M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:02 |
24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): Entry list 2017 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten • Fan made live timing inclusief sectors Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • 24 uur van Le Mans: Problemen voor leider in de race Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:02 |
94 en 95 in ieder geval. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:02 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:03 |
In 94 deed LMP1 niet eens mee en 95 is ingewikkeld. | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 12:03 |
LM WSC was de hoogste klasse lijkt me. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:03 |
| |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:04 |
1998 won GT1 | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:04 |
De klassen hadden andere namen maar er wonnen wel lager ingeschaalde klassen t.o.v. de hogere (prototype) klassen. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:05 |
Laten we zo zeggen: de verschillen waren nihil. Dus telt niet echt. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
Ho-Pin Tung komt niet meer in actie. De #38 gaat nu dubbel stinten met Jarvis en Laurent | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
De #38 moet de achterzijde vervangen, omdat de verlichting niet werkt | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
Met zo'n verplichte extra pitstop ga je natuurlijk nooit winnen... | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
Nee echt? | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
Zo help je de Porsche wel. En het is dag/ | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
kost zomaar een minuut extra dit | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:06 |
Ja, #2 wint. *afklopt | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:07 |
Zeiden ze op Eurosport | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 12:07 |
Wat een geknoei dit | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 12:07 |
Wedstrijdleiding wil koste wat kost een LMP1 als winnaaar, uitstraling, reputatie dit dat | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:07 |
oei dit kost tijd | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:08 |
KNPB | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:08 |
Broddelwerk | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:08 |
ongeveer anderhalve minuut verloren | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 12:08 |
In 1995 wel. In WSC toen allemaal oudere auto's. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:08 |
#2 gaat hem wel winnen ja | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:09 |
als ie heel blijft wel | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:09 |
Hartley nu op 1 ronde | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 12:09 |
Het is ook gewoon niet eens spannend of zo. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:10 |
Zelfs ik roep dat niet meer | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 12:10 |
Toch even een uurtje of twee geslapen want ik werd echt hondsberoerd ineens, nog iets gemist? | |
zoem | zondag 18 juni 2017 @ 12:10 |
Van de Red Bulls? | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:10 |
neuh, eigenlijk niet | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:10 |
jazekers #38 lmp2 leidt | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:10 |
nee niets, alles normaal. | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 12:11 |
| |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:11 |
Waar we uiteraard niet op hopen | |
TargaFlorio | zondag 18 juni 2017 @ 12:11 |
nee..... | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:11 |
Toyotas rijden weer en zijn 1,2,3 | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:11 |
Nee joh, alles rustig | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:12 |
Drama, drama en nog meer drama voor Porsche. LMP2 #38 nu aan de leiding | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:12 |
Nu aan heywoodu om te kijken wie er serieus was en wie niet | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:12 |
Nakajimagod | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:12 |
Voor de lollerz mag #2 ook wel een slechte stop hebben | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:12 |
Lotterer zegt dat het waarschijnlijk ook einde race was geweest als hij wel in de pits was gekomen | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:13 |
Je hebt Porsche gejinxed met je slaapjes | |
Fer | zondag 18 juni 2017 @ 12:13 |
Ziek? Allard zei dat hij de laatste stint zou rijden | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:14 |
#13 alweer under investigation, gaat lekker daar | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:14 |
Voor de S&G? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:15 |
pit stop lap 309 stond er | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:15 |
Hop, Nelson in de #13 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:16 |
de #38 mag maximaal 8 seconden per rondje verliezen. Dan eindigen ze weliswaar in dezelfde ronde, maar blijft de #38 er nog nipt voor. Met de huidige rondetijden dus niet. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:16 |
Weer problemen met de start motor? | |
RAVW | zondag 18 juni 2017 @ 12:16 |
hoe gaat het met de nederlanderse team ? | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 12:17 |
Die moeten vast ook nog meer pitten dan de Porsche. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:17 |
Is dat met inachtneming van extra pitstops voor de 38? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:17 |
Hij rijdt. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:17 |
OP P13 | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:17 |
Lijkt erop inderdaad. Even kapje eraf, hamertje erop, en weer gaan. | |
RAVW | zondag 18 juni 2017 @ 12:18 |
oke toch wel redelijk dus :-) heb even geen live beelden hier | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:18 |
Nee. Eigenlijk om aan te geven hoe klein de kans is dat een LMP2 gaat winnen. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 12:19 |
Alleen als de Porsche nog in problemen komt | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:19 |
Of een SC van een uur. | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 12:21 |
Sluit het niet uit | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:21 |
Precies!
| |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 12:22 |
Nelson Piquet heeft ervaring met een SC veroorzaken | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:22 |
Dan moet de laatste Toyota ook uitvallen, want die liggen nog altijd tweede in de klasse. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:23 |
Nee, dat dan weer niet | |
superniger | zondag 18 juni 2017 @ 12:24 |
Zijn er al doden gevallen? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:24 |
Twee Toyota's en een Porsche | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:24 |
Porsche nog 2 chicanes achter de #38, dus komt snel dichterbij de lead lap | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:27 |
Dit is nog niet zomaar gedaan | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:27 |
Komen ze nu mee, dat gokadvies. Had weliswaar verloren, maar veel scheelde het niet. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:29 |
Waar de fuck komen die Corvettes vandaan? De hele race nog niet vooraan gezien. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:29 |
Barrichello rijdt nu dertiende algemeen. Netjes | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:29 |
Rijden toch al wel de hele race mee voor de lead. Alleen vandaag meer dan gisteren | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:30 |
Eigenlijk de hele nacht geen moment gezien. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:31 |
De Aston Martin is de Corvette weer voorbij | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 12:31 |
De Corvettes reden gisteren tot ik ging slapen rond 2.30 gewoon vooraan mee hoor | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:32 |
Muah, het was echt Ferrari vs Aston Martin vs Porsche. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:32 |
Op fuel schijnt de Aston Martin nog een pitstop extra te moeten doen. De beste papieren zijn voor Corvette en Porsche wat betreft GTE Pro winst aldus RLM | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 12:34 |
Aston Martin dus volgend jaar met een nieuwe auto, er gaan geruchten dat Corvette ook met een nieuwe auto bezig zou zijn | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 12:34 |
Regie heeft ook weinig aandacht voor de GTE helaas. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:35 |
Zeker wel. En ik heb ze op de LT gevolgd. | |
RAVW | zondag 18 juni 2017 @ 12:35 |
dat vind ik persoonlijk een van de leukste groep om naar te kijken ... | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 12:36 |
Maar toch een redelijke kans op winst voor een LMP2 wagen... Als er een maar een SC komt, of de #2 nog uitvalt... | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:39 |
Rick, Hulk rijdt niet meer voor Force India | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:41 |
Dank u | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 12:42 |
Team NL in de pit. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:42 |
Rubens knal verkeerd gestopt aan zijn box | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:43 |
"Mark Weber"? Is dat de aussie broer van Willy | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:45 |
Ja. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:46 |
Mooi van Piquet om even iemand uit de weg te duwen | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 12:47 |
Die probeerde natuurlijk een SC te fiksen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:47 |
Opgedonderd! Ik heb haast | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:50 |
De #8 gaat waarschijnlijk stranden op een negende plek, 6 rondjes achter plek acht is misschien iets te veel van het goede. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:50 |
Wordt inmiddels wel tijd dat er iets gebeurd met de #2 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:51 |
| |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:52 |
Ik wil wel even jinxen. ZO ER GAAT ZOMAAR EEN AUTO WINNEN DIE RUIM EEN UUR EN EEN KWARTIER HEEFT STILGESTAAN. WAT KNAP VAN PORSCHE. DAT KAN NIET MEER MISGAAN. Done | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:52 |
Oh, ze rijden in dezelfde ronde inmiddels. Ja, dit begint er slecht uit te zien voor Jackie Chan. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:53 |
Het wordt tijd dat jij teruggaat naar school | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:53 |
niet? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:53 |
Piquet werd gesandwicht, kon ie weinig aan doen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:53 |
| |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:53 |
Heb facantie, dan gaat mijn spelling agteruid | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:53 |
sandwich tussen kerb en gat wat er niet was? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:54 |
Tussen kerb en achterblijver die blauwe vlag kreeg | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:54 |
jouw grammatica ook | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:55 |
Nederlands is niet altijd mijn sterkste vak geweest Maar goed, terug naar de race | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:55 |
Alternative spelling | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:56 |
Krijg zin in McDonalds van die #13 | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 12:56 |
Dat is nou jammer voor de #2 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:57 |
