Je bent een leuke vent, maar dit is meteen HO, en tikkende kolere zooi. NIET MEE VERDER RIJDEN. HO EINDE.quote:Op woensdag 21 juni 2017 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien kun je hem wel lijmen, of er een wigje tussen timmeren
Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn, een stukje zooi mee naar binnen gezogen wat een klep krom heeft gemaakt, ergens een lagertje uit, een klep die ervandoor is getippeld omdat er iets is losgelopen, drijfstanglager, nokkenaslager, klepstoter.. We oordelen op basis van een filmpje, en het lijkt me duidelijk dat the way to go een goede garagist is die even een rondje gaat luisteren met een stethoscoop en compressie meten en op basis daarvan gaat beslissen om de kop eraf te trekken en dan eens te gaan begluren/meten wat er mis is..
De kop eraf halen is dom sleutelwerk, daarna een uurtje, misschien 2, onderzoeken wat er mis is, en mocht er iets heel vervelends aan het handje zijn kun je op basis van geschatte reparatiekosten altijd nog beslissen of je gaat swappen of reviseren..
Het zal iig geen goedkope reparatie worden als de kop eraf moet, want dan komt de pakkingset erbij, meestal kop vlakken, misschien een rekboutenset, distributieset, waterpompje misschien meteen meenemen (maar da's optie, niet noodzaak meestal) plus de reparatie van het euvel zelf en uiteraard arbeid.
IK VIND, het in de meeste gevallen beter om het bestaande blok te repareren ipv domweg te gaan swappen ook al is repareren soms wat duurder... Goedkoop is nogal eens duurkoop aan het eind van het liedje.
quote:Op woensdag 21 juni 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi Plug zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is
Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.
Tranquilo compadre, no tensión nerviosa
Kans is idd vrij groot, gezien de zwaarte van het geluid, dat het bij TS een drijfstanglager is.. Is moeilijk te bepalen ia een foon filmpje en luisteren op een telefoon, maar ik vind het wat heftiger klinken als een klep. Kan bijvoorbeeld ook een nokkenaslager zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:52 schreef Jism het volgende:
Rodknock.
Oftewel ergens bij de drijfstangen zit de boel los en is het een kwestie van tijd eerdat je zuiger zich ontbaart uit je motorblok. Kost je een gebruikte / nieuwe of gereviseerde motor. Niet mee verder rijden, zoals al eerder gesuggeerd werd. Olie additieven WERKEN NIET. Het is fysieke schade aan de motor zelf, forget it.
Sorry jongen, maar dat kop vlakken altijd is helemaal niet goedquote:Op woensdag 21 juni 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi Plug zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is
Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.
Tranquilo compadre, no tensión nerviosa
Gewoon mee naar circuit gaan en afstampen!quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:26 schreef Jism het volgende:
Je komt er heel snel achter,
Zet de auto aan (stationair), begin met filmen, en druk het gaspedaal helemaal in. Binnen een minuut kom je erachter of het inderdaad een drijfstanglager is of niet (met de nodige explosies, metaal splinters en zuigers op de grond )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |