abonnement Unibet Coolblue
pi_172618065
Concept scriptie over de schutting geflikkerd. We will see...
pi_172671901
Jongens, ik zal mijn verhaal hier ook even droppen..

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik zit hier nogal met een dilemma dus ik probeer van zoveel mogelijk mensen te peilen hoe zij erover denken. Ik kom steeds dichter bij mijn studiekeuze, en er blijven nu nog maar 2 opties over.

Het komt erop neer dat ik 2 dingen wil. Ik ben 21 jaar als ik klaar ben met vwo. Ik wil wat met Rechten doen, en ik wil officier worden bij het Korps Mariniers of bij de Marechaussee. Nu kan ik 2 dingen doen.

Ik kan WO Rechten laten schieten en een WO Bachelor Krijgswetenschappen of Militaire Bedrijfswetenschappen halen aan de NLDA. Nadat je deze hebt gehaald (op de kosten van Defensie na 4.5 jaar) krijg je dus een contract voor 7 jaar, en daarna is het de vraag of je verder mag gaan (Master volgen), of dat je eruit moet.

Als ik eruit moet heb ik dus geen civiele studie om op terug te vallen, maar kan ik wel eventueel een baan vinden die bij mijn NLDA studie past. Dit zal denk ik met MBW makkelijker zijn dan met KW. Het is over het algemeen dus wel zo dat een militaire WO wat minder waard is dan een civiele WO bij een normale werkgever. Ik zou dan ongeveer 32 zijn na mijn contract periode. Je zit ook verplicht 7 jaar vast aan je contract.

Nu optie 2:

Ik haal mijn WO Recht Bachelor + eventueel Master. Als alles goed verloopt ben ik dan 25 jaar oud. Ik zou dan meteen aan de bak kunnen, maar wil dan nog voor de verkorte Officiersopleiding gaan.

Deze verkorte opleiding duurt 1.5 jaar en is dus bedoeld voor degene die al een HBO/WO diploma hebben. Na deze 1.5 jaar krijg je een contract van 4 jaar. Na mijn contract zou ik dan 30 jaar zijn.

Hier is het voordeel dat ik terug kan vallen op mijn WO Rechten studie, mocht ik er na 4 jaar contract klaar mee zijn. Ik heb een Bachelor van meer waarde en ik heb dezelfde doorgroeimogelijkheden als militairen die lang model hebben gedaan, mits die mogelijkheid er natuurlijk is.

Het nadeel wat ik hier alleen van tegenkom is in hoeverre ik nog wordt aangenomen als 30 jarige starter? Ik heb natuurlijk een afgeronde WO Bachelor + master, maar 0 werkervaring in de Juristen sector. Werk vinden zal denk ik wel lukken, maar dat zal dan waarschijnlijk tegen een aanzienlijk lager salaris zijn dan bij Defensie na 4 jaar.

Wat is jullie mening hierover?
Wat ik nu van jullie graag zou willen weten is, in hoeverre maak je als 30 jarige afgestudeerde met master nog kans op een redelijke baan + doorgroeimogelijkheden tegenover een 22 jarige die precies dezelfde bachelor en master heeft gedaan op ongeveer hetzelfde niveau.

Of wat vinden jullie van het totaalplaatje?

Ik zou ontzettend graag rechten willen studeren in Leiden maar een carriere bij Defensie lijkt mij ook wat. Letten ze in het Rechten wereldje op dit soort werkervaring? Als officier heb je natuurlijk flink wat mensenkennis opgedaan en een hoop leidinggeven.
pi_172682726
Ik kan niet veel zeggen over je kansen op de arbeidsmarkt, maar op dit soort dingen letten ze zeker. Als je bij defensie hebt gezeten geeft dat aan dat je erg gedisciplineerd te werk gaat en andere belangrijke kwaliteiten hebt ontwikkeld. Dat is altijd een pré, ook voor de juridische sector.
  woensdag 26 juli 2017 @ 10:22:26 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172684603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens, ik zal mijn verhaal hier ook even droppen..

[..]

Wat ik nu van jullie graag zou willen weten is, in hoeverre maak je als 30 jarige afgestudeerde met master nog kans op een redelijke baan + doorgroeimogelijkheden tegenover een 22 jarige die precies dezelfde bachelor en master heeft gedaan op ongeveer hetzelfde niveau.

Of wat vinden jullie van het totaalplaatje?

Ik zou ontzettend graag rechten willen studeren in Leiden maar een carriere bij Defensie lijkt mij ook wat. Letten ze in het Rechten wereldje op dit soort werkervaring? Als officier heb je natuurlijk flink wat mensenkennis opgedaan en een hoop leidinggeven.
Als jij officier bent geweest en daarna jurist wordt hoef je je geen zorgen te maken over je leeftijd. Prima reden en de juiste mensen zullen het over het algemeen nog mooi vinden ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_172688255
Als je alleen jurist bent en je bent 30 jaar zonder ervaring gaat het daarentegen lastig worden. Maar met een opleiding bij Defensie ben je in het voordeel.
pi_172691166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 08:24 schreef LawKing het volgende:
Ik kan niet veel zeggen over je kansen op de arbeidsmarkt, maar op dit soort dingen letten ze zeker. Als je bij defensie hebt gezeten geeft dat aan dat je erg gedisciplineerd te werk gaat en andere belangrijke kwaliteiten hebt ontwikkeld. Dat is altijd een pré, ook voor de juridische sector.
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als jij officier bent geweest en daarna jurist wordt hoef je je geen zorgen te maken over je leeftijd. Prima reden en de juiste mensen zullen het over het algemeen nog mooi vinden ook.
Klinkt positief! Dankjewel

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:29 schreef DoubleDip het volgende:
Als je alleen jurist bent en je bent 30 jaar zonder ervaring gaat het daarentegen lastig worden. Maar met een opleiding bij Defensie ben je in het voordeel.
Klinkt goed, nee mocht ik Defensie toch niks vinden dan ben ik 25 jaar :) Prima starter leeftijd toch?
pi_172694106
Leuk, stage doet ineens moeilijk over reiskostenvergoeding. Heb al meerdere malen aangegeven dat ik geen recht meer heb op een studentenreisproduct, de HR afdeling heeft gezegd dat ik dan gewoon kan declareren en dit staat ook in de stageovereenkomst en nu zegt de stageplek zelf (ministerie van V&J) dat ze dit liever niet hebben :')
  woensdag 26 juli 2017 @ 20:28:13 #183
365082 IPA35
Patriarch
pi_172696774
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:37 schreef Henrys het volgende:
Leuk, stage doet ineens moeilijk over reiskostenvergoeding. Heb al meerdere malen aangegeven dat ik geen recht meer heb op een studentenreisproduct, de HR afdeling heeft gezegd dat ik dan gewoon kan declareren en dit staat ook in de stageovereenkomst en nu zegt de stageplek zelf (ministerie van V&J) dat ze dit liever niet hebben :')
Heb je de overeenkomst al getekend?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_172713330
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:37 schreef Henrys het volgende:
Leuk, stage doet ineens moeilijk over reiskostenvergoeding. Heb al meerdere malen aangegeven dat ik geen recht meer heb op een studentenreisproduct, de HR afdeling heeft gezegd dat ik dan gewoon kan declareren en dit staat ook in de stageovereenkomst en nu zegt de stageplek zelf (ministerie van V&J) dat ze dit liever niet hebben :')
Liever niet, maar het kan dus wel?
pi_172714790
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:37 schreef Henrys het volgende:
Leuk, stage doet ineens moeilijk over reiskostenvergoeding. Heb al meerdere malen aangegeven dat ik geen recht meer heb op een studentenreisproduct, de HR afdeling heeft gezegd dat ik dan gewoon kan declareren en dit staat ook in de stageovereenkomst en nu zegt de stageplek zelf (ministerie van V&J) dat ze dit liever niet hebben :')
Overheid moet ook op de centjes letten he!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:50:59 #186
365082 IPA35
Patriarch
pi_172743063
Iemand die bij de RUG nog leuke, obscure, keuzevakken aan te raden heeft?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_172745227
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens, ik zal mijn verhaal hier ook even droppen..

[..]

Wat ik nu van jullie graag zou willen weten is, in hoeverre maak je als 30 jarige afgestudeerde met master nog kans op een redelijke baan + doorgroeimogelijkheden tegenover een 22 jarige die precies dezelfde bachelor en master heeft gedaan op ongeveer hetzelfde niveau.

Of wat vinden jullie van het totaalplaatje?

Ik zou ontzettend graag rechten willen studeren in Leiden maar een carriere bij Defensie lijkt mij ook wat. Letten ze in het Rechten wereldje op dit soort werkervaring? Als officier heb je natuurlijk flink wat mensenkennis opgedaan en een hoop leidinggeven.
Aan de Eur zat medestudenten van 24 of 26 jaar die beginnen met studeren. Sommigen hebben eerst 6 jaar hbo gedaan. Anderen hebben eerst een gezin gesticht. Hartstikke leuke mensen hoor leeftijd is niet alles laat je niet afleiden door dat getal ;) je bent meer dan een leeftijd en dat weten werkgevers ook
pi_172747017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:50 schreef IPA35 het volgende:
Iemand die bij de RUG nog leuke, obscure, keuzevakken aan te raden heeft?
Ondernemingsrecht
pi_172747432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:50 schreef IPA35 het volgende:
Iemand die bij de RUG nog leuke, obscure, keuzevakken aan te raden heeft?
Rechtsgeschiedenis
pi_172749662
Ik ga dit jaar beginnen met HBO-rechten en na het halen van mijn propedeuse wil ik rechten studeren in Leiden. Echter, moet ik dan ook een deelcertificaat Nederlands halen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:53:45 #191
353544 omelette
du fromage
pi_172757590
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:50 schreef IPA35 het volgende:
Iemand die bij de RUG nog leuke, obscure, keuzevakken aan te raden heeft?
Romeins Privaatrecht.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:49:50 #192
365082 IPA35
Patriarch
pi_172758512
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:31 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ondernemingsrecht
Heb 1 en 2 nu allebei gehaald...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:51:42 #193
365082 IPA35
Patriarch
pi_172758551
Brussel start juridische procedure Polen

De EU die anderen een gebrek aan rechtsstatelijkheid verwijt :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_172762136
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef IPA35 het volgende:
Brussel start juridische procedure Polen

De EU die anderen een gebrek aan rechtsstatelijkheid verwijt :')
ja want polen is lekker bezig?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 16:47:15 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_172762200
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 16:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja want polen is lekker bezig?
Niet per se.
Maar bij de EU hebben de vertegenwoordigende organen geen eens initiatiefrecht, het mededingingsrecht schendt allerlei grondrechten, etc.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_172762211
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 16:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet per se.
Maar bij de EU hebben de vertegenwoordigende organen geen eens initiatiefrecht, het mededingingsrecht schendt allerlei grondrechten, etc.
oh?
pi_172768891
Al onze euro's naar de klote!!!!
  zondag 30 juli 2017 @ 11:45:46 #198
365082 IPA35
Patriarch
pi_172779401
Iemand digitaal procederen of aanbestedingsrecht gedaan?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_172788478
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:07 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Ik ga dit jaar beginnen met HBO-rechten en na het halen van mijn propedeuse wil ik rechten studeren in Leiden. Echter, moet ik dan ook een deelcertificaat Nederlands halen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
pi_172790948
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 17:27 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

een deelcertificaat halen, je krijgt dan gewoon een jaar Nederlands inclusief examen en schoolexamens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')