abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7325221
Alleen de naam al zou een belletje moeten gaan rinkelen bij iedereen, wie kent hem nu niet, een van de grootste zangers van Nederland.

Nummers als Sammy, Laat me, "Zing, vecht, huil, lach, werk en bewonder", We zullen doorgaan en vele anderen. Ook erg bekend van zijn samenwerkingen met Liesbeth List waar overigens ook een erg mooie cd-box van is.

Afgelopen jaar bijzonder veel in het nieuws door het krijgen van vele prijzen voor zijn werk, o.a. een ridderorde, en door de documentaire die over zijn leven is gemaakt. Volgend jaar ontvangt hij in ieder geval een radio-prijs voor zijn gehele oeuvre.

Nog meer liefhebbers?

zaterdag 14 december 2002 @ 00:25:04 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_7325640
Ik heb 1 cd....van me tante gekregen een keer vind het wel een lieve stem eigenlijk gewoon als het regent met een bakkie thee naar luisteren.....
pi_7325684
Ja ik .
pi_7325702
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:26 schreef fatima het volgende:
Ja ik .
Dat klinkt niet bijzonder vrolijk?
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:30:36 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7325767
*meldt*
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7325884
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:27 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dat klinkt niet bijzonder vrolijk?

Om de bitterheid die ik hiervan ondervind te verzoeten ga ik Ramses nu opzoeken en opzetten.
pi_7326432
*ook meldt*
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_7326627
Ik heb laats de CD gekocht: "liedjes uit de film Ramses", wat overigens geen goede film was, maar de CD is fantastisch, vooral "Het Water" is een heel mooi liedje en "De wereld heeft mij failliet verklaard", die nummers waren volgens mij nog niet eerder uitgebracht.

[Dit bericht is gewijzigd door Z op 14-12-2002 01:20]

Aldus.
pi_7326679
Die film over Ramses, van Pieter Fleury is ook zeker niet onaardig...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_8058146
*Bescheiden kick omhoog

Ik ben maandag naar de documentaire Ramses geweest. Mooie met stijl gemaakte documentaire. Naar aanleiding van de documentaire besloten om ook maar het bij de documentaire behorende album aan te schaffen. Natuurlijk kende ik al wel materiaal van de beste man, maar een cd had ik nog niet in mijn bezit.

Het is een mooie samengestelde cd die een (voor mijn gevoel) redelijk overzicht geeft van zijn carriere. Echt fantastisch vind ik dat er twee nieuw opgenomen nummers opstaan door Ramses. Hij is misschien geestelijk wat achteruit gegaan, maar hij heeft aan zijn levensstijl wel een mooie doorleefde stem overgehouden.

En Pastorale blijft natuurlijk een pareltje. Erg fijn dat dat nummer ook op deze cd te vinden is.

Ik zit er nu aan te denken om binnenkort maar de theatershow Shafffy Chantant aan te schaffen.

Hmmzz....
  woensdag 22 januari 2003 @ 23:16:52 #11
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_8058181
ja ramses shaffy kan mij ook zeker wel bekoren.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_8058237
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:07 schreef Seborik het volgende:
Nog meer liefhebbers?

*meldt*
Idd 1 van de grootste zangers van Nederland.
:{
  Trouwste user 2022 woensdag 22 januari 2003 @ 23:20:35 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_8058262
Schrok me kapot bij het zien van dit topic.

Dacht alweer een held overleden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_8058630
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:20 schreef tong80 het volgende:
Schrok me kapot bij het zien van dit topic.

Dacht alweer een held overleden.

Hij leeft gelukkig nog.

Waar heb je die docou gezien Wepeel?

pi_8059070
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:38 schreef Seborik het volgende:

[..]

Hij leeft gelukkig nog.

Waar heb je die docou gezien Wepeel?

In het filmhuis in Deventer. Uitverkochte zaal, dus ik geloof dat er nog veel mensen zijn die geinteresseerd zijn in de persoon Ramses Shaffy.
Twee vrouwen die voor me liepen zaten na afloop nog wat te mijmeren over hoe een mens kon eindigen. Maar als je ziet/hoort hoe die man geleefd heeft dan vind ik de schade nog best meevallen. Ik vond dat de documentaire hem ook helemaal niet als een zielige persoon neerzette, maar gewoon als een doorleefde artiest in de herfst van zijn leven.

Leuk detail in de film is het moment dat hij wijn zit te drinken op zijn kamer. Hij drinkt niet uit wijnglazen, maar schenkt maar meteen hele colaglazen in. Op dat moment klonk er wel wat gegrinnik uit de zaal. Sommige mensen zijn onverbeterlijk.

Hmmzz....
  dinsdag 25 februari 2003 @ 10:00:48 #16
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_8703931
Ik ben ook een liefhebber cq. bewonderaar van Ramses Shaffy!

Vooral de nummers 'Laat me' en ' Ik drink' vind ik fantastisch!

I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_8872248
Enkele nummers van Ramses shaffy waren ook te beluisteren bij de crematie van mijn opa, en ik merkte erg veel overeenkomsten tussen Ramses en mijn opa. Ik ben deze artiest ook meer gaan waarderen, ook al omdat ik hem als artiest niet echt goed kende.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_8902612
Fan kun je het niet noemen, maar hij heeft wel een aantal prachtige nummers gemaakt en hijzelf is daarnaast natuurlijk ook een bijzonder persoon.

Bovendien is Pastorale het beste Nederlandstalige lied allertijden...

pi_8921365
A.s zondag in Carre is er een gala voor hem
3x raden wie erbij is.
Ondermeer Manuela Kemp, Liesbeth List, Willeke Alberti, Jeroen Zijlstra zullen nr's van Ramses vertolken!!!
You only live once
pi_9826695
Nog meer mensen gekeken naar het Uur van de Wolf met de Ramses-docu?
pi_9826748
Het lijkt wel of die is overleden ofzo

Je wordt ineens doodgegooid met Ramses

woensdag 16 april 2003 @ 21:59:58 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9826833
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:53 schreef Seborik het volgende:
Ja, zie Ramses.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9826861
Ja,was best indrukwekkend maar ik had er meer van verwacht
Toch is het een wonder dat die man nog leeft,hij is een soort van Jacques Brel
Jammer dat de drank zoveel kapot heeft gemaakt en ie nu Korsakov heeft...
pi_9826878
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:53 schreef Seborik het volgende:
ja ik heb gekeken. en jeetje wat triest. ik snap niet waarom ze die man in beeld brengen met zijn korsakof aandoening. doet hem geen goed hem zo te zien.
pi_9827347
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:56 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt wel of die is overleden ofzo

Je wordt ineens doodgegooid met Ramses

Er zat ook een zeer morbide element in de docu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')