quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:12 schreef chocofrog het volgende:
Ik ben een zeilboot die erg lijkt op een valk (6 meter lang, gaffel, hout, knikspant).
Goed punt, daar zal ik eens naar kijken.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:16 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat ligt echt niet aan de snelheid van de boot, maar het aantal obstakels dat je moet nemen..
Dag of 3/4 als alles meezit schat ik (ik ken die route niet) zijn het zelfbedieningsbruggen en sluizen, zo nee welke tijden hanteren ze, hoe druk is het, wachten ze op een volle sluis.. etc
Ik ben een paar keer als leiding meegeweest op een zeilkamp, met de verantwoordelijkheid over een boot met vier pubers zonder zeilervaring. Ik denk dat ik handig genoeg ben.quote:Oh en hoeveel ervaring heb je met afmeren, en hoe handig ben je?
Protip: neem een bijl mee.. als je geen idee hebt waarom, zou ik iemand met meer ervaring meenemen..quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:46 schreef chocofrog het volgende:
[..]
Goed punt, daar zal ik eens naar kijken.
[..]
Ik ben een paar keer als leiding meegeweest op een zeilkamp, met de verantwoordelijkheid over een boot met vier pubers zonder zeilervaring. Ik denk dat ik handig genoeg ben.
Ik denk trouwens dat ik wel ga kijken of ik het met een vriend kan doen, da's wel zo gezellig.
Tuurlijk, gewoon de grootste bbm er achter die ik kan vinden, hahaquote:
Dankjewel! Dit is precies het soort antwoord waar ik op hooptequote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wil je dat hele stuk gaan zeilen of heb je ook een motor?
Ik heb wel wat ervaring met het stuk Twentekanaal (Eefde) -> Akkrum. Reken een kleine dag om de IJssel af te komen (tot Kampen, of bij Zwolle rechtsaf tot Zwartsluis).
Vanaf Zwartsluis ben je nog wel twee dagen bezig voor je in Akkrum bent, dat is vooral de eerste dag (door NW Overijssel) veel bruggen en sluizen. Als je eenmaal in Friesland bent heb je de ruimte en kun je fatsoenlijk zeilen.
--edit-- voor vaarsnelheid zou ik met een 6m boot uitgaan van max 3 a 4 knopen, op de IJssel heb je 1 a 2 knoop stroom mee, maar als je wilt zeilen moet je natuurlijk ook rekening houden met windrichting en evt opkruisen enzo wat je te varen afstand wel vergroot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |