Polo 6N2 hebben allemaal een slechte versnellingsbak niet alleen de GTIs
De 6N ook trouwens en de Seat Ibiza ook (Heeft hetzelfde type bak)
Zit een productiefout in, differentieel zit vast met klinknagels/popnagels i.p.v bouten en die gaan met de tijd los natuurlijk en kunnen je bak van binnenuit compleet slopen, kan een x aantal 10k kilometer goed gaan, maar ook met een x 1k km afgelopen zijn.
Ook krijgt de 5 niet voldoende smering waardoor je je bak regelmatig moet peilen en bij moet vullen, dit valt op te lossen met een extra rubber dacht ik maar pin me daar niet op vast.
Ook kan het prime-as lager het begeven, gevolg is een hoop geratel in je bak, voornamelijk in z`n 1 en vrij.
Polo's met 150-200k op de klok hebben 99% zeker al een revisiebak gehad.
Er is een bedrijf wat de bakken niet alleen reviseert maar ook sterker maakt (Door het differentieel vast te maken met bouten) Kost je ca 400 euro.
Mijn Polo heeft nu 271k gelopen (6n uit `97) En die heeft last van een gierende 5 en een ratelende 1, 2, 4 en vrij.
Heb de auto pas 5000 kilometer, en het probleem doet zich de laatste 2000 kilometer pas aan.
Als je echt een lange tijd met de auto wil doen zou ik zeggen, gewoon lekker rijden en als de bak er mee stopt revisiebak er onder knallen, maar als het een APK tot APK auto is (Zoals ik dat noem) dan zou ik zeggen, rijden tot de bak er mee nokt, en dan naar de sloop of voor onderdelen op
Marktplaats/Autoscout zetten.
Oh, en let op speling op de schakelstang, bekend kwaaltje bij VW ook.
Verder zijn het motorisch belachelijk sterke auto's en is eigenlijk hun enige grote vijand roest.
OH EN NEEM GEEN 16V 1.4 DIE HEBBEN LAST VAN KANTELENDE ZUIGERS.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2017 00:19:02 ]