abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:43:46 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171698439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest.. :o
In heel veel gevallen waren de ouders zelf het grootste probleem en kregen kinderen weinig tot geen aandacht. En dat was nog het 'minst erg' van de totale situatie..
Als zo'n ouder dan nu ineens wél aandacht schenkt aan, of via het kind, door een aangifte te willen eisen, zou ik dat zeer merkwaardig vinden. Ik vraag me dan ook af in wiens belang het is om er nog een zaak bij te hebben?
En als er dan een rechtzaak komt of het om geld te doen is..
We weten niet eens wat de reden van de uithuisplaatsing is, maar het is hoe dan ook de taak van een ouder op te komen voor het belang van het kind, ongeacht hoe erg je daar voorheen in gefaald hebt (als daar überhaupt al sprake van is).
Daarbij; als ze nu een duidelijk statement maken door te procederen dan voorkomen ze daarmee wellicht dat nog meer mensen zijn gegevens online gaan gooien.
En ja, dat lijkt me in het belang van hun kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171698481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In mijn eigen omgeving en door een bekende zaak en aantal jaren geleden, heb ik me toendertijd een beetje verdiept in bepaalde rechtszaken en uitspraken, als het om uithuisplaatsing ging. En wat je dan allemaal leest.. :o
In heel veel gevallen waren de ouders zelf het grootste probleem en kregen kinderen weinig tot geen aandacht. En dat was nog het 'minst erg' van de totale situatie..
Als zo'n ouder dan nu ineens wél aandacht schenkt aan, of via het kind, door een aangifte te willen eisen, zou ik dat zeer merkwaardig vinden. Ik vraag me dan ook af in wiens belang het is om er nog een zaak bij te hebben?
En als er dan een rechtzaak komt of het om geld te doen is..
Zelfs als dat hier het geval is, dan zou dat hun aanklacht, op geen enkele manier, niet of minder gerechtvaardigd maken..
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:46:20 #128
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171702039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Gewetensvraag; wat als de ouder[s] zelf flink gefaald hebben in hun opvoeding, en dat staat online, is het dan nog steeds gerechtvaardigd dat zij nu een aangifte willen doen tegen de FB-verspreider?
Dat 'rechtvaardig' en alle andere vergelijkbare termen... als ik jou was zou ik eens opzoeken wat daar precies mee wordt bedoeld voordat je ze in dit soort discussies gebruikt om de plank in werkelijk elke post compleet mis te slaan.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171702890
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

We weten niet eens wat de reden van de uithuisplaatsing is, maar het is hoe dan ook de taak van een ouder op te komen voor het belang van het kind, ongeacht hoe erg je daar voorheen in gefaald hebt (als daar überhaupt al sprake van is).
Daarbij; als ze nu een duidelijk statement maken door te procederen dan voorkomen ze daarmee wellicht dat nog meer mensen zijn gegevens online gaan gooien.
En ja, dat lijkt me in het belang van hun kind.
Lees dit topic nu even bij, wat een gehak op Kim.

Fijn dat mensen een eigen mening hebben, dat mag gelukkig in Nederland.
Vrijheid van meningsuiting is een groot recht, net als het beschermen van persoonsgegevens.
Ik geloof ook niet dat dat ter discussie stond hier vandaag.

Laten we elkaar geen mietje noemen, kind dat per direct uit huis geplaatst zou worden, verdacht wordt van een moord. Mogelijk een jaar gespijbeld had en dan nog de dingen die hier niet besproken kunnen worden... Die ouders zijn imo compleet gestoord...

Nu gaan ze zitten emmeren over smaad, over het posten van een naam. Natuurlijk is dat niet gewenst, mag niet, kan niet, klaar. Dat wordt de derde rechtszaak voor de ouders, verdachte is immers minderjarig, ik zou willen dat de ouders van de verdachte zich eerder zo druk hadden gemaakt om hun zoon.

Grote vraag blijft in deze zaak, hoe heeft het zover kunnen komen dat een jongen van 16 jaar uit huis geplaatst zou gaan worden, een jaar lang kan spijbelen en vervolgens verantwoordelijk kan zijn voor de dood van een 14 jarig meisje. In Panama sta ik hier niet meer van te kijken, maar hoe is dit in Nederland in godsnaam mogelijk?

En dan hebben we het nog even over de bronnen, wat zei men direct over de verdachte? Jongen was niet bekend bij politie en instanties. Week later bleek wat anders.
Enfin, ben benieuwd naar de afhandeling van deze zaak.
pi_171703395
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Gewetensvraag; wat als de ouder[s] zelf flink gefaald hebben in hun opvoeding, en dat staat online, is het dan nog steeds gerechtvaardigd dat zij nu een aangifte willen doen tegen de FB-verspreider?
Ja, het gaat hier namelijk om het belang van de minderjarige en niet om het belang van de ouders. Dus dat heeft er niets mee te maken.

Sommige mensen moeten wat beter beseffen dat je niet zomaar iemand met naam en/of foto openbaar op internet kan beschuldigen van iets waarvan nog niet bewezen is dat hij/zij er iets mee te maken heeft. Al helemaal niet bij minderjarigen.

Denk bijvoorbeeld aan die twee (lichtgetinte) mannen die meededen aan de zoektocht naar Savannah en er later achter komen dat ze worden beschuldigd van die (poging tot) ontvoeringen en misschien zelfs de verdwijning van Savannah. :r

De Misdaadjournalist is toevallig op
2 juni nog veroordeeld voor smaad, omdat hij het vriendje van de vermoorde Sandra van Duijl als verdachte op zijn website had genoemd, met foto. Ten onrechte, bleek later. Hij had niets met haar dood te maken.
http://www.misdaadjournal(...)ant-van-het-recht-4/

Minderjarigen worden simpelweg nog beter beschermd. Als hij later veroordeeld wordt, kunnen ze het misschien nog eens proberen. Maar ook dan heeft de veroordeelde nog steeds rechten.
pi_171703790

Heb ik iets gemist, of is dit (vooralsnog) bullshit?

[ Bericht 3% gewijzigd door theDutcher op 15-06-2017 07:36:52 ]
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:28:09 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171703803
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:24 schreef theDutcher het volgende:
[ afbeelding ]

Die afbeelding zie ik niet, dus bestaat voor mij niet. Geen bullshit. Hopelijk ook geen beelden van de verdachte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_171703831
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hopelijk ook geen beelden van de verdachte.
Ik zou niet durven... ;)

Foto doet het nu wel, excuses.
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:40:44 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171703847
Wat een warrig stukje, vol vreemde conclusies.
Facebook-fanatici?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:41:14 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171703850
quote:
[ afbeelding ]

Ik denk dat het gewoon de zoveelste speculatie-post van iemand is.
Tenzij daderkennis, het lijkt me namelijk sterk dat het een post van de verdachte of zijn advocaat is.

De rechter gaat op zo'n basis iig geen verlenging van het voorarrest geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171703917
quote:
[ afbeelding ]

waarom zou het in belang zijn van advocaat van deze jongen dat echte dader niet bekend wordt?
pi_171703921
Ik kwam via Google op de Facebook pagina van het AD terecht.

Dit is inderdaad een reactie onder een nieuwsbericht over Savannah...

Het leek mij ook sterk, maar wou het voor de zekerheid even bij jullie checken...

Thanks voor de snelle reacties in ieder geval! :*
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:56:43 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171703927
quote:
[ afbeelding ]

Barst iig van de spelfouten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171703937
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 07:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

waarom zou het in belang zijn van advocaat van deze jongen dat echte dader niet bekend wordt?
Al sla je me dood... :D

Zoals Copycat net al "zei": warrig stukje!
pi_171706811
het mooiste is, dat de foto die getoond werd van de verdachte, waar de ouders nu aangifte van smaad tegen doen, staat nog gewoon op instagram, en allemaal reacties van kinderen erbij dat het een hufter is en dergelijke, zo doende ben ik nu ook zn naam te weten gekomen
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:25:47 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171706929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:20 schreef rinardo het volgende:
het mooiste is, dat de foto die getoond werd van de verdachte, waar de ouders nu aangifte van smaad tegen doen, staat nog gewoon op instagram, en allemaal reacties van kinderen erbij dat het een hufter is en dergelijke, zo doende ben ik nu ook zn naam te weten gekomen
Verbazingwekkend dat z'n ouders z'n social media nog niet gesloten/verwijderd hebben, daar zullen ze z'n wachtwoord voor nodig hebben, en de vraag is maar of hij dat kan verstrekken zonder dat de politie er inzage in kan krijgen. Als ze zouden kunnen inloggen zouden ze de boel dicht kunnen zetten (en eigenlijk zouden ze dat ook moeten doen), maar dan zouden ze dus ook inzage in de privéberichten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171707070
schijnt dat hij zelf vlak voor hij is opgepakt zn facebook offline gehaald heeft, die is zoals er nu staat sinds kort niet meer te zien idd.maar ja hij had veel trein accounts op instagram youtube en op buitenlandse sites want hij is van portugese of braziliaanse afkomst gezien hij op een braziliaans soort youtube account ook filmpjes plaatst.
pi_171707094
Ik mag hier denk ik zn naam niet plaatsen ?
pi_171707168
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:31 schreef rinardo het volgende:
schijnt dat hij zelf vlak voor hij is opgepakt zn facebook offline gehaald heeft, die is zoals er nu staat sinds kort niet meer te zien idd.maar ja hij had veel trein accounts op instagram youtube en op buitenlandse sites want hij is van portugese of braziliaanse afkomst gezien hij op een braziliaans soort youtube account ook filmpjes plaatst.
Dan heb je toch de verkeerde voor je

En hier z'n naam oid posten ,dat laat ik hier echt niet gebeuren.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:38:30 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171707226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:33 schreef rinardo het volgende:
Nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171707290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat z'n ouders z'n social media nog niet gesloten/verwijderd hebben, daar zullen ze z'n wachtwoord voor nodig hebben, en de vraag is maar of hij dat kan verstrekken zonder dat de politie er inzage in kan krijgen.
hij zit in beperking en heeft alleen contact met advocaat
pi_171707309
quote:
waarom zou je dat überhaupt willen?
  donderdag 15 juni 2017 @ 11:46:36 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171707430
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hij zit in beperking en heeft alleen contact met advocaat
Hij zou z'n advocaat natuurlijk prima zijn wachtwoorden kunnen geven, de vraag is alleen of hij dat ook kan doen zonder dat de politie dan ook kan achterhalen wat de wachtwoorden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171707459
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan heb je toch de verkeerde voor je

En hier z'n naam oid posten ,dat laat ik hier echt niet gebeuren.
dan wel heel appart dat op de dag van zn aanhouding dit facebook account uit de lucht is gegaan , en op instagram bij zn treinfotos klasgenoten reageren van de genoemde school op internet, die klasgenoten zeggen ook dat hij het is die de oproep op facebook deed voor een lift.maar oke kan natuurlijk dat er toevallig 2 zijn die die oproep deden en van treinen houden en in eindhoven wonen met dezelfde leeftijd.
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 11:56:24 #150
8781 crew  Frutsel
pi_171707687
quote:
Nee doe dat maar niet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')