Niet meteen zo negatief denken.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat klinkt naar een algehele revisie..
Een losse klep.. klepzitting of een drijfstang.. vrees het ergste maar..
De zuiger krijgt een tik.. de drijfstang krijgt een tik.. de krukas(+lager) krijgt een tik.. etc..
Ik zou het blokkie wisselen
quote:Op zondag 18 juni 2017 15:45 schreef sturmpie het volgende:
ik denk aan een lekke koppakking.
dat kan je makkelijk checken, meestal sijpelt er 'n beetje olie uit.
het geluid herinnert me aan die keer dat ik mijn suzuki-motor te veel gas had gegeven, koppakking was gescheurd en 'n tikkende motor.quote:
Een defecte koppakking hoor je niet, wel eventuele gevolgen van een defecte koppakking.quote:Op zondag 18 juni 2017 15:55 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het geluid herinnert me aan die keer dat ik mijn suzuki-motor te veel gas had gegeven, koppakking was gescheurd en 'n tikkende motor.
't gevolg van een defecte/lekke koppakking is dat de balans in de motor wordt verstoord, speling, tikken etc...quote:Op zondag 18 juni 2017 16:06 schreef NB1983EM het volgende:
[..]
Een defecte koppakking hoor je niet, wel eventuele gevolgen van een defecte koppakking.
Dus je antwoord klopt niet.
Nee. Je weet wel wat een koppakking is?quote:Op zondag 18 juni 2017 16:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
't gevolg van een defecte/lekke koppakking is dat de balans in de motor wordt verstoord, speling, tikken etc...
Wat de oorzaak ook is, het geluid zal idd met het toerental meegaan.quote:Op zondag 18 juni 2017 17:54 schreef 1299 het volgende:
Drijfstangen die lekker aan het rammelen zijn schat ik. Ik zeg tijd voor een nieuw blok. Je kan nog even kijken of het geluid mee trilt met het toerental maar dat zal wel.
Nee dit is wel overduidelijk.. Het klinkt als ellende.. het kan best zijn dat er een klepzitting los is.. dan kun je geluk hebben.. en kun je hem wel weer vasttikken.. Of er zit een bout van het vliegwiel los...quote:Op zondag 18 juni 2017 15:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet meteen zo negatief denken.
Het mooiste zou zijn als er een lek in het uitlaatspruitstuk zit, dat maakt ook ongeveer zo'n geluid.
Of een ventilator die iets raakt.
De motor loopt op zich wel netjes volgens mij dus ik zou niet direct aan een mechanisch probleem denken.
Uiteraard is dat wel mogelijk maar dat is via een filmpje lastig vast te stellen.
Ik denk dat je hier het beste iemand met verstand van zaken irl naar moet laten kijken en luisteren.
Na een poosje slijp je liever de auto erom vandaan.. Je moet over de halve auto heen buigen voor je erbij kan..quote:Op zondag 18 juni 2017 23:26 schreef 1299 het volgende:
Volgens mij is het ook een hel bij een mr2 om fatsoenlijk bij de motor te komen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je je iets technischer voordoet dan dat je bent.quote:Op zondag 18 juni 2017 19:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dit is wel overduidelijk.. Het klinkt als ellende.. het kan best zijn dat er een klepzitting los is.. dan kun je geluk hebben.. en kun je hem wel weer vasttikken.. Of er zit een bout van het vliegwiel los...
Maar de gevolgschade is vaak groter dan vooraf geschat..
Heb je alles weer inelkaar blijkt dat de krukas toch krom is... been there done that..
Als je zelf kunt sleutelen heb je voor 400 euro zat een goedlopend blok.. dan kan revisie niet echt uit..
Met andere woorden: je weet niet hoe je een losgekomen klepzitting vastzet?quote:Op maandag 19 juni 2017 04:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je je iets technischer voordoet dan dat je bent.
Je laat alles zo makkelijk klinken... een losse klepzitting ff terug tikken? Echt?
En dat is ook de reden dat ik ook niet op de rest van je reactie reageer want volgens mij heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Een eerdere post heb je al ge-edit en dat geeft ook niks, die mogelijkheid is er en moet je ook gebruiken als het nodig is.
En het was nodig........
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar ik breng iig mijn mening niet als feit.
En jij deed dat wel en het was nog eens een doemscenario ook.
Ik had je gequote dus ook al heb jij je bericht eerder deze week veranderd staat je originele uitspraak nog steeds.
Maar daar gaat het niet om, TS zoekt hulp/advies.
En om dan zonder door te vragen of echt de feiten te kennen zeggen dat hij z'n blok moet wisselen is gewoon dikke onzin.
Maar dat weet je volgens mij zelf ook wel, anders zou je je post niet hebben aangepast.
Maar betekent een losse klepzitting niet dat de kop op de plek waar die zitting hoort "uitgelubberd" is? Het lijkt mij dat als een klepzitting, die in de kop geperst wordt, los komt, die niet weer deugdelijk op zijn plaats geperst kan worden.quote:Op maandag 19 juni 2017 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met andere woorden: je weet niet hoe je een losgekomen klepzitting vastzet?
Dat je mn edit's niet vertrouwd, helemaal prima, maar het enige wat ik direct na het plaatsen, en ruim voor jij reageerde in dit topic, heb gedaan is de benaming van de onderdelen die ik noemde heb gewijzigd.. en toe heb gevoegd dat hij beter zn blok kon gaan wisselen..
Kun je heel hard gaan schreeuwen dat ik geen verstand heb en dat het allemaal onzin is, prima..
Maar leg even uit hoe veel het 1 en ander gaat kosten dan als jij het allemaal weet..
Aangezien je al niet snapt hoe je een klepzitting weer terug op zn plaats krijgt en dan niet even vraagt hoe dat werkt maar direct begint te roepen hoe belachelijk dat zou zijn.. Heb ik er een hard hoofd in..
Klopt.. maar je kunt hem wel degelijk weer op een onorthodoxe manier op zn plek krijgen..quote:Op maandag 19 juni 2017 11:59 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar betekent een losse klepzitting niet dat de kop op de plek waar die zitting hoort "uitgelubberd" is? Het lijkt mij dat als een klepzitting, die in de kop geperst wordt, los komt, die niet weer deugdelijk op zijn plaats geperst kan worden.
De enige oplossing lijkt mij dan om een soort overmaatse klepzitting ind e kop te persen.
Ik zou er weinig vertrouwen in hebben, jij wel?quote:Op maandag 19 juni 2017 12:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. maar je kunt hem wel degelijk weer op een onorthodoxe manier op zn plek krijgen..
Je duwt de zitting weer op zn plek en slaat rondom de zitting minideukjes met een centerpons zodat je het materiaal over/tegen de rand van de zitting tikt..
(Let wel: de zitting mag natuurlijk niet beschadigd zijn..)
Dat blijft mits goed uitgevoerd gewoon goed
En nou weet ik je reactie al, maar ik ben niet de uitvinder..
Als ik er geen duidelijke ervaring op lange termijn mee had zou ik het niet in mn hoofd halen om het te adviseren..quote:Op maandag 19 juni 2017 12:10 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zou er weinig vertrouwen in hebben, jij wel?
Om te beginnen: Laten we het rustig houden, ik schreeuw helemaal niet hard dat je er geen verstand van hebt, dat maak je er zelf van.quote:Op maandag 19 juni 2017 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met andere woorden: je weet niet hoe je een losgekomen klepzitting vastzet?
Dat je mn edit's niet vertrouwd, helemaal prima, maar het enige wat ik direct na het plaatsen, en ruim voor jij reageerde in dit topic, heb gedaan is de benaming van de onderdelen die ik noemde heb gewijzigd.. en toe heb gevoegd dat hij beter zn blok kon gaan wisselen..
Kun je heel hard gaan schreeuwen dat ik geen verstand heb en dat het allemaal onzin is, prima..
Maar leg even uit hoe veel het 1 en ander gaat kosten dan als jij het allemaal weet..
Aangezien je al niet snapt hoe je een klepzitting weer terug op zn plaats krijgt en dan niet even vraagt hoe dat werkt maar direct begint te roepen hoe belachelijk dat zou zijn.. Heb ik er een hard hoofd in..
Je zegt verderop inderdaad met reden dat je er geen verstand van hebt..quote:Op maandag 19 juni 2017 22:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Om te beginnen: Laten we het rustig houden, ik schreeuw helemaal niet hard dat je er geen verstand van hebt, dat maak je er zelf van.
En ik weet wel hoe een klepzitting vast zit en juist daarom is terugtikken niet zo'n goed idee want die komt geheid weer los.
Kun je wéér je blok uit elkaar halen en een nieuwe koppakking bestellen.
Misschien dat jouw methode zoals je hier boven beschrijft wel (tijdelijk) werkt maar zelf zou ik daar absoluut geen vertrouwen in hebben, de krachten in een motorblok zijn groter dan de kracht die je hebt uitgeoefend met je hamer om een klepzitting terug te meppen.
Als de boel tóch uit elkaar moet kun je het beter direct goed aanpakken en niet zo'n redneckoplossing zoals jij aandraagt.
Buiten dat: Er zal vast een reden zijn dat de klepzitting los is, als je de oorzaak niet aanpakt zal het probleem terug blijven komen denk je ook niet?
Ik hou wel van makkelijke oplossingen eerlijk gezegd maar jouw voorstel is alleen makkelijk. Té makkelijk.
En het is niet eens een oplossing.
En als laatste: De diagnose "losse klepzitting" is niet eens gesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |