abonnement Unibet Coolblue
pi_171649083
Hi,

Wij hebben kunststof kozijnen laten plaatsen.
Hieronder wil ik granieten vensterbanken plaatsen
Nu heb ik de keuze om deze ca 1 cm onder het kozjin te schuiven (hiervoor moet eerste een boel pur worden weggesneden) of ik kan het tegen het kozijn zetten,.

de vensterbank steekt dan 3 of 2 cm uit over de muur aan de binnenzijde. ik heb niet echt een voorkeur voor hoe veel dit is.

Zijn er voordelen voor tegen het kozijn of juist er onder?

Groeten,
Edwin
pi_171649124
Meestal wordt onder geplaatst. Zou als voordeel kunnen hebben dat je, als de ramen ooit vervangen hoeven te worden, je ze er makkelijker uit kan krijgen
pi_171654066
Meestal worden ze er tegenaan geplaatst. Maar dat heeft dan ook te maken met de bouwvolgorde. Eerst het kozijn en dan de vensterbank. 1 cm eronder schuiven kan lastig worden, meestal zitten er montageblokken onder die in de weg kunnen zitten. Als de granieten vensterbank en/of het kozijn niet kaarsrecht zijn ga je een beetje verlopende naad zien waar je tegenaan loopt te kooekeloeren.
Let wel op als je er draaidelen in hebt dat die nog wel los kunnen.

PS: Je hebt het er over dat je een boel pur moet wegsnijden. Hoe zit het kozijn eigenlijk ingbouwd? Ik mag hopen in een stelkozijn?
PUR is nl niet dampdicht dus eigenlijk moet je dit met een alu folie afplakken. Het meeste vocht komt nl van binnenuit en zal door de pur heen migreren naar buiten tot het condenspunt en daar nattigheid veroorzaken.

[ Bericht 28% gewijzigd door Oledanmaarweer op 12-06-2017 22:20:38 ]
pi_171676254
Thanks, Duidelijk verhaal
de vensterbanken eronder heeft niet veel nut omdat het rondom met gipsplaat wrodt afgewerkt die ook tegen het kozijn komt. Dus het kozijn kan er alleen maar vanaf de buitenkant uit.

het kozijn zit op een stelkozijn met folie. De kier die overbleef tussen stelkozijn en kunststof kozijn is aan de buitenzijde afgedicht met een compriband en aan de binnezijde gedicht met pur.
Ik zal eens met de leverancier van de kozijnen overleggen.
Bedankt voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')