abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171796707
Dag,

Sinds een paar maanden, misschien zelfs nog wel langer, heb ik het probleem dat mijn beeldscherm bij het opstarten aan en uit flikkert (het beeld is dan één seconde te zien en vervolgens schiet 'ie op zwart). In het begin moest ik dan even wachten en loste de pc het zelf blijkbaar op. Al vrij snel daarna gebeurde dat niet meer en moest ik even de kabel achterin de computer lostrekken, een paar seconden wachten en vervolgens weer aansluiten. Die paar seconden werden al snel meerdere seconden en inmiddels moet ik meerdere malen de aansluiting los- en weer vastkoppelen. Soms ben ik wel vijf tot tien minuten bezig om beeld te krijgen.
Ook zoemt het beeldscherm heel erg als hij voor die ene seconde beeld krijgt of als hij na heel vaak de aansluiting los en vast te maken voor vast beeld heeft. Daarna wordt het al snel minder.
Het maakt vervolgens niet uit hoe lang de monitor aanblijft, ik blijf beeld houden zolang de PC ook maar aan blijft. Sluit ik hem af en probeer ik het de volgende dag weer, kan ik het hele proces wederom herhalen en dit al een paar maanden lang.

Herkent iemand dit probleem? Zo ja, wat is er aan te doen? Ik heb een LG IPS LED-scherm. De videokaart is NVIDIA GEFORCE GTS 450
  Forum Admin maandag 19 juni 2017 @ 20:24:15 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_171797382
Het zou wel eens het scherm zelf kunnen zijn dat het probleem veroorzaakt. Kan je niet even een scherm lenen van iemand om te testen of het daar aan ligt?
pi_171798184
Is inderdaad een optie. Als het aan het scherm ligt, neem ik aan dat dat niet zomaar te repareren valt.
pi_171798250
Klinkt als het beeldscherm.
De omschrijving past aardig bij lekke condensatoren: Als ie eenmaal draait gaat het, een 'koude start' gaat steeds problematischer.

Hoe oud is het scherm? Als ie nog garantie heeft is dat de snelste weg.

Alternatieven: Zelf fixen (prima te doen als je een beetje gesoldeerd hebt ooit) of een handige kennis laten doen. Kost je 5 eur aan onderdelen ofzo.

Commercieel gezien is ie afgeschreven als ie buiten garantie is, arbeid is meestal duurder dan een nieuw scherm met garantie.

Ander scherm proberen (Of scherm op een andere pc of je laptop ofzo proberen) en je weet zeker of het PC of beeldscherm het probleem is.
pi_171809538
Eind 2011, dus bijna 6 jaar. Lijkt me dat de garantie is verlopen dan; ik had hem cadeau gekregen dus ik weet het niet zeker. Ik zal van het weekend 's iemand inschakelen die een stuk handiger is dan ik.

Bedankt in ieder geval.
pi_172168820
Een kleine update: een andere monitor werkt wel. Ga na mijn vakantie een nieuwe kopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')