quote:Ik wil daar niet kijken.
Op woensdag 16 april 2003 21:59 schreef golfer het volgende:[..]
Ja, zie Ramses.
quote:Ja dat is een straf
Op woensdag 16 april 2003 21:56 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt wel of die is overleden ofzoJe wordt ineens doodgegooid met Ramses
Ken veels te weinig muziek van de man maar wat ik ken laat me echt niet koud Hele goeie teksten puur uit het hart gezongen. Vind Jaques Brell er idd goed mee te vergelijken maar die zong vornamelijk Frans maar ook zeker wel Vlaams. Hebtie ook een website?
quote:Tnx Seborik, ik had het dus gemist.
Op zaterdag 19 april 2003 11:44 schreef Seborik het volgende:
Voor de mensen die het gemist hebben, Uur van de Wolf wordt straks herhaald.
quote:Ik heb ook het vermoeden dat het volgende week herhaald wordt.
Op zaterdag 19 april 2003 13:50 schreef Zander het volgende:
Hmm.. volgens mij is dit een andere aflevering van Uur van de Wolf, over beginnende talenten of zo.. Even in de gaten houden of het volgende week anders herhaald wordt.
Voor mensen die meer informatie willen, op http://home.tiscali.nl/sylvester/shaffy.htm is een aardige pagina te vinden.
Ik vind Ramses Shaffy een aantal zeer mooie nummers hebben. Ik heb zijn eerste 3 cd's, de soundtrack van Ramses en een kopie van de live-cd Ramses 97. Niet alles van hem vind ik mateloos (zoals Ramses het waarschijnlijk zou zeggen ) briljant. Sommige teksten hebben wat te geforceerde rijm, maar zijn gevoel voor melodie en de dynamiek in zijn stem vind ik prachtig. Overigens komt hij in veel teksten juist ook weg met veel rijm, juist omdat hij daarmee echt de zinnen aan elkaar vlecht.
Het is een bijzondere artiest die alle aandacht verdient. Het is jammer dat we in Nederland niet meer van zulke eigenwijze artiesten hebben. De meeste artiesten uit de cabaret/theaterhoek vervallen toch al snel in wat te braaf geneuzel.
quote:Ok, die heb ik dus niet aangezien de bibliotheek-cd bekrast bleek te zijn en een kopie maken daarmee ook onmogelijk was.
Op zaterdag 19 april 2003 14:10 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
en een kopie van de live-cd Ramses 97.
Dus als mensen deze cd hebben, dan zou ik me aanbevolen voor een kopie.
cd is niet meer leverbaar helaas
offtopic: m'n docent muziek op de middelbare school was vaste pianist van Ramses Shaffy. Niet dat jullie daar wat aan hebben maar toch ik wilde het ff kwijt want ik voel me er best wel stoer door.
Je moet zoeken in de bestelgids op Ramses Shaffy.
quote:
titel:
Ramses Shaffy
serie/subtitel:
Simek 's nachts
thema:
Kunst en cultuur
medium:
Radio
jaar:
1995
inhoud:
Martin Simek bezocht de zanger/kunstenaar Ramses Shaffy in 1995 in Antwerpen. Shaffy toerde destijds door Nederland en België met de theatervoorstelling De man van La Mancha. In de uitzending schetst Shaffy, vanachter de piano, een muzikaal zelfportret. Tussen de gesprekken door speelt hij de nummers die de rode draad van zijn leven vormen.
Ramses Shaffy praat over voor hem belangrijke themas, waaronder alleen zijn: Alleen zijn is iets anders dan eenzaam zijn. Alleen zijn kan een grote luxe zijn. Over muziek: Muziek grenst aan één van de mooiste dingen van het leven: stilte. Muziek wordt geboren uit stilte.
Vooral door de perfecte live-uitvoeringen aan de piano kan dit programma met recht gelden als een uniek document voor alle mensen die Ramses Shaffy een warm hart toedragen.In verband met de in de bioscopen uitgebrachte documentaire Ramses van Pieter Fleury herhaalde de RVU deze uitzending in 2002.
lengte:
55 minuten
prijs:
Cassette € 7,50 / CD € 8,50
Ik ben in het algemeen niet dol op Nederlandstalig, maar voor Ramses een een select aantal andere personen maak ik een uitzondering.
quote:'Het Water' wat op die CD staat vind ik vooral mooi. En 'De wereld heeft mij failliet verklaard' (of hoe heet dat liedje) is ook lekker opbeurend!
Op woensdag 22 oktober 2003 16:40 schreef Zander het volgende:
Ik heb vandaag die soundtrack van de documentaire voor iemand z'n verjaardag gekocht, maar ik zit hem nu zelf te luisteren en eigenlijk is het toch wel geweldige muziek.![]()
Ik ben in het algemeen niet dol op Nederlandstalig, maar voor Ramses een een select aantal andere personen maak ik een uitzondering.
