Northsea jazz festival te bewonderen is?

zondag 28 december 2003 @ 14:28:35 #24
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_15764728
quote:
Op zondag 28 december 2003 06:13 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik vroeg me al een tijdje af hoe hij toch portrait of tracy gespeeld zou hebben, als ik deze foto zo zie heb ik daar geen vragen meer over!
Hmmz, dat vraag ik me bij portrait of tracy maar 1x af, namelijk als hij de 2e fret fret en op de 6e met de zelfde hand een flageolet speelt... Ik haal em net niet, maar ik heb zelf vrij kleine handen. Hij's best te spelen.
quote:
@mr torture: Marcus Miller is zeker goed. Ik wil daar wel een cd van kopen, wat zou je me kunnen aanbevelen?
Ik vind zelf "The Sun Don't Lie" erg goed, leuker dan bv. Tales, maar een vriend van me vindt die weer beter "M² - Power and Grace" is ook erg leuk
quote:
Is het ook zo dat Marcus ook op Northsea jazz festival te bewonderen is?
Geen idee, maar hij heeft er vaker gespeeld. NSJ is mij nog steeds iets te duur...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_15783846
Hoi mr torture, dat vroeg ik me nou juist af. Hoe verplaatst ie nou zo snel van positie als hij de natuurlijke flageoletten van de 7de fret en in minder dan een nano seconde de 12de moet laten uitklinken.
Ik zat al te denken, maar dat doet hij natuurlijk niet, als ik die greep zo zie op de foto. Ik vind 3 flageoletten tegelijk spelen anders ook best lastig.
En ja stel dat Jaco nog had geleefd, hij samen met marcus miller op NSJ, dat zou wel een feest zijn.
Oh ja en tot slot als we het dan toch over Marcus hebben, die heeft ook knakworsten van vingers zeg, woehoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')