abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juni 2017 @ 14:20:33 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171770363
Sinds kort maakt mijn Toyota MR2 uit 2000 dit geluid:

Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb de ballen verstand van autotechniek, maar mijn onderbuik zegt dat dit foute boel is.
So we just called him Fred
  zondag 18 juni 2017 @ 14:35:40 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171770534
Dat klinkt naar een algehele revisie..

Een losse klep.. klepzitting of een drijfstang.. vrees het ergste maar..
De zuiger krijgt een tik.. de drijfstang krijgt een tik.. de krukas(+lager) krijgt een tik.. etc..

Ik zou het blokkie wisselen

[ Bericht 17% gewijzigd door Zolderkamer op 18-06-2017 14:41:36 ]
pi_171771255
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 14:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat klinkt naar een algehele revisie..

Een losse klep.. klepzitting of een drijfstang.. vrees het ergste maar..
De zuiger krijgt een tik.. de drijfstang krijgt een tik.. de krukas(+lager) krijgt een tik.. etc..

Ik zou het blokkie wisselen
Niet meteen zo negatief denken. ;)
Het mooiste zou zijn als er een lek in het uitlaatspruitstuk zit, dat maakt ook ongeveer zo'n geluid.
Of een ventilator die iets raakt.
De motor loopt op zich wel netjes volgens mij dus ik zou niet direct aan een mechanisch probleem denken.
Uiteraard is dat wel mogelijk maar dat is via een filmpje lastig vast te stellen.
Ik denk dat je hier het beste iemand met verstand van zaken irl naar moet laten kijken en luisteren.
  zondag 18 juni 2017 @ 15:45:48 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171771643
ik denk aan een lekke koppakking.
dat kan je makkelijk checken, meestal sijpelt er 'n beetje olie uit.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171771730
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:45 schreef sturmpie het volgende:
ik denk aan een lekke koppakking.
dat kan je makkelijk checken, meestal sijpelt er 'n beetje olie uit.
:?
  zondag 18 juni 2017 @ 15:55:27 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171771800
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:50 schreef NB1983EM het volgende:

[..]

:?
het geluid herinnert me aan die keer dat ik mijn suzuki-motor te veel gas had gegeven, koppakking was gescheurd en 'n tikkende motor.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171772056
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]

het geluid herinnert me aan die keer dat ik mijn suzuki-motor te veel gas had gegeven, koppakking was gescheurd en 'n tikkende motor.
Een defecte koppakking hoor je niet, wel eventuele gevolgen van een defecte koppakking.
Dus je antwoord klopt niet.
  zondag 18 juni 2017 @ 16:14:33 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171772218
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:06 schreef NB1983EM het volgende:

[..]

Een defecte koppakking hoor je niet, wel eventuele gevolgen van een defecte koppakking.
Dus je antwoord klopt niet.
't gevolg van een defecte/lekke koppakking is dat de balans in de motor wordt verstoord, speling, tikken etc...
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171773913
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 16:14 schreef sturmpie het volgende:

[..]

't gevolg van een defecte/lekke koppakking is dat de balans in de motor wordt verstoord, speling, tikken etc...
Nee. Je weet wel wat een koppakking is?
pi_171773997
Drijfstangen die lekker aan het rammelen zijn schat ik. Ik zeg tijd voor een nieuw blok. Je kan nog even kijken of het geluid mee trilt met het toerental maar dat zal wel.
pi_171775391
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 17:54 schreef 1299 het volgende:
Drijfstangen die lekker aan het rammelen zijn schat ik. Ik zeg tijd voor een nieuw blok. Je kan nog even kijken of het geluid mee trilt met het toerental maar dat zal wel.
Wat de oorzaak ook is, het geluid zal idd met het toerental meegaan.
Het is niet zo dat er ineens een extra luide eierwekker staat die een constant ritme aanhoudt.
  zondag 18 juni 2017 @ 19:47:37 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171775936
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet meteen zo negatief denken. ;)
Het mooiste zou zijn als er een lek in het uitlaatspruitstuk zit, dat maakt ook ongeveer zo'n geluid.
Of een ventilator die iets raakt.
De motor loopt op zich wel netjes volgens mij dus ik zou niet direct aan een mechanisch probleem denken.
Uiteraard is dat wel mogelijk maar dat is via een filmpje lastig vast te stellen.
Ik denk dat je hier het beste iemand met verstand van zaken irl naar moet laten kijken en luisteren.
Nee dit is wel overduidelijk.. Het klinkt als ellende.. het kan best zijn dat er een klepzitting los is.. dan kun je geluk hebben.. en kun je hem wel weer vasttikken.. Of er zit een bout van het vliegwiel los...
Maar de gevolgschade is vaak groter dan vooraf geschat..

Heb je alles weer inelkaar blijkt dat de krukas toch krom is... been there done that..

Als je zelf kunt sleutelen heb je voor 400 euro zat een goedlopend blok.. dan kan revisie niet echt uit..
  zondag 18 juni 2017 @ 22:13:17 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171779279
Dank voor alle reacties, zelf sleutelen gaat hem niet worden, ik kom niet verder dan een band verwisselen, vloeistoffen peilen/bijvullen en de radio vervangen.
So we just called him Fred
pi_171780629
Volgens mij is het ook een hel bij een mr2 om fatsoenlijk bij de motor te komen.
  maandag 19 juni 2017 @ 00:17:31 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171781334
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:26 schreef 1299 het volgende:
Volgens mij is het ook een hel bij een mr2 om fatsoenlijk bij de motor te komen.
:Y Na een poosje slijp je liever de auto erom vandaan.. Je moet over de halve auto heen buigen voor je erbij kan.. :X
pi_171782451
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee dit is wel overduidelijk.. Het klinkt als ellende.. het kan best zijn dat er een klepzitting los is.. dan kun je geluk hebben.. en kun je hem wel weer vasttikken.. Of er zit een bout van het vliegwiel los...
Maar de gevolgschade is vaak groter dan vooraf geschat..

Heb je alles weer inelkaar blijkt dat de krukas toch krom is... been there done that..

Als je zelf kunt sleutelen heb je voor 400 euro zat een goedlopend blok.. dan kan revisie niet echt uit..
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je je iets technischer voordoet dan dat je bent.
Je laat alles zo makkelijk klinken... een losse klepzitting ff terug tikken? Echt?

En dat is ook de reden dat ik ook niet op de rest van je reactie reageer want volgens mij heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Een eerdere post heb je al ge-edit en dat geeft ook niks, die mogelijkheid is er en moet je ook gebruiken als het nodig is.
En het was nodig........

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar ik breng iig mijn mening niet als feit.
En jij deed dat wel en het was nog eens een doemscenario ook.
Ik had je gequote dus ook al heb jij je bericht eerder deze week veranderd staat je originele uitspraak nog steeds.
Maar daar gaat het niet om, TS zoekt hulp/advies.
En om dan zonder door te vragen of echt de feiten te kennen zeggen dat hij z'n blok moet wisselen is gewoon dikke onzin.
Maar dat weet je volgens mij zelf ook wel, anders zou je je post niet hebben aangepast.
  maandag 19 juni 2017 @ 11:26:58 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171786045
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 04:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je je iets technischer voordoet dan dat je bent.
Je laat alles zo makkelijk klinken... een losse klepzitting ff terug tikken? Echt?

En dat is ook de reden dat ik ook niet op de rest van je reactie reageer want volgens mij heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Een eerdere post heb je al ge-edit en dat geeft ook niks, die mogelijkheid is er en moet je ook gebruiken als het nodig is.
En het was nodig........

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar ik breng iig mijn mening niet als feit.
En jij deed dat wel en het was nog eens een doemscenario ook.
Ik had je gequote dus ook al heb jij je bericht eerder deze week veranderd staat je originele uitspraak nog steeds.
Maar daar gaat het niet om, TS zoekt hulp/advies.
En om dan zonder door te vragen of echt de feiten te kennen zeggen dat hij z'n blok moet wisselen is gewoon dikke onzin.
Maar dat weet je volgens mij zelf ook wel, anders zou je je post niet hebben aangepast.
Met andere woorden: je weet niet hoe je een losgekomen klepzitting vastzet?

Dat je mn edit's niet vertrouwd, helemaal prima, maar het enige wat ik direct na het plaatsen, en ruim voor jij reageerde in dit topic, heb gedaan is de benaming van de onderdelen die ik noemde heb gewijzigd.. en toe heb gevoegd dat hij beter zn blok kon gaan wisselen..

Kun je heel hard gaan schreeuwen dat ik geen verstand heb en dat het allemaal onzin is, prima..

Maar leg even uit hoe veel het 1 en ander gaat kosten dan als jij het allemaal weet..
Aangezien je al niet snapt hoe je een klepzitting weer terug op zn plaats krijgt en dan niet even vraagt hoe dat werkt maar direct begint te roepen hoe belachelijk dat zou zijn.. Heb ik er een hard hoofd in..
pi_171786908
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Met andere woorden: je weet niet hoe je een losgekomen klepzitting vastzet?

Dat je mn edit's niet vertrouwd, helemaal prima, maar het enige wat ik direct na het plaatsen, en ruim voor jij reageerde in dit topic, heb gedaan is de benaming van de onderdelen die ik noemde heb gewijzigd.. en toe heb gevoegd dat hij beter zn blok kon gaan wisselen..

Kun je heel hard gaan schreeuwen dat ik geen verstand heb en dat het allemaal onzin is, prima..

Maar leg even uit hoe veel het 1 en ander gaat kosten dan als jij het allemaal weet..
Aangezien je al niet snapt hoe je een klepzitting weer terug op zn plaats krijgt en dan niet even vraagt hoe dat werkt maar direct begint te roepen hoe belachelijk dat zou zijn.. Heb ik er een hard hoofd in..
Maar betekent een losse klepzitting niet dat de kop op de plek waar die zitting hoort "uitgelubberd" is? Het lijkt mij dat als een klepzitting, die in de kop geperst wordt, los komt, die niet weer deugdelijk op zijn plaats geperst kan worden.
De enige oplossing lijkt mij dan om een soort overmaatse klepzitting in de kop te persen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 19-06-2017 11:59:56 (tikfout) ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 19 juni 2017 @ 12:04:22 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171787033
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:59 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Maar betekent een losse klepzitting niet dat de kop op de plek waar die zitting hoort "uitgelubberd" is? Het lijkt mij dat als een klepzitting, die in de kop geperst wordt, los komt, die niet weer deugdelijk op zijn plaats geperst kan worden.
De enige oplossing lijkt mij dan om een soort overmaatse klepzitting ind e kop te persen.
Klopt.. maar je kunt hem wel degelijk weer op een onorthodoxe manier op zn plek krijgen..
Je duwt de zitting weer op zn plek en slaat rondom de zitting minideukjes met een centerpons zodat je het materiaal over/tegen de rand van de zitting tikt..

(Let wel: de zitting mag natuurlijk niet beschadigd zijn..)

Dat blijft mits goed uitgevoerd gewoon goed

En nou weet ik je reactie al, maar ik ben niet de uitvinder.. ;)
pi_171787147
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klopt.. maar je kunt hem wel degelijk weer op een onorthodoxe manier op zn plek krijgen..
Je duwt de zitting weer op zn plek en slaat rondom de zitting minideukjes met een centerpons zodat je het materiaal over/tegen de rand van de zitting tikt..

(Let wel: de zitting mag natuurlijk niet beschadigd zijn..)

Dat blijft mits goed uitgevoerd gewoon goed

En nou weet ik je reactie al, maar ik ben niet de uitvinder.. ;)
Ik zou er weinig vertrouwen in hebben, jij wel? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 19-06-2017 12:10:34 (toevoeging) ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  maandag 19 juni 2017 @ 12:15:38 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171787247
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:10 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik zou er weinig vertrouwen in hebben, jij wel? :P
Als ik er geen duidelijke ervaring op lange termijn mee had zou ik het niet in mn hoofd halen om het te adviseren.. ;)
pi_171799550
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Met andere woorden: je weet niet hoe je een losgekomen klepzitting vastzet?

Dat je mn edit's niet vertrouwd, helemaal prima, maar het enige wat ik direct na het plaatsen, en ruim voor jij reageerde in dit topic, heb gedaan is de benaming van de onderdelen die ik noemde heb gewijzigd.. en toe heb gevoegd dat hij beter zn blok kon gaan wisselen..

Kun je heel hard gaan schreeuwen dat ik geen verstand heb en dat het allemaal onzin is, prima..

Maar leg even uit hoe veel het 1 en ander gaat kosten dan als jij het allemaal weet..
Aangezien je al niet snapt hoe je een klepzitting weer terug op zn plaats krijgt en dan niet even vraagt hoe dat werkt maar direct begint te roepen hoe belachelijk dat zou zijn.. Heb ik er een hard hoofd in..
Om te beginnen: Laten we het rustig houden, ik schreeuw helemaal niet hard dat je er geen verstand van hebt, dat maak je er zelf van.
En ik weet wel hoe een klepzitting vast zit en juist daarom is terugtikken niet zo'n goed idee want die komt geheid weer los.
Kun je wéér je blok uit elkaar halen en een nieuwe koppakking bestellen.
Misschien dat jouw methode zoals je hier boven beschrijft wel (tijdelijk) werkt maar zelf zou ik daar absoluut geen vertrouwen in hebben, de krachten in een motorblok zijn groter dan de kracht die je hebt uitgeoefend met je hamer om een klepzitting terug te meppen.
Als de boel tóch uit elkaar moet kun je het beter direct goed aanpakken en niet zo'n redneckoplossing zoals jij aandraagt.
Buiten dat: Er zal vast een reden zijn dat de klepzitting los is, als je de oorzaak niet aanpakt zal het probleem terug blijven komen denk je ook niet?

Ik hou wel van makkelijke oplossingen eerlijk gezegd maar jouw voorstel is alleen makkelijk. Té makkelijk.
En het is niet eens een oplossing.

En als laatste: De diagnose "losse klepzitting" is niet eens gesteld.
  maandag 19 juni 2017 @ 22:16:21 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171799881
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:04 schreef vannelle het volgende:

[..]

Om te beginnen: Laten we het rustig houden, ik schreeuw helemaal niet hard dat je er geen verstand van hebt, dat maak je er zelf van.
En ik weet wel hoe een klepzitting vast zit en juist daarom is terugtikken niet zo'n goed idee want die komt geheid weer los.
Kun je wéér je blok uit elkaar halen en een nieuwe koppakking bestellen.
Misschien dat jouw methode zoals je hier boven beschrijft wel (tijdelijk) werkt maar zelf zou ik daar absoluut geen vertrouwen in hebben, de krachten in een motorblok zijn groter dan de kracht die je hebt uitgeoefend met je hamer om een klepzitting terug te meppen.
Als de boel tóch uit elkaar moet kun je het beter direct goed aanpakken en niet zo'n redneckoplossing zoals jij aandraagt.
Buiten dat: Er zal vast een reden zijn dat de klepzitting los is, als je de oorzaak niet aanpakt zal het probleem terug blijven komen denk je ook niet?

Ik hou wel van makkelijke oplossingen eerlijk gezegd maar jouw voorstel is alleen makkelijk. Té makkelijk.
En het is niet eens een oplossing.

En als laatste: De diagnose "losse klepzitting" is niet eens gesteld.
Je zegt verderop inderdaad met reden dat je er geen verstand van hebt..
Vervolgens verdraai je mn post.. door te stellen dat ik enkel een hamer gebruik om de zitting terug te meppen..

Google maar even op centerpons en klepzitting.. (en als je dat in het engels doet vind je nog eel meer)
Wat denk je dat een losse klepzitting voor oorzaak heeft?

En waar stel ik de diagnose dat het zeker weten een losse klepzitting is?
Hoezo zou het een tijdelijke oplossing zijn? Je weet niet eens wat de manier van werken is, zo blijkt.. Hoe kun je er dan wel of geen vertrouwen in hebben.. of er uberhaupt een mening over vormen..?

Als je roept dat iets "onzin" en een "redneck" oplossing is, vind ik inderdaad dat je maar iets schreeuwt..
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:09:54 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171830049
Misschien kun je hem wel lijmen, of er een wigje tussen timmeren O-)

Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn, een stukje zooi mee naar binnen gezogen wat een klep krom heeft gemaakt, ergens een lagertje uit, een klep die ervandoor is getippeld omdat er iets is losgelopen, drijfstanglager, nokkenaslager, klepstoter.. We oordelen op basis van een filmpje, en het lijkt me duidelijk dat the way to go een goede garagist is die even een rondje gaat luisteren met een stethoscoop en compressie meten en op basis daarvan gaat beslissen om de kop eraf te trekken en dan eens te gaan begluren/meten wat er mis is..
De kop eraf halen is dom sleutelwerk, daarna een uurtje, misschien 2, onderzoeken wat er mis is, en mocht er iets heel vervelends aan het handje zijn kun je op basis van geschatte reparatiekosten altijd nog beslissen of je gaat swappen of reviseren..

Het zal iig geen goedkope reparatie worden als de kop eraf moet, want dan komt de pakkingset erbij, meestal kop vlakken, misschien een rekboutenset, distributieset, waterpompje misschien meteen meenemen (maar da's optie, niet noodzaak meestal) plus de reparatie van het euvel zelf en uiteraard arbeid.

IK VIND, het in de meeste gevallen beter om het bestaande blok te repareren ipv domweg te gaan swappen ook al is repareren soms wat duurder... Goedkoop is nogal eens duurkoop aan het eind van het liedje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:18:21 #25
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836864
MR2s zijn god, lijmen?

Ketshard oliedruk probleem. Niet mee verder rijden. Groeten aan Anne.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:20:44 #26
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836916
NIET MEE VERDER RIJDEN
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:22:18 #27
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836950
NIET MEE VERDER RIJDEN,. je rijdt het stuk.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:24:04 #28
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171836989
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien kun je hem wel lijmen, of er een wigje tussen timmeren O-)

Er kan ook iets heel anders aan de hand zijn, een stukje zooi mee naar binnen gezogen wat een klep krom heeft gemaakt, ergens een lagertje uit, een klep die ervandoor is getippeld omdat er iets is losgelopen, drijfstanglager, nokkenaslager, klepstoter.. We oordelen op basis van een filmpje, en het lijkt me duidelijk dat the way to go een goede garagist is die even een rondje gaat luisteren met een stethoscoop en compressie meten en op basis daarvan gaat beslissen om de kop eraf te trekken en dan eens te gaan begluren/meten wat er mis is..
De kop eraf halen is dom sleutelwerk, daarna een uurtje, misschien 2, onderzoeken wat er mis is, en mocht er iets heel vervelends aan het handje zijn kun je op basis van geschatte reparatiekosten altijd nog beslissen of je gaat swappen of reviseren..

Het zal iig geen goedkope reparatie worden als de kop eraf moet, want dan komt de pakkingset erbij, meestal kop vlakken, misschien een rekboutenset, distributieset, waterpompje misschien meteen meenemen (maar da's optie, niet noodzaak meestal) plus de reparatie van het euvel zelf en uiteraard arbeid.

IK VIND, het in de meeste gevallen beter om het bestaande blok te repareren ipv domweg te gaan swappen ook al is repareren soms wat duurder... Goedkoop is nogal eens duurkoop aan het eind van het liedje.
Je bent een leuke vent, maar dit is meteen HO, en tikkende kolere zooi. NIET MEE VERDER RIJDEN. HO EINDE.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:27:54 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171837066
Ah koprevisie is fluitje van cent lees ik van SD. Ik ga je vertellen van niet.

We gaan het zien hoe dit afloopt.

Dat is een dag werk nl met 2 man. Kopbouten pakkingen moeten allemaal nieuw.
Zijn trekbouten.

Kop vlakken moet je NOOIT doen.

Hier moet je niet mee verder rijden, echt niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door PluggieOD op 21-06-2017 16:35:52 ]
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:40:19 #30
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171837326
Ik zou altijd reviseren en ik zou een goede prognose zoeken.
  woensdag 21 juni 2017 @ 16:49:24 #31
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171837494
Kop vlakken, tik in je kop.
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:02:02 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171837737
Hoi Plug :W zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is :?

Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.

Tranquilo compadre, no tensión nerviosa :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171837753
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi Plug :W zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is :?

Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.

Tranquilo compadre, no tensión nerviosa :*
:')
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:48:35 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171839542
:D _O-
Misschien moet je er gewoon mee verder rijden... of toch niet?
pi_171848184
Rodknock.


Oftewel ergens bij de drijfstangen zit de boel los en is het een kwestie van tijd eerdat je zuiger zich ontbaart uit je motorblok. Kost je een gebruikte / nieuwe of gereviseerde motor. Niet mee verder rijden, zoals al eerder gesuggeerd werd. Olie additieven WERKEN NIET. Het is fysieke schade aan de motor zelf, forget it.
  donderdag 22 juni 2017 @ 08:14:54 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171851683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:52 schreef Jism het volgende:
Rodknock.


Oftewel ergens bij de drijfstangen zit de boel los en is het een kwestie van tijd eerdat je zuiger zich ontbaart uit je motorblok. Kost je een gebruikte / nieuwe of gereviseerde motor. Niet mee verder rijden, zoals al eerder gesuggeerd werd. Olie additieven WERKEN NIET. Het is fysieke schade aan de motor zelf, forget it.
Kans is idd vrij groot, gezien de zwaarte van het geluid, dat het bij TS een drijfstanglager is.. Is moeilijk te bepalen ia een foon filmpje en luisteren op een telefoon, maar ik vind het wat heftiger klinken als een klep. Kan bijvoorbeeld ook een nokkenaslager zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171851859
Je komt er heel snel achter,

Zet de auto aan (stationair), begin met filmen, en druk het gaspedaal helemaal in. :D Binnen een minuut kom je erachter of het inderdaad een drijfstanglager is of niet (met de nodige explosies, metaal splinters en zuigers op de grond _O- )
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:10:59 #38
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_171853449
haha al die zeikerts hier met "bluh die post boven me snapt het duidelijk niet" :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 22 juni 2017 @ 10:11:52 #39
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_171853465
Verder, als je toch geen verstand hebt van autos. ga dan naar een garage en vraag het daar :')

op fok vragen en dan serieuze antwoorden verwachten _O-
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_171853586
Of je kan voluit in z'n 4 rijden, en vervolgens met veel kracht terugschakelen naar z'n 2:


Zonder dollen. Je hebt een rodknock, en dat is lager schade. Een motorrevisie gaat dat alleen verhelpen. Je auto is gewoon een write-off.
pi_171854973
Ik zou eerst kijken of je geen lekkage hebt bij je uitlaatspruitstuk.
Anders zou ik de kop eraf(laten) halen.
Lastig om zo een diagnose te stellen.
De motor loopt nog netjes dus ik zou hem niet gelijk afschrijven.
pi_171857920
Voor mij klinkt het als iets in de kop, drijfstang lagers klinken anders.

Lekke uitlaat pakking kan zeker ook een oorzaak zijn. Heel makkelijk te testen met water, zeep mix en een compressor.

Mocht je dit niet hebben of niet willen, is er een simpele test om uit te zoeken welke cilinder het is.
Start de motor, trek bougie kabel 1 eruit (draag handschoenen), veranderd te tik, dan is het die cilinder. zo niet stop hem terug en probeer de volgende. De motor gaat anders lopen schudden, onregelmatig, maar focus op de tik, is het een ander geluid of niet. Alle cilinders gehad, geen verandering van geluid, dan zit het (waarschijnlijk) in de kop / kleppen, nokkenas, tuimelaar.

Zit het in de kop, kleppendeksel eraf en kijken of je iets ziet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:43:14 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171864219
Zo testen zou ik niet doen met iets wat mogelijk een kapot krukaslager is.

TS moet gewoon dat ding op laten laden en bij een goede garage neerzetten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171897699
distributie is van tijd lijkt het wel....
  zaterdag 24 juni 2017 @ 01:18:45 #45
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171904652
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hoi Plug :W zeg ik ergens dat TS er mee door moet rijden? En waar precies lees je dat ik zeg dat koprevisie een makkie is :?

Neem effe een pilletje, haal een paar keer diep adem, ga een uurtje op de plee zitten met de krant van gisteren om te oefenen en lees mijn post nog eens.

Tranquilo compadre, no tensión nerviosa :*
Sorry jongen, maar dat kop vlakken altijd is helemaal niet goed :P
Kop vlakken willen al die tokos, maar je motor wil dat niet.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 01:20:43 #46
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171904693
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 08:26 schreef Jism het volgende:
Je komt er heel snel achter,

Zet de auto aan (stationair), begin met filmen, en druk het gaspedaal helemaal in. :D Binnen een minuut kom je erachter of het inderdaad een drijfstanglager is of niet (met de nodige explosies, metaal splinters en zuigers op de grond _O- )
Gewoon mee naar circuit gaan en afstampen!
pi_171909372
Dat je die motor nog durft te starten, doet figuurlijk gewoon pijn om aan te horen.

Zsm na laten kijken of afschrijven.
  zondag 25 juni 2017 @ 00:29:46 #48
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171925633
Sommige mensen wel.....

[ Bericht 71% gewijzigd door PluggieOD op 25-06-2017 00:35:32 ]
  zondag 25 juni 2017 @ 00:37:14 #49
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171925714
Dit ga je toch niet starten uberhaupt als je liefde hebt voor je auto. Maargoed.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:54:42 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172617036
Hij is van de week opgehaald en staat nu bij een garage. Ergens deze week komt het oordeel, maar de voortekenen zijn niet bepaald gunstig :'(
So we just called him Fred
pi_172618256
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:54 schreef FredvZ het volgende:
Hij is van de week opgehaald en staat nu bij een garage. Ergens deze week komt het oordeel, maar de voortekenen zijn niet bepaald gunstig :'(
ben erg benieuwd wat er uit komt.
Hoe heb je m naar de garage gebracht?
  zondag 23 juli 2017 @ 14:34:20 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172620270
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:00 schreef hoechst het volgende:

[..]

ben erg benieuwd wat er uit komt.
Hoe heb je m naar de garage gebracht?
Op laten halen door de garage, die heeft hem achterop een Mercedes Sprinter gezet met een lier.
So we just called him Fred
  maandag 24 juli 2017 @ 18:08:39 #53
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_172647043
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat de oorzaak ook is, het geluid zal idd met het toerental meegaan.
Het is niet zo dat er ineens een extra luide eierwekker staat die een constant ritme aanhoudt.
wel als het uit de versnellingsbak komt ;)
pi_172661455
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 18:08 schreef scoober het volgende:

[..]

wel als het uit de versnellingsbak komt ;)
Dan nog hangt het er van af uit welk gedeelte van de bak het komt.
Maar klinkt het alsof het uit de versnellingsbak komt?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:09:39 #55
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_172740797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan nog hangt het er van af uit welk gedeelte van de bak het komt.
Maar klinkt het alsof het uit de versnellingsbak komt?
geen idee, ik ouwehoer ook maar wat :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:07:25 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172742079
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:00 schreef hoechst het volgende:
ben erg benieuwd wat er uit komt.
Krukaslagers -O-
So we just called him Fred
pi_172742182
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Krukaslagers -O-
BAH!!!!!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:20:57 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172742381
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Krukaslagers -O-
Oh dat valt me nog best mee.. vrij makkelijk klusje ook als dat het enige is, en ze niet heel het blok al rond zijn geweest.. Alleen laten doen is wel prijzig..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:28:37 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172742541
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh dat valt me nog best mee.. vrij makkelijk klusje ook als dat het enige is, en ze niet heel het blok al rond zijn geweest.. Alleen laten doen is wel prijzig..
En laat ik nou net twee linkerhanden hebben wat het klussen aan auto's betreft.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:31:55 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172742629
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En laat ik nou net twee linkerhanden hebben wat het klussen aan auto's betreft.
Dan blijf ik bij de fipo.. Je weet niet wat er nog meer aan zit te komen, en dan is een goedlopend blokje een stuk makkelijker en goedkoper
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:34:56 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172742702
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan blijf ik bij de fipo.. Je weet niet wat er nog meer aan zit te komen, en dan is een goedlopend blokje een stuk makkelijker en goedkoper
Dat is het voorstel van de garage ook... Al vind ik de kosten wel hoog en erg onhandig getimed aangezien ik op het punt sta om te verhuizen.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:42:27 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172742851
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is het voorstel van de garage ook... Al vind ik de kosten wel hoog en erg onhandig getimed aangezien ik op het punt sta om te verhuizen.
Andere optie is inruil denk ik...
Maarja het was wel duidelijk dat het geld ging kosten.. Komt nooit gelegen ook..
pi_172744433
Wat rekenen ze dan? Drijfstang lagers zijn niet enorm duur.

Maar waarschijnlijk zullen ze ook de slijtage willen meten enz, en dat is vaak ook weer uitbesteden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172753136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:50 schreef boegschroef het volgende:
Wat rekenen ze dan? Drijfstang lagers zijn niet enorm duur.

Maar waarschijnlijk zullen ze ook de slijtage willen meten enz, en dat is vaak ook weer uitbesteden.
Misschien dat drijfstanglagers niet zo duur zijn maar dan moet je blok open.
Maar maakt niet uit, het gaat namelijk over krukaslagers. ;)

En ik weet het niet, zeg ik eerlijk van tevoren: Een krukas heeft toch niet alleen lagers aan het begin en aan het eind van de krukas? Zal toch er tussen ook wel 1 of 2 lagers zitten?
Want degenen die zeggen "makkie" zijn misschien in de war met de krukaskeerring.
Althans, dat vermoed ik.
pi_172753153
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Krukaslagers -O-
Is op zich wel te repareren.
Is er verder nog schade?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 03:08:25 ]
pi_172753157
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En laat ik nou net twee linkerhanden hebben wat het klussen aan auto's betreft.
Dan gaat krukaslagers vervangen 'm niet worden.
pi_172753788
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 03:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien dat drijfstanglagers niet zo duur zijn maar dan moet je blok open.
Maar maakt niet uit, het gaat namelijk over krukaslagers. ;)

En ik weet het niet, zeg ik eerlijk van tevoren: Een krukas heeft toch niet alleen lagers aan het begin en aan het eind van de krukas? Zal toch er tussen ook wel 1 of 2 lagers zitten?
Want degenen die zeggen "makkie" zijn misschien in de war met de krukaskeerring.
Althans, dat vermoed ik.
Krukas of drijfstang lagers maakt niet zoveel uit, als je ze gaat vervangen vervang ze dan allemaal, het moet toch los. En als dit de oorzaak is van het geluid zullen alle lagers wel slijtage hebben. Een volledige set lagers krukas en drijfstang heb je wel rond de 100 / 150 euro gok ik.

Wat betreft 'het blok moet open' alleen de onderkant, maar het blok zal er waarschijnlijk wel uit moeten omdat het allemaal zo krap is.

Keuze ruilblok of reparatie dan zou ik waarschijnlijk toch de reparatie doen als het alleen de lagers zijn, is de krukas zelf ook zwaar versleten, dan een ruilblok of de wagen verkopen aan iemand die wel handig is, want als je zelf niet kan sleutelen wordt het erg prijzig in verhouding tot de waarde van de mr2's
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:49:40 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172754602
Zijn toch een van die autootjes die altijd wel ¤5K oid. waard blijven zolang ze rijden en de APK door komen? Als je nog lol in het ding hebt, kan je er toch wel wat in investeren zonder dat het direct onverstandig wordt?

Geen idee wat een fatsoenlijke revisie kost bij een MR2.
Ga zelf komende winter motor van een oude 911 aanpakken; MR2 is vast stukkie goedkoper. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:57:02 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172757643
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 08:26 schreef boegschroef het volgende:

Keuze ruilblok of reparatie dan zou ik waarschijnlijk toch de reparatie doen als het alleen de lagers zijn, is de krukas zelf ook zwaar versleten, dan een ruilblok of de wagen verkopen aan iemand die wel handig is, want als je zelf niet kan sleutelen wordt het erg prijzig in verhouding tot de waarde van de mr2's
De pest is dat je het dan alleen maar duurder maakt, je moet immers eerst het hele blok door om alles te checken (en gegarandeerd dat je meer vind er is waarschijnlijk een lagerschaal verdwenen die dat geluid veroorzaakte)
Ik weet zo niet wat het ding gelopen heeft, maar dan kun je beter rekening houden met een algehele revisie.. en dat gebeurt vrijwel nooit omdat een blokje niet de hele wereld kost en daar vaak ook nog iets van garantie opzit.. Dan heb je de kosten heel duidelijk...

Een blokkie voor een mr2 kost 4 a 500 voor een goede.. bij een 911 is dat natuurlijk een totaal ander prijsje en is revisie interessanter...
  zaterdag 29 juli 2017 @ 17:15:54 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172762850
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

...

Een blokkie voor een mr2 kost 4 a 500 voor een goede.. ...
Als je voor dat geld een gegarandeerd goed blok kan krijgen, ga je denk ik niet reviseren. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 17:22:17 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172762987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als je voor dat geld een gegarandeerd goed blok kan krijgen, ga je denk ik niet reviseren. :)
Precies.. En dat zijn de prijzen.. Met omruilgarantie...

Ik heb genoeg goede blokken verkocht voor 100-150 euro van auto's met niet meer dan anderhalve ton aan km's, goedlopend gedemonteerd, maar dan met garantie tot de deur..

(ik kocht vaak schadeauto's om ze in onderdelen op marktplaats te verkopen, en dan heb ik liever een supersnelle omloop, dan een voorraad (en omdat ik geen voorraad had, kon ik ook geen omruilgarantie geven) ik was een auto gegarandeerd binnen 2 dagen compleet kwijt..)
Arme sloebers blij.. ik blij.. Want ik had de auto er dan al 4 keer uit.. was leuke handel, altijd blije mensen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 29-07-2017 17:33:28 ]
  zaterdag 29 juli 2017 @ 18:57:05 #72
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765417
Niet deze motor, en ook geen C20XE bv. Wat was je punt?

* (dat je uit je nek zwetst op je zolderkamer)
  zaterdag 29 juli 2017 @ 18:59:35 #73
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765472
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:50 schreef boegschroef het volgende:
Wat rekenen ze dan? Drijfstang lagers zijn niet enorm duur.

Maar waarschijnlijk zullen ze ook de slijtage willen meten enz, en dat is vaak ook weer uitbesteden.
Welke planeet is dit ook?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:02:01 #74
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172765520
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:57 schreef PluggieOD het volgende:
Niet deze motor, en ook geen C20XE bv. Wat was je punt?

* (dat je uit je nek zwetst op je zolderkamer)
Heb je het nou over mijn genoemde prijzen? Of lul je gewoon wat in de lucht?
Hierrrrr met bak is vraagprijs, bod gevraagd:
https://www.ebay-kleinanz(...)e/690815533-223-1257

[ Bericht 8% gewijzigd door Zolderkamer op 29-07-2017 19:08:54 ]
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:04:31 #75
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765577
We hebben het over een MR2 mafklapper.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:05:51 #76
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765606
Hou je het even bij een topic?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:07:55 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172765651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:04 schreef PluggieOD het volgende:
We hebben het over een MR2 mafklapper.
Eehm.. ja precies.. :+
Vanaf post #25 is wel duidelijk wie dat is idd.. Proest...! _O-
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:09:11 #78
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765679
Jij idd, en je hebt geen flauw idee wat voor blok in een MR2 ligt. Is dat erg, nee. Grappig? ja. :P

Succes op de zolderkamer.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:11:52 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172765725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:09 schreef PluggieOD het volgende:
Jij idd, en je hebt geen flauw idee wat voor blok in een MR2 ligt. Is dat erg, nee. Grappig? ja. :P

Succes op de zolderkamer.
Begin ik over de prijs van een motor uit een kutkadett? Of begin je daar zelf over...
Veel plezier nog.. ik wou dat ik zo was als jij.. echt waar.. ^O^
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:15:29 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765817
Zou je het nu eens over de MR2 kunnen hebben?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:16:41 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172765844
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:15 schreef PluggieOD het volgende:
Zou je het nu eens over de MR2 kunnen hebben?
Heb ik al gedaan he? Even teruglezen..
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:17:28 #82
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765866
Nou nee, je hebt het over dat je geen auto hebt en op je zolderkamer zit.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:18:34 #83
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172765895
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:17 schreef PluggieOD het volgende:
Nou nee, je hebt het over dat je geen auto hebt en op je zolderkamer zit.
Okeeee.. heb je je pilletje al gehad? :R
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:20:10 #84
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765946
Jammer dat je geen auto hebt. Is best leuk.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:20:30 #85
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172765973
Zolderkamers zijn ruk :P
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:23:06 #86
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172766078
Hoe kom je allemaal aan die wijsheden?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:43:49 #87
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172766687
MR2 is wel echt een heel heftige auto. Geloof het of niet. Betere wegligging dan een Lotus Elise.Of een Speedster.

De mijne is god, elke dag dat hij rijdt is trots, daarom is het ook een rally auto.
MR2 die zou ik wel willen laatste model. Ziet er niet uit. Schijnt mega weggedrag te zijn.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:45:28 #88
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172766728
Omdat iedereen weet dat je uit je nek lult.......

Die MR-2 wil ik wel.
pi_172768343
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De pest is dat je het dan alleen maar duurder maakt, je moet immers eerst het hele blok door om alles te checken (en gegarandeerd dat je meer vind er is waarschijnlijk een lagerschaal verdwenen die dat geluid veroorzaakte)
Ik weet zo niet wat het ding gelopen heeft, maar dan kun je beter rekening houden met een algehele revisie.. en dat gebeurt vrijwel nooit omdat een blokje niet de hele wereld kost en daar vaak ook nog iets van garantie opzit.. Dan heb je de kosten heel duidelijk...

Een blokkie voor een mr2 kost 4 a 500 voor een goede.. bij een 911 is dat natuurlijk een totaal ander prijsje en is revisie interessanter...
Een ander blokje kon nog wel eens tegen gaan vallen. Op onderdelenlijn staan er geen voor de 1ZZ-FED blok te koop, dus waarschijnlijk moet het of uit een sloopauto komen, of je moet zeker weten dat je het allemaal probleemloos over kunt zetten op een een 1ZZ-FE blok uit een Avensis oid (als het verschil in de randcomponenten zit is dat inderdaad geen issue).

Maar sinds slopen in eigen beheer niet meer kan zijn de hoogtijdagen van 'goedkoop blokje van marktplaats' redelijk voorbij... Overbuurman moet een nieuw blok in zijn Opel Combo uit 2006; kost ook al 950e voor alleen het blok. En dan moet het oude retour. Een kennis van mij moest een andere bak in zijn Barchetta: 250-400 euro bij slopers. Het is dat er nog een hobby-handelaar was die nog een voorraad onderdelen heeft liggen, want die had er nog wel eentje voor 125e. Maar ik vrees dat de dagen van een paar honderd euro voor een blokje of twee tientjes voor een dynamo van een mannetje op marktplaats redelijk voorbij zijn, zeker voor modernere auto's :N

Ik vrees dat je eerder rond de 1000e mag denken voor een ander, gebruikt blokje. En dan eventueel nog extra's voor slijtageonderdelen die je dan beter kunt vervangen al dan niet met de boel eruit (koppeling, multiriem, grote beurt).
En dan moet de boel nog uitgebouwd, overgezet en ingebouwd worden.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 20:59:26 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172768586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:49 schreef Dingest het volgende:

[..]

Een ander blokje kon nog wel eens tegen gaan vallen. Op onderdelenlijn staan er geen voor de 1ZZ-FED blok te koop, dus waarschijnlijk moet het of uit een sloopauto komen, of je moet zeker weten dat je het allemaal probleemloos over kunt zetten op een een 1ZZ-FE blok uit een Avensis oid (als het verschil in de randcomponenten zit is dat inderdaad geen issue).

Maar sinds slopen in eigen beheer niet meer kan zijn de hoogtijdagen van 'goedkoop blokje van marktplaats' redelijk voorbij... Overbuurman moet een nieuw blok in zijn Opel Combo uit 2006; kost ook al 950e voor alleen het blok. En dan moet het oude retour. Een kennis van mijn moest een andere bak in zijn Barchetta: 250-400 euro bij slopers. Het is dat er nog een hobby-handelaar was die nog een voorraad onderdelen heeft liggen, want die had er nog wel eentje voor 125e. Maar ik vrees dat de dagen van een paar honderd euro voor een blokje of twee tientjes voor een dynamo van een mannetje op marktplaats redelijk voorbij zijn, zeker voor modernere auto's :N

Ik vrees dat je eerder rond de 1000e mag denken voor een ander, gebruikt blokje. En dan eventueel nog extra's voor slijtageonderdelen die je dan beter kunt vervangen al dan niet met de boel eruit (koppeling, multieriem, grote beurt).
En dan moet de boel nog uitgebouwd, overgezet en ingebouwd worden.
Ik deed nooit aan sloop in eigen beheer.. ik schreef ze altijd gewoon op mijn naam en trok een auto kaal, meestal tot ik er een paar had, en kreeg 75euro stuk+vrijwaring als het demontagebedrijf ze kwam halen.. (hoe meer in 1x hoe hoger de vergoeding)

Die vergoeding is nu iets lager want een deel van diezelfde vergoeding was een premie die ze opstreken voor ieder kenteken die ze innamen voor demontage..

Die blokkies zijn genoeg te vinden.. is echt niets speciaals aan..
De reden waarom er bij demontagebedrijven niet of nauwelijks mee geadverteerd word is omdat ze blokken in een container mikken en ze per container voor de export gaan tegen goede prijzen..
Heb je geen gedoe van, geen gezeur van particulieren die aandacht vragen ook..

Maar ze zijn er genoeg hoor.. alleen niet bij demontagebedrijven van achter je scherm misschien..
Kijk maar eens want rond op ebay..

En weet wat revisie kost... Eigenlijk is dat alleen interessant voor motoren die "bijzonder" zijn.. Of als je zelf sleutelt en klare brokken aanlevert

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 29-07-2017 21:11:17 ]
pi_172768616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:43 schreef PluggieOD het volgende:
MR2 is wel echt een heel heftige auto. Geloof het of niet. Betere wegligging dan een Lotus Elise.Of een Speedster.

De mijne is god, elke dag dat hij rijdt is trots, daarom is het ook een rally auto.
MR2 die zou ik wel willen laatste model. Ziet er niet uit. Schijnt mega weggedrag te zijn.
Compleet onzin. Geen van de drie types kan enigszins n de buurt komen van een Lotus elise wat weggedrag betreft. Het type waar het hier oom gast rijdt best leuk daar niet van, persoonlijk vond ik hem iets te stug geveerd. Het absoluut gebrek aan bagageruimte vind ik wel een misser.
pi_172769171
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik deed nooit aan sloop in eigen beheer.. ik schreef ze altijd gewoon op mijn naam en trok een auto kaal, meestal tot ik er een paar had, en kreeg 75euro stuk+vrijwaring als het demontagebedrijf ze kwam halen.. (hoe meer in 1x hoe hoger de vergoeding)

Die vergoeding is nu iets lager want een deel van diezelfde vergoeding was een premie die ze opstreken voor ieder kenteken die ze innamen voor demontage..

Die blokkies zijn genoeg te vinden.. is echt niets speciaals aan..
De reden waarom er bij demontagebedrijven niet mee geadverteerd word is omdat ze blokken in een container mikken en ze per container voor de export gaan tegen goede prijzen..
Heb je geen gedoe van, geen gezeur van particulieren die aandacht vragen ook..

Maar ze zijn er genoeg hoor.. alleen niet bij demontagebedrijven van achter je scherm misschien..
Kijk maar eens want rond op ebay..

En weet wat revisie kost... Eigenlijk is dat alleen interessant voor motoren die "bijzonder" zijn.. Of als je zelf sleutelt en klare brokken aanlevert
Tsja, die manier van doen is nu echt voorbij hoor. Een kaal chassis laten afhalen wordt je tegenwoordig echt niet meer in dank afgenomen en vaak mag je ervoor dokken. Er is door de industrie flink gelobbied om dat slopen in eigen beheer af te schaffen, juist zodat sloperijen er de monopolie op terug kunnen krijgen (onder het mom van 'recycling voor het milieu' natuurlijk). Vanzelfsprekend gaat er nu veel makkelijker handel naar het buitenland, maar dat heeft geen invloed op de prijs die een Nederlander voor een blokje betaald (particulier of garage/tussenpersoon).Dat is een kwestie van vraag en aanbod - en de aanbieder die de bovenhand heeft daarin.

Het 1ZZ-FED specifieke blok is gewoon nauwelijks te vinden, ook op Ebay. Een 1ZZ-FE wel, en dat zou in de basis gewoon hetzelfde blok kunnen zijn, maar dan nog mag je dus - ook op Ebay - er al snel tegen de 1k voor neerleggen.

Over de prijs van een revisie kan je natuurlijk zo niets zeggen, hangt van de totale staat van het blok af. Of een bepaalde keuze daarin het geld waard is, hangt er vooral vanaf wat de eigenaar voor de auto over heeft. Zeker bij hobby-auto's zijn de prijzen minder rationeel. Bij ons op de werkplaats komt vaak genoeg een auto langs waar veel meer ingestoken wordt dan economisch loont.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:31:59 #93
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172769383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:22 schreef Dingest het volgende:

[..]

Tsja, die manier van doen is nu echt voorbij hoor. Een kaal chassis laten afhalen wordt je tegenwoordig echt niet meer in dank afgenomen en vaak mag je ervoor dokken. Er is door de industrie flink gelobbied om dat slopen in eigen beheer af te schaffen, juist zodat sloperijen er de monopolie op terug kunnen krijgen (onder het mom van 'recycling voor het milieu' natuurlijk). Vanzelfsprekend gaat er nu veel makkelijker handel naar het buitenland, maar dat heeft geen invloed op de prijs die een Nederlander voor een blokje betaald (particulier of garage/tussenpersoon).Dat is een kwestie van vraag en aanbod - en de aanbieder die de bovenhand heeft daarin.

Het 1ZZ-FED specifieke blok is gewoon nauwelijks te vinden, ook op Ebay. Een 1ZZ-FE wel, en dat zou in de basis gewoon hetzelfde blok kunnen zijn, maar dan nog mag je dus - ook op Ebay - er al snel tegen de 1k voor neerleggen.

Over de prijs van een revisie kan je natuurlijk zo niets zeggen, hangt van de totale staat van het blok af. Of een bepaalde keuze daarin het geld waard is, hangt er vooral vanaf wat de eigenaar voor de auto over heeft. Zeker bij hobby-auto's zijn de prijzen minder rationeel. Bij ons op de werkplaats komt vaak genoeg een auto langs waar veel meer ingestoken wordt dan economisch loont.
Er is helemaal niets voorbij.. ze worden nog steeds afgehaald tegen een fijne vergoeding..
En dat er iets voor betaald word is alleen maar extra.. pas als het geld zou gaan kosten word het minder interessant..
En nogmaals.. ik heb nooit aan sloop in eigen beheer gedaan.. Dat is veel te omslachtig..

Die blokken zijn in grote lijnen hetzelfde.. Maar je kan alles overzetten want dat heb je immers al in bezit..
Ik weet niet op welke ebay jij kijkt.. maar ik zie er genoeg nette rond de 600.. en dat zijn dan vraagprijzen.. dus dan kom je met 500 ook weg..

Over een revisie kun je heel makkelijk zijn: De tijd die het kost om te kijken wat de staat van een blok is ben je al zoveel kwijt dat je er al een ander blok voor kan kopen.. en dan heb je dus nog niets gedaan...
Kortom.. is het niets speciaals of een verzamelding met heilige nummers dan is het niet interessant..

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 29-07-2017 21:41:31 ]
pi_172769568
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er is helemaal niets voorbij.. ze worden nog steeds afgehaald tegen een fijne vergoeding..
En dat er iets voor betaald word is alleen maar extra.. pas als het geld zou gaan kosten word het minder interessant..
En nogmaals.. ik heb nooit aan sloop in eigen beheer gedaan.. Dat is veel te omslachtig..

Die blokken zijn in grote lijnen hetzelfde.. Maar je kan alles overzetten want dat heb je immers al in bezit..
Ik weet niet op welke ebay jij kijkt.. maar ik zie er genoeg nette rond de 600.. en dat zijn dan vraagprijzen.. dus dan kom je met 500 ook weg..

Over een revisie kun je heel makkelijk zijn: De tijd die het kost om te kijken wat de staat van een blok is ben je al zoveel kwijt dat je er al een ander blok voor kan kopen.. en dan heb je dus nog niets gedaan...
Kortom.. is het niets speciaals of een verzamelding met heilige nummers dan is het niet interessant..
Tsja, k. Dan zullen we in andere werelden leven :? Ik ga d'r geen wellus-nietus spelletje van maken iig.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:04:35 #95
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_173160112
Even het ouwewijven gedoe hierboven weg..@TS..heb je een update?
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')