Dhr R. Shaffey
Dr. Sarphatihuis
Roetersstraat 2
1018 WC Amsterdam
Bedenk je dat het geen lolletje is om als zo'n groot artiest op veel te jonge leeftijd vanwege je verzorging te midden van de grijze suffe bejaarden te zitten. Fleur zijn bestaan op en snailmail de man.
quote:Gelukkig gaat het al veel beter met hem dan in de documentaire het geval was.
Op woensdag 22 oktober 2003 17:22 schreef Lurky het volgende:
Fanmail kan je sturen aan:Dhr R. Shaffey
Dr. Sarphatihuis
Roetersstraat 2
1018 WC AmsterdamBedenk je dat het geen lolletje is om als zo'n groot artiest op veel te jonge leeftijd vanwege je verzorging te midden van de grijze suffe bejaarden te zitten. Fleur zijn bestaan op en snailmail de man.
Overigens heb ik vandaag eindelijk de lp 'Sterven van Geluk' uit 1988 kunnen bemachtigen.
quote:En ik ga nu eindelijk antwoorden.
Overigens vroeg Lamon in het Frank Boeijen topic ooit nog eens aan mij:
De voorgenoemde cd is overigens de enige cd die ik heb van Ramses. Ik had het gevoel dat deze dubbelaar de lading redelijk dekte, maar als ik nog essentiele nummers mis, hou ik mij ten zeerste aanbevolen. .
Ik zou je in ieder geval aanraden de Hollands Glorie cd te kopen van Ramses Shaffy. Het concert wat hier op staat (Ramses 97) is erg de moeite waard. Een ramses op leeftijd aan het werk geeft het geheel wel een extra dimensie. De cd kost geloof ik 6 euro, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Dat geldt overigens voor iedereen die dit topic leest.:P
Ik vind het een van de weinige nederlandse zangers die ECHT indruk achterlaat.
quote:Nog even over die 'Sterven van Geluk' en die 3 cd box die uit is;
Op vrijdag 7 november 2003 01:24 schreef -Wepeel2- het volgende:
..
Ik noemde 'An en Jan' en 'Ik drink' omdat ik een ontzettende sucker ben voor melancholieke teksten, begeleid door schaamteloze mineur muziek.
Het zijn dus juist dat soort levensbeschouwende nummers van Shaffy waar ik van hou. Is dat ook in veelvuldigheid op deze albums te vinden?
Dit even om de aanschafwaardigheid te bepalen. Ik vind nummers van de tragi-komische kant van Shaffy ook wel goed, maar daar heb ik er voor mijn gevoel nu wel genoeg van.
Ik ben dus echt op zoek naar die dieptrieste levensrevelaties, met gepaste treurige muziek eronder.
quote:Ik vind melancholieke teksten ook prachtig. Oh verdomme, wat kan ik schaamteloos genieten van het leed van anderen als het wordt omgezet in prachtige muziek.
Op dinsdag 11 november 2003 03:05 schreef Lamon het volgende:[..]
Nog even over die 'Sterven van Geluk' en die 3 cd box die uit is;
Ik noemde 'An en Jan' en 'Ik drink' omdat ik een ontzettende sucker ben voor melancholieke teksten, begeleid door schaamteloze mineur muziek.
Het zijn dus juist dat soort levensbeschouwende nummers van Shaffy waar ik van hou. Is dat ook in veelvuldigheid op deze albums te vinden?
Dit even om de aanschafwaardigheid te bepalen. Ik vind nummers van de tragi-komische kant van Shaffy ook wel goed, maar daar heb ik er voor mijn gevoel nu wel genoeg van.
Ik ben dus echt op zoek naar die dieptrieste levensrevelaties, met gepaste treurige muziek eronder.
Maar goed, over jouw vragen:
De sfeer van sterven van geluk weet ik nog niet, aangezien ik die pas deze week krijg. Een aantal nummers ken ik wel en ik moet zeggen dat er vaak een vrolijke Shaffy doorklinkt. Maar in ieder geval wel weer een echte shaffy die op een frisse manier zijn eigen nummers neerzet. Op Dag en Nacht en We Leven Nog hadden de producenten/medeschrijvers wat mij betreft soms een te grote vinger in de pap.
Als je van melancholie houdt dan moet je absoluut de 3-originals aanschaffen. Naast het feit dat er gewoon heel veel mooie nummers op de eerste twee platen staan, is de derde plaat gewoon een grote, lange klaagzang. Nou goed, misschien enigzins overdreven, maar het is een hele ingetogen en melancholieke plaat. Hij heeft als bijnaam ook 'de zwarte plaat'. Omdat de cover zwart is, maar vooral ook door de inhoud van de teksten.
Shaffy wordt op deze plaat ook alleen nog maar begeleid door Trio Louis van Dijk. Het is echt een heerlijke plaat om 's nachts te draaien. Het 'meezinggehalte' is echter bijna nihil. Dus bereid je daar wel op voor. Het prachtige De Trein Naar Het Noorden staat ook op deze plaat. Blijf Bij Me is ook een fantastisch nummer van deze plaat.
Er Was
Een Jongetje is misschien wel het prijsnummer van deze plaat. Het bestaat maar uit 5 regels tekst, die constant (in canon) worden gezongen. Zo simpel, maar zo prachtig.
Nou, ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. Als je toch een kopie wil van Sterven van Geluk dan hoor ik het wel (deze cd is niet meer origineel te krijgen, dus ik hoop dat ik dit hier mag neerzetten Seborik).
quote:Ik ben overtuigd. Ik ga zo snel mogelijk die 3-originals kopen.
Op woensdag 12 november 2003 19:08 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik vind melancholieke teksten ook prachtig. Oh verdomme, wat kan ik schaamteloos genieten van het leed van anderen als het wordt omgezet in prachtige muziek.
Maar goed, over jouw vragen:
De sfeer van sterven van geluk weet ik nog niet, aangezien ik die pas deze week krijg. Een aantal nummers ken ik wel en ik moet zeggen dat er vaak een vrolijke Shaffy doorklinkt. Maar in ieder geval wel weer een echte shaffy die op een frisse manier zijn eigen nummers neerzet. Op Dag en Nacht en We Leven Nog hadden de producenten/medeschrijvers wat mij betreft soms een te grote vinger in de pap.Als je van melancholie houdt dan moet je absoluut de 3-originals aanschaffen. Naast het feit dat er gewoon heel veel mooie nummers op de eerste twee platen staan, is de derde plaat gewoon een grote, lange klaagzang. Nou goed, misschien enigzins overdreven, maar het is een hele ingetogen en melancholieke plaat. Hij heeft als bijnaam ook 'de zwarte plaat'. Omdat de cover zwart is, maar vooral ook door de inhoud van de teksten.
Shaffy wordt op deze plaat ook alleen nog maar begeleid door Trio Louis van Dijk. Het is echt een heerlijke plaat om 's nachts te draaien. Het 'meezinggehalte' is echter bijna nihil. Dus bereid je daar wel op voor. Het prachtige De Trein Naar Het Noorden staat ook op deze plaat. Blijf Bij Me is ook een fantastisch nummer van deze plaat.
Er Was
Een Jongetje is misschien wel het prijsnummer van deze plaat. Het bestaat maar uit 5 regels tekst, die constant (in canon) worden gezongen. Zo simpel, maar zo prachtig.Nou, ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. Als je toch een kopie wil van Sterven van Geluk dan hoor ik het wel (deze cd is niet meer origineel te krijgen, dus ik hoop dat ik dit hier mag neerzetten Seborik).
quote:Als het goed is krijg ik morgen of zaterdag de lp + cd binnen. EN er zit ook nog een extra cd bij, en wat daarop staat is voor mij ook nog een verrassing.
Op vrijdag 14 november 2003 02:48 schreef Lamon het volgende:[..]
Ik ben overtuigd. Ik ga zo snel mogelijk die 3-originals kopen.
Mochten deze aanslaan, dan hoor je ook nog van me betreffende 'sterven van geluk'. Ik wacht daarmee in ieder geval nog even, tot ik jouw mening over dat album heb gelezen, nadat je hem binnengekregen hebt.
-edit: smileydropping wat aangepast.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 14-11-2003 10:34]
quote:Zo, ik heb sterven van geluk vandaag binnen gekregen en ook beluisterd.
Op vrijdag 14 november 2003 02:48 schreef Lamon het volgende:[..]
Ik ben overtuigd. Ik ga zo snel mogelijk die 3-originals kopen.
Mochten deze aanslaan, dan hoor je ook nog van me betreffende 'sterven van geluk'. Ik wacht daarmee in ieder geval nog even, tot ik jouw mening over dat album heb gelezen, nadat je hem binnengekregen hebt.
Sterven Van Geluk (uit 1988 trouwens) laat een heel opgewekte Ramses horen, soms doet het me bijna terugdenken aan de eerste plaat van Ramses, hoewel de arrangementen wel heel anders zijn. Wat voller dan ik had verwacht, maar wel heel sprankelend. Deze Ramses hoor ik veel liever dan de Ramses van We Leven Nog. Op We Leven Nog verzuipt de muziek af en toe (lees: bijna altijd) echt in een veel te slepende en bombastische productie. Dat vind ik dan ook geen goede plaat, op een aantal nummers na.
Maar goed, over dat opgewekte van Sterven Van Geluk. Wie anders dan Ramses zou het aandurven om gewoon zonder enige pretentie een tekst als dit op te nemen.
quote:of
Jouw haar is een waterval
Jouw ogen en overalJouw schoot is een muizeval
Je bent gewoon heerlijk
Jouw rug is een skivallei
Jouw billen een zomerwei
Jouw benen zijn vogelvrij
Je bent gewoon heerlijkJe jaagt voor mij de stormen weg
Je waakt over mijn leven
Je lacht aan de wanhoop voorbij
En je doet het alleen maar voor mij
Jij maakt m'n leven zo blij enJe praat als een waterval
Je vrijt als een overval
Je zwijgt als een muizeval
Je bent gewoon heerlijk
Je verrast me hopeloos
En je verbaast me eindeloos
Je begrijpt me woordeloos
Je bent gewoon heerlijkJe jaagt voor mij de wolken weg
Je maakt de lucht weer blauw
Door jou krijgt alles weer glans
Door jou ben ik weer in balans
Door jou word ik weer een danserJe handen hebben een ranke taal
Een slanke taal, een bedanken-taal
En je hebt me dan telkens zo lief
En je zingt kleine geintjes van liefdeEn je lacht als een waterval
Je kust als een overval
Je glimlacht als een muizeval
Je bent gewoon heerlijk
Jouw nachten zijn van tijgervacht
Jouw morgens van zonnepracht
Jouw middag is altijd onverwacht
M'n God wat ben je heerlijkJe hakt voor mij de klippen weg
Je baant voor mij een pad
Het ijs rond mijn hart wordt weer dooi
En je trekt me uit m'n eenzame kooi
Jij maakt m'n leven zo mooi en
Jouw stem heeft een ondertoon
Een boventoon en een wondertoon
En je hebt me dan telkens zo lief
En je zingt kleine geintjes van liefdeJe bent een kano in een waterval
De buit van een overval
De kaas in een muizeval
Je bent gewoon heerlijk!
quote:De cd-kopie is trouwens mislukt. Er zitten allemaal vreemde tikken op.
Als een schaterend konijntje in de morgendauw
Als een stille kaars in winterstorm
Als de onpeilbare diepte van het meer
Als een bungelend harlekijntje aan een regenboog
Als tante Truus op een gepofte aardappel
Als een zeemeermin op een motorfiets
Als een kapper die kapt op z'n vrije dag
Als een spijbelend uitje van het rijksarchief
Ja, toe maar, zo kan 'ie wel weer ()
Dat alles ben jij en nog veel meer
Bereid om elk moment te sterven van geluk
Dit is de tracklist. Waarschijnlijk staan er ook wel een aantal nummers van op jouw Alleen Als Je Me Verleidt cd:
Samen In Zee I
Wees Niet Zo Streng
Feestje
Sterven van Geluk
Lieg Niet Tegen Mij
Overvoerd Door Jou
Met Het Circus Mee
Meneer Koek (die staat zeker op jouw cd, prachtig nummer vind ik dat)
De Lusteloosheid (een cover, erg erg mooi)
Blijf Bij Me (staat ook op Wij Zullen Doorgaan in een andere versie)
Novemberstorm
Mateloos
Samen In Zee II
'Heerlijk' staat trouwens ook op de verzamelaar.
Hij doet me een beetje denken aan Marije (qua tekst), onbeschaamd genieten van lyrische vrijheid.
Ik heb al eerder in dit topic gepost dat je me niet warm kunt krijgen voor Ramses Shaffy... maar nu moet ik toch echt bekennen dat er één nummer is die ik mooi vind!
Ik heb hem onlangs gehoord op Radio 1. Het gaat om "Stil in Amsterdam" of zoiets... Een heerlijk rustig plaatje.
quote:Ik denk dat je 5 Uur ook wel mooi zal vinden.
Op woensdag 24 december 2003 15:57 schreef Gitarist het volgende:
*kick*Ik heb al eerder in dit topic gepost dat je me niet warm kunt krijgen voor Ramses Shaffy... maar nu moet ik toch echt bekennen dat er één nummer is die ik mooi vind!
Ik heb hem onlangs gehoord op Radio 1. Het gaat om "Stil in Amsterdam" of zoiets... Een heerlijk rustig plaatje.
quote:Dank je, 'k ga eens kijken of ik er aan kan komen.
Op woensdag 24 december 2003 17:12 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik denk dat je 5 Uur ook wel mooi zal vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |