abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171679270
Sinds het begin van de b180 bouwjaar 2015. Zitten de toeren redelijk laag. Als ik 50 rijd rijd die in versnelling 6(eco stand) en heb ik nog maar 1100 toeren. Je hoort de motor ook pruttelen Terugschakelen zelf kan wel maar gaat na tijdje toch terug naar D en op sport rijdt niet fijn want dan vorl je soms terugschakelen bij het remmen.

Is hier een oplossing voor of hoort dit zo? Of wat zou het peobleem kunnen zijn?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:03:07 #2
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171679573
Wat vertelde de dealer je toen je belde..

(Je leraar Nederlands zou je ook een belletje kunnen geven..daar is ook iets fout gegaan)
Graag verwijderen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:05:13 #3
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_171679634
Ik zou je aanraden sowieso terug naar de dealer te gaan en te vragen of ze je versnellingsbak van de VAG willen ruilen voor een van Mercedes.
pi_171679733
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:05 schreef Tinos85 het volgende:
Ik zou je aanraden sowieso terug naar de dealer te gaan en te vragen of ze je versnellingsbak van de VAG willen ruilen voor een van Mercedes.
Dat gaan ze wss niet doen. Er zit een 7 traps dsg in met dubbele koppeling. Voorderest schakelt die prima
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:13:28 #5
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171679904
Dit }:| of dit :') of dit is ook een optie |:( ,dit niet iig _O-
Graag verwijderen.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:20:11 #6
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_171680096
Mercedes is de enige fabrikant die zijn eigen versnellingsbakken maakt en nog krijgt iemand het voor elkaar om een DSG bak van VAG erbij te slepen :D _O_ :') :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_171680176
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef bokkepoot het volgende:
Mercedes is de enige fabrikant die zijn eigen versnellingsbakken maakt en nog krijgt iemand het voor elkaar om een DSG bak van VAG erbij te slepen :D _O_ :') :')
Foutje van mij is een dct i.p.v dsg
pi_171681105
Hoe is het eigenlijk met de kwaliteit van die DCT bakken?

Ik dacht dat vw het wel redelijk voor elkaar heeft

ford is een drama, honda en hyundai is een slecht (ze hebben een hydraulische ?koppelomvormer? in de dct bakken gedaan ivm lage snelheden...
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_171681963
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef tijdjes1234 het volgende:
Sinds het begin van de b180 bouwjaar 2015. Zitten de toeren redelijk laag. Als ik 50 rijd rijd die in versnelling 6(eco stand) en heb ik nog maar 1100 toeren. Je hoort de motor ook pruttelen Terugschakelen zelf kan wel maar gaat na tijdje toch terug naar D en op sport rijdt niet fijn want dan vorl je soms terugschakelen bij het remmen.

Is hier een oplossing voor of hoort dit zo? Of wat zou het peobleem kunnen zijn?
Ik denk dat dat normaal is:

Ze willen tegenwoordig alles zo zuinig mogelijk hebben, zelfs als de techniek er onder kan lijden.

Het kan ook zijn dat de bak adaptief is, dus als je wat vlotter rijdt dat ie wat juist wat minder snel gaat schakelen naar een hogere versnelling. Ik weet bijna zeker dat dat zo is, want DSG van Volkswagen had dat al in de middeleeuwen en het lijkt me sterk dat Mercedes zoiets niet heeft. Misschien moet je wat wilder rijden de volgende paar dagen en dan kijken wat ie doet.
pi_171681996
Gewoon eco, zo gaat het al jaren. Beetje gasgeven schakelt al snel terug.
.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:04:13 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171683366
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef tijdjes1234 het volgende:
Sinds het begin van de b180 bouwjaar 2015. Zitten de toeren redelijk laag. Als ik 50 rijd rijd die in versnelling 6(eco stand) en heb ik nog maar 1100 toeren. Je hoort de motor ook pruttelen Terugschakelen zelf kan wel maar gaat na tijdje toch terug naar D en op sport rijdt niet fijn want dan vorl je soms terugschakelen bij het remmen.

Is hier een oplossing voor of hoort dit zo? Of wat zou het peobleem kunnen zijn?
Tsja, eco is het toverwoord vandaag de dag. Dus zo laag mogelijk in de toeren. Dat het kut rijdt, vindt de fabrikant blijkbaar niet zo interessant. Dus een manier zoeken om er mee om te gaan. Ik zou dan zelf toch maar kiezen voor de sportstand, denk ik. Even een weekje uitproberen, misschien wen je er aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:14:27 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171683494
Als je denkt dat het irritant is in een B klasse moet je het eens met een Actros proberen met 40T op de plaat en flinke heuvels in Duitsland. :').

Eco. :').
And so is the past
pi_171686149
quote:
8s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je denkt dat het irritant is in een B klasse moet je het eens met een Actros proberen met 40T op de plaat en flinke heuvels in Duitsland. :').

Eco. :').
Dacht dat vrachtwagens die veel in de bergen rijden daarom ook altijd handgeschakeld zijn
IT'er in hart en nieren
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:09:57 #14
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_171687793
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 00:03 schreef DieselTank het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de kwaliteit van die DCT bakken?

Ik dacht dat vw het wel redelijk voor elkaar heeft

ford is een drama, honda en hyundai is een slecht (ze hebben een hydraulische ?koppelomvormer? in de dct bakken gedaan ivm lage snelheden...
VW heeft behoorlijk wat issues met de DSG bakken. Ga maar eens googlen. Is (samen met het olieverhaal) voor mij de reden geweest niet richting een Golf GTi te kijken.

Wat betreft de DCT bakken, zijn dat gewoon goede bakken. Echter steekt de ZF 8 traps automaat gebruikt door BMW nog een stukje beter in elkaar. Reageert in de manuele stand ook veel sneller dan de DCT bakken.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:17:20 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171717002
Je kunt bij een chipboer zo de schakelmomenten laten opschroeven, zodat hij minder 'eco' loopt. Misschien kan MB dat ook wel, maar de vraag is of ze dat willen/mogen van 'het boekje'.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')