abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:20:44 #26
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836916
NIET MEE VERDER RIJDEN
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:22:18 #27
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836950
NIET MEE VERDER RIJDEN,. je rijdt het stuk.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:24:04 #28
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836989
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien kun je hem wel lijmen, of er een wigje tussen timmeren O-)

Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn, een stukje zooi mee naar binnen gezogen wat een klep krom heeft gemaakt, ergens een lagertje uit, een klep die ervandoor is getippeld omdat er iets is losgelopen, drijfstanglager, nokkenaslager, klepstoter.. We oordelen op basis van een filmpje, en het lijkt me duidelijk dat the way to go een goede garagist is die even een rondje gaat luisteren met een stethoscoop en compressie meten en op basis daarvan gaat beslissen om de kop eraf te trekken en dan eens te gaan begluren/meten wat er mis is..
De kop eraf halen is dom sleutelwerk, daarna een uurtje, misschien 2, onderzoeken wat er mis is, en mocht er iets heel vervelends aan het handje zijn kun je op basis van geschatte reparatiekosten altijd nog beslissen of je gaat swappen of reviseren..

Het zal iig geen goedkope reparatie worden als de kop eraf moet, want dan komt de pakkingset erbij, meestal kop vlakken, misschien een rekboutenset, distributieset, waterpompje misschien meteen meenemen (maar da's optie, niet noodzaak meestal) plus de reparatie van het euvel zelf en uiteraard arbeid.

IK VIND, het in de meeste gevallen beter om het bestaande blok te repareren ipv domweg te gaan swappen ook al is repareren soms wat duurder... Goedkoop is nogal eens duurkoop aan het eind van het liedje.
Je bent een leuke vent, maar dit is meteen HO, en tikkende kolere zooi. NIET MEE VERDER RIJDEN. HO EINDE.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:27:54 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171837066
Ah koprevisie is fluitje van cent lees ik van SD. Ik ga je vertellen van niet.

We gaan het zien hoe dit afloopt.

Dat is een dag werk nl met 2 man. Kopbouten pakkingen moeten allemaal nieuw.
Zijn trekbouten.

Kop vlakken moet je NOOIT doen.

Hier moet je niet mee verder rijden, echt niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door PluggieOD op 21-06-2017 16:35:52 ]
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:40:19 #30
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171837326
Ik zou altijd reviseren en ik zou een goede prognose zoeken.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:49:24 #31
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171837494
Kop vlakken, tik in je kop.
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:02:02 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171837737
Hoi Plug :W zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is :?

Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.

Tranquilo compadre, no tensión nerviosa :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171837753
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi Plug :W zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is :?

Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.

Tranquilo compadre, no tensión nerviosa :*
:')
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:48:35 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171839542
:D _O-
Misschien moet je er gewoon mee verder rijden... of toch niet?
pi_171848184
Rodknock.


Oftewel ergens bij de drijfstangen zit de boel los en is het een kwestie van tijd eerdat je zuiger zich ontbaart uit je motorblok. Kost je een gebruikte / nieuwe of gereviseerde motor. Niet mee verder rijden, zoals al eerder gesuggeerd werd. Olie additieven WERKEN NIET. Het is fysieke schade aan de motor zelf, forget it.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:14:54 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171851683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:52 schreef Jism het volgende:
Rodknock.


Oftewel ergens bij de drijfstangen zit de boel los en is het een kwestie van tijd eerdat je zuiger zich ontbaart uit je motorblok. Kost je een gebruikte / nieuwe of gereviseerde motor. Niet mee verder rijden, zoals al eerder gesuggeerd werd. Olie additieven WERKEN NIET. Het is fysieke schade aan de motor zelf, forget it.
Kans is idd vrij groot, gezien de zwaarte van het geluid, dat het bij TS een drijfstanglager is.. Is moeilijk te bepalen ia een foon filmpje en luisteren op een telefoon, maar ik vind het wat heftiger klinken als een klep. Kan bijvoorbeeld ook een nokkenaslager zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171851859
Je komt er heel snel achter,

Zet de auto aan (stationair), begin met filmen, en druk het gaspedaal helemaal in. :D Binnen een minuut kom je erachter of het inderdaad een drijfstanglager is of niet (met de nodige explosies, metaal splinters en zuigers op de grond _O- )
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:10:59 #38
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_171853449
haha al die zeikerts hier met "bluh die post boven me snapt het duidelijk niet" :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:11:52 #39
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_171853465
Verder, als je toch geen verstand hebt van autos. ga dan naar een garage en vraag het daar :')

op fok vragen en dan serieuze antwoorden verwachten _O-
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_171853586
Of je kan voluit in z'n 4 rijden, en vervolgens met veel kracht terugschakelen naar z'n 2:


Zonder dollen. Je hebt een rodknock, en dat is lager schade. Een motorrevisie gaat dat alleen verhelpen. Je auto is gewoon een write-off.
pi_171854973
Ik zou eerst kijken of je geen lekkage hebt bij je uitlaatspruitstuk.
Anders zou ik de kop eraf(laten) halen.
Lastig om zo een diagnose te stellen.
De motor loopt nog netjes dus ik zou hem niet gelijk afschrijven.
pi_171857920
Voor mij klinkt het als iets in de kop, drijfstang lagers klinken anders.

Lekke uitlaat pakking kan zeker ook een oorzaak zijn. Heel makkelijk te testen met water, zeep mix en een compressor.

Mocht je dit niet hebben of niet willen, is er een simpele test om uit te zoeken welke cilinder het is.
Start de motor, trek bougie kabel 1 eruit (draag handschoenen), veranderd te tik, dan is het die cilinder. zo niet stop hem terug en probeer de volgende. De motor gaat anders lopen schudden, onregelmatig, maar focus op de tik, is het een ander geluid of niet. Alle cilinders gehad, geen verandering van geluid, dan zit het (waarschijnlijk) in de kop / kleppen, nokkenas, tuimelaar.

Zit het in de kop, kleppendeksel eraf en kijken of je iets ziet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:43:14 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171864219
Zo testen zou ik niet doen met iets wat mogelijk een kapot krukaslager is.

TS moet gewoon dat ding op laten laden en bij een goede garage neerzetten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171897699
distributie is van tijd lijkt het wel....
  zaterdag 24 juni 2017 @ 01:18:45 #45
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171904652
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi Plug :W zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is :?

Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.

Tranquilo compadre, no tensión nerviosa :*
Sorry jongen, maar dat kop vlakken altijd is helemaal niet goed :P
Kop vlakken willen al die tokos, maar je motor wil dat niet.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 01:20:43 #46
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171904693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:26 schreef Jism het volgende:
Je komt er heel snel achter,

Zet de auto aan (stationair), begin met filmen, en druk het gaspedaal helemaal in. :D Binnen een minuut kom je erachter of het inderdaad een drijfstanglager is of niet (met de nodige explosies, metaal splinters en zuigers op de grond _O- )
Gewoon mee naar circuit gaan en afstampen!
pi_171909372
Dat je die motor nog durft te starten, doet figuurlijk gewoon pijn om aan te horen.

Zsm na laten kijken of afschrijven.
  zondag 25 juni 2017 @ 00:29:46 #48
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171925633
Sommige mensen wel.....

[ Bericht 71% gewijzigd door PluggieOD op 25-06-2017 00:35:32 ]
  zondag 25 juni 2017 @ 00:37:14 #49
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171925714
Dit ga je toch niet starten uberhaupt als je liefde hebt voor je auto. Maargoed.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:54:42 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172617036
Hij is van de week opgehaald en staat nu bij een garage. Ergens deze week komt het oordeel, maar de voortekenen zijn niet bepaald gunstig :'(
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')