Even omdat ik het even kwijt moet:
Ze wonen nu in NH en verhuizen straks naar Tolkamer (richting Duitse grens zeg maar.) Ze hebben nu internet van ze, van Ziggo, maar willen op het nieuwe adres zo'n compleet pakket met interactieve tv, internet en bellen van Ziggo ook. Mooi, zou je zeggen. En niet al te ingewikkeld.
Hun advies weken geleden toen ik ze belde (mijn moeder is zeer slechthorend dus ik belde) was om nu op het oude adres vast ook dat nieuwe pakket te nemen voor die paar resterende weken, 'want dan hoeven ze begin juli alleen maar het signaal over te zetten en kunnen je ouders hun nieuwe apparatuur gewoon mee verhuizen'. Oké, klinkt logisch. Dus daar kwamen de apparaten en daar kwam later de monteur om alles te installeren en uit te leggen. Mijn ouders zijn 70 dus die vonden het al knap van zichzelf dat ze alles snapten.
Dus vandaag bel ik Ziggo om de verhuisdatum van begin juli door te geven, want dan gaat het pakket over naar het nieuwe adres.
Na een gesprek van een half uur 'oké alles is geregeld, nog één keer even de nieuwe postcode checken.. Oh. Ik zie dat dat nieuwe adres in voormalig UPC gebied ligt. Ik stuur u naar een andere afdeling".
Half uur weer verder, weer nieuwe adres gegeven en alles uitgelegd. "Erhm mevrouw, de apparatuur die zij vorige week op het oude adres hebben gekregen werkt niet in het nieuwe gebied hoor?"
Ik "dit deden we op jullie advies, op het oude adres vast laten installeren zodat ze straks de nieuwe kastjes zelf mee verhuizen".
Zij "Nee dat had niet gemoeten. Ik stuur dozen op zodat ze de oude apparatuur terugsturen en dan stuur ik nieuwe apparaten naar het nieuwe adres."
Ik "die oude apparatuur hebben ze net een week, nogal omslachtig dit hè?? Moeten ze weer naar het postkantoor met dozen om terug te sturen. En ze zijn dus nu nog niet op het nieuwe adres om de nieuwe spullen te ontvangen."
Zij "eh ja dat komt dan bij de buren".
Ik "en dan dus wel op het nieuwe adres weer interactieve tv enzo hè, met opnemen en terugkijken enzo."
Zij "dat hebben ze nu ook niet".
Ik "jawel".
Zij "nee".
Ik "jawel ze hebben nu toch op jullie advies al dat nieuwe pakket, ik heb met m'n eigen ogen gezien DAT ZE AL DINGEN HEBBEN OPGENOMEN EN TERUGGEKEKEN."
Zij "oh, nou dat staat niet in onze computer..."
Ik "ik heb het idee dat er na 27 telefoontjes nog niks in die computer staat want ik heb nu al elfhonderd keer het nieuwe adres genoemd en nu komen jullie er pas achter dat je apparatuur daar niet werkt."
Zij "Ja dan had je mij meteen aan de telefoon moeten hebben hè haha want ik had het wel meteen goed ingevoerd"
Ik "mag ik even je naam opschrijven dat als het weer fout gaat ik naar jou kan vragen?"
Zij "Nee dat kan niet ik werk hier bijna nooit"
Dit gaat dus echt niet goedkomen hè? Wat een teringzooi. Nu is er dus net vorige week een monteur geweest op hun huidige adres en dan komt er over twee weken - als het nu wel in hun computer staat tenminste - weer een monteur op het nieuwe adres. Die mensies snappen er geen reet meer van. Ik kan het zelf amper nog volgen.
SOMEBODY KILL ME NOW
Even een abonnementje verhuizen
Fuck you, Ziggo.