abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 juni 2017 @ 17:21:14 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171793587
Ik wil een TV kopen voor op mijn home office, gewoon voor erbij, maar vraag me af wat de features zijn die verdomt handig zijn te hebben erop?
USB recording? Is dat wat?
Tuners zijn niet nodig, hij komt aan een sat ontvanger
3D is geflopt
4K?
heelveelHrz?
Is er inmiddels een generiek OS en wie gebruiken dat?
Wlan sowieso? Of liever een box?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171794419
Kan het mis hebben, maar usb recording is volgens mij niet mogelijk zonder de tuner te gebruiken. Heb nog geen tv gezien die hdmi in kan recorden (copyright e.d.).
  maandag 19 juni 2017 @ 18:40:17 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171795253
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:59 schreef VleugelSpeler het volgende:
Kan het mis hebben, maar usb recording is volgens mij niet mogelijk zonder de tuner te gebruiken. Heb nog geen tv gezien die hdmi in kan recorden (copyright e.d.).
Dank je, nuttige info.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 19 juni 2017 @ 18:47:51 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171795397
In mijn beleving hoeft een "TV" alleen nog maar als groot beeldscherm te dienen:
- Geluid gaat via een receiver
- Multimedia via een mediaspeler of chromecast
- Tuner is vaak ook al apart.

4K is leuk als je ook aan content kan komen (en daar meer voor wil betalen).
Aantal Hz blijft altijd lastig. Ik zelf zie het nu er niet van in om meer dan 50Hz in een tv te hebben. Het aangeboden beeld blijft hoe dan ook of 50Hz interlaced, 50Hz progressive of 24Hz progressive (blurays), dus wat die extra verversing per seconde dan toe moeten voegen is mij niet helemaal helder.
So we just called him Fred
pi_171796972
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:47 schreef FredvZ het volgende:
In mijn beleving hoeft een "TV" alleen nog maar als groot beeldscherm te dienen:
- Geluid gaat via een receiver
- Multimedia via een mediaspeler of chromecast
- Tuner is vaak ook al apart.

4K is leuk als je ook aan content kan komen (en daar meer voor wil betalen).
Aantal Hz blijft altijd lastig. Ik zelf zie het nu er niet van in om meer dan 50Hz in een tv te hebben. Het aangeboden beeld blijft hoe dan ook of 50Hz interlaced, 50Hz progressive of 24Hz progressive (blurays), dus wat die extra verversing per seconde dan toe moeten voegen is mij niet helemaal helder.
eens!
audio trek je door je receiver..
Tuner, tja als er een voor jou geschikte tuner in zit kan het een "extra" apparaat schelen
Multimedia en andere smart features kan je ook vaak al op je "decoder" doen of een chromecast etc ;)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:04:42 #6
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_171811560
4k en HDR support. Vooral HDR is geweldig, als je content hebt in HDR formaat (o.a. Netflix en Amazon Prime Video hebben HDR content)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_171817253
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:59 schreef VleugelSpeler het volgende:
Kan het mis hebben, maar USB recording is volgens mij niet mogelijk zonder de tuner te gebruiken. Heb nog geen TV gezien die HDMI in kan recorden (copyright e.d.).
De meeste moderne (smart) TV's kunnen opnamen maken op een via USB aangesloten externe harddisk of USB stick.

Echter: aangezien de meeste TV's ook maar één ingebouwde tuner hebben (per type, dus één DVB-T tuner en één DVB-C tuner en eventueel één DVB-S tuner) is het niet mogelijk een opname te maken van een andere zender dan de zender waarop de TV is afgestemd en die op dat moment wordt weergegeven als de TV aanstaat.

En verder: opnamen worden versleuteld opgeslagen en zijn versleuteld met een unieke sleutel zodat ze uitsluitend en alleen zijn af te spelen op die ene TV waarop ze zijn opgenomen. Zelfs op een tweede exemplaar van exact hetzelfde merk en type TV zijn de opnamen niet af te spelen.

