Nummers als Sammy, Laat me, "Zing, vecht, huil, lach, werk en bewonder", We zullen doorgaan en vele anderen. Ook erg bekend van zijn samenwerkingen met Liesbeth List waar overigens ook een erg mooie cd-box van is.
Afgelopen jaar bijzonder veel in het nieuws door het krijgen van vele prijzen voor zijn werk, o.a. een ridderorde, en door de documentaire die over zijn leven is gemaakt. Volgend jaar ontvangt hij in ieder geval een radio-prijs voor zijn gehele oeuvre.
Nog meer liefhebbers?
quote:Dat klinkt niet bijzonder vrolijk?
Op zaterdag 14 december 2002 00:26 schreef fatima het volgende:
Ja ik.
quote:Om de bitterheid die ik hiervan ondervind te verzoeten ga ik Ramses nu opzoeken en opzetten.
Op zaterdag 14 december 2002 00:27 schreef Seborik het volgende:[..]
Dat klinkt niet bijzonder vrolijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Z op 14-12-2002 01:20]
Ik ben maandag naar de documentaire Ramses geweest. Mooie met stijl gemaakte documentaire. Naar aanleiding van de documentaire besloten om ook maar het bij de documentaire behorende album aan te schaffen. Natuurlijk kende ik al wel materiaal van de beste man, maar een cd had ik nog niet in mijn bezit.
Het is een mooie samengestelde cd die een (voor mijn gevoel) redelijk overzicht geeft van zijn carriere. Echt fantastisch vind ik dat er twee nieuw opgenomen nummers opstaan door Ramses. Hij is misschien geestelijk wat achteruit gegaan, maar hij heeft aan zijn levensstijl wel een mooie doorleefde stem overgehouden.
En Pastorale blijft natuurlijk een pareltje. Erg fijn dat dat nummer ook op deze cd te vinden is.
Ik zit er nu aan te denken om binnenkort maar de theatershow Shafffy Chantant aan te schaffen.
quote:*meldt*
Op zaterdag 14 december 2002 00:07 schreef Seborik het volgende:
Nog meer liefhebbers?
Dacht alweer een held overleden.
quote:Hij leeft gelukkig nog.
Op woensdag 22 januari 2003 23:20 schreef tong80 het volgende:
Schrok me kapot bij het zien van dit topic.Dacht alweer een held overleden.
Waar heb je die docou gezien Wepeel?
quote:In het filmhuis in Deventer. Uitverkochte zaal, dus ik geloof dat er nog veel mensen zijn die geinteresseerd zijn in de persoon Ramses Shaffy.
Op woensdag 22 januari 2003 23:38 schreef Seborik het volgende:[..]
Hij leeft gelukkig nog.
Waar heb je die docou gezien Wepeel?
Leuk detail in de film is het moment dat hij wijn zit te drinken op zijn kamer. Hij drinkt niet uit wijnglazen, maar schenkt maar meteen hele colaglazen in. Op dat moment klonk er wel wat gegrinnik uit de zaal. Sommige mensen zijn onverbeterlijk.
Vooral de nummers 'Laat me' en ' Ik drink' vind ik fantastisch!
Bovendien is Pastorale het beste Nederlandstalige lied allertijden...
quote:Ja, zie Ramses.
Op woensdag 16 april 2003 21:53 schreef Seborik het volgende:
Nog meer mensen gekeken naar het Uur van de Wolf met de Ramses-docu?
quote:ja ik heb gekeken. en jeetje wat triest. ik snap niet waarom ze die man in beeld brengen met zijn korsakof aandoening. doet hem geen goed hem zo te zien.
Op woensdag 16 april 2003 21:53 schreef Seborik het volgende:
Nog meer mensen gekeken naar het Uur van de Wolf met de Ramses-docu?
quote:Er zat ook een zeer morbide element in de docu.
Op woensdag 16 april 2003 21:56 schreef calvobbes het volgende:
Het lijkt wel of die is overleden ofzoJe wordt ineens doodgegooid met Ramses
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |