Heb ze allemaal op youtube even opgezocht. Maar zijn allemaal zulke domme schieters.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:57 schreef 2dope het volgende:
[..]
Paar goede voorbeelden zijn al genoemd, sowieso Helldivers, Renegade Ops, Dead Nation, Geometry Wars, Enter the Gungeon, Warhammer 4k Kill Team en Zombie Apocalypse. How to Survive is ook wel lachen, iets meer co-op survival. Ideaal voor wat beetje simpel couch co-op.
Zit wel wat ouwe meuk bij, Renegade Ops bijv. is alweer uit 2011 maar is daarom niet minder awesome.
Ik had het dan ook over twin-stick shootersquote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Heb ze allemaal op youtube even opgezocht. Maar zijn allemaal zulke domme schieters.
Zijn er niet spellen met wat meer diepgang?
Lol, je vraagt toch om twinstck shooters?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Heb ze allemaal op youtube even opgezocht. Maar zijn allemaal zulke domme schieters.
Zijn er niet spellen met wat meer diepgang?
quote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:24 schreef Leonos het volgende:
Bedoel eigenlijk gewoon toffe coop spellen.
Weet ik veel wat jullie allemaal met die termen doen
blijkbaar niet hequote:Op vrijdag 23 juni 2017 13:47 schreef MMaRsu het volgende:
Een twin stick shooter spreekt toch voor zichzelf g
hij is deal van de week 30 euroquote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:17 schreef NothingHappened het volgende:
Baal ervan dat sniper elite 4 maar niet echt goedkoper wordt
Deel drie was binnen een paar maanden al rond de dertig euro.
Ik wacht al een jaar op een beetje fatsoenlijke prijs voor overwatchquote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:17 schreef NothingHappened het volgende:
Baal ervan dat sniper elite 4 maar niet echt goedkoper wordt
Deel drie was binnen een paar maanden al rond de dertig euro.
Nu welquote:
Jezus ja! !quote:
Ja die blijft lekker hangen idd. Komt omdat hij nog vrij populair is denk ik.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:19 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik wacht al een jaar op een beetje fatsoenlijke prijs voor overwatch
Ja duurt te lang.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 19:36 schreef Griebus het volgende:
Waarom ik Demon's Souls zoveel beter vond dan Dark Souls en Bloodborne wordt hier super goed uitgelegd.
Ah allemaal games die gemist kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 11:48 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Hotline Miami, Helldivers, Resogun, Pixeljunk Shooter, Super Stardurst Ultra, Dead Nation, Alienation, Nex Machina, Geometry wars, Assault Android Cactus, Enter The Gungeon, Binding of Isaac en Nuclear Throne (Nederlands trots) worden beschouwd als toppers in het genre.
Haha echt nietquote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:19 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ah allemaal games die gemist kunnen worden.
Je moeder had gemist kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:19 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ah allemaal games die gemist kunnen worden.
Git gud kneusquote:
Ik heb hem gekeken en ik ben het met aardig wat eens, maar met een hele hoop dingen ook niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 19:36 schreef Griebus het volgende:
Waarom ik Demon's Souls zoveel beter vond dan Dark Souls en Bloodborne wordt hier super goed uitgelegd.
Laatst voor ¤23 gekocht bij amazon.de(¤19 als je m plat slaat met steep)quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:19 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik wacht al een jaar op een beetje fatsoenlijke prijs voor overwatch
De bossfights nu is wel rollen rollen rollen slaan rollen rollen etc. Geen parry of block of andere manieren om ze te slim af te zijn. Verder is het avontuurlijke er af wat idd in Demon's echt goed gedaan was. Of de npc's die soms niet te vertrouwen waren waardoor ze bv andere npc's afmaakten als jij ergens anders bezig was. Die world tendencies kon je ook zelf beļnvloeden als je niet online speelde. Kon je van helemaal wit naar diep zwart gaan en weer terug.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 00:33 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Ik heb hem gekeken en ik ben het met aardig wat eens, maar met een hele hoop dingen ook niet.
"The goal of Dark Souls wasn't innovation, it was refinement."
Hij zegt dit alsof het een slecht iets is. Demon's Souls had echt wel wat refinement nodig. Het legde een prachtige basis, maar niemand kan ontkennen dat het flink wat ruwe randjes had en op veel plekken verbeterd kon worden.
Hij noemde het healing systeem in Bloodborne een stap terug, zelfs 'mechanically inferior', terwijl hij het niet over het Rally systeem heeft gehad. Het is een letterlijke stap vooruit ten opzichte van Demon's Souls. Demon's Souls heeft het slechtste healing systeem, een snelle healing waar je of voorraden had tot het je oren uitkwam of je had geen grass en moest farmen.
World Tendency noemde hij een goed systeem. Het idee erachter is goed, de uitwerking niet. World Tendency Events waren een heel tof idee, NPC's/mobs die spawnden, areas die open/dicht gingen, extra loot die spawnde etc. In de realiteit was de online WT bijna pure white, wat dus betekende dat als je die extra dingen wilde beleven, je offline moest spelen en je WT zelf moest beinvloeden. De hoeveelheid suicides in de Nexus zijn hierdoor belachelijk.
Het hollowing systeem in DS3 zorgde uiteindelijk voor een zelfde soort situatie, waarin mensen suiciden in Firelink om zovaak mogelijk een gratis level te krijgen, of om een bepaald einde te zien.
(Ik moet wel zeggen dat ik Demon's Souls een jaar nadat hij uitkwam speelde, dus misschien was de online World Tendency anders bij release dan wanneer ik er aan toe kwam.)
Hij mist innovatie in de latere games, terwijl die er wel inzitten, maar gewoon niet op de plekken die hij graag had willen zien. Hij noemt covenants in een halve adem, maar gaat er daarna niet verder op in, terwijl dat een heel goed voorbeeld kan zijn van goed geimplementeerde innovatie. Hij zegt dat hij de unieke bossfights mist in de latere games, maar het lijkt alsof hij Executioner's Chariot, Looking Glass Knight, Flexile Sentry, Mytha, Crossbreed Priscilla, Bed of Chaos, Curse-Rotten Greatwood, Crystal Sage, Deacons of the Deep, Wolnir en nog meer, even voor het gemak vergeet. Alle andere games na Demon's Souls hebben veel meer bosses, wat de hoeveelheid memorabele bossfights natuurlijk doet verwateren, maar ze zijn er nog wel.
Hoe vaker From probeert een unieke bossfight erin te zetten, hoe vaker de community het label 'gimmick fight' erop plakt, terwijl hij datzelfde gevecht, had het in Demon's Souls gezeten, waarschijnlijk een warm hart toe zou dragen.
Over bossfights: "At their worst, they are camera eating monstrosities with infinite stamina that blatantly read your inputs, cancel their recovery animations..."
Dit zinnetje is natuurlijk waardeloos. Het punt over de camera is 100% waar, elke game 'leest inputs' (dat is nu eenmaal hoe het werkt) en dit is niet unfair gedaan in de souls games. Maar het statement dat bosses recovery animations cancellen is pure onzin. Dit is juist hetgene wat ze niet doen en is de voornaamste reden hoe je gevechten kunt leren en waarom je ze kunt verslaan.
"Five installments is more than enough time to figure out what makes these games good and iron out the kinks."
Dit zinnetje wat hij richting het einde van de video uit, laat eigenlijk precies zien waarom hij Demon's Souls beter vond dan de andere games, en dat is dat Demon's Souls een nieuw iets was, een breath of fresh air. De games die daarop volgen zijn in zijn ogen meer van hetzelfde en/of legde de focus op de dingen die hij minder waardeerde dan andere spelers.
Uiteindelijk ben ik ook, net als hij (en ook Miyazaki), een beetje klaar met Souls. Mocht er nog een nieuwe game komen, dan zal ik hem wel kopen, maar ik kijk veel liever uit naar het nieuwe project waar Miyazaki ongetwijfeld mee zal komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |