abonnement Unibet Coolblue
pi_171643941
Komende zomer willen we 2 weken met een camper rondtrekken door Frankrijk. Eerste insteek is Normandie/Bretagne, maar afhankelijk van het weer kan het ook een andere regio worden.

Nu hebben wij wel kampeerervaring (van wildkamperen in een tentje tot met een caravan op een camping), maar nog nooit met een camper. Ik ben benieuwd naar specifieke tips met betrekking tot het kamperen/reizen met een camper. De camper betreft een compact volkswagen transporter busje met de basisvoorzieningen (bed, koelkast, keukenblokje). Daarmee ben je ook iets meer mobiel als je naar een stadje gaat oid dan met zo'n grote camper.

Zaken waar we zelf al over hebben nagedacht:
- Fietsen meenemen. Zou handig zijn, zodat je de camper kunt laten staan als je ergens heen wilt. Doen we niet, omdat de gehuurde camper geen fietsenrek heeft en het teveel een gesleep wordt.
- Zijn er handige apps om onderweg campings te zoeken waar een camper op mag? Of mag je overal wel met een camper op?
- Tolbadge voor de autoroute heb ik voor mijn eigen auto. Die kan ik neem ik aan gewoon in die camper gebruiken?
- Klaptafeltje/stoeltjes meenemen zodat je ook buiten kunt zitten.

Andere praktische tips en handige weetjes voor iemand die voor het eerst met een camper reist?
pi_171644235
Tolwegen laten en over de route national. Ieder dorp heeft vaak wel een camping municipal en zolang je niet langer dan 5,5 meter bent of dubbele assen mag je daar gewoon staan.

Fietsen mee slurpt benzine en je kunt ze huren. Boodschappen doen voordat je op de camping gaat, anders loop je te zeulen.
.
pi_171644358
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:48 schreef Fer het volgende:
Boodschappen doen voordat je op de camping gaat, anders loop je te zeulen.
Een oom en tante van mij hebben ook een camper, die hebben zo'n smart aanhanger ding er achter hangen en zeulen de smart mee om lokaal in rond te gaan rijden _O- :')

zoiets:

pi_171644791
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:48 schreef Fer het volgende:
Tolwegen laten en over de route national. Ieder dorp heeft vaak wel een camping municipal en zolang je niet langer dan 5,5 meter bent of dubbele assen mag je daar gewoon staan.

Fietsen mee slurpt benzine en je kunt ze huren. Boodschappen doen voordat je op de camping gaat, anders loop je te zeulen.
ja klopt, laatste stuk gaan we idd wel gewoon de route national en binnenweggetjes volgen, maar om daar te komen is het eerste stuk autoroute denk ik ook wel handig.

Tip van boodschappen is idd ook wel een goede, want het zal wel even wennen zal zijn is dat je niet zo makkelijk 'even met de auto' boodschappen gaat doen, omdat dan de hele camper mee moet en alles weer ingepakt moet worden :')
pi_171644806
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:53 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Een oom en tante van mij hebben ook een camper, die hebben zo'n smart aanhanger ding er achter hangen en zeulen de smart mee om lokaal in rond te gaan rijden _O- :')

zoiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hehe die ken ik idd, maar we hebben bewust niet zo'n soort luxe camper gedaan, omdat het nog wel een beetje op kamperen moet lijken ;)
  maandag 12 juni 2017 @ 17:05:41 #6
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_171645760
Ik zou zeker wel fietsen meenemen anders moet je voor elk bezoek aan de supermarkt of een terrasje in het dorp je hele camper inpakken en parkeren is vaak knap lastig met zo'n groter vervoermiddel. Heb je je fiets bij je, kun je ook wat verder weg parkeren van een attractie en zo.
It's not a lie, if you believe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')