abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7325301
Geweldige Hardcoreband, verdiend nu wel eens een eigen topic. Een bewonderenswaardig fanatisme is hun drijfveer, waarmee ze een kritisch naar de huidige samenleving kijken, maar ook een alternatief bieden. Dat bestaat vooral uit een leer die al het staatsgedrag afwijst. . Bestaande uit vier bandleden, hebben deze geweldenaren redelijk wat uitgebracht, maar de drie albums zijn:

*Eponymous
*Samsara
*Passion

Al het andere werk (EP's split cd's mag bij een echte fan ook niet ontbreken)

Mp3's zijn hier te vinden: http://www.oddshaped.com/catharsis/mainpage.html

Groot voorbeeld voor hun is Amebix.

Catharsis:
"We are not content with the world we live in.

Because we still feel alive, even surrounded by so much death and despair, we fight to attain our desires. This world hinders us in our pursuit of happiness in a thousand ways: we are limited by governments, capitalist economic systems, religious superstitions, cultural restrictions, hatred and ignorance, the submission and hopelessness of those around us. For us, "revolution" is the moment when an individual breaks free of these constraints, takes control of her life, and makes her dreams reality. It is the transformation of our world."

Need I say more?

Geruchten gaan dat de band uit elkaar is, maar onder Umlaut onlangs weer een nieuwe plaat hebben gemaakt..

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7325412
"UMLAUT mania is spreading all over the world!!! The record sells like hot cakes and we're hearing reports of people leaving the modern society behind to enjoy the thrill of the open road in communities of thieving, revolting motorcycle maniacs!"

Only the "hooligans" of this world will ever life in freedom . (Philip Ruff)

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7547092
Geweldige band idd, Brian is ook actief bij http://www.crimethinc.com

[Dit bericht is gewijzigd door THE_ANGRY_BRIGADE op 27-12-2002 04:35]

THE FUTURE BELONGS TO THE FREE SPIRIT OF THE OUTLAW! [br] Nothing could be more tragic, and more ridiculous, than to live out a whole life in reach of heaven without ever stretching out your arms.
  donderdag 26 december 2002 @ 20:34:03 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_7551549
Fijn he, met jezelf praten.

Op deze manier heb je altijd gelijk!

Maarre, nu is het je toch gelukt: er heeft iemand in je topic gereageerd.

pi_7551570
Ach, laat ik dan voor de vorm ook even reageren, anders is het zo sneu..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7552687
zeker een coole band...

ongeveer in hetzelfde genre: bloodjin

vrijdag 27 december 2002 @ 04:34:29 #7
43120 THE_ANGRY_BRIGADE
No gods, no masters.
pi_7557937
quote:
Op donderdag 26 december 2002 20:34 schreef Summoner het volgende:
Fijn he, met jezelf praten.

Op deze manier heb je altijd gelijk!

Maarre, nu is het je toch gelukt: er heeft iemand in je topic gereageerd.

Goed voor mijn ego ook .
THE FUTURE BELONGS TO THE FREE SPIRIT OF THE OUTLAW! [br] Nothing could be more tragic, and more ridiculous, than to live out a whole life in reach of heaven without ever stretching out your arms.
pi_7566835
Passion is een erg goede plaat, vol emotie en originele hardcore. De oudere platen zijn wat minder standaard metalcore en daar hou ik niet van.

Hun ideeen zit op zich wel wat in, maar ze zijn in mijn ogen veel te ver doorgeslagen en hebben alle realiteitszin verloren. Bovendien vergeten ze nog wel eens dat ze het over hun mening hebben en niet per se over de waarheid. Andere meningen zijn per definitie fout (wat dus iets anders is dan het ermee oneens zijn). Dit is zo met het hele crimethinc gebeuren, dat staat me allemaal niet zo aan.

Live wel zeer de moeite waard en ook Brian's verhalen zijn super!

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_7576431
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 18:55 schreef TrashNSk8 het volgende:
Andere meningen zijn per definitie fout (wat dus iets anders is dan het ermee oneens zijn). Dit is zo met het hele crimethinc gebeuren, dat staat me allemaal niet zo aan.

Live wel zeer de moeite waard en ook Brian's verhalen zijn super!

Metalcore is naar mijn mening echt geweldig, helaas is zulks een kwestie van smaak . Zeker stelt crimethinc op een dogmatische manier de samenleving aan de kaak, maar waarschijnlijk komt dit door het fanatisme van de leden. De geestdrift van hen is natuurlijk een pluspunt, maar het omgaan met andere meningen kan idd beter. No Gods, No Masters bovenal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')