Ja godverdomme, dit mag niet te vaak gebeuren. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:57 |
Dat wordt weer een slow zone | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 12:57 |
Met de alternatieve feiten: Toyota rijdt met tien rondjes voorsprong aan de leiding, voor nog twee Toyota's, waarbij de derde Toyota aan het strijden is met de eerste Porsche. In de LMP2 leidt de Nederlandse #29 | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 12:57 |
Nee de Porsche moet tijd goedmaken he dan doet de wedstrijdleiding dit niet. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 12:58 |
Slowzone. | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 12:58 |
Gele vlag? Wat is gebeurd? | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 12:58 |
3 minuten achterstand nog. Iets van 31 ronden zonder pitstops om dat goed te maken | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 12:58 |
Spin in Mulsanne | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 12:58 |
Hij staat in ieder geval wel op een plek waar ze hem makkelijk weg moeten kunnen halen. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 12:59 |
#34 gleed het grind in | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 13:00 |
Slowzone... Wat moeten de coureurs eigenlijk doen als ze in een zone rijden die een slowzone word? Vol op de rem, of wat? | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:00 |
Ah, Buemi rijdt ondertussen weer. Nu komt alles goed | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:01 |
Niet op het gas. De slowzone begint altijd na een bocht. | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 13:01 |
Ze drukken op een knopje en dan gaan ze automatisch terug naar 50 (of 80?) km/h. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:02 |
Einde slowzone. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 13:02 |
Ja dat weet ik, Maar als jij al voorbij de chicane bent op weg naar Mulsanne, en je dus al in de zone zit die opeens word uitgeroepen tot slowzone, wat dan? SZ weer weg | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:04 |
Er wordt vooraf al gewaarschuwd dat je een slowzone in wording nadert. Zie het als een oranje stoplicht. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:06 |
net voordat de #2 eraan kwam zeker..... | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:07 |
Die reed nog niet eens op het rechte stuk. | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 13:07 |
Waren er trouwens niet mensen die zeiden dat de #2 beter kon opgeven? | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:07 |
Gaat Ho Pin nu nog rijden? Heeft niet zo veel gereden toch? Edit: toch wel, hij gaat finishen | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:08 |
Yup. Bevestigd hij net | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 13:08 |
Ik heb dit jaar een hoop stomme dingen gepost maar dit dan weer niet. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:08 |
Allard gespot. Op twee plekken tegelijk zelfs. | |
Ambrosius | zondag 18 juni 2017 @ 13:08 |
Allard op 2 beelden tegelijk . | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:09 |
Ja, gaat zo de laatste 3 stints rijden, in tegenstelling tot eerdere berichten op ES | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:09 |
2.33 nog | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:09 |
blijkbaar was Allard de enige die iets op te kop kon krijgen, hij was de enige met pispot erop | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:10 |
tranen bij Barrichello | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:10 |
Is het erg als ik het wel prima zou vinden als de Porshe een lekke band krijgt ofzo | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:10 |
Nee, absoluut niet | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:11 |
nee hoor, ik hoop op een minder goede stop. | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:13 |
Barrichelo is wel cool | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 13:13 |
Is het wel eens eerder gebeurd dat een auto die tijdens de race zo lang in de garage heeft gestaan de race wint? Of een auto die zo enorm ver achter gelegen heeft? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:14 |
Van der Garde, Doornbos, Frijns geen idee voor in zo'n tweede Jumbo LMP2? | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:15 |
Zou een topbezetting zijn | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:15 |
12:52 kwamen de #38 en #2 in dezelfde ronde 13:12 was er een minuut van het verschil verdwenen Tussen 14:00 en 14:10 pakt #2 de leiding | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:16 |
ik zie Frijns eerder in een BMW GT stappen komend jaar vanwege de Andretti/BMW connectie in de Formula E. Doornbos doet toch helemaal niets meer, behalve dan dildo's fabriceren? | |
Fer | zondag 18 juni 2017 @ 13:16 |
Beter een lmp2 voor de lange rijders en een voor de kleine | |
BadderHaring | zondag 18 juni 2017 @ 13:17 |
Reclame tegen vaginale schimmel. Dat lijkt me gepast tijdens Le Mans | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:18 |
tien seconden stop-and-go voor de #13 voor die botsing van daarstraks | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 13:18 |
De 38 is net in de pit geweest, dus bijna een minuut verloren, de 2 zal zo naar binnen gaan en komt dan weer op 2:30-2:50 achter de 38 de baan op volgens mij, dus denk eerder dat het in de laatste 4 ronde gaat gebeuren | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:18 |
Piquet 10s extra tijd bij pitstop voor het van de baan duwen van de #49 | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:19 |
nee hoor eerder, want de 38 zal zeker 1 extra stop hebben | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 13:19 |
Porsche de box in | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:20 |
Mag denk ik niet die samenstelling | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:20 |
#2 de box in? Niets aan de hand..... | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 13:20 |
Topregie | |
Racerblade | zondag 18 juni 2017 @ 13:20 |
Hij stond gewoon scheef. Niks aan de hand. | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 13:20 |
Dood met een blije mus dus. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:20 |
Wel naar binnen? | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:21 |
Wat? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:21 |
Rijdt gewoon hoor. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 13:21 |
Hij rijdt alweer. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:21 |
valt mee. Is de baan weer op | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:21 |
Gewoon inparkeerhulp. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:22 |
Jammer | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:22 |
Ho-Pin Tung nu in de #38 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:23 |
Daar gaat die extra minuut weer. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:23 |
DE hogere temperaturen zorgen voor hoger brandstofverbruik, dus kortere stints. Meer pitstops dus. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:24 |
1.39 nu? klopt dat? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:25 |
ja | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:25 |
Wel volgens mijn LT | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:25 |
Live timing zegt 2.58 Dat lijkt me eerder te kloppen zo vlak na pitstop | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:25 |
Jep | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:26 |
Dan klopt de FIA WEC timing niet | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:26 |
Dat is van voor de pitstop van #38 | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:26 |
Nieuwe fastest lap 3:18.604 (Buemi #8 Toyota) | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:27 |
Buemi rijdt de snelste ronde 3.18.604 327 ronden na de vorige FL | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:27 |
Doet even een gooi naar het ronderecord | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:28 |
http://www.quotenet.nl/Ni(...)do-s-verkopen-172660 | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:28 |
Zou een rookie bij moeten ja, maar ik riep maar gewoon wat namen. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:29 |
| |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:29 |
Gewoon in de LMP1 meedoen | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:30 |
Ik zie ook Platinum, Goud, Zilver in de LMP2, dus denk ik dat het wel mag. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:31 |
Jumbo mooi in beeld | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:32 |
rondje of 7 en dan nieuwe leider | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:33 |
verschil nog een ruime minuut | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:33 |
Weer 20 minuten voor een minuut. Ruim een minuut zelfs. Met dit tempo voor 14:00 al. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:33 |
Frijns = Platinum vd Garde = Platinum Doornbos is niet gecategoriseerd maar no way dat hij in zilver komt met zijn verleden en leeftijd | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:34 |
Toch wel een hele mooi auto, de GT | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:35 |
Vd Garde racet op dit moment niet zoveel meer, dus gokte ik op goud en Doornbos zilver omdat die al langer niet meer racet. | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 13:35 |
Hier constant de #2 onboard aan om te hopen dat hij ergens op klapt. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:36 |
Jantje Lammers | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:36 |
Doornbos is ook platinum. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:36 |
Superlicentie hebben gehad -> Platinum. Moet nog wat anders achter zitten, maar dat is praktisch een regel. | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:38 |
Daarom serieus, why not LMP1? Tuurlijk, geld, maar waarom meteen uitsluiten? | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:38 |
Dan maar in een customer LMP1 wagen | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:39 |
Daar spint een Ferrari. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:39 |
Ophanging kapot | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:39 |
Lekke band rip. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:40 |
Ai... en dan moet je nog een eind | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:40 |
Het is wel echt traditie aan het worden dat dit aan het begin van de ronde gebeurt. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:41 |
ah yes is ook zo, is 1 van de manieren om platinum te krijgen. nou dat is dan definitief een no-no. maar zo'n Nederlands team zou tof zijn | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:41 |
Die rookt flink | |
Droopie | zondag 18 juni 2017 @ 13:41 |
Domme vraag? Waarom mag takelen niet? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:41 |
Die rijdt ook te hard... | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:41 |
Dat lijkt me zo kut, moet je nog 10 kilometer op drie banden. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:42 |
Oppassen dat ie straks niet op z'n velg gaat rijden | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:42 |
Nog 4 ronden, dan is de #2 voorbij de #38 | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:42 |
http://www.fia.com/fia-driver-categorisation Huidige lijst staat onderaan. Geen Doornbos erop, maar dat zal komen omdat hij al enkele jaren niet meer rijdt. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:43 |
Jumbo weer in de verdediging | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 13:43 |
Dat klopt niet volgens mij. Anders zou Jan geen Bronze licentie hebben volgens mij | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:44 |
Hij zou platinum krijgen volgens de eisen. | |
Pino112 | zondag 18 juni 2017 @ 13:44 |
Volgens mij komt dat omdat Jan oud is. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:44 |
Ja, dat is het leeftijdsverhaal. Dat gaat alleen niet op bij Doornbos | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:44 |
Regulations mbt driver catagories http://www.fia.com/file/54353/download?token=uM3qmTuL | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 13:44 |
Dar klopt | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:44 |
The following apply to all categorisations: • The driver categorisation of any driver over 50 years old will be reduced by one grade for the season following his/her 50th birthday; • The driver categorisation of any driver over 55 will be reduced by two grades for the season following his/her 55th birthday; • Any driver over 60 will be categorised Bronze; | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:45 |
Ahhh... nu kan ik niet meer pronken dat ik alles weet | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:45 |
Wat bedoel je precies met takelen? Een auto mag vanuit het grind worden getakeld om weer verder te gaan | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:45 |
Mogge | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:45 |
Dan een Erik van Loon maar? | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:46 |
Leeftijd. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:46 |
Die gaat dan hele tijd door het gravel rijden en richting de kust voor de duinen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 13:46 |
Sinds de Porsche stil viel kijk ik weer, maar het begint nu allemaal wat minder laveloos te worden | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 13:46 |
Waarom staan hier de F1, of bijvoorbeeld Dakar niet tussen? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:47 |
F1 is letterlijk de eerste eis van platinum. Dakar is totaal onvergelijkbaar. Van Loon zou brons krijgen. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 13:47 |
Porsche #2 heeft de Jackie Chan in het vizier. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:48 |
Omdat je daarvoor geen categorie nodig hebt, maar een superlicentie (F1) Dus die hoeven ze ook niet aan te vragen. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:48 |
Tung gaat zo voorbij gestoken worden hoor | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:48 |
18,1 seconden 2 rondjes | |
Droopie | zondag 18 juni 2017 @ 13:48 |
Takelen naar de pits. Achterop een sleepwagen en naar de pits toe Bij Iracing (simulatie race game) mag dat nml wel. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:49 |
Buemi gaat nog even bijna het grind in met de #8 | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:49 |
Tung moet uit de slipstream van andere auto's blijven om de auto te koelen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:49 |
Vijf minuten nog. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:50 |
Aah check, dat mag inderdaad niet. Auto moet op eigen kracht naar de pits komen | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:51 |
#91 met nog een pitstop terwijl die net één heeft gehad. Wellicht strategie en kunnen ze op deze tank de race uitrijden | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:51 |
Als Tung die Porsche dalijk gewoon eraf beukt is iedereen blij | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:52 |
minder | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:52 |
7s nu | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:52 |
Ze moeten toch bijna elk half uur pitten? | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:52 |
3 seconden | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
minder vaak, leaders hebben tussen de 22 en 25 stops totaal gehad nu | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
Komt 'ie | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
Nieuwe P1! | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
Porsche terug op P1 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
Wat scheelde het? | |
Hyperdude | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
Hehe | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
Het was mooi zolang het duurde | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 13:53 |
GTE's zitten op 35 a 40 min en LMP richting de 50 | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:54 |
1 minuut, dus je zat er 20% naast | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 13:54 |
veel | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:54 |
Ik houd hoop dat de Porsche nog stuk gaat | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:54 |
Nou, dat was het dan | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:55 |
Porsche crew keek echt alsof ze het DC-racing het gunde om gewoon voor hun te blijven behalve Hartley, was er gewoon niemand die klapte David Cheng maakte ook wel een sportief gebaar.... | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:56 |
Porsche wint en de #8 gaat waarschijnlijk nog wel kapot, Krohn gaat nog even vliegen, dan hebben we de 2017-editie weer gehad. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:56 |
Nou ja, het was leuk, eris een dorpsfeest aan de gang hier. Ik ga pinten pakken Wel met oordopjes radio le mans aan | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 13:57 |
Dus Frits mag starten en finishen Wie betaalt bepaald zeg maar | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 13:57 |
Je kan toch nog wel een uurtje wachten? | |
Patrice_Consigny | zondag 18 juni 2017 @ 13:57 |
Ze moeten ook nog een uur met een niet geweldig betrouwbare auto. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 13:57 |
#38 overheating issues... "not to draft GTE cars" | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:58 |
Uiteraard. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:58 |
Hij is ook binnen nu | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 13:58 |
Oke Allard | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 13:59 |
Allard is 24 uur lang niet verder dan 10 meter van de Jumbo pitbox geweest | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 13:59 |
ik wel, de kinderen die weten dat hun vriendjes iets verder zitten te spelen met zijn allen op een springkasteel en draaimolen kunnen dat niet.... | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:00 |
| |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:00 |
Maar goed, ik ben dan ook aan het rekken hier | |
Patrice_Consigny | zondag 18 juni 2017 @ 14:00 |
Met zijn fietshelm. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:00 |
Laatste uur | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
Nog niet te veel aan de hand | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
Vergne in de problemen | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
Oh top, even snel je kinderen dumpen en dan lekker pils drinken | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
Niet om vervelend te doen (of eigenlijk ook wel..): Betaalt wel goed schrijven en bepaald/t dan fout doen, hoe krijg je het voor elkaar? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
straks weer dikke kater | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
Vergne valt stil in de pits | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
| |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:01 |
ik mis alleen het fietsbelletje dat hij er eigenlijk op zou moeten hebben | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 14:02 |
Geef ze een ijsje en leer ze Le Mans waarderen | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 14:03 |
En een propellertje erbovenop | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 14:03 |
ow okay, zit niet bij een tv vandaar | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:03 |
Jumbo 14e overall nog steeds. | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:03 |
Geef ze espresso en red bull en dan van een afstand kijken hoe ze het springkasteel kapot maken Onderwijl pils drinkend uiteraard | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:06 |
Gaat de ontknoping nog spannend worden bij de GT's? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:07 |
ja! | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:07 |
Pro wel Am niet. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:07 |
Close
| |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:08 |
Of gewoon gegokt en droog komen te staan | |
PierreTT | zondag 18 juni 2017 @ 14:09 |
Wat voor verwachtingen hebben jullie voor het laatste uur? | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:11 |
Dat er veel auto's in de buurt van de leider over de streep willen komen | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:11 |
Gevecht tot het einde in GTE Pro | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:11 |
Ik hoop op problemen voor de #2 Porsche en een spannende ontknoping in de GTE Pro | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:11 |
Straks valt de leider uit. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 14:13 |
Close in de pits ook | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 14:14 |
dit gaat door tot de streep | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 14:14 |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 14:14 |
Nog altijd aan het kijken BTW, zoontje is nogal wispelturig en wilt nu ineens eten | |
Hyperdude | zondag 18 juni 2017 @ 14:14 |
Hopelijk Porsj-overwinning, anders kunnen ze dat LMP1 wel opheffen. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 14:15 |
Gelukkig maar |