quote:http://www.level42.com/
Op zaterdag 14 december 2002 02:23 schreef U-lerZzZ het volgende:
Wie is Markus van de Koning nu weer?
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 02:20 schreef static het volgende:
Ik vind dat een ode aan deze man wel op zijn plaats zou zijn.
Maar goed, da's mijn persoonlijke visie op deze suggestie...
Dat 'truukje' heet muziek maken en dat doet ie niet matigjes....
quote:Ik sta open voor suggesties, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Wat en waar speelt die dan?
Op zaterdag 14 december 2002 11:26 schreef Cici het volgende:
Doe mij dan maar Marcus Miller.
Veel beter dan Mark King.
quote:Ach, het is een handigheidje dat, toegegeven, behoorlijk wat indruk kan maken. Maar het wordt al gauw saai, zeker als de rest van de band er niet meer dan muzikaal oninteressante bedenksels bij weet te verzinnen. Gelukkig heb ik van L42 al een hele tijd niets meer gehoord. Leven ze eigenlijk nog?
Op zaterdag 14 december 2002 21:19 schreef doender het volgende:
Nou als je met dat truukje pop/slap bassen bedoelt....dan kan die dat nie matigjes maar meesterlijk! Verder vind ik het best lekkere muziek (van Level 42)
Triviafeitje: tijdens de topperiode van Level 42 ging het gerucht dat Mark King zijn duim had verzekerd voor één miljoen pond.
-edit- Gentlemen zijn per definitie niet onzijdig. -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 22-12-2003 10:51]
quote:Ze hebben dit jaar nog een aantal concerten gegeven in ons land die allemaal uitverkocht waren. En persoonlijk vind ik Level 42 één van de betere bands van de jaren tachtig. Lessons in love, Running in the family, Heaven in my hands blijven heerlijke nummers om naar te luisteren.
Gelukkig heb ik van L42 al een hele tijd niets meer gehoord. Leven ze eigenlijk nog?
(edit: Lessons IN love natuurlijk, je hebt geen idee hoe vaak ik dit verkeerd zing )
Ik heb nog een vraagje aan Litpho.
Weet je nog meer van die triviaatjes?
ik weet verder nog zo weinig van pastorius, ik ken het hele verhaal vaag hoe hij aan zijn tragische einde is gekomen..
maar het schijnt ook dat hij hele unieke vingers had, hij kon zijn vingers helemaal naar achteren buigen en hij had heel veel ruimte tussen zijn vingerkootjes waardoor hij zijn vingers dus vlot kon strekken en verplaatsen.
En over Flea: ik heb in een flits gehoord dat hij ooit als een bezetene stond te slappen en hij onder het spelen door een flink gat in zijn duim opliep, en hij speelde gewoon door!
Ook heb ik ergens gelezen dat hij tijdens een concert met bas en al een salto maakte, maar daar weet ik verder niets van.
en het laatste gerucht: ik las ergens dat de peppers een singeltje wilden opnemen. Ze kregen het zo in hun vingers dat ze meteen 20 nummers gemaakt hebben. De bron hiervan heb ik niet meer, heeft verder ook niets met bassisten in het bijzonder te maken, maar wel met Flea!
Zo ik was nou toch bezig, ik las nog ergens een "mop".
Wat is de overeenkomst tussen een basgitaar en een hond?
Ze worden alletwee lastig gevallen door een vlo.
(natuurlijk moet je deze in het engels vertellen)
leuke feitjes, wie weet er nog wat?
[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 27-12-2003 06:54]
quote:Hoe dat precies met zijn vingers zat weet ik niet, grote klauwen waren het iig wel.
Op zaterdag 27 december 2003 06:37 schreef Brett-Anderson het volgende:
Weet je nog meer van die triviaatjes?
ik weet verder nog zo weinig van pastorius, ik ken het hele verhaal vaag hoe hij aan zijn tragische einde is gekomen..
maar het schijnt ook dat hij hele unieke vingers had, hij kon zijn vingers helemaal naar achteren buigen en hij had heel veel ruimte tussen zijn vingerkootjes waardoor hij zijn vingers dus vlot kon strekken en verplaatsen.
Er bestaat ook nog een opname van de Belgische televisie van een optreden van hem met gasten. Die gasten, Pino Palladino en Toots Thielemans, worden door hem bijkans vernederd.
quote:k Vind de technieken indrukwekkend, maar dat wat hij er mee doet matigjes, beetje veel van het zelfde... Maar goed, dat is ook een kwestie van smaak.
Op maandag 22 december 2003 03:47 schreef Brett-Anderson het volgende:
Mark geeft lessen op gazzbass.com, kijk vooral eens naar de filmpjes!
Mijn favo bassisten:
Stanley Clarke
Jaco Pastorius
Marcus Miller
Adam Nitti
Rob van der Loo
ik denk dat als je deze 5 bassisten luistert, je een aardig beeld hebt van de jazz/fusion kant van het solo-bassen
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 27-12-2003 15:29]
@mr torture: Marcus Miller is zeker goed. Ik wil daar wel een cd van kopen, wat zou je me kunnen aanbevelen? funking voor jamaica en just blues zijn echt heftig.
Is het ook zo dat Marcus ook op Northsea jazz festival te bewonderen is?
quote:Hmmz, dat vraag ik me bij portrait of tracy maar 1x af, namelijk als hij de 2e fret fret en op de 6e met de zelfde hand een flageolet speelt... Ik haal em net niet, maar ik heb zelf vrij kleine handen. Hij's best te spelen.
Op zondag 28 december 2003 06:13 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik vroeg me al een tijdje af hoe hij toch portrait of tracy gespeeld zou hebben, als ik deze foto zo zie heb ik daar geen vragen meer over!
quote:Ik vind zelf "The Sun Don't Lie" erg goed, leuker dan bv. Tales, maar een vriend van me vindt die weer beter
@mr torture: Marcus Miller is zeker goed. Ik wil daar wel een cd van kopen, wat zou je me kunnen aanbevelen?
quote:Geen idee, maar hij heeft er vaker gespeeld. NSJ is mij nog steeds iets te duur...
Is het ook zo dat Marcus ook op Northsea jazz festival te bewonderen is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |