abonnement Unibet Coolblue
pi_171768368
Beste allen,

Graag jullie advies over het volgende:

Een deel van de (geschakelde) garage van onze nieuwbouwwoning zouden wij graag willen gebruiken als bijkeuken.

Zie hieronder de standaard-tekening van onze woning + garage:


De aannemer heeft aangegeven dat we voor de standaardoptie moeten kiezen als we de garage willen laten isoleren: hierbij wordt de garage bij de woonkamer betrokken en wordt een inpandige berging gerealiseerd. De garagedeur wordt dan veranderd naar een raamkozijn.
Kosten: 18.500 euro
Zie afbeelding hieronder (n.b. onze woning is gespiegeld):



Wij willen echter juist het achterste deel van onze garage gebruiken als bijkeuken en het voorste deel gebruiken als berging. Het raamkozijn aan de voorkant van de garage zien wij niet zitten; we willen graag de garagepoort (stalen segmenthefder) behouden zodat we makkelijk met onze fietsen in en uit kunnen. Zie hieronder hoe wij onze garage graag zouden willen indelen. Daarnaast lijkt het ons handig als er nog ergens een klein raamkozijn wordt gemaakt.



Graag jullie advies: is het mogelijk om bovenstaande na oplevering van de woning te realiseren? Hebben jullie enig idee hoeveel zoiets zou kosten? De 18.500 die de aannemer vraagt lijkt ons wat veel (zeker gezien het feit dat het eigenlijk niet is wat we willen), of is dit een reële prijs?

De aannemer heeft overigens wel laten weten dat het mogelijk is om een deur tussen de woonkamer en de garage te plaatsen (prijs wordt nog nagevraagd). Dit zouden we dus evt. wel in het meerwerk door de aannemer kunnen laten meenemen.

Alvast veel dank voor jullie reacties!
  zondag 18 juni 2017 @ 12:47:43 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171768742
Ik zou iig zorgen dat de boel goed geïsoleerd wordt opgeleverd, kan de aannemer niet die standaardoptie leveren met de gewone garagedeur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171769291
Je hebt ook zeer goed isolerende garagedeuren dus dat moet het probleem niet zijn.

Vraag anders of ze de berging niet bouwen en zelf de garagedeur laten plaatsen ipv de aannemer een
Raamkozijn te laten plaatsen.
pi_171769638
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:47 schreef Leandra het volgende:
Ik zou iig zorgen dat de boel goed geïsoleerd wordt opgeleverd, kan de aannemer niet die standaardoptie leveren met de gewone garagedeur?
Hoeft niet hoor kan je na de tijd ook doen. Is het projectbouw?

Toevallig geen bouwvakker in de familie?

Ik zou als ik jou was de kozijnen wel laten meenemen, de rest ka je na de tijd makkelijk realiseren. Lijmen of met een wand, mogelijkheden genoeg en bijna zeker veel en veel goedkoper.
pi_171771083
Dank voor jullie reacties.

Het betreft inderdaad projectbouw.

De aannemer heeft gezegd dat we voor de standaardoptie moeten kiezen, maar het is niet helemaal duidelijk of de aannemer het niet anders kan of niet anders wìl uitvoeren...
pi_171771216
Reken maar dat laatste.

Reken daarbij ook op nog hogere kosten als je het naar jou wens wil laten uitvoeren. Simpelweg omdat er dan speciaal voor jouw woning allerlei tekeningen en bestekken aangepast moeten worden. Daar gaan veel uurtjes arbeid in zitten.

Mogelijk moet de aannemer/ontwikkelaar ook nog bij de gemeente langs voor een aangepaste vergunning.
pi_171771498
18500 euro is wel heel erg veel voor wat isolatie en een raamkozijn.
pi_171771732
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:35 schreef polderturk het volgende:
18500 euro is wel heel erg veel voor wat isolatie en een raamkozijn.
Ja, ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb het idee dat de aannemer over het algemeen veel (te veel) vraagt voor de meerwerkopties. Zo vonden wij een erker (2,6 breed, 1,2 diep) aan de voorkant ook erg mooi, maar daar vraagt de aannemer 23.500 euro voor. Dat leek ons ook wat aan de hoge kant
pi_171773039
Meerwerk is altijd al de melkkoe van de aannemer geweest. 18.500 voor wat extra isolatie en een kozijn is inderdaad erg veel geld. Je zou bij een andere partij een offerte op kunnen vragen om na te gaan wat het zou kosten om achteraf te laten doen. Mijn inschatting is dat je met 12-13k een heel eind moet komen.
pi_171776439
Je wilt dus straks vanuit je kamer via de fietsenberging naar je bijkeuken? Wat wil je met de bijkeuken? Moet die extra geïsoleerd zijn? Want anders gewoon een deur plaatsen en dan na oplevering gewoon een wandje plaatsen op de plek die jij wil.
Mocht je een raam willen dan moet dit wel in de bouw, maar ik zou het laten afhangen van het doel van de bijkeuken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_171776899
In de bijkeuken willen we graag wasmachine, wasdroger en vriezer plaatsen. Volgens mij is het voor die apparaten beter als ze in een geïsoleerde ruimte staan?

Verder evt nog een spoelbak
pi_171777064
Als zo iets 18K moet kosten dan zou ik het zonder isolatie op laten leveren. Naderhand een klein bouw/klussenbedrijf inschakelen en de boel netjes voor elkaar laten maken zoals je het zelf wilt. Dan zou het voor een stuk minder moeten kunnen.
pi_171777460
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:34 schreef Pinaylies het volgende:
In de bijkeuken willen we graag wasmachine, wasdroger en vriezer plaatsen. Volgens mij is het voor die apparaten beter als ze in een geïsoleerde ruimte staan?

Verder evt nog een spoelbak
Wij hebben nu een garage zoals jullie standaard hebben. Die is 13 jaar oud en het heeft er nooit gevroren binnen. Prima dus voor je vriezer. Je droger en wasmachine hebben geen plek op zolder, in de technische ruimte? Want was drogen ga je misschien wel doen op een zolder maar niet in de garage, dan zou je er eigenlijk ook verwarming moeten hebben naast de isolatie. En de afvoer en aanvoer laten aanleggen in je garage gaat je vast ook de hoofdprijs kosten, als ik kijk naar de kosten voor de aanpassing van de garage. Is het dat waard?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_171778076
Op de zolderverdieping is inderdaad een technische ruimte, maar we hebben daar ook 2 slaapkamers. We werken allebei overdag dus de was wordt voornamelijk 's avonds gedraaid. We vinden het dan prettiger om de wasmachine in de garage te hebben staan.
pi_171778271
Ah herkenbaar. Wij slapen ook op zolder en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee heb dat ik af en toe de wasmachine hoor.
Tja ik snap je wens maar vrees dat je voor elke afwijking van de standaard binnen de bouw de hoofdprijs betaalt. Dus probeer zo veel mogelijk erna te doen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zondag 18 juni 2017 @ 21:39:19 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171778390
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:27 schreef Pinaylies het volgende:
Op de zolderverdieping is inderdaad een technische ruimte, maar we hebben daar ook 2 slaapkamers. We werken allebei overdag dus de was wordt voornamelijk 's avonds gedraaid. We vinden het dan prettiger om de wasmachine in de garage te hebben staan.
Bij ons in de wijk heeft iedereen technische ruimte incl boiler en warmtepomp die 's nachts draaien op zolder en ik heb veel voorbeelden gezien van mooie geïsoleerde kasten die er omheen zijn gemaakt omdat men op zolder wilde slapen. Eventueel kan je een dm sturen voor een foto.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_171780297
Dank voor jullie reacties! Ik denk dat we dan maar eens een offerte moeten laten opstellen bij een ander bedrijf
zodat we een idee hebben hoeveel het achteraf zal kosten. Maar zal vast goedkoper zijn dan de aannemer!

Mijn partner is een hele lichte slaper.. Wordt van het minste geringste wakker. Ben dus een beetje bang dat hij toch last zal hebben van de wasmachine. Maar @ laziness, als je een foto voor me hebt dan graag. :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')