Uiteraard is het niet mogelijk iets op te nemen van een HDMI ingang, want daar komt geen signaal uit, en een TV heeft geen HDMI uitgangen. Maar bijvoorbeeld een losse tuner (settopbox) heeft wél een HDMI uitgang en er zijn apparaatjes te koop waarmee je HDMI output op kunt nemen, ook als deze beveiligd is met HDCP. Die dingen worden vooral gebruikt om gameplay mee op te nemen (en vervolgens met commentaar op YouTube te zetten bijvoorbeeld), maar niets houdt je tegen om zo'n apparaatje aan te sluiten op de HDMI uitgang van een settopbox. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk VOD (Video On Demand) op te nemen, iets wat met een PVR an sich niet gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 21-06-2017 01:41:36 ]
pi_171817356
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:47 schreef FredvZ het volgende:
In mijn beleving hoeft een "TV" alleen nog maar als groot beeldscherm te dienen:
- Geluid gaat via een receiver
- Multimedia via een mediaspeler of chromecast
- Tuner is vaak ook al apart.

4K is leuk als je ook aan content kan komen (en daar meer voor wil betalen).
Aantal Hz blijft altijd lastig. Ik zelf zie het nu er niet van in om meer dan 50Hz in een tv te hebben. Het aangeboden beeld blijft hoe dan ook of 50Hz interlaced, 50Hz progressive of 24Hz progressive (blurays), dus wat die extra verversing per seconde dan toe moeten voegen is mij niet helemaal helder.
Die hogere verversingsfrequenties hebben - in combinatie met frame interpolatie - uitsluitend tot doel om de tekortkomingen van de gebruikte panelen bij snelle bewegingen enigszins te compenseren. Daarmee kan de typische bewegingsonscherpte van LCD panelen (en van andere typen panelen die in tegenstelling tot de goede oude CRT met sample-and-hold technieken werken) wat worden gereduceerd, overigens ten koste van weer andere artefacten.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:46:59 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171818176
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:04 schreef Aaargh! het volgende:
4k en HDR support. Vooral HDR is geweldig, als je content hebt in HDR formaat (o.a. Netflix en Amazon Prime Video hebben HDR content)
Jep, heb een amazon prime abo en een Netflix abo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:49:54 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171818238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:52 schreef Riparius het volgende:

[..]

De meeste moderne (smart) TV's kunnen opnamen maken op een via USB aangesloten externe harddisk of USB stick.

Echter: aangezien de meeste TV's ook maar één ingebouwde tuner hebben (per type, dus één DVB-T tuner en één DVB-C tuner en eventueel één DVB-S tuner) is het niet mogelijk een opname te maken van een andere zender dan de zender waarop de TV is afgestemd en die op dat moment wordt weergegeven als de TV aanstaat.

En verder: opnamen worden versleuteld opgeslagen en zijn versleuteld met een unieke sleutel zodat ze uitsluitend en alleen zijn af te spelen op die ene TV waarop ze zijn opgenomen. Zelfs op een tweede exemplaar van exact hetzelfde merk en type TV zijn de opnamen niet af te spelen.

Uiteraard is het niet mogelijk iets op te nemen van een HDMI ingang, want daar komt geen signaal uit, en een TV heeft geen HDMI uitgangen. Maar bijvoorbeeld een losse tuner (settopbox) heeft wél een HDMI uitgang en er zijn apparaatjes te koop waarmee je HDMI output op kunt nemen, ook als deze beveiligd is met HDCP. Die dingen worden vooral gebruikt om gameplay mee op te nemen (en vervolgens met commentaar op YouTube te zetten bijvoorbeeld), maar niets houd je tegen om zo'n apparaatje aan te sluiten op de HDMI uitgang van een settopbox. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk VOD (Video On Demand) op te nemen, iets wat met een PVR an sich niet gaat.

Ah
Dus ik kan bv geen opname maken van Pearl Harbor en deze bewerken (alle scenes met vrouwen erin eruit snijden) en er een goede film van maken zonder de scenes die erin zitten om de vrouwtjes mee de bioscoop in te krijgen. Jammer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:51:12 #11
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_171818256
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil een TV kopen voor op mijn home office, gewoon voor erbij, maar vraag me af wat de features zijn die verdomt handig zijn te hebben erop?
USB recording? Is dat wat?
Tuners zijn niet nodig, hij komt aan een sat ontvanger
3D is geflopt
4K?
heelveelHrz?
Is er inmiddels een generiek OS en wie gebruiken dat?
Wlan sowieso? Of liever een box?
4K + 3D + OLED = KWIJL
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:52:34 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171818282
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:51 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

4K + 3D + OLED = KWIJL
Heb heel wat 3D films gezien maar niets komt ook maar in de buurt van Pocahontas in groen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171827314
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah
Dus ik kan b.v. geen opname maken van Pearl Harbor en deze bewerken (alle scenes met vrouwen erin eruit snijden) en er een goede film van maken zonder de scenes die erin zitten om de vrouwtjes mee de bioscoop in te krijgen.
Natuurlijk kan dat wel met de juiste spullen. Sterker nog, het kan zelfs zonder extra hardware aan te schaffen: download de complete film in DVD of Blu-ray kwaliteit van Usenet en tevens een video-editing programma en ga lekker aan de slag. Maar als je dit wil waarom open je dan een topic waarin je aangeeft alleen een TV te willen kopen?
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:54:40 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171828991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:51 schreef Riparius het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel met de juiste spullen. Sterker nog, het kan zelfs zonder extra hardware aan te schaffen: download de complete film in DVD of Blu-ray kwaliteit van Usenet en tevens een video-editing programma en ga lekker aan de slag. Maar als je dit wil waarom open je dan een topic waarin je aangeeft alleen een TV te willen kopen?
Het gaat om de usb recording feature, die is dus vrij nutteloos als de opname gecodeerd is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171843693
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat om de usb recording feature, die is dus vrij nutteloos als de opname gecodeerd is.
Inderdaad, maar had je iets anders verwacht in een tijd waarin bij zogenaamd gecertificeerde CI+ TV toestellen zelfs de analoge SCART uitgang (indien nog aanwezig) op zwart gaat bij digitale TV ontvangst zelfs als de ontvangen digitale zender niet eens is gecodeerd?

En verder: je kunt via de USB aansluiting alleen opnamen maken van hetgeen de interne digitale tuner(s) van de TV ontvangen. Voor jou is dat sowieso niet relevant omdat je in je OP aangeeft dat je een bestaande satellietontvanger wil gaan gebruiken. Een opname maken van een andere zender dan de zender waar je via de TV naar kijkt is ook al niet mogelijk. Toch is de USB opnamemogelijkheid niet helemaal nutteloos: je kunt dan namelijk ook live TV pauzeren en als je live TV kijkt ook terugspoelen als je iets voorbij zag komen dat je nog even terug wil kijken. En dat werkt zonder dat je daar verder iets bijzonders voor hoeft te doen, maar uiteraard weer alleen bij gebruik van de interne digitale tuner(s).
  woensdag 21 juni 2017 @ 22:39:41 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171845969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:30 schreef Riparius het volgende:

[..]

Inderdaad, maar had je iets anders verwacht in een tijd waarin bij zogenaamd gecertificeerde CI+ TV toestellen zelfs de analoge SCART uitgang (indien nog aanwezig) op zwart gaat bij digitale TV ontvangst zelfs als de ontvangen digitale zender niet eens is gecodeerd?

En verder: je kunt via de USB aansluiting alleen opnamen maken van hetgeen de interne digitale tuner(s) van de TV ontvangen. Voor jou is dat sowieso niet relevant omdat je in je OP aangeeft dat je een bestaande satellietontvanger wil gaan gebruiken. Een opname maken van een andere zender dan de zender waar je via de TV naar kijkt is ook al niet mogelijk. Toch is de USB opnamemogelijkheid niet helemaal nutteloos: je kunt dan namelijk ook live TV pauzeren en als je live TV kijkt ook terugspoelen als je iets voorbij zag komen dat je nog even terug wil kijken. En dat werkt zonder dat je daar verder iets bijzonders voor hoeft te doen, maar uiteraard weer alleen bij gebruik van de interne digitale tuner(s).
Wie maakt er nog gebruik van de interne tuner? Ik bedoel, voor kabel tv heb je een kastje, voor sat, voor streaming, of kan je opnemen en in timeshift kijken wat je in streaming kijkt? Lijkt me vrij overbodig. L
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171849894
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie maakt er nog gebruik van de interne tuner? Ik bedoel, voor kabel tv heb je een kastje, voor sat, voor streaming, of kan je opnemen en in timeshift kijken wat je in streaming kijkt? Lijkt me vrij overbodig. L
De markt denkt daar toch anders over. Veel mensen die niet zozeer geïnteresseerd zijn in het opnemen van programma's hebben een hekel (gekregen) aan extra 'kastjes' bij een TV en willen gewoon een TV met één afstandsbediening en verder niets, net zoals vroeger in het analoge tijdperk. Elke moderne TV heeft tegenwoordig één of meer digitale tuners, en vooral veel kabelkijkers maken daar gebruik van. Het basispakket is meestal zonder meer te ontvangen, maar voor extra pakketten alsmede VOD (Video On Demand) diensten is een smartcard nodig. Omdat er allerlei verschillende coderingssystemen bestaan maar fabrikanten onmogelijk voor elke coderingsvariant een aparte variant van elk toesteltype kunnen produceren is elke moderne TV voor de Europese markt voorzien van een CI slot (tegenwoordig gewoonlijk een CI+ slot) waarin een module kan worden geplaatst die de specifieke codering van de provider in kwestie ondersteunt. In de module gaat dan weer een smartcard die ervoor zorgt dat een abonnee uitsluitend de extra zenders of zenderpakketten kan bekijken waarvoor een (aanvullend) abonnement is afgesloten. Ook de VOD diensten van de kabelexploitant zijn dan zonder additionele apparatuur op de TV op te roepen en te bekijken.
  donderdag 22 juni 2017 @ 07:22:47 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171851198
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 02:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

De markt denkt daar toch anders over. Veel mensen die niet zozeer geïnteresseerd zijn in het opnemen van programma's hebben een hekel (gekregen) aan extra 'kastjes' bij een TV en willen gewoon een TV met één afstandsbediening en verder niets, net zoals vroeger in het analoge tijdperk. Elke moderne TV heeft tegenwoordig één of meer digitale tuners, en vooral veel kabelkijkers maken daar gebruik van. Het basispakket is meestal zonder meer te ontvangen, maar voor extra pakketten alsmede VOD (Video On Demand) diensten is een smartcard nodig. Omdat er allerlei verschillende coderingssystemen bestaan maar fabrikanten onmogelijk voor elke coderingsvariant een aparte variant van elk toesteltype kunnen produceren is elke moderne TV voor de Europese markt voorzien van een CI slot (tegenwoordig gewoonlijk een CI+ slot) waarin een module kan worden geplaatst die de specifieke codering van de provider in kwestie ondersteunt. In de module gaat dan weer een smartcard die ervoor zorgt dat een abonnee uitsluitend de extra zenders of zenderpakketten kan bekijken waarvoor een (aanvullend) abonnement is afgesloten. Ook de VOD diensten van de kabelexploitant zijn dan zonder additionele apparatuur op de TV op te roepen en te bekijken.
Dat analoge tijdperk had zeker voordelen. En ja, overal een kastje voor, sat, smart tv is niet ideaal, maar ik ben blij dat ik de reclames nog kan skippen bij een opname van een commerciele zender (moderne apparatuur bevat een standaard die dat onmogelijk maakt).
Ik ben niet blij met de lock in die tv zenders (commerciele) en kabelproviders steeds meer bedrijven.
Als ik moet betalen voor content, prima, maar dan volledig pull en niet push, en van aanbieders die los staan van bv mijn internetprovider.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171890237
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat analoge tijdperk had zeker voordelen.
Digitale TV kan net zo gebruiksvriendelijk en open zijn als analoge TV, maar het probleem is dat aanbieders dat in veel gevallen frustreren. In bijvoorbeeld Frankrijk is via DVB-T een uitgebreid pakket aan zowel publieke als commerciële zenders FTA (ongecodeerd) en kosteloos beschikbaar, ook in HD. Dat zou hier ook kunnen.
quote:
En ja, overal een kastje voor, sat, smart tv is niet ideaal, maar ik ben blij dat ik de reclames nog kan skippen bij een opname van een commerciele zender (moderne apparatuur bevat een standaard die dat onmogelijk maakt).
Zelfs CanalDigitaal is gestopt met het activeren van gewone smartcards, waarmee ze op termijn vrije apparatuurkeuze onmogelijk willen maken. Eigenlijk zou er EU regelgeving moeten komen die dit soort praktijken verbiedt en aanbieders van radio- en TV-signalen verplicht zich aan - bestaande - open standaards te houden en die vrije apparatuurkeuze garandeert. De EU heeft ooit de CI standaard in het leven geroepen en dat was prima, maar een aantal providers zinde dit niet en die hebben toen op eigen houtje en in samenspraak met de content mafia de zogeheten CI+ standaard ontwikkeld, die het mogelijk maakt aan gebruikers allerlei beperkingen op te leggen en zelfs apparatuur onbruikbaar te maken (intrekken van certificaties op afstand). Maar inmiddels zijn de bakens alweer verzet en willen alle aanbieders eigenlijk geheel van smartcards af om zo (virtuele) cardsharing via internet onmogelijk te maken.
quote:
Ik ben niet blij met de lock in die tv zenders (commerciele) en kabelproviders steeds meer bedrijven.
Als ik moet betalen voor content, prima, maar dan volledig pull en niet push, en van aanbieders die los staan van bv mijn internetprovider.
Ik vind eigenlijk niet dat je zou moeten betalen voor content via TV en radio en al helemaal niet als je zelf - behalve kijken en niet aankomen - niets met die content mag of kunt doen (zoals opnemen en duurzaam archiveren op een extern medium). Je betaalt voor een abonnement op één of meer zenderpakketten en daarin zitten kosten voor de distributie, de instandhouding van de infrastructuur en auteursrechten verwerkt, en daarmee zou de kous af moeten zijn. De meeste zenders, zowel publiek als commercieel, vinden het prima als mensen thuis voor eigen gebruik opnamen willen maken van hun programma's en deze ook duurzaam willen bewaren. Het zijn juist de providers die dit - aangestuurd door de content mafia - steeds moeilijker proberen te maken.

Wat mij persoonlijk erg stoort is dat ik geen opnamen kan maken van VOD content van Ziggo. Het VOD systeem van Ziggo werkt prima (omdat alleen het retourkanaal via internet loopt, de opgevraagde content zelf komt gewoon via DVB-C) en er is veel HD materiaal beschikbaar dat niet regulier te koop is of alleen in SD kwaliteit te koop is maar dat ik wél graag in HD zou willen bezitten, onder meer omdat het aangeboden materiaal maar een beperkte tijd via VOD beschikbaar is.
pi_171890409
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 07:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat analoge tijdperk had zeker voordelen. En ja, overal een kastje voor, sat, smart tv is niet ideaal, maar ik ben blij dat ik de reclames nog kan skippen bij een opname van een commerciele zender (moderne apparatuur bevat een standaard die dat onmogelijk maakt).
Ik kan anders nog gewoon de reclame doorspoelen van mijn opnames die ik heb gemaakt, is dat tegenwoordig al echt zo dat ze dat tegen gaan?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:00:50 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171890568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:54 schreef Idenue het volgende:

[..]

Ik kan anders nog gewoon de reclame doorspoelen van mijn opnames die ik heb gemaakt, is dat tegenwoordig al echt zo dat ze dat tegen gaan?
Ik weet niet hoe het in NL is met commerciele zenders (ik woon niet in NL) maar hier is dat tegenwoordig ingebouwd in de standaard voor digitale TV, zowel via terrestrise zenders als via sat.
Maar goed, ik kijk sowieso eigenlijk nooit commerciele zenders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171890715
Kijk je veel TV, of voornamelijk Netflix/Amazon Prime?

Als je voor satelliet gaat kijk eens of je een TV met een DVB-S tuner hebt en dan een CI+ module. Dan heb je de minste spullen nodig.

4K is zo ongeveer de standaard. Alle smart TV platformen zijn matig qua performance. Samsung 2017 modellen met Tizen zijn wel aardig en hebben over het algemeen grootste support voor apps.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:12:31 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171890939
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Kijk je veel TV, of voornamelijk Netflix/Amazon Prime?

Als je voor satelliet gaat kijk eens of je een TV met een DVB-S tuner hebt en dan een CI+ module. Dan heb je de minste spullen nodig.

4K is zo ongeveer de standaard. Alle smart TV platformen zijn matig qua performance. Samsung 2017 modellen met Tizen zijn wel aardig en hebben over het algemeen grootste support voor apps.
Netflix, Amazon Prime, BBC is denk ik 90% wat ik kijk, 5% DVD, 5% de rest
Sat ontvanger heb ik al (meerdere zelfs)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171891011
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 17:46 schreef Riparius het volgende:
De EU heeft ooit de CI standaard in het leven geroepen
wat? weet je het zeker?
pi_171891341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat? Weet je het zeker?
Ja. Eigenlijk CENELEC en het DVB consortium, maar wel geëntameerd door de EU. Document met de specificaties uit 1997 hier.
pi_171891437
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:28 schreef Riparius het volgende:
maar wel geëntameerd door de EU.
Hier ben ik wel benieuwd naar.
quote:
Document met de specificaties uit 1997 hier.
Specificaties zijn mij bekend.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:39:20 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171891536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:28 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja. Eigenlijk CENELEC en het DVB consortium, maar wel geëntameerd door de EU. Document met de specificaties uit 1997 hier.
De mensen die ons ook de GSM standaard brachten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')