abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171658647
quote:
De 16-jarige jongen die vastzit voor de dood van het Bunschotense meisje Savannah stond op het punt om uit huis te worden geplaatst. Dat heeft zijn advocaat gezegd tegen het Brabants Dagblad.

De jongen uit Den Bosch zou op 7 juni voor vier weken uit huis worden geplaatst. De kinderrechter had dat besluit genomen op advies van de Raad voor de Kinderbescherming.

Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."

Schoolverzuim
Het kwam niet tot een uithuisplaatsing: een paar dagen voordat dat zou gebeuren, werd de jongen opgepakt voor de dood van de 14-jarige Savannah. Inmiddels is bekend dat de jongen op de dag van haar verdwijning werd veroordeeld voor schoolverzuim. Ook zou hij Facebook-vrienden hebben gevraagd om een lift naar het buitenland.

Het voorarrest van de jongen is afgelopen week met twee weken verlengd. Savannah wordt morgen in besloten kring begraven.

http://nos.nl/artikel/217(...)orden-geplaatst.html
Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.

Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 13-06-2017 08:42:34 ]
pi_171658659
Ah, nevermind:
quote:
Volgens een woordvoerster van Bureau Jeugdzorg Brabant is deze instelling sinds het vonnis op 7 juni betrokken bij deze zaak.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:30:32 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171658997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:32 schreef Physsic het volgende:
Ah, nevermind:

[..]

Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?

Beetje vreemd bericht al met al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:46:36 #4
426473 .Exe
And Justice for All
pi_171659094
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
pi_171659163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:46 schreef .Exe het volgende:
Aan zo'n advies van de raad gaat een onderzoek vooraf dus moet hij al langere tijd in het zicht zijn geweest van jeugdzorg.
'Acuut' uit huis geplaatst moeten worden houdt met zoveel instellingen idd alsnog in dat 'acuut' al enkele maanden in behandeling is.
pi_171659524
Jetje. Misschien was dat dan gewoon de reden waarom ie naar het buitenland wou.

Ik hoop wel dat we uiteindelijk te horen gaan krijgen wat de doodsoorzaak was.
pi_171659758
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel dubieus; dat de kinderbescherming al een advies aan de rechter zou hebben uitgebracht, en die op basis daarvan nota bene tot uithuisplaatsing besluit, maar dat jeugdzorg niet bekend was met de zaak.
Wanneer, en op basis waarvan besluit de rechter dat hij op 7 juni (hij zit dan al 2 dagen vast) uithuis geplaatst moet worden?

Beetje vreemd bericht al met al.
Vind ik ook. Er staat helaas niet wanneer die rechtszaak was, maar je zou verwachten niet al te lang geleden. Iemand die acuut uit huis moet worden geplaatst, laat je daarmee namelijk niet weken wachten lijkt mij.

Edit: lijkt allemaal (nogal toevallig) in dezelfde korte periode te vallen. Zowel zijn rechtszaak over het schoolverzuim, niet lang daarna de rechtszaak over de uithuisplaatsing en tussendoor wordt hij opgepakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Physsic op 13-06-2017 09:21:14 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:27:45 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171659980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:

Eerste is inderdaad ook logisch.

Doodsoorzaak krijgen we denk ik niet en hij zit vast als verdachte van betrokkenheid toch, niet als hoofddader, of heb ik weer iets gemist?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_171660105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, de verklaring dat de verdachte voor zijn aanhouding niet bekend was bij zowel politie als jeugdzorg, is dan nu ook definitie ontkracht. Zoals al werd vermoed.
Het valt me in ieder geval weer mee dat het dus niet zo is dat een 16-jarige jongen een jaar lang kan spijbelen zonder iets van hulp te krijgen.

Voor de tussentijd als herinnering:
* Hou het bij de feiten.
* De verdachte is nog een verdachte, het is dus (nog) niet bewezen dat hij schuldig is.
* Wees lief tegen elkaar.
O+
Wil je de Op aanpassen ?
Het ging om schoolverzuim van 23 september tot en met 3 november vorig jaar.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:41:01 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660194
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wil je de Op aanpassen ?
Als daar een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur voor gegeven is dan lijkt me dat geen reden om nu tot een uithuisplaatsing van 4 weken over te gaan.
De OP is dus uitstekend zoals hij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wil je de Op aanpassen ?
Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:43:32 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660232
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen? Dat je denkt dat hij op 3 november weer naar school is gegaan?
Het lijkt me dat deze uithuisplaatsing daar sowieso los van staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660264
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.

Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)

Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
pi_171660268
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:46:33 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660283
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat er geen sprake is van een jaar spijbelen
Dat is het onderwerp ook helemaal niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook te maken hebben met mishandeld worden thuis.

Dat was ook de reden waarom ik in een kindertehuis belandde alweer lang geleden.
Nou ja dat en dat ik door die stress situatie thuis als kind zo'n beetje flipte en niet meer naar school wou. (ik was 8 voor de goede orde)

Dus het hoeft niet te betekenen dat die jongen gewelddadig was/is en dat hij daarom uit huis geplaatst zou worden.
Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).

Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:02:42 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660526
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. In veel gevallen worden kinderen juist uit huis geplaatst door toedoen van de ouders. Al mag zijn broertje volgens de advocaat wel blijven (staat nu bij AD).

Het is in ieder geval duidelijk dat de afgelopen weken niet echt een positieve periode in zijn leven is. Daar zit eigenlijk altijd een verhaal achter en is hoe dan ook triest.
Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171660532
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook dat het broertjes mag blijven maakt niet uit.

Mijn 4 jaar (toen dus 12) oudere zus mocht ook gewoon blijven, terwijl zij misschien op sommige vlakken nog harder mishandeld werd.
Het geeft de incompetentie aan van jeugdzorg, toen al. (volgens mij heette het toen nog de Riagg)
pi_171660574
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou het dus wel iets zijn dat met hem te maken heeft, tenzij z'n broertje bijvoorbeeld een andere vader zou hebben en de reden van uithuisplaatsing samenhangt met de zorg van de ouders.
Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:06:46 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171660586
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zullen we het een beetje bij de feiten houden.
Ja, laten we dat doen, dit topic gaat dus over zijn uithuisplaatsing.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:34:41 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171661106
In dit artikel wat meer informatie: http://www.ad.nl/dossier-(...)-geplaatst~a20ccbc7/

Daarin staat ook dat hij in zijn woning is aangehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171661573
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.

Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...

Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.

Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
pi_171661652
Maar nog steeds is hier die twijfel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:49 schreef woxxel het volgende:

Mensen die het originele bericht gelezen hebben, zeggen dat er wat anders stond.
Dikke roddel dus van "vriend"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 11:07:51 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171661747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi dat ze dit nu naar buiten brengen, zoals al eerder aangegeven hier was er sprake van meer onrust binnen het gezin, bekend bij justitie.

Het zou prettig zijn als men in dit topic niet voor anderen wil denken, als voorbeeld geeft ik het dossier waarvan men zei dat het zou gaan om een rechtszaak in Leeuwarden.
Niet dus...

Gelieve niemand dus ook meer voor trol of topic verstoorder uit te maken. Sommige mensen hebben gewoon eerder een bron te pakken dan de media. Dat staat niet per definitie gelijk aan topic verstoren.

Jongen blijkt een heftige tijd gehad te hebben, maakte hele mooie films. Intens verdrietig dat het moet eindigen met de dood van een jong lief meisje. Ik hoop dat deze jongen een goede behandeling krijgt en dat ze grondig onderzoek gaan doen naar de thuissituatie en wederom de gevestigde instanties...
Die hoger beroep zaak waarin op 2 juni bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden uitspraak gedaan is was precies dat; een hoger beroep zaak voor het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden.
En dat is waar Kim het over had.

Leuk dat je nou weer gaat hinten dat het er iets mee te maken heeft, maar tenzij je met bronnen komt is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat zo is.

De verdachte stond op 1 juni voor de kantonrechter in Den Bosch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 13-06-2017 11:15:51 (rechtbank veranderd in gerechtshof) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_171662406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 04:18 schreef Physsic het volgende:
Op de reden gaan de betrokkenen niet in. "Mensen zullen nu wel denken dat hij niet deugt", zegt zijn advocaat. "Maar het ligt anders."
Nee hij deugt verder prima, alleen dan een klein akkefietje van een meisje van 14 wat dood vermoord is, maar verder deugt hij prima hoor, het ligt allemaal heel anders.

:|W
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')