Dat gaan ze wss niet doen. Er zit een 7 traps dsg in met dubbele koppeling. Voorderest schakelt die primaquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:05 schreef Tinos85 het volgende:
Ik zou je aanraden sowieso terug naar de dealer te gaan en te vragen of ze je versnellingsbak van de VAG willen ruilen voor een van Mercedes.
Foutje van mij is een dct i.p.v dsgquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:20 schreef bokkepoot het volgende:
Mercedes is de enige fabrikant die zijn eigen versnellingsbakken maakt en nog krijgt iemand het voor elkaar om een DSG bak van VAG erbij te slepen
Ik denk dat dat normaal is:quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef tijdjes1234 het volgende:
Sinds het begin van de b180 bouwjaar 2015. Zitten de toeren redelijk laag. Als ik 50 rijd rijd die in versnelling 6(eco stand) en heb ik nog maar 1100 toeren. Je hoort de motor ook pruttelen Terugschakelen zelf kan wel maar gaat na tijdje toch terug naar D en op sport rijdt niet fijn want dan vorl je soms terugschakelen bij het remmen.
Is hier een oplossing voor of hoort dit zo? Of wat zou het peobleem kunnen zijn?
Tsja, eco is het toverwoord vandaag de dag. Dus zo laag mogelijk in de toeren. Dat het kut rijdt, vindt de fabrikant blijkbaar niet zo interessant. Dus een manier zoeken om er mee om te gaan. Ik zou dan zelf toch maar kiezen voor de sportstand, denk ik. Even een weekje uitproberen, misschien wen je er aan.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:54 schreef tijdjes1234 het volgende:
Sinds het begin van de b180 bouwjaar 2015. Zitten de toeren redelijk laag. Als ik 50 rijd rijd die in versnelling 6(eco stand) en heb ik nog maar 1100 toeren. Je hoort de motor ook pruttelen Terugschakelen zelf kan wel maar gaat na tijdje toch terug naar D en op sport rijdt niet fijn want dan vorl je soms terugschakelen bij het remmen.
Is hier een oplossing voor of hoort dit zo? Of wat zou het peobleem kunnen zijn?
Dacht dat vrachtwagens die veel in de bergen rijden daarom ook altijd handgeschakeld zijnquote:Op woensdag 14 juni 2017 09:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je denkt dat het irritant is in een B klasse moet je het eens met een Actros proberen met 40T op de plaat en flinke heuvels in Duitsland. .
Eco. .
VW heeft behoorlijk wat issues met de DSG bakken. Ga maar eens googlen. Is (samen met het olieverhaal) voor mij de reden geweest niet richting een Golf GTi te kijken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 00:03 schreef DieselTank het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de kwaliteit van die DCT bakken?
Ik dacht dat vw het wel redelijk voor elkaar heeft
ford is een drama, honda en hyundai is een slecht (ze hebben een hydraulische ?koppelomvormer? in de dct bakken gedaan ivm lage snelheden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |