sasquatsch | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:57 |
![]() 24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): ![]() Entry list 2017 (pdf) ![]() ![]() • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. ![]() ![]() • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. ![]() ![]() • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am ![]() ![]() • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. ![]() Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten • Fan made live timing inclusief sectors Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • 24 uur van Le Mans: De avond valt in Le Mans Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() ALMS championship ![]() Blancpain Endurance series ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:57 |
Daar was het Krohn moment ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:57 |
Eindelijke Krohn ![]() ligt wel veel grind nu daar ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:58 |
Le mans is pas compleet als Tracy grind gehapt heeft ![]() | |
Nattekat | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:58 |
Gras is groen, kraai doet de haan, Krohn raakt van de baan. | |
Peterselieman | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:58 |
Eindelijk | |
Bluurgh | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:58 |
En als er een Ferrari gecrashed is na contact en ook dat is al gebeurd ![]() | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:58 |
Maar voor Krohn begrippen valt dit eigenlijk ook nog wel mee | |
Nymphetic13 | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:59 |
Mwa dat is ook wel het geval, alleen is het een ledstrip, dus 4 clips openen is sneller dan reflector los maken, strip eruit halen, nieuwe strip er in doen, testen of tie werkt, reflector er weer op... | |
M90 | zaterdag 17 juni 2017 @ 23:59 |
GTE battles ![]() ![]() ![]() ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:00 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:00 |
De Am is dus echt totaal niet spannend ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:00 |
![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:00 |
Wat was dat voor kabeltje wat ze achter in de Corvette hielden? Dacht perslucht maar er werden geen banden gewisseld. | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:00 |
Beetje weinig onboards. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:01 |
Kan wel eens aarde of ontluchting tank zijn | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:01 |
Volgens mij voor iets met statische electriciteit. Volgens Eurosport iig ![]() | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:01 |
Maar mocht het nodig zijn is het er. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:02 |
Ah dat zou best kunnen ivm het tanken ja. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:02 |
Hier een onboard van de #92 op scherm gegooid. Die jaagt op fordjes ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:02 |
Bleekemolen zit zichzelf en het team maar een beetje uit te lachen ![]() Prima kerel ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:02 |
Is dat spannender dan een #7 die op alles jaagt? | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:03 |
Jeroen hoort gewoon in een top GTE Pro te zitten, niet in zo'n schijt LMP2 beta wagen | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:03 |
Bamber haalt nu de GTE Pro's in | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:04 |
Aston Martin 95 komt alweer dichtbij het podium... | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:04 |
Staat de Toyota #8 nog steeds binnen trouwens? ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:05 |
Die engine bay verlichting van de Fords en Ferrari's mogen ze wel op alle wagens laten zetten voor volgend seizoen. Super vet | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:05 |
![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:05 |
Jup volgens mij wel | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:05 |
Breukers loopt een seconde of 4 per rondje in op Taylor in Bleekemolen's auto. Nog zo'n tien uur en hij haalt Taylor in en is van de laatste plek af ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:06 |
Ter afwisseling zeker ![]() Overigens de 7 toch behoorlijk groot verschil nu tov de #1 Porsche. 1min9s | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:06 |
agree! | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:06 |
![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:07 |
Is gewoon machtig om naar te kijken ![]() Snelste man op de baan. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:07 |
Gebruik dan gewoon 20 tear-offs...veel handiger dan de ruiten schoonmaken. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:07 |
Ik vraaf me af hoe praktisch het is om 20 tear-offs op een ruit te plakken ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:07 |
Gewicht, en dat kan weleens heel vervelend gaan vertekenen | |
Party_P | zondag 18 juni 2017 @ 00:07 |
De Ford is wel erg gaaf ja! | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:08 |
Gewoon geen ruit zoals vroeger. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:08 |
![]() onboards 's nacht op le mans ![]() | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:08 |
Ik vraag me vooral af waarom Action die tear-offs nog niet in het assortiment heeft ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:09 |
Ik durf wel te beweren dat ik me dat nog nooit in mijn leven afgevraagd heb. | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:09 |
hoe doet jumbo het | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:09 |
Hallo! | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:09 |
Krohn moment? Leg eens uit ![]() | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:09 |
![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:09 |
Hij rijdt. Daar is alles wel mee gezegd. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
Jumbo/Racing Team Nederland ligt 19e, 16e in de klasse. Voorlopig rijden ze in elk geval nog ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
Oei dat ging fout ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
Oei | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
Ford ![]() | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
Crash #66 | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
66 er af... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
De 66 eraf, die lagen rond 8-9 in de GTE Pro | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:10 |
Niks aan de hand joh, klein deukje. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:11 |
Lijkt mee te vallen Coronel roept meteen brand! ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:11 |
Die knuppel gaat er elke Le Mans wel ergens een keer of wat af ![]() | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
Paniekzaaier ja ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
Krohn heeft een Toyota ingehaald ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
Zijn een prima resultaat zijn | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
Slow zone, gadverdamme ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
66 staat goed vast. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
Was ook behoorlijk wat stof/rook xD | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:12 |
Rubinho ging voor top-6, Frits van Eerd zou 'een happy man' zijn als ze zouden finishen rond een plek waar ze ongeveer zouden kunnen finishen. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:13 |
dit is de beste introductie voor Tracy Krohn | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:13 |
De #7 reed net door de Mulsanne toen de slow zone in ging, die verliest nu heel veel tijd met een beetje pech | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:13 |
Verschil in verwachtingen wel ja ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:14 |
Licht ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:14 |
Ciao | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:14 |
Gelukkig weer een slowzone, vroeg me al af of er iets mis was! | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:14 |
Ford 66 kan door ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:15 |
Minder dan met een SC | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:15 |
Hallo Jan | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:15 |
#2 Porsche is nu alle GTE Pro deelnemers voorbij. #8 nog altijd in de pit ![]() de #95 Aston vliegt ook trouwens. Na de lekke band doen die weer helemaal voorin mee. Vooral Nicki Thiim heeft echt superstints gereden | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Veel grind ook weer uit die Ford trouwens | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Maar de SC kan ook in je voordeel uitpakken ![]() | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Lammers erin | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Djumbo heeft een probleem | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Gvd kut auto ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Weer die startmotor ![]() En een Corvette naast de baan? | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
55 eraf in de Ford Chicane, en Jumbo kaduuk | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
nee jumbo ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Startmotor is stuk... dan zet je dat ding toch niet uit? ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:16 |
Die Jumbo blijft moeite hebben met wegkomen he | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
Manmanman, wat een knakenbak | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
Exit behaviour uit de grindbak wordt onderzocht | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
"Team manager of car 66, can you kindly ask your driver not to leave gravel all over the place?" | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
Race director huilen over Ford 66 ![]() | |
tralalala | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
Ik mis die goden-reclame van Audi wel. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
Eventjes dringend verzoek naar die Ford coureur ![]() | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 00:17 |
![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Het slingeren om grind op de baan de gooien. ![]() | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Dat ding moet uit tijdens het tanken. ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Dat was ook een rare actie van Pla | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Waar is die slowzone nou nog goed voor? ![]() | |
heite | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Die Coronel hoort zichzelf ook veel te graag praten zeg. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Niks moet. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:18 |
Vegen ![]() | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Nope! Maar dan heb je een DQ geloof ik. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
SC ![]() | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Wat een idioot ook | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Zoals ik het begrijp houden ze slow zones aan voor bepaalde perioden zodat je niet het risico loopt dat één iemand wel in de slow zone komt, maar iemand die een halve ronde daar achter rijdt vrij door kan rijden | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
SC! | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Wat ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Safetycar opeens? | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
SC | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Voor die gravel dan? | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Waarom die SC? | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
SC? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
wow ![]() | |
THEFXR | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
waarom??? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
Ah, blij dat ze daar wat op verzonnen hebben ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:19 |
toch niet vanwege die gravel ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Wtf, is dat echt voor dat grind? Beetje overdreven lijkt me | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Vanwege de gravel | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Omdat er een hoop grind op de baan ligt. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Bah. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Grind op de plek waar de #66 spinde lijkt de reden te zijn. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
zo zeg. Dat is wel heel rigoureus | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Zoveel grind dat 80% van de baan een slowzone zou moeten zijn, dus maar een SC? | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Nu gaan de Zamboni's over de baan. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Hopelijk is het maar 1 SC en niet 3... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Merci, Olivier | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
![]() | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Man man man ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
Wel voor dat grind dus ![]() ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:20 |
altijd 3 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:21 |
Zo'n groot circuit, en jij denkt dat er maar één is? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:21 |
Coronel zei nog zo dat hij precies hetzelfde zou doen | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:21 |
Nog wat thee-tips van de Britse commentator van Eurosport | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:21 |
tuurlijk wel 3... is te grote baan Eduardo: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:21 |
Geef Pla ook maar een 7 min S&G ![]() | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:22 |
Dus het is Coronel zijn schuld ![]() | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 00:22 |
Stuur er een borstelwagen overheen nee gaan ze bezemen ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:22 |
Hij zei ook dat er iets ernstigs gebeurd was want SC | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:22 |
"67 and 68 will be in for brake changes" | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:22 |
De #1 verliest tijd nu. Die is eerder opgepikt dan de #7. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:22 |
Dit lijkt me van een andere orde dan een collega van de baan beuken. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:23 |
Nou ja, het is ook gewoon troep dat grind. Maar een SC was misschien wat overdreven. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:23 |
Hopen dat het geen gevechten op breekt. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:23 |
Dat grind is ernstig ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:23 |
He rust, Corosnel weg | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:23 |
het verschil lijkt ook groter door de snelheid van de safety cars. De #1 lag ongeveer 1/3e ronde achter dus als het goed is zou hij niet al teveel moeten verliezen zo | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:24 |
Hiermee zorg je ervoor dat er meer van de baan glijden ![]() | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 00:24 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:24 |
Met een borstelwagen krijg je de boel echt niet schoon. Elke keer als dat ding bezig is geweest ligt op de eerste meter uit de kant enorm veel troep | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:24 |
Jij hoopt gewoon dat dit de boel bij elkaar brengt en de LMP1's elkaar allemaal de banden in rijden. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 00:24 |
U zei? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:24 |
Maar serieus, zeg dat dat grind over een meter of 200 verspreid ligt, dat kun je gemakkelijk met een slow zone opruimen toch? | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:25 |
waarom staan ze stil | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:25 |
Daar hopen we toch allemaal op ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:25 |
Weet ik ook wel ![]() Maar de #7 heeft achter de SC een veel snellere rondetijd nu. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:25 |
Er ligt 5700 kilo grind op de baan, dat moet even opgeveegd worden ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:25 |
ze moeten achter de volgende SC aansluiten als ze een stop hebben gemaakt | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:25 |
Ik hoop vooral op spanning zoals die er al een uurtje of 9 was ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:26 |
In de pitlane? het licht gaat alleen op groen aan het einde van de safety car | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:26 |
#1 Porsche heeft nadeel. Zit achter een andere SC dan de #7 Toyota. ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:26 |
Nee hoor. IK hoop gewoon op een leuke race. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:27 |
Le Mans at night = orgasmereclames ![]() | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 00:27 |
Gezien er best een grote hoeveelheid grind op de baan ligt zouden ze mi een speciaal type reiniger kunnen je ontwikkelen die dat grind goed weghaalt. Oh shit krijgen we op RTL 7 18+ reclames ![]() | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:27 |
Zat toch al op een minuut dus heel veel zal het niet uitmaken. | |
Ghost_Nappa | zondag 18 juni 2017 @ 00:27 |
Wanneer commentaar van Jur Raatjes ? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:28 |
Jep... de SC waar de #1 achter zit is zoals ik het nu begrijp vlak achter de #7 de baan op gegaan. | |
Droopie | zondag 18 juni 2017 @ 00:28 |
60 seconden rapid relief ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:28 |
Dat is minder dan een derde circuit, ze hadden in theorie achter dezelfde SC terecht kunnen komen. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:28 |
Wat doet de #1 nou ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:28 |
Porche #1? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Het verschil was 1m10 sec | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Jani ![]() | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Huh? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Huh, Porsche 1 achter de SC gespind? | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Verdomme Neel, doe niet | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Een Bottasje ![]() | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
te koude banden? | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:29 |
Was dat wel legaal? Het leek alsof ie de ingang gemist had. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:30 |
Jani ![]() | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:30 |
Jani vergooit een goede kans hier... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:31 |
Nu is het écht klaar. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:31 |
Wel op tijd bij pit exit. Hij zit nu straks 2 safety cars achter de 7 oftewel 2/3e track | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:31 |
Uiteindelijk maakt het dus niet uit. Op zich goede beslissing van Porsche. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:31 |
tenzij de 7 ook ngo moet pitten onder safety car | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:32 |
![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:32 |
Veeg eens door man ![]() | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
Lijkt me bijzonder lastig om 14 uur te rijden als je teammaten minimaal 6 uur moeten rijden. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
Toyota zal de leider zo ook wel binnen halen | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
#8 nog lang niet op de baan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
Tandy met een nieuwe neus, dit kan nog wat worden. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
Ah Toyota 7 pit | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
#7 BOX BOX | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
Gaat Toyota winnen? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:33 |
Daar zal je hem hebben. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:34 |
De kans is aanwezig. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:34 |
Toyota ook naar binnen. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:34 |
Dus het verschil is zo weer 1/3e track oftewel precies was het was ![]() | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:34 |
Wordt het toch nog spannend ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:34 |
Dat was het al ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:34 |
Kobayashi oogjes open | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:35 |
Ja joh, even een deur vervangen. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:35 |
Kan hij dat? ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:35 |
SC coming in? En lol @ART deurtje wisselen xD | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:35 |
Blacklight in de pits ook ![]() | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:36 |
Racist! | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:36 |
Nadeel is wel dat het van 1 Porsche-Auto afhangt. Het is geen gezonde situatie dat er slechts twee teams meedoen. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:36 |
Ik gok dat het gat aan de kop nu kleiner wordt. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:37 |
Toyota 8 al officieel geretired of niet? ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:37 |
De #8 lijkt mij klaar te zijn? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:37 |
Nog niet. Maar inmiddels wel stijf achteraan. | |
daNpy | zondag 18 juni 2017 @ 00:37 |
Ze hebben nog tijd ![]() | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:37 |
Volgend jaar zou dat stukken beter moeten zijn. Als je de berichten mag geloven iets van 7 teams in de LMP1. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:38 |
Laten we het hopen ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:39 |
meer privateers toch? | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:39 |
was even douchen en kom terug en dacht de #7 stil te zien staan op de s/f straight maar toch niet? ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:39 |
BMW dus niet in de LMP1 terug. Verwacht, maar toch jammer ![]() | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:39 |
#2 Porsche nu aanbeland bij de LMP2s | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:39 |
Moest ff wachten. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:39 |
Stond in de pit, moest wachten op de volgende SC | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:40 |
BMW in 2018, McLaren en Lamborghini in 2019 ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:40 |
Ook bij uitrijden pit heeft ie even stil gestaan ![]() | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:40 |
McLaren. ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:40 |
Dit gaat volgens mij om GTE hoor. Althans dat werd de afgelopen dagen op RLM gemeld | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:40 |
In elk geval wel in GTE ![]() | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:40 |
Ah wachten op de SC. Duurt wel lang ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Ja, volgens mij 3 privé teams. Met o.a. Ginetta en Perinn wagens. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Nog steeds aan het bezemen? ![]() | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Ginetta zou voor minstens 3 teams klantenauto's gaan bouwen. Plus Dallara (ook een klantenauto) en Perrinn erbij. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Mag wel weer naar groen dit | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Dacht dat ze het over LMP1 hadden maar kan me vergissen | |
THEFXR | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
honger![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Och hebben die BMW coureurs ook nog wat te doen ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:41 |
Hè... de #31 is van leidende positie in de LMP2 teruggevallen naar plek 3, terwijl ie voor de SC bijna twee minuten voorsprong had ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
#8 gaat weer ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
SC in | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
Safety car in this lap | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
In this lap genot ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
Zou eens tijd worden. Anderhalf uur stilgestaan? | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
omg lekker | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
Gaan we weer ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:42 |
#8 heeft maar 2 uur geduurd ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 00:43 |
Pitstop? | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:43 |
LMP nu de pit in vlak na de SC ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:43 |
Was net binnen geweest. Een ronde voor zijn teamgenoot, die nog wel gewoon leidt. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:43 |
SC in this lap | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
Oei de 7 staat bijna stil ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
#7 KAPOT | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
#7 stuk ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
Aiiiii neeeeee | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
#7 ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
Nu Toyota 7 met een probleem | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
Ik zat al te kijken naar die stream... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
"I have no power!" | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
RIP #7 ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
AI AI net na start finish ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
Car 7 under investigation - pit exit | |
THEFXR | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
aaaahhh | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:44 |
wat ![]() ook under investigation | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Neee,! | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Ach, liever nu dan over 14 uur ![]() | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Er zit zich iemand hier rijk te rekenen ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
sasquatchgenot dit | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
7 valt net stil dus. Wat heb ijm afgelopen 8 uur gemist verder? | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
niet weer he .... | |
THEFXR | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
geen benzine | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
wow ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Krohngenot | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Hun grootste probleem nu. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Porsche aan de leiding nu. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:45 |
Gaat echt heeeel langzaam he | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Ja. | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Heeft Toyota een aantal ex Honda engineers in dienst | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Dus de #1 heeft straks een lap voorsprong op de #9 | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Ferrari bruut van de weg gebeukt, voor de rest niet heel veel gebeurd. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
De 8 dus ook al problemen zo te horen | |
Ghost_Nappa | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Huilende toyota mannen incoming.., ![]() | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
#8 2 uur in de pits, die lag 15seconden achter p1 | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Al een tijdje, die hebben 2 uur in de pit gestaan.. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:46 |
Oei. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
Minimaal, ga maar eerder van ronde of 4 a 5 uit. Denk dat het er al wel 1 is voor dat de 7 IN de pit is | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
De 1 is er al evenvoorbij Frank | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
Bijna 2 uur in de pits gestaan | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
Porsche - Toyota inmiddels 50/50 bij de bookies lijkt me. | |
franklop | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
heb 8 uur gemist ![]() | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
2 uur? ![]() | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
Flashbacks naar 2014. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 00:47 |
Dit is toch niet te geloven ![]() | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
Zal de pitlimiter vast staan? de 7 blijft 60 rijden | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
Ik zei het toch; Rebellion gaat winnen. | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
Ja, maar als er nog 30 man uitvallen voor 13:00 dan hebben ze toch nog een hoge klassering ![]() | |
THEFXR | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
die moter is echt naar de klote | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
Zat ik ook al aan te denken... is wel heeeeeel toevallig dat dit precies tijdens het verdwijnen van de SC gebeurt. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
Gewoon een LMP2 als eerste over de streep morgen ![]() | |
Ghost_Nappa | zondag 18 juni 2017 @ 00:48 |
Straks wint een lmp2 het overall klassement .. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 00:49 |
Welke motor? Het lijkt juist alsof de motor in de pitlimiter hangt | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:49 |
is ook al eens eerder gebeurd vorig jaar | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:49 |
Porsche #2 die oo een uur in de pit heeft gestaan ligt nog altijd op schema om alle LMP2s in te halen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:49 |
Krohn is er veilig langs. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:49 |
![]() ![]() | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 00:50 |
Toyota #7 nu pas door de tweede chicane ![]() Die is over 10 minuten in de pits | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 00:50 |
De kans dat een LMP2 wint is toch wel groter dan een uur of wat geleden. Maar natuurlijk ook aanzienlijk kleiner dan de kans dat een LMP1 gewoon wint ![]() | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 00:50 |
De sectortijd van de #7 is nog trager dan die tijdens de safety car. Dat is wel weer vaag. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 00:50 |
Dit duurt ook nog wel even ![